SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 16:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: MÁV 490
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 07. - 5:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gőzmániákusok!

(Ha van egyáltalán ilyen !!!)
Mikor Imre barátunk elindította ezt a rovatot, nagyon bíztam abban, hogy végre partnereket találok itthon is ehhez a szép hobbyhoz!
Hát egyelőre másképpen néz ki a dolog.
Ennek több oka is lehet: nincsenek magyar gőzmozdonyt építők, üzemeltetők.
Vagy vannak, de nem Interneteznek.
Vagy Interneteznek, de nem szívesen írnak a Fórumon.

Ennyit bevezetésképpen.

Az elmúlt néhány évben osztrák és német mozdonyokat vettem, építettem, módosítottam és néhány alkalommal osztrák rendezvényeken (Mondsee, St. Pölten, Strasshof) osztrák és német barátok társaságában napokon keresztül üzemeltettem.

A legutolsó alkalommal merült fel a részükről, hogy szívesen eljönnének Budapestre, ha itt is lenne alkalmas hely, pálya és környezet egy találkozóhoz.

Most úgy néz ki, hogy jövő augusztusban a Füstiben rendezett V. Kerti Vasutak Találkozója alkalmat ad arra, hogy barátaimmal mozdonyainkat bemutassuk itthon is!

Így merült fel bennem, hogy a sok német, osztrák, svájci modell mellett végre jó lenne egy magyar vonatkozású modellt is építeni és bemutatni.

Az általam ismert szállítók, gyártók magyar mozdonyt nem gyártanak! Gondoltam én!
De tévedtem!
A Dampfmodellbau Reppingen két évvel ezelőtt vette fel a programjába a RESITA nevű, Romániában nagy darabszámban épített mozdony modelljét. A mozdonyból Magyarországon is fut (?) még néhány darab! (MÁV 490.2)

A megrendelt építőkészletet (Bausatz) néhány nap múlva kapom kézhez. Ha van rá igény itt a fórumon, szívesen bemutatom a doboz tartalmát és az összeépítést, de feleslegesen, érdeklődés, reakciók hiánya esetén nem szeretnék én sem időt tölteni az írással.

Távolabbi vágyam, egy igazi MÁV 490 megépítése az eredeti rajzok alapján. Az összeállítási rajzot és a mozdonyról szóló könyvet már beszereztem!

Folytassam?

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 07. - 7:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Sapal!

egy ilyen mozdony születése engem érdekelne, főleg ha gőzüzemű.
Kíváncsi vagyok hogyan néz ki egy ilyen készlet, és emddig lehet
eljutni belőle, és mi az amit már magának kell hogy készítsen az ember.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 07. - 13:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY!

Természetesen güzüüzemű mozdonyról van szó!
Ma ezek a készletek szinte mindent tartalmaznak, ami az építéshez ( a szerszámokon kívül) szükséges, Általában készre festett, vagy beépítve is festetlen (réz) alkatrészekről épül fel egy mozdony, főtésük leginkább gázzal történik, de vannak szenes változatok is. A spiritusz is előfordul, de sokan a szaga miatt nem kedvelik.
Forrasztani nem kell, csupán fúrni, esetleg menetet fúrni szükséges, leginkább a sorjázás, illesztés érdekében..
A mozdonyok kivéve a nagyon kis kazánnal építetteket, 45 60 percig üzemelnek egy gáztöltéssel, a vizet esetleg menet közben is pótolni kell.
A sebesség és az előre és hátramenet vezérlése lehet kézi, de nagyobb pályán célszerű az RC használata.
Érdekes, hogy sok esetben a manométert külön kell megrendelni és megvenni!
Ha a csomag megjön, mindenképpen bemutatom.

Üdv.
Pál


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 07. - 18:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Sapal!

Egy egyben nagyon ígéretesnek is hangzik, meg elrettentő is! Az ígéretes,
hogy lelkiismeretes szerelőmunkával egy ilyen készletből egy műkdő
gőzmozdonyhoz jut az ember, ami minden műszaki érzékkel megáldott
ember fantáziáját megbirizgálja, ami elrettentő az meg az ára lehet.
Tudom én, hogy mindennek megvan a maga ára, és mivel már építettem
ezt-azt, ha csak magamból indulok ki, akkor én is megkérném egy ilyen
készletért, ami jár..... szóval nem lehet olcsó mulatság, de a végeredmény
valószínűleg kárpótol az anyagi áldozatért.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 07. - 19:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY!

Nem ismerem (nagyon) a repülő, heli, hajó és autó modell árakat, de azt hiszem azok sem olcsóbbak!
Az egyszerűbb, kétcsatlós keskenynyomtávú mozdonyok 500 Eurónál kezdődnek, egy BR 44-es Märklin mozdony (menetkész) 2000-nél (használt) az Aster (Japán) gyártmányok 4000 Euró körül vehetők meg.
De aki megfelelő tapasztalattal, műhellyel (eszterga, marógép) rendelkezik, szinte mindent maga el tud készíteni.
Persze az sincs ingyen.

A valódi gőz nagyon szép hobby, de nem olcsó, az biztos. De a gőzgép most is úgy működik mint 150 évvel ezelőtt, és a mozdonyfüst ma is megcsapja az embert, bármilyen az érdeklődési területe! Kár, hogy itthon kevés művelője van!

Üdv.
Pál


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Üdvözlet
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 08. - 20:33 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

nyár eleje óta nagyon keveset tudtam foglalkozni az elindított témával.
Végre a következő héten (hétfő vagy kedd) megjön az új esztergám , és utánna aktivizálom a további építést.
Örülök , hogy Pali bátyánk nem lankadó energiával és kedvel építi , átépíti gőzgépeit.
Nagyon jó a felvetés , tudomásom szerint keskeny nyomközü az említett gépezet. Milyen méretarányban , és nyomvtávra gondoltál?.
Megszeretném kérdezni , hogy az előzőleg tervbe vett szintén Máv pályaszámmal is rendelkező DTW402 milyen fázisban van.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 09. - 4:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz, Imre!

Ami a kedvet illeti, valóban változatlan, de az energiával már hadilábon állok. Sajnos!
A MÁV 490 valóban keskenynyomtávú mozdony, meg kellett volna említenem már korábban is.
Bővebben erről a típusról itt olvashatunk:

http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_490_sorozat

Természetesen 1: 22,5 méretarányban, 45 mm-es nyomtávra gondolok.
A DTW 450 hátrébb került a sorban, a teljesen saját tervezésű modellhez még mindig tapasztalatot kell szereznem.

Örülök, hogy hamarosan folytatod a saját modelled építését.
(Eddig is minden reggel megnéztem, hogy van e valami új itt a Fórumon!)

Üdv.
Pál


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 09. - 9:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Hát ha keskeny nyomtáv, ha nem ez egy nagyon formás mozdony.

Kép

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 09. - 14:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves " sapal"!
Ugye tudod, hogy a Klubhirekben minden nap találsz " a mai napra "
kész vasútmodellező képeket és videókat?

Ezt a topikot hagytam a szakmai hozzászólásnak.

Ebben viszont " nektek " javaslom nyüzsögni.

Előre ie köszönöm.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 09. - 21:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
JOSZERENCSET!!!-minden ,, Gozimadonak ,,

Legeloszor is oszinten bocsanatot kerek , amiert honapokig hallgattam , remelem nem gondoljatok , hogy cserbenhagytam a gozimado forumtarsakat !!! Na nem ugy van ! Munka mellett eleg problematikus a kedvenc hobbydnak is adozni , gondolom sokan tudjatok!?
Kedves IMRE kollegam Teged is megkovetlek , amiert a kapcsolatot elhanyagoltam . Hogy haladsz az M-275-el?Remelem a kolcsonos informalast
a jovoben tovabb folytatjuk. JO?
Magamrol: a DEcouville030 - as epitese , nehezen , de halad . Remelem rovidesen sikerul kepeket is eljuttatni a forumra . Megigerem...
Nagyon orulok , hogy Sapal - batyo felenk is fordul vegre !!! Ezen uton is szeretnem Udvozolni : Vivat!!! (remelem nem veszi tolakodasnak)Kulon Gratulalok Sapal-batyonak a 490-es(Resita) projekthez! Ez egy szep gep.(a Nagyszebeni vasut-muzeumban is van egy
eleg szep peldany)
Joszerencset!
Barati udvozlettel K-varrol
Laci ( nyuluka51)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 10. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kérdezem nagy tisztelettel:
A Klubhirekben továbbra is legyen vasútmodellező téma, fénykép, videó,
vagy nem mert nincs jelentősége a vasútmodellezés segítésében?

Kérek választ és elöre is köszönöm az észrevételt.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 10. - 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Tamásbá!

Lehet, hogy jobban utána kellett volna néznem, de nem egészen világos számomra, mi a különbség a Klubhírekben, illetve a Gőzüzem kicsiben rovat alpontjaiban bemutatott képek, videók, linkek között!
Én csak akkor nézelődök az Interneten, ha valami konkrétan érdekel, vagy valamit konkrétan keresek. Számomra a képes újság jellegű, ömlesztett, hivatkozást, magyarázatot nem tartalmazó képanyag nem tűnik túl vonzónak, mivel mindet végig kell néznem ahhoz, hogy esetleg olyat is találjak, ami érdekes lehet számomra. Ez túl sok időt vesz el a modellezéstől!

Csak azt nézem meg, aminek már a címe is ígéretes!

Hozzászólásomat azért tettem ide a MÁV 490-ről, mert ha többeket is érdekel, a jövőben beszámolnék a modell építéséről.

Ha valamit rosszul gondoltam, vagy írtam, elnézésedet kérem!

Üdv,
Pál


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 10. - 14:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem irtad rosszúl ezért kértem a véleményeteket.

Akkor maradunk ennyiben és NAGYON VÁROM A SZAKMAI LEIRÁSOKAT.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: 490
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 10. - 20:41 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

köszöntelek László , és várjuk a képeket esetleg az említett muzeumi gépröl pár fotót.
Palibácsi jól fogtad meg a dolgot mert én magam is mindig célirányosan keresek , bár néha szívesen látok érdekes fotókat.
Tamásbácsi mikor elköltöztetted az említett témákat akkor is azt mondtam , hogy engem nem zavar , ezért ted a Gőzüzem Miniben Tartalomjegyzék -> Általános témák topikba új téma alatt indítsd találj valamilyen találó nevet.
Így nekünk nem kell keresgélni akit érdekel meg úgyis megtalálja.

Üdv. máv275 :) (Imre)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára máv275 2010 nov. 13. - 23:32-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 12. - 7:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Kommentár nélkűl" másoltam le az antikmodell Topikból!

Tóth Istvánnak küldött válasz hozzászólás:

Köszönöm látni, hogy " szakemberrel van dolgunk" és egy fényképről aláirás nélkül is sok mindent lát és ami kell azt hasznosítja!

Igérem sok fénykép lesz a Világ minden tájáról!

Jó modellezést!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség