Kedves gőzgépépítő barátok!Nézelődve a fórumban észrevettem, hogy a szakmai és technológiai írásokon kívül, –ami egyébként nagyon fontos – kész munkák fotói aránytalanul kis számban láthatók. Úgy érzem, hogy szükség van egy olyan „Galériára”, ahová bár ki elhelyezheti gőzgépének, hajójának és minden egyéb gőzzel kapcsolatos munkájának a fotóját. A fotók mellékleteként felsorolva a műszaki paramétereket is, valamint egy pár sorban olyan eseményeket, amely figyelemre méltók lehetnek. Helye van a versenyeken elért trófeáknak, oklevél, serleg. Természetesen kérdezni is lehet a kiállítótól. Legyünk büszkék a munkáinkra, hiszen az a sok munkaóra, ami egy alkotás elkészítéséhez szükséges megérdemli mindnyájunk figyelmét. Az elmondottakból következik, hogy a netről lehalászott fotóknak más topicban van a helye.
Gondolat ébresztőnek és mintának egy lokomobillal nyitom a sort.
Pár éve Keszthelyen, a Georgikonban járva láttam az alábbi lokomobilt. Nemes egyszerűsége megragadta a figyelmemet. Hazafelé menet már biztos voltam abban, hogy készítek egy lokomobilt.
A lokomobilt nem teljes modellhűséggel készítettem el, a technológiai korlátaim miatt. Számomra a működőképesség fontosabb volt.
Műszaki adatok.
A gép megnevezése: körtolattyús vezérlésű egyhengeres lokomobil.
Henger furat: 10 mm
Löket: 10 mm
Tolattyú furata: 6.5 mm
Löket: 4 mm
Kazán:Lángcsővel és két darab gőztermelő csővel ellátott fekvő kazán vízállás mutatóval.
Próba nyomás: 6 bar
Üzemi nyomás: 2 bar
Fűtés: Denaturált szesszel működő külső szintszabályzó tartállyal szerelt csillapított égésű alkohol gőzt termelő égőfej.
Biztonsági szelep: rúgó terhelésű 3 barra állítva.
Üdv. István39
_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek