SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 0:27

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Normál Nyomtávolságú Vasútak.
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 29. - 23:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Ezt e topikot a Máv és az Európai Normálnyomtávolságú Vasútak bemutatására nyitottam .Ide várom az ezzel kapcsolatos képeket ,videókat és hozzászólásokat .Nekem is van sok anyagom amit a 23-éves forgalmiszolgálat alatt összegyűjtöttem és szeretném majd bemutatni .

Üdv Hajóács.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 08. - 8:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Österreichische Hochgeschwindigkeitsbahn!
( A leg lényegesebb momentum, hogy volt módom vele utazni és tényleg 160-al megy!)

Railjet München - Budapest
http://www.youtube.com/watch?v=Z59huW6W_Hg

Fordított railjet indul Keletiből
http://www.youtube.com/watch?v=5AkfLr0jOBk
http://www.youtube.com/watch?v=2PNRwlQeiSw
http://www.youtube.com/watch?v=T8XaBlZo4f4
http://www.youtube.com/watch?v=MJtBlmY8hNs
http://www.youtube.com/watch?v=8VXJRWJaGIU
http://modellbahntechnik-aktuell.de/tip ... -h0-und-n/

http://www.hochgeschwindigkeitszuege.co ... ailjet.php

http://www.hochgeschwindigkeitszuege.co ... alerie.php

http://www.bahn.com/i/view/AUT/de/train ... ljet.shtml

http://www.oebb.at/de/Services/Zuege_un ... B_railjet/



A Railjet áll a sebesség, a kényelem, a design, a művészet berendezések, valamint egy teljesen új szolgáltatási koncepció. A további teret és a magas minőségű belső tér ad utasainak egyedülálló utazási élményt nyújt. Emiatt, hogy jön ez a recept a sikerre, mind a szabadidős és az üzleti ügyfelek számára, egy nagyon nagy népszerűségnek örvend. Ezért az út hálózat a Railjet meghosszabbodik szakaszokban 2013-ig. használja a Railjet, hogy Németországban, Magyarországon és Svájcban: A Railjet lehet Budapestről Bécs, München és Stuttgart menni Frankfurt megváltoztatása nélkül vonatok. Bécsből, ez is megy a Railjet keresztül Salzburg, Innsbruck és Bregenz Zürichbe Svájcban. Új a gyors Railjet vegyületei Ausztriában a Déli Vasút Bécsből Graz és Klagenfurt és Villach tovább.

Az Osztrák Szövetségi Vasutak látta, sokáig nem kell, hogy fektessenek be a szuper vonatok. Megfelelő új vonalak is nehéz megvalósítani egy alpesi ország tanfolyam. Úgy látszik, tolta a német ICE vonatok, hogy messze a Ausztriába, az utazók a pozitív választ. Játszottak valószínűleg kevésbé a nagy sebesség, hanem a különleges kényelmet. Ennek megfelelően, a néhány évvel az ezredforduló új járművek vitatták meg. 2004-ben például az ICE-TD a rövid listán, de lemondott javára az elektromos járművek. 2005 áprilisában, az ÖBB íródott a vásárlás 23 Super vonatok. Egy évvel később, úgy döntöttek, hogy 23 új távolsági vonatok neve "Railjet". Ezek egyike sem egy egység (például az ICE 1), vagy több egység (például az ICE 3), de egy mozdony vontatott ellenütemű vonatot. A Railjet így áll a nem-motoros vezérlés autók, hét nem motorizált segítségével Taurus kocsi és nagy teljesítményű mozdony. A kapacitás növelése Railjet két egység csatlakoztatható egy 14 autót a vonat, két mozdony és üzemeltetni dupla tapadást. Együttműködve a legnagyobb osztrák napilap, az olvasó szavazás került sor a megjelenés a jövő zászlóshajója az ÖBB és a győztes tudta érvényesíteni a "vörös" változat. Siemens is, hogy a 230 km / h gyorsvonatok a 243.500.000 €. A rajz az opció további 44 sorozat döntöttek 2007 áprilisában és októberében ugyanebben az évben 540 millió eurót sorrendben. A akartam elveszíteni 16 kompozíciók nélküli mozdony 2010-ben, a Cseh Vasutak is. Aztán jött ideiglenesen leállt. 2011-ben ismét, hogy a végén csak hét Railjet vonatok mennek át az ingatlan a cseh vasút - de bérelt ÖBB Taurus multi-system mozdony a sorozat 1216. A 2012 tavaszán, azonban jött a második (pénzügyi) Off. ÖBB, de várják a luxus vonatok és kiegészítő szolgáltatás éves szinten 1,23 millió utast szállított.

Az International Toy Fair Nürnbergben 2009-ben a cég Jägerndorfer megmutatta a játékok előrehaladott minta egy H0 modell Railjet, amely elérhető a harmadik negyedévben a 2009. A kis mennyiségben termelő gyártók Jägerndorfer elő a modell együttműködve Hobbytrade. Ez egy nagyon jó minőségű modell lesz felszerelve a digitális funkciók, mint a ködlámpa, parkoló fény, távolsági fényszóró, tompított, cél jelek és belső világítás. A Railjet kínálnak egy alap készlet, 3 autó (2 közbülső kocsik + 1 szabályozó autó), plusz van kiegészítő csomag a Railjet vorbildnah 5 - vezetni vagy 7 darab a modell pálya. A Jägerndorfer Railjet szállítjuk a két karmester és a központ vezetékes rendszer ("Märklin rendszer"). További információ megtalálható a gyártó weboldalán: www.jaegerndorfer.at
Az osztrák gyártó Roco ( www.roco.cc ) azt tervezi, hogy teljes Railjet is H0 nyomtáv, itt számítása a teljes készlet 2010-ig. De amikor új 2009 megmutatta Roco az International Toy Fair 2009-ben Nürnbergben már a Taurus villamos mozdony Rh1116 201-3 a Railjet Design (cikkszám 62449). A modell egy digitális felület, és úgy is szállított a két karmester és a központ vezetékes rendszer.
A modell railroaders az N skála (1:160) kínál Hobbytrain (forgalmazás Németországban Lemke, www.lemkecollection.de ), hogy egy sor 3 "Taurus villamos mozdony". Az egyik a három tartalmazott Taurus modell a szemet gyönyörködtető, aszimmetrikus Railjet festés. Különlegessége ez a készlet: a modell a "Spirit of Vienna" festék rendszer motoros, a másik két modell nem motorizált (bábuk).

http://de.wikipedia.org/wiki/Hochgeschwindigkeitszug

http://www.austria.info/ch/hotel-unterk ... 41597.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 12. - 8:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hespertalbahn!

Essen - Hespertalbahn am 29. Juli 2012 [HD 720p]
http://www.youtube.com/watch?v=xKHjs8P2Tfc

Hespertalbahn Dampftage 2012
http://www.youtube.com/watch?v=9sskRzfpkaQ

Dieselpower bei der / at the Hespertalbahn 28.07.2013 -
http://www.youtube.com/watch?v=5-nyAPBI9qQ

Sommerfest der Hespertalbahn (HD)

http://www.youtube.com/watch?v=wFvLgq0QT8c



A keskeny nyomtávú vasút a lovakkal fut kinyitották bányák 1867-ben, 1877-től a szénbánya Pörtingsiepen. A bővítés egy részének a pályán, hogy normál nyomtávú volt 1918-ban. A vasút zárva volt 1973-ban. 1975 júniusában, a klub mentett megőrzésére vonatkozó Hespertalbahn az útvonal, és működik azóta, mint egy múzeum vasút. A maximális sebesség a vonat 15 km / h
A Hespertalbahn része az útja az ipari örökség, és része a tematikus útvonalak 12 (múlt és a jelen, a Ruhr-vidék) és 15 (sávok a területen).
A felső része a vasútvonal házról Scheppen Hesperbrück kifejlesztett egy turistaút.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VEH_V1_1.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 5.2009.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 02_ies.jpg

http://www.hespertalbahn.de/

http://www.baldeneysee.de/museumszug-hespertalbahn.html

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 19. - 7:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Bahnstrecke Betzdorf–Daaden.
Daadetalbahn!

https://www.google.hu/search?q=daadetal ... 80&bih=649

http://www.panoramio.com/photo/33696759
http://www.panoramio.com/photo/77567624
http://www.flickr.com/photos/61368906@N ... 5915/meta/

Bundesbahn-Schienenbusse im Daadetal (1991)
http://www.youtube.com/watch?v=0cX0GxJoKaE

Die Daadetalbahn
http://www.youtube.com/watch?v=-fQCMjyj4ZU


http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... lsdorf.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ieg%29.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 23701p.jpg

http://www.westerwaldbahn.de/personen.p ... schreibung



Die Bahnstrecke Betzdorf–Daaden (Daadetalbahn) ist eine 10 km lange, eingleisige Nebenbahn von Betzdorf an der Sieg nach Daaden im Westerwald. Die Strecke ist nicht elektrifiziert und wird im SPNV von der Westerwaldbahn GmbH im Stundentakt (mit Taktabweichungen) befahren.

Geschichte[Bearbeiten]

Mit dem Aufschwung der Eisenindustrie im Sieg- und Hellertal um 1860 bemühte man sich, das Tal der Daade eisenbahntechnisch anzuschließen. Schon beim Bau der Deutz-Gießener Eisenbahn hatte man oberhalb des Alsdorfer Tunnels für eine anzulegende Zweigstrecke ins Daadetal eine Horizontale angelegt; eine Ausführung der Strecke war jedoch zum damaligen Zeitpunkt finanziell nicht möglich. Wiederholt trugen die Bürger der Region den Wunsch nach einer Stichbahn vom Haltepunkt Grünebach talaufwärts nach Daaden an die Behörden heran. Im Frühjahr 1882 führte dann die Königliche Eisenbahndirektion Köln Vorarbeiten durch. Nach Verhandlungen waren die ansässigen Industriellen bereit, die Grunderwerbskosten von 109.000 Mark zu tragen; einen weiteren Bauzuschuss von 25.000 M trugen die Gemeinden bei. Die geplante 8,35 km lange Bahn sollte ein Verkehrsgebiet von ca. 75 km² mit ca. 7000 Einwohnern erschließen. Hierbei spielten die Transporte der Gruben und Hütten im Daadetal eine wichtige Rolle; das Förderquantum betrug 1881 ca. 70.600 t. Die Baukosten wurden mit 775.000 M zuzüglich 120.00 M Grunderwerbskosten veranschlagt; 1883 erfolgte die Baugenehmigung als eingleisige Nebenbahn; Bauleitung und späterer Betrieb wurden 1885 dem Kgl. Eisenbahn-Betriebsamt Köln übertragen.
Die Daadetalbahn wurde 1885 vom Staat Preußen zunächst bis Biersdorf und am 1. März 1886 bis Daaden eröffnet. Die ersten 1,5 km bis zum Abzweig bei Alsdorf läuft sie parallel zur Bahnstrecke Betzdorf–Haiger, die bereits am 1. Juli 1861 von der Cöln-Mindener Eisenbahn gebaut worden war. Ihre höchste Neigung beträgt 1:54,5; die Höhe über NN beträgt bei Betzdorf 186,29 m, bei Daaden 294,96 m.


Der Haltepunkt Alsdorf an der Daadetalbahn (2010)


Triebwagen der WEBA an der Endstation Betzdorf (Sieg) (2013)


Triebwagen der WEBA am Endbahnhof Daaden (2010)
Im Personenverkehr wurden 1888 lediglich 13.381 Fahrkarten verkauft; anfangs wurden nur vier Zugpaare eingesetzt. Erst 1943 verkehrten werktäglich sieben Zugpaare; die Steigerung dürfte an zunehmenden Arbeiter-Pendelverkehr in den Betzdorfer und Siegener Raum sowie am Schülerverkehr zum Gymnasium in Betzdorf gelegen haben. Der Abwärtstrend begann in den 1950er Jahren mit der Eigenmotorisierung der ansässigen Bevölkerung und den verbesserten Einkaufsmöglichkeiten in Daaden. Von Bedeutung für die Rentabilität der Strecke blieb der Güterverkehr für die an der Strecke liegenden Betriebe, wie die Grünebacher Hütte sowie eine Eisengießerei und Maschinenfabrik in Grünebach, eine Kleineisenfabrik und zwei Eisenerzgruben (Pius und Eiserne Hardt) in Schutzbach, der Steinbruch Käusersteimel, die Hütte in Niederdreisbach, die Eiserfelder Steinwerke, die Grube Ohliger Zug, die Grube Füsseberg der Firma Krupp in Biersdorf und die Klebsandgruben in Daaden. Hatte man bei der Planung mit zunächst 70.000 bis 80.000 t Frachtgut pro Jahr gerechnet, wurden diese Schätzungen anfangs nicht erfüllt; so lag die Beförderungsleistung bis 1893 bei etwa 50-60.000 t und erreichte 1894 rund 98.000 t, 1905 dann 141.256 t und 1913 insgesamt 246.749 t, die sich aus 178.535 t Wagenladungen im Versand und 68.214 t im Empfang zuammensetzten. Der Güterverkehr war stets rentabler und umfangreicher als der Personenverkehr.
Bereits 1882 gab es erste Überlegungen zur Verlängerung der Stichbahn bis zu einem Punkt der Oberwesterwaldbahn bei Westerburg; auch traten um 1906 Bürger-Komitees aus Bad Marienberg und Burbach an die Behörden heran. Eine Streckenplanung Daaden-Fehl-Ritzhausen wurde zwar in das Vorlagenprogramm von Preußen genommen; als der Erste Weltkrieg ausbrach, verschwand das Projekt von der Tagesordnung. 1928 gab es erneut Überlegungen, die Kleinbahn Scheuerfeld–Nauroth nach Daaden zu verlängern, was jedoch aufgrund des großen Höhenunterschiedes zu hohe Kosten bedeutet hätte und daher nicht realisiert wurde.
Mit der Schließung der Eisenerzgrübe Füsseberg 1965 und der zuvor beginnenden Stilllegung der Basaltbrüche und Kaolingruben entlang der Strecke ging der Güterverkehr stark zurück. Auch der Personenverkehr musste durch den zunehmenden Individualverkehr immer mehr eingeschränkt werden und wurde teilweise durch Linienbusverkehr ersetzt. Rangier- und Abstellgleise wurden nun nicht mehr benötigt und der Reihe nach abgebaut.[1] Im Jahr 1989 wurde der letzte Gleisanschluss in Niederdreisbach (Steinverladung) aufgegeben und nur noch bei Bedarf verkehrte eine Übergabe Betzdorf-Daaden und zurück mit einer 290, auch diese wurde später eingestellt.
Nachdem die Deutsche Bundesbahn den Personenverkehr am 2. Oktober 1993 eingestellt hatte, wurde am 31. Mai 1995 zwischen dem Land Rheinland-Pfalz, dem Landkreis Altenkirchen, der Verbandsgemeinde Daaden, der Westerwaldbahn GmbH und der Deutschen Bahn ein Vertrag mit dem Ziel der Wiederaufnahme des Personenverkehrs durch die Westerwaldbahn GmbH geschlossen. Die Strecke wurde von der Deutschen Bahn komplett saniert und danach der Westerwaldbahn GmbH übereignet.

Javaslom bemásolni a fordító programba, ha így nem érthető!?
http://translate.google.hu/


TamásbáKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 29. - 8:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mindenkinek boldog új évet kívánok és a beígért különlegesség:

http://www.youtube.com/watch?v=n3SWAvHwMiw

http://www.youtube.com/watch?v=Pyfsej2_eGM

http://www.youtube.com/watch?v=QSL0YDzd2ck

http://www.youtube.com/watch?v=ij5Vje0yTzI

http://www.youtube.com/watch?v=dMeZ-OoDe5s

http://www.youtube.com/watch?v=DAQvYuzK-NY

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 03. - 7:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
BLS Lötschberg Vasút-

https://www.google.hu/search?q=l%C3%B6t ... 80&bih=649

http://www.youtube.com/watch?v=IDX8Z_kij2A
http://www.youtube.com/watch?v=9MfWTDLUoF4
http://www.youtube.com/watch?v=MLZLCVM_QHo
http://www.youtube.com/watch?v=nh6GfiX5Ys4
http://www.youtube.com/watch?v=1qKcPHfAk4E
http://www.youtube.com/watch?v=5JEQzwM7PmU
http://www.youtube.com/watch?v=o_FVC5UnQk4


A BLS Lötschberg Bahn AG egykori magánvasút társaság Svájcban . A normál nyomtávú vasúti hálózata 245 kilométer hosszú, ez volt az egyik legnagyobb magán vasút Svájcban. Ő szórakoztatta az észak-déli irányú forgalom (teher-és gördülési autópálya) keresztül Lötschberg ( Lötschberg ) volt regionális közlekedési Nagy- Bern felelős. Azt is futott a hajókirándulás a Thun - és Brienz . A BLS Lötschberg Bahn AG-ben alakult, 2006 júniusában a Regionális medence (RM) az új BLS AG egyesült, az új cég, hiszen 27 Működési 2006 júniusában.

Története [ szerkesztés ]

A BLS volt 27 Július 1906 néven Berni-Alpok Vasúttársaság Bern-Lötschberg-Simplon az építőiparban a Lötschberg vonal alakult. Mivel a 24. Július 1901 már vezettem Spiez által Frutigen a Spiez-Lenk vonat , és ez a vonat 1 Jan 1907 a SFr. 3'558'680 .67 által elfogadott BLS. Az első pillanatfelvétel funkcióval 15 Október 1906 bejelentette, hogy indul az építés, a lötschbergi alagút az. Ugyanebben az évben a Simplon-alagút az SBB befejeződött. 1911-ben, a lötschbergi alagút (hossz 14'612 m) között volt Kandersteg és Goppenstein áttört. Mivel a felhajtó rámpák épültek elkészült mindkét oldalon, 15 Július 1913, a folyamatos működés Spiez hogy Brig venni.
A már megnyitása óta 15.000 V-os és 16 2/3 Hz villamosított és 33 alagút, 3 lavina galériák, valamint 22 híd meglévő Lötschberg tengely vált fontos vasútvonal nemzetközi forgalomban, különösen az elzászi és Olaszországban ( Domodossola ). Az első, mint a vizsgált jármű nyomvonalának prekurzorok az elektromos üzemmódban, mert November 1910 elektromosan betreiebene Spiez-Lenk épült eredetileg 15 Hz-re. A rendszert állítottuk be 16 2/3 Hz megkezdése után 1913-ban a kormány Poroszország, Bajorország és Baden szilárdan rögzített 16 2/3 Hz vonat frekvencia. Ez a változás lehet végrehajtani anélkül, hogy jelentős szerkezeti változások, csak a fordulatszám-szabályozó, a generátorok kellett igazítani.
1- Január 1913 egyesült a BLS Thun vasút (TSB), amellett, hogy a Lötschberg útvonal (Spiez-Brig) tartalmazza azokat a továbbiakban az utat Scherzligen ( Thun ) Spiez- Interlaken - Bönigen és gőzhajózási a Thun-tó és a tó Brienz. 1915-ben volt a távolság a Münster-Lengnau-Bahn (MLB), de jogilag a kezdetektől része a BLS.
Között BLS és az azt követő vasúttársaságok, az elejétől üzemi megállapodás:
A Spiez-Erlenbach-Bahn és a Erlenbach-Zweisimmen vasút 1942-ben létrejött egy 35 km hosszú Spiez-Erlenbach-Zweisimmen-Bahn (SEZ);
A Gürbetalbahn és a Bern-Schwarzburg-Bahn 1944-ben egyesült a 52 km hosszú, Guerbetal-Bern-Schwarzburg-Bahn (GBS);
A 43 km Bern-Neuenburg-Bahn (BN).
Ez a "közösen működtetett vasutak" voltak, jogilag független társaságok saját igazgatósági. Menedzsment és az érintett művelet a BLS (és mielőtt a TSB), ezért a személyzet és a járművek is használják bőségesen. Csak a gördülőállomány beszerzések kellett dönteni az adott az igazgatóság, ezért az egyéni különbségeket figyeltek meg. Ez a vasúti vállalatok többségi tulajdonában Kanton Bern , az akkor nagy szén-hiány után úgy döntött, az első világháború, a kormányrendelet, a vasutak villamosítását, és azonnal elrendelte a szükséges mozdony, amely a vasút a becenevet Berni rendelet számokat vagy a megfelelő mozdonyok a név rendelet Mills szerzett.
Miután az Elzász és Lotaringia 1918 elment Franciaországba, az eredeti cél tranzit Franciaország tolódott át Grenchenberg alagúton a határátkelőhely Basel. De hála az egyre növekvő teherforgalom Németország és Olaszország között, és utazik a Wallis, a BLS nincs hiány a forgalom.
Mivel az 1950-es évek, a BLS működtet autós vonat a Lötschberg alagútban. Így a nagy kitérőt is hajt át a Genfi-tó régióban kerülni.
1992 óta a Lötschbergbahn van az egész dupla. A szükséges munka 1977-ben is. Kérésére a Szövetség, amely 1906-ban megközelítette a társfinanszírozás, a lötschbergi alagút épült doppelspurig és előkészítette a bekötőutak építése során a kétvágányú.
1997-ben, a SEZ, GBS, BN egyesült a BLS a BLS Lötschberg Bahn AG . 2000 írt alá az alapvető megállapodást SBB és a BLS. Ez határozza meg, többek között, hogy a BLS SBB regionális közlekedési ( S-Bahn Bern ), a Regio Express vonatok Bern-Luzern veszi át, és az SBB cserébe távolsági forgalom a BLS hálózaton. A 12. 2004 decemberében a szerződést végre.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 05. - 9:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
EURÓPA NAGY SEBESSÉGŰ VASUTAI!

https://www.google.hu/search?q=eUR%C3%9 ... 80&bih=599

http://www.youtube.com/watch?v=C9XrTD2qeT8
http://www.youtube.com/watch?v=aJjPEwXIhwk
http://www.youtube.com/watch?v=DbeJkZy6H6U
http://www.youtube.com/watch?v=Dm62b5lT-z8
http://www.youtube.com/watch?v=A3fKC_hu1fQ
http://www.youtube.com/watch?v=B09t_WJz_mM
http://www.youtube.com/watch?v=qjGZvt4SFk8

http://www.eurail.com/trains-europe/high-speed-trains

http://www.jovo_technikaja.abbcenter.co ... 3718&cim=1

A spanyol nagysebességű vasút.
http://attus.hu/a-spanyol-nagy-sebessegu-vasut.html

http://vasutgepeszet.hu/wp-content/uplo ... 100917.pdf

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség