SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 14:08

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 02. - 21:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
krisz írta:
Ha szépen megkérlek, átküldenéd azt a dokumentációt? :)
Úgy könnyebb lesz gondolkodni.


Elkezdem összeszedni :-) Mi érdekel első körben, mert amúgy olyan 8 GB az anyag !

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 02. - 21:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Egyelőre szeretném átnézni a rajzokat, leírást (épp a "Fecske szárnyashajó" topikot olvasom, ott is említed, hogy meg vannak).
Az orosz nyelv nem gond, egy kicsit beszélem. (a Patyomkin páncélos meg fog sértődni, hogy megint félre teszem)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 02. - 21:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
krisz írta:
Egyelőre szeretném átnézni a rajzokat, leírást (épp a "Fecske szárnyashajó" topikot olvasom, ott is említed, hogy meg vannak).
Az orosz nyelv nem gond, egy kicsit beszélem. (a Patyomkin páncélos meg fog sértődni, hogy megint félre teszem)


OK. Összeszedem és elkezdem felrakosgatni. Ez eltarthat egy darabig, különösen, hogy holnap dolgozom, de igyekszem.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10. - 21:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.: Mindenkinek!

A szárnyashajók rovata ma egy igazán hiánypótló cikkel bővül. Az 1975-ben megjelent Orosz nyelvű modellező írás a "VOSZHOD-2" típusú hordszárnyas hajót mutatja be. Ez az igazán szépvonalú hajó nálunk "VÖCSÖK" néven fut és bűvöli el a parton állókat, vagy rajta utazókat.

A cikk címe:

"VOSZHOD-2" hordszárnyas hajó

A cikkhez mellékelt rajzokat az oldalamról a szárnyashajós rovatból külön tömörített fájlcsomagban nagy méretben is letölthetitek.

Akit érdekel nézze meg a:
www.sry.atw.hu -n.

Vagy a többi szárnyashajós szakanyaggal együtt közvetlenül itt:
http://users.atw.hu/sry/szarnyasok.html

üdv.: SRY

ui.: A "RAKÉTA" sincs elfelejtve, csak az kicsit macerásabb....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 11. - 16:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Minden info hasznos, mert abból soha nincs elég.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 17. - 12:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ma is bővült a szárnyashajózási témakör újjabb tartalommal:

Dezsényi Miklós, Hernády Ferenc
A magyar hajózás története
(részlet)


Az 1967-ben kiadott könyv szárnyashajózást is érintő fejezeteit olvashatjátok a frissítésben.

Akit érdekel nézze meg a:
www.sry.atw.hu -n.

Vagy a többi szárnyashajós szakanyaggal együtt közvetlenül itt:
http://users.atw.hu/sry/szarnyasok.html

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 25. - 14:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!
(Márha van akit érdekel ez a táma egyáltalán rajtam kívül)

Úgy néz ki sokadik kísérletre sikerült elkészíteni egy kompozit anyagú hordszárnyat. Az alapötlet már régen megvolt, de valami mindíg balul ütött ki, így nem jött össze egy kellően szilárd, megfelelő szelvényű, és átlag modellező tudással, átlag felszerelt műhelyben elkészíthető hordszárnykonstrukciót összehozni.

Na de úgy tűnik megszületett az áttörés (most köt a műgyanta rajta) és ez már megfelel a kívánalmaknak.

Ha valakit az tartott vissza a szárnyashajó modellezéstől, hogy nehéz volt elkészíteni a hordszárnyrendszert (ami eddig igaz is volt), akkor ez az akadály is hamarosan elhárul.

Folyt. köv, ha megkötött a műgyanta (már nagyon várom :-) )

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 14. - 8:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kész az új konstrukciójú szárnyszerkezet:

Eddig volt helikopter rotorlapátból épített (V-állású, felszínt áttörő) hordszárny, ami működött, de azért negyon nem volt az igazi.

Aztán jött az alumíniumból készült (kismerülésű, felszínhatás elvén működő) hordszárny, ami kiválóan működött. Ezt átalakítottam oly módon, hogy lecsökkentettem az első hordszárny fesztávját, és ezzel felületét, ami azt eredményezte, hogy a hajó instabillá vált így ez nem bizonyult sikeres átalakításnak.

Az újabb fázis egy ismét nagyobb fesztávú és felületű első hordszárny lett, de itt már kidolgoztam egy építési módszert, amivel a szárny könnyen építhető, de e mellett elég szilárd, stabil és megfelelően kialakítható a szárnyprofil.

Az alumínium hordszárny eleget tett a szilárdság és alaktartóság követelményének, de a megfelelő "ezüst-alumínium" nehezen beszerezhető és drága alapanyag, de ami mégfontosabb nehezen megmunkálható, és a szárny megfelelő profilja is nehezen kialakítható.

Tehát kellett egy kellően lágy anyag ami könnyen megmunkálható, és a szárnyprofil pontosabban kialakíthat. Majd azt kell elérni, hogy ezt úgy átalakítsuk, hogy kibírja az üzem közben fellépő igen nagy terheléseket, mechanikai behatásokat, tehát kemény, szilárd és alaktartó legyen.

Ennek a látszólag egymásnak ellentmondó elvárásoknak a kompozit, szendvics szerkezet képes megfelelni.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/18610334

Itt látható a régi alumínium (balra piros) és az új kompozit szárny. Mint látható a húrhossz is növekedett, ezzel a növekvő reynolds szám miatt kedvezőbb áramlási veszteségek adódnak, de ami fontos, hogy a szárny profilja az új szárnyon már pontosan követi a tervezett körszelet profilt, míg a régi szárnnyal megmunkálási és szilárdsági okok miatt ez nem volt elérhető.

Így egy alakilag, hydrodinamikailag lényegesen kedvezőbb megoldás érhető el.

A hordszárny készítéséről a továbbiakban részletesen fogok írni, de előre azért jelzem, hogy semmi ördöngősség nincs benne, nagyon egyszerű folyamat. Ez is volt az egyik fő célja a fejlesztésnek!!!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 09. - 9:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az oldalam mai frissítésében egy régi sorozat folytatódik, a

Jereb Gábor
Szárnyas Hajók


című kiadvány a 9. résszel.

C) A szárnyas hajók elmélete
       1.) A szárnyfelület kialakítása
            c) a szárnyszelvény kiválasztásának szempontjai
            d)  Az ellipszistől eltérő alaprajzú szárnyak felhajtóerő-eloszlása és az indukált ellenállás


Az eddig megszokottakhoz hasonlóan ez is elég "nehéz" szöveg, és bizonyos szintű aerodinamikai és hydrodinamikai képzettséget ígényel. Viszont aki átrágja magát rajta az bármilyen áramlástani kérdésben sokkal tájékozottabb lesz mint előtte.

A sorozatból van még jópár rész, és természetesen idővel ezek is el fognak készülni, a könyv komplett lesz.

Akit érdekel nézze meg a:
www.sry.atw.hu -n.

Vagy a többi szárnyashajós szakanyaggal együtt közvetlenül itt:
http://users.atw.hu/sry/szarnyasok.html

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 14. - 9:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az oldalam mai frissítésben tovább folytatódik a

Jereb Gábor
Szárnyas Hajók


című kiadvány már a 10. résszel.

C) A szárnyas hajók elmélete
       1.) A szárnyfelület kialakítása
            e) nyilazott szárnyak
f) A felhajtóerő fesztávmenti eloszlásának szabályozási lehetőségei
g) A vízfelszínhez viszonyítva ferde helyzetű szárnyak felhajtóereje



A színvonal -mint eddig- igen magas, már sokszor írtam, de nem lehet elégszer: ez egy nagyon komoly, tudományos alaposságú szakkönyv, de pont ezért érdemes elolvasni.

Akit érdekel nézze meg a:
www.sry.atw.hu -n.

Vagy a többi szárnyashajós szakanyaggal együtt közvetlenül itt:
http://users.atw.hu/sry/szarnyasok.html

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 07. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Ebbe botlotam bele:http://www.youtube.com/watch?v=mR1EUuBMuN4


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 27. - 18:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az oldalam mai frissítésben ismét egy szárnyashajós téma került fel. Na ne tessék valami véresen komolyra gondolni, ez a szokottól eltérő módon egy könnyedebb írás:

Szárnyashajó a trafikból

További részletek, információk.
www.sry.atw.hu -n.

Vagy közvetlenül
http://users.atw.hu/sry/szarnyasok.html

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 04. - 10:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Új "kis" kedvencet találtam magamnak :-) :

http://www.youtube.com/watch?v=nREQ_TxNfcM

Ez az 133-as projektszám alatt épült "ANTARESZ" hordszárnyas tengeri járőrhajó. Különösen a kacifántos szárnyrendszere tetszik, de az egész hajó arányos, jól kitalált konstrukció. Anno tengeralattjárókra és hajókra vadászott, ma már az Orosz és Ukrán haditengerészet nehéz partiőrségi hajója. Szerintem ilyen brutális fegyverzetű partiőr hajó nem is sok van a világon ezen kívül, a sebessége pedig lenyűgöző, na de mi márt is várhatnánk egy hordszárnyas hajótól :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 05. - 9:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Tudtam, hogy már láttam valahol. :) Hát itt:
http://forums.airbase.ru/2007/12/t58961 ... tares.html
Sok-sok képpel és van néhány jellegrajz is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 13:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ien ez egy nagyon jó gyűjtemény (az egész oldal nagon jó) már átrágtam magam rajta. Ez egy viszonylag egyszerű szerkezetű hajó, még modellként sem elvetendő lehetőség.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség