Üdv. Mindenkinek!
Elkezdtem átalakítani a szárnyashajó modellt. Amikor ez a modell épült
még inkább a lelkesedés, meg a megérzések vitték előre a tervezést,
kivitelezést, és nem a szaktudás. Ez mára már jelentősen megváltozott,
és a lelkesedés az maradt, de elsősorban Beledi Dezsőnek köszönhetően
már van némi ekzakt fogalmam is a szárnyashajózásról.
Így eljött az idő a hajó átépítésének!
Az átépítés alapvető célja, hogy kipróbáljam a felszín közelében futó
"V" állás nélküli, kismerülésű szárnyrendszer modellméretekben való
kivitelezhetőségét, és használhatóságát. Eddig a hajón a vízfelszínt
részben áttörő "V" állású szárnyrendszer volt. Ezt cserélem most le
egy teljesen másként működő, más filozófiájú szárnyrendszerre.
Ennek az új szárnyrendszernek a modellezésben való kikísérletezését
az indokolja, hogy az idehaza futott, és futó hajók többsége ilyen
szárnyakon fut! A "Nixy", a "Fecske", a "Sirály" , a "Volga" stb...stb... típusok ,
így ha ezeket a hajókat szeretnénk megépíteni valaha is modellben,
akkor mindenképpen szükség van ennek a munkának az elvégzésére.
További változás, hogy az eddig használt szimmetrikus szelvényű
helikopter-rotorból készült, műanyag szárnyak helyett már a sokkal
célszerűbb, és illőbb, alumínium anyagú asszimmetrikus, körszelet
szelvényű, mondjuk úgy "igazi" szárnyashajó szelvényű szárnyakat kap
a gépezet.
Íme az új szárnyelemek:
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/12527590Hogy miként készül most nem részletezem, majd ha beváltja a hozzá
fűzött reményeket, akkor visszatérünk rá. Az anyaga "ezüst-alumínium" .
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/12527592 Itt látszik a szelvény alakja is, meg az is , hogy a fő szárnyon a
középrészen egy kis rézcső van integrálva a 2 mm vastag szárnyba.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/12527595 Ebbe a kis csövekbe szénrúd megy, így a főszárny szétszedhető, és
a főszárny két fele kis mértékben eltérő állásszögben is beállítható, ami
az eddigi tapasztalatok szerint modellméretben szükséges.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/12527599 A régi műanyag "V" állású, műanyag főszárny, és az új kismerülésű,
nyilazott, alumínium szárny. Elég egyértelmű az eltérés.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/12527597 A hátsó szárny is az új rendszerben készült, és már a helyén is van.
Itt más változások is voltak! A szárnyat eltoltam a hajócsavar fölé,
ezzel megakadályozva a "leszívás" jelenségét. A szárny beépítési
magassága is változott, hogy majd a főszárnnyal egy magasságba
kerüljön, így a trimmhelyzetben a hajótest állásszöge kicsi lesz és nem
úyg fog állni szárnyakon haladva, mint egy rakétakilövő.
Üdv.: SRY