SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2017 nov. 20. - 4:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 72 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 275
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 11. - 20:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Tiszteletem,

a modell modeljét fabrikálom így ellenőrizve , hogy a rézből épített elemek mennyire fognak passzolni. Mivel eredeti tervdokumentációhoz nem jutottam hozzá , egyszerű jellegrajzról , és kiállított gépről vett méretek alapján kellett megszenvedni a méretezést (tervezést). Számomra járatlan úton kellett elindulni mindíg több akadájt lekűzdeni , külföldi főleg Német kollegák segítségét tanácsát igénybevenni. Első időkben próbáltam tartani az 1:32 arányt de hamar rá kellett jönnöm , hogy ez nem tartható , közben kutakodva rátaláltam a neten , hogy a nagy gyártók is eltérnek a fenti méretarány betartásától kb. 1:27 - 1:28 ban gyártják a felépítményt ragaszkodva a NEM szerinti nyomtávhoz , I építési nagyságban 45mm nyomtávval. Legtöbb átméretezés a fekvő , és állókazán méreteiből adódott , valóságban 45mm átmérőjü lenne a fekvőkazán de egyéb méretek miatt a gőzszámítás (gőztermelés) siralmasan kevésnek bizonyult ezért lényegesen eltértem a a kazán átmérőtől meg hát a beszerezhető csődarab is adott volt így 54/51 mm átmérőjü lett a kazánegyüttes szakítva azzal ténnyel , hogy külön - külön darab az álló , és fekvőkazán , szerencsére az eredeti konstrukció is megengedte ezt a kivitelt mert a két kazán felső sikja egyben fut.
Pár kép a leendő felépítményről:

Kép Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Építő jellegű hozzászólások szívesen látott vendégek a témában.

Fényképezni még tanulnom kell , de látható a lényeg.
Valamikor folytatás következik.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: rezek
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 22. - 20:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Tiszteletem,

korrekt szállító relatíve jó árakkal , különböző rézprofilok , lemezek . Felénél is olcsóbbak a conrád által kínáltaknál , kazácsövekből is széles választék található.

http://www.wilmsmetall.de/

Még a számlának híre hamva sem volt de az árú már megérkezett. Olyan anyagokat is megkaptam darabolva amire itthon még csak ajánlat sem érkezett. Sr. rudak 2mm lépcsővel szinte minden méretben , és ami a leg kritikusabb volt zártszelvényű profil 40x20 as méretben.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kazán
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 12. - 17:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez a kazán van építés alatt , egyszerűsége , és jó használhatósága miatt kerül megépítésre. Állókazán , és füstszekrény nélküli kivitel.

Kép Kép

Ez a gázégő furatmaszk:
Kép

Kevés alakatrészből áll , és a fent említett részek elmaradása miatt jelentősen megnő a víztároló kapacitása.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára máv275 2014 jan. 13. - 9:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 13. - 9:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szeretnék megtudni többet az építés alatt lévő kazánról.
Méretek, esetleg ha van rajz, bővebben leírva hogy az a T alaku cső milyen funkciót tölt be.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 13. - 9:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A kazán úgynevezett füstszekrény , és állókazán nélküli.

Kazántest: D= 50/48 mm , h= 215mm
Tűzcső vagy flammrohr D=22/20mm h=210mm ebbe kerül az égőcső.
A hő átadó felület növelése (rostély) miatt 10 db rézgyűrü kerül ráforrasztásra , nem akartam a galloway csövekkel szűkíteni a füstjáratot.A tűzcső mellé kerül a gőzszárító hurok (túlhevítő) így a hengerekhez száraz gőz érkezik.
Ennek a végére kerül a T idom aminek hármas funkciója van , lezárja a tűzcsövet , elvezeti a kéményhez a füstgázt , és alúlról a huzatot fokozó kiáramló kipöfögö gőzt fogadja.
Az égőcső 165mm hosszú 10mm átmérőjü. Öt sorban soronként 28 db D=1mm furattal , a gáz betáplálási oldalon 2db 6-os furattal (levegőfurat) T irányú eltolással ez biztosítja a beáramló gáz keveredését , gázfúvóka 0,2mm , az égőcsőbe a szita (furatok) hosszban egy 360 fokban csavart lemez van ami a beáramló keverék gáz jobb eloszlását hivatott biztosítani.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 13. - 15:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Köszönöm a választ remélem az építés további részleteiről is kapunk tályékoztatást.
A gőzszáritóhurok kialakitását nem nagyon értem remélem a továbbiakból kiderül. A meglévő kazánomból én is szárazgőzt szeretnnék kapni, valamiféle gőzszáritót kell beépitenem.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 13. - 18:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A tűzcső 20mm belső átmérőjébe alul középen van a gázégőcső 10mm , mellé kerül jobbról a gőz bemenet , hurok a gázégő cső végét megkerülve
balról a szárított gőzzel ér vissza.

Ez az égőfej tartó : Kép ez a hurok: Kép a rézcső itt csak az elv bemutatására szolgál , igy lesz a tűzcsőbe csak ott szorosan az égő mellett.

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

A fejen lévő furatok szerepe balról jobbra: szárazgőz kilépő furat- gázégő cső furat - nedves gőz belépő furat , felül csak kémlelő nyílás furat. A tartó mélysége 20mm.

Kazántest végelzáró belső kupak szerszáma , és a végelzáró , a rajta lévő furat csak központosítást szolgálja később beforrasztandó:

Kép Kép Kép Kép Kép Kép
A kazántest gázégő oldali lezáró fedél terve: Kép

Ez nem a végleges kémény csak imitáció: Kép



Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


A hozzászólást 7 alkalommal szerkesztették, utoljára máv275 2014 jan. 30. - 16:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 14. - 16:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Köszönöm az információkat, most már kezdem érteni hogyan lesz a kazán.
A meglévő kazánomban azt hiszem én is hurkot fogok csinálni, de előbb megvárom a tapasztalatodat.
Gondolom gőzgépet fogsz működtetni a gőzzel.
Milyen gépet? Mekora a dugattyú átmérője, lökete, hengerek száma.

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 14. - 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Tervek szerint a címben lévő MÁV275 gőzös lenne. Az első gépnél Wilesco hengerek lesznek katalógus szám D20.

Kép

A pontos számítások még váratnak csak becsült értékek vannak de a kazán mérete bőven biztosítja a szükséges gőzmennyiséget , Német kolegákkal történt konzultáció alapján , és általuk nagyobb méretben megépítve jó tapasztalatokról számoltak be.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 18. - 7:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
A leírtak alapján beépítettem a gőztúlhevitőt kazánomba. Átmérő 5-ös rézcsőből készült 1 mm-es falvastagsággal.
Kiprobáltam a gőzgép üzeme érezhetően nyugodtabb lett, megszünt a kezdeti nehéz inditás, elmaradt a hajó aljából a kondenzvíz. Érzésem szerint kevesebb gőzt is fogyaszt, de ezt még terhelés alatt is meg kell figyelni.
A sok jó után a lehetséges problémák:
A túlhevítős ipari kazánoknál felfűtés ideje alatt hűtik a túlhevítő rendszert. Ahol én dolgoztam a felfűtés ideje alatt a szabadba eresztették a gőzt,, ez a gőz hűtötte a túlhevítő rendszert.
A kérdés vajon a modellkazánoknál a túlhevítő cső nem fog idővel elégni?
Mit mondanak a német kollégák?

Üdv feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 20. - 17:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Tiszteletem,

az általad felvetett problémát úgy oldják meg , hogy nem rézcsövet hanem Ko (Korcső) csövet tesznek túlhevítő huroknak , be és kimeneti résznél rézcsöre csatlakozva keményforrasztással. Nem találtam témát a felfűtés alatti időre az általad felvetett dologra. Elnézést , hogy későn reagálok de mostanság csak a műhelyem ajtaja előtt közlekedek mert be menni nincs időm.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 22. - 14:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tiszteltetem!
Most már hogy elkészült marad a rézcső.
A Ko-os anyaggal szomorú tapasztalatom van, régebben megprobáltam átmérő 80-as csőből kazánt készíteni. Úgy gondoltam, hogy a cső végeit ezüsttel forrasztom. A felmelegítéstől hajszálrepedések keletkeztek, a cső használhatatllan lett. Persze az anyag minőségét nem ismertem csak azt tudtam, hogy Ko-os cső.
Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 72 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség