SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Épített már valaki váltót? http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=41&t=2253 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2013 jan. 02. - 14:36 ] |
Hozzászólás témája: | Épített már valaki váltót? |
Üdv. mindenkinek! Alakul a nagy meglepetés projekt, de beleütköztem egy igen komoly problémába. Kellene egy váltó (szépen mondva: kitérő). Ilyenkor van az, hogy elmegyünk a boltba és veszünk, csak éppen a megszerzett sínagyag teljesen egyedi gyártás, ilyen se boltban se sehol nincs, viszont van bőven a műhelyben (vagy 50 méternyi). Gondoltam ha már ez megszerezhetetlen, akkor építek én egy váltót. Csinált már valaki ilyet egyáltalán, léteznek-e rajzok, vagy leírások, vagy megin sikerült valami teljesen eszetlen dologba belecsapnom ? Üdv.: SRY |
Szerző: | máv275 [ 2013 jan. 02. - 18:33 ] |
Hozzászólás témája: | Váltó |
Kedves sry, nem ördögtől való gondolat sokan építik maguk a szükséges váltókat. most csak ennyi címet tudok de kutakodom még , remélem a képekből lesz valami ötlet. http://www.iup.uni-bremen.de/~schroete/ ... xf_de.html http://www.buntbahn.de/modellbau/viewtopic.php?t=9246 http://kaufmann.mariazellerbahn.at/baua ... henbau.php http://www.muekubahn.de/dokumente/model ... enbau.html http://www.modellbahn-community.net/for ... aut.14372/ http://www.huserland.de/5_Zoll_Gartenba ... enbau.html http://www.jagsttalbahn-modelle.de/tech ... eiche.html http://www.tramway.at/modellbau/anlage-tramway/bau/#1 http://www.schnellenkamp-modellbau.de/m ... d&tid=5860 http://www.rbd-breslau.de/71-tips/117-g ... vorab.html Üdv. máv275 |
Szerző: | sry [ 2013 jan. 03. - 11:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon köszönöm, szorgalmasan hézegetem! Nem is olyan nehéz ez, mint gondoltam! Közben össze akartam rakni legalább egy karikát a műhelyben, de az se fér el ez a "G" méret tudtam, hogy nagy, de , hogy ennyire. Mondjuk nem véletlenül hívják kertivasútnek Nagyon úgy néz ki, hogy se egy kör, se egy ovál nem fog elférni sehol, így arra gondoltam, hogy egy vágány lesz és ingaüzem. Így meg aztán tényleg nagy szükség lesz a váltóra, mert két mozdony van, és egyiket ki kell tenni valahol egy mellékvágányra. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2013 jan. 20. - 23:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Teljes a tudathasadás a műhelyben! Na mi van a "sólyán" ahol normális esetben hajók és repülőgépek szoktak épülni?? Hát ez: ez itt kérem egy "G SCALE" váltó még igen kezdeti stádiumban. Ez már kb. a 20. verzió, mert a cél a lehető legkisebb, legszűkebb íven futó nyomvonal, de azért még működjön. Így néhány óra kovácsolgatás, köszörülgetés után összeállít, a jobb felső sarokban látható forgózsámoly végig-gurít, ha siklik, vagy szorul, vagy gond van , akkor újra és újra és újra...... jól elvagyok ám ezzel már egy ideje Aztán ha forgózsámoly elfogadhatóan fut, jöhet a mozdony.. Naná, hogy siklik, meg szorul, és akkor újra és újra és újar ..... Hihetelen, hogy millimétereken múlik, hogy jól fut a mozdony, vagy sem. De ha már a gőzös elfogadhatóan veszi az ívet, akkor tegyük rá a hosszabb tengelytávú diesel tolatósat is: Naná, hogy megint faragni kellett a cuccon.... na most már jöhetnek a mozgó részei is a kitérőnek, megvannak végre a méretek, az ívek stb.... de gondolom a továbbiakban is lesz nyűg és baj bőven, mert ez már csak ilyen. Na ez van ha repülő és hajómodellező vasutazásba kezd....... Üdv.: SRY |
Szerző: | máv275 [ 2013 jan. 21. - 12:32 ] |
Hozzászólás témája: | RE |
Szép napot, mindíg meg lepsz minket valami furfangal , gratulálok a mesterkedéshez , és a megszerzett gördülő anyaghoz. A felhasznált anyag méteres szál vagy valamilyen más rendeltetésű. Az nem baj ha lötyögőssen megy a vonat mert le nem megy a sinről viszont a beszorulások sok boszuságot okozhatnak. Milyen lesz a váltó hajtás gondolom valamilyen motoros megoldást választasz , egyik jó lehetőség a szervómotoros állítás. http://fezsotrain.blog.hu/2012/04/25/sz ... ltoallitas Üdv. máv275 |
Szerző: | sry [ 2013 jan. 22. - 20:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözletem! A sinanyagot a modellekkel együtt kaptam. Egyébként sima 10x3,3 mm-es keresztmetszetű lágyvas. Szétvágtam egy 2 méteres egyenes vágánytagot és abból építem meg a váltót. Külön gond, hogy lágyvas, és yakorlatilag semmi rugalmassága nincs, a váltó mozdó részeinek meg elég rövid a benyúlása, így minden váltásnak egy hidagalakításnak kéne lennie. Ez biztos nem fog így működni, szóval valamit majd ki kell erre találni. A váltó állítása természetesen motoros lesz, vagy szervos, vagy valami hasonló, hiszen távvezérelni kell majd. Már elkezdtem összeforrasztani a váltószivet (már ami kész van belőle) és mivel minden vasból van lesz még itt gond a szakaszolással, meg az elektromos leválasztással is Holnapra talán befejezem az egyenesen továbbhaladó sínrész mozgó elemét, és a helyére is kerülhet, akkor majd készítek újabb fotókat a műről. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2013 jan. 23. - 22:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mndenkinek! Alakul a mutatványosság: http://www.youtube.com/watch?v=_5IiDsvN ... e=youtu.be Még hiányzik eg kazal talpfa, meg a mozgató mechanika, de a kitérő már működik, tereli a vagont szépen, mint ahogy a videón is látható Most jön a mozgatómechanika kialakítása, meg a sínvégződések eldolgozása, hogy illeszthető legyen a meglévő vágányelemekhez. Üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2013 jan. 27. - 12:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Éreztem én, hogy van összefüggés a vasút és a hajózás között Üdv.: SRY |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |