SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 11:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Keskenynyomtávolságu Vasútak .
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 29. - 23:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Ezt a topikot a Magyar ill. külfőldi keskenynyomtávolságú vonalakon közlekedő vasútak bemútatására nyitottam . Ide várom az ezzel kapcsolatos anyagokat.

Üdv hajóács.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 03. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 04. - 10:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mesztegnyői Állami Erdei Vasút.

Kép

http://www.youtube.com/watch?v=N4_uNz0j ... re=related

Mesztegnyői Kisvasúti Nap - 2008.
http://www.youtube.com/watch?v=vf0SPLYfRDY

A Mesztegnyői Erdei Vasút
http://www.youtube.com/watch?v=beGateleq74

mesztegnyői kisvasút 2008 nyár.
http://www.youtube.com/watch?v=txpz3gQHla4



http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... C3%BAt.JPG
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... %BAton.JPG
A kisvasút a Dunántúli-dombság Belső-Somogynak nevezett részén található. Mesztegnyő települést elhagyva a Boronka-Melléki Tájvédelmi Körzetben halad tovább, mely a Duna–Dráva Nemzeti Park területeihez tartozik. A kisvonat kitűnő lehetőséget nyújt az itt élő állatok megfigyelésére. Még a ritka fekete gólya és kárókatona is szemünk elé kerülhet.

A kisvasutat 1925-ben építtették a Hunyadi grófok. A mesztegnyői erdőkben kitermelt faanyagot szállították vele a fűrészüzembe és az átrakodó állomásra, illetve a környék halastavainak szállítási feladatait látta el. A vasút 760 mm-es nyomközzel, 7 kg/méteres sínekből épült. Kezdetben gőzvontatást alkalmaztak a kb. 6 km hosszúságú vonalon, mely Mesztegnyőt és Nagyhomokot kötötte össze.
Az államosítás után az erdészet lóvontatású vasútként használta tovább. 1958-ban az addigra már 9 km-es hosszúságúra nyúlt vágányokat felújították. A síneket 9 kg/folyóméteresre, a talpfákat betonaljakra cserélték. A felújítást követően dízelmozdonyokra bízták a terhek mozgatását. 1960-ban a vasúti pályát meghosszabbították Felsőkak településig. Ezek után kezdődhetett a kisvasúti személyszállítás. Kakpuszta, Libickozma, Háromház, Kopárpuszta, Lencsenpuszta és Cserfekvés lakosainak ez jelentette az egyetlen közlekedési eszközt.
Az 1970-es évek végén a falvak elnéptelenedése és a faanyag kitermelésének csökkenése miatt a legtöbb szárnyvonalat megszüntették. Megmaradt a Mesztegnyő-Felsőkak közötti 9 km-es fővonal. A soponyai 4 km-es szárnyvonal felszámolására 2010-ben került sor.

Tamásbá

Ez nagyon jó lenne:
HOe-ben!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 07. - 8:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
"A Talyllyn vasúti egy történelmi keskeny nyomtávú gőz vasút, meg a gyönyörű Mid-Wales vidéken. Futás Tywyn a Abergynolwyn és Nant Gwernol, a vonal áthalad a csodálatos Dolgoch Falls, és vannak kiváló erdei séták a Nant Gwernol. Miért nem jön el hozzánk egy nagy családi nap?"

Kép

http://www.talyllyn.co.uk/
( EZT MÉG ÉN SEM LÁTTAM!!!!!!!!!!!!!!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=Qx_qqU3W620
http://www.youtube.com/watch?v=gXT-HjqTXgg
http://www.youtube.com/watch?v=YchExrGi6qo
http://www.youtube.com/watch?v=HvtxvSgSSNo

http://www.trops.co.uk/

http://www.tripadvisor.co.uk/Attraction ... Wales.html

https://www.google.hu/maps/preview/uv?h ... LUBEKIqMA0

http://www.youtube.com/user/TalyllynRail

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 09. - 7:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Pálházi Állami Erdei Vasút.

http://www.youtube.com/watch?v=ncBBIZvlLsc

Erdei vasút Pálháza-Zemplén
http://www.youtube.com/watch?v=JwHFnMpTFlg

Pálházi Erdei Kisvasút - Pálháza az Élmények Völgye ajánlatában.
http://www.youtube.com/watch?v=VfeMX2UVUbg

ERDEI KISVASÚT PÁLHÁZA
http://www.youtube.com/watch?v=E3A_ouRkHWY

Pálházi kisvasút (Zemplén Express)
http://www.youtube.com/watch?v=Y19dz4oyNE8

Kisvasúttal Kőkapura
http://www.youtube.com/watch?v=qEF_3K_YASQ

Little train Pálháza Hungary
http://www.youtube.com/watch?v=YTeFq2bxeg4



http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1695

Kép

http://www.utazzitthon.hu/palhaza_palha ... vasut.html



A Pálházi Állami Erdei Vasút Magyarország legrégibb erdei kisvasútja. Eredetileg, mint azt régi neve is jól mutatja, „lóüzemű görpálya” volt. Építését Károlyi István gróf kezdeményezte 1888-ban. A 7 kilométeres sínpárt 700 mm nyomtávval, 5 kg/folyóméter tömegű sínekkel fektették le a pálházi fűrészüzem és Kőkapu között. Mivel a pálya Kőkaputól 5–20‰-kel lejtett a fűrészüzem felé, az üres kocsikat felfelé lóval vontatták, a rakottakat pedig gravitációsan juttatták le a fűrészüzemig. A kocsikat csak fékezni kellett.
1901-ben a vonalat úgy hosszabbították meg, hogy alagutat ástak a kőkapui kastély alatt. A megtoldott, 11 km-es fővonal új végállomása „Susulya” lett. 1902-ben helyezték üzembe az első gőzmozdonyt. Mindössze négy éves használat és több erdőtűz után 1906-ban visszaálltak a lóvontatásra. 1924-ben átadták a Sátoraljaújhely–Pálháza–Füzérkomlós útvonalon közlekedő Hegyközi Kisvasutat. Ennek a vonalnak a megnyitása sokat lendített a pálházi vasúton is: bár a 760 mm-es nyomtáv miatt az árukat át kellett rakni, de így sokkal messzebbre lejuthattak. 1947-ben állami tulajdonba került, és üzemeltetését az Állami Erdőgazdaság vette át. A pályát 760 mm nyomtávolságúra építették át. 1948-ban ismét áttértek a gőzvontatásra. 1956-ban gondoltak először a személyforgalom megindítására, és ehhez korszerűsítették a hálózatot. A síneket 13 kg/folyóméteresekre cserélték, és beszerezték az első C-50-es mozdonyt. A menetrendszerű személyforgalmat 1958-ban indították meg. Mivel 1980-ban megszüntették a Hegyközi Kisvasutat, ennek a vonalnak a forgalma is visszaesett, és az erdőgazdaság „üzemszünetet” rendelt el: ez 9 évig tartott. 1989 augusztus 15-én társadalmi összefogással újraindították a vasutat. 1990-ben felújították a pályát és az alagutat, így a vasút újabb 1 km-rel hosszabb szakaszon járhatott a Kőkaputól a rostallói turistaházig. 1996-ban a vonal másik végét is meghosszabbították 1,3 km-rel az Iparteleptől Pálházáig. Ehhez a lebontott Hegyközi Kisvasút egy rövid szakaszát élesztették újjá.
Ma a vasút csak turisztikai céllal üzemel, éves forgalma 40–50 ezer utas.

http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1lh% ... Vas%C3%BAt

Kép


TÖBBET ÉR MINT 100 NAGY SEBESSÉGŰ VONAT!!!!!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 11. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szegvári Gazdasági Vasút.

http://www.youtube.com/watch?v=dfVA7U_k7RE

Kép

asútjaként, teljes hosszában 1948-ra épült ki. Fénykorában több mint 30 km hosszú vonalhálózatával összekötötte Szegvár, Derekegyház, Nagymágocs és Árpádhalom településeket, szárnyvonalakkal több majort és állami gazdaságot elérve. Főként ipari és mezőgazdasági teherszállításra épült, de Árpádhalom és Nagymágocs között személyszállító vonatok is közlekedtek, a vonal 360-as számmal szerepelt a menetrendekben. A vonatokat C–50-es mozdonyok továbbították. A vasút megszüntetését az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció mondta ki. 1971. január 1-jével szűnt meg.

http://hu.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 219221957&

http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2084

http://gerzsoltrain.com/?p=2805

_____________________________________________________________

Hortobágy, Öreg-tavi kisvasút.

http://www.youtube.com/watch?v=39xdWnUX9E0
http://www.youtube.com/watch?v=2FIBDe82rUg
http://www.youtube.com/watch?v=h1hA9QS63bg

Kép
Kép

https://www.google.hu/search?q=hortob%C ... 80&bih=599


http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1288

A Hortobágyi Kisvasút a Hortobágyi Nemzeti Park területén található halastavak környékén üzemel. Elsődleges célja a vízimadarak bemutatása, az ezek megtekintésére érkező kirándulók kiszolgálása.

Kép
A vasutat 1915-ben építették. Az akkor még lóvasúti vonal feladata a halgazdaság szállítási igényeinek kiszolgálása volt. Ebbe bele tartozik a haleleségnek, és maguknak a halaknak a szállítása is.
A vasút később kis teljesítményű dízelmozdonyokat kapott, amelyikből az egyik (Motoros vontató) máig megtalálható a vasúton.
Később a környék nevezetességei miatt a turizmus került előtérbe, és a Hortobágyi Nemzeti Park vette át a vasút üzemeltetését.

Vonattal a Füzesabony–Debrecen (108-as számú) vasútvonal Hortobágyi Halastó megállóhelyén kell leszállni. A kisvasút állomása közvetlenül a MÁV-állomás mellett található.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 18. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kecskeméti Kisvasút. Nyívidéki Kisvasút: Nyíregyházától Balsa-Tiszapartig 2009 májusában.

Kecskeméti Kisvasút 1928-2009
http://www.youtube.com/watch?v=LbN-qyGhENY

Bugaci Kispöfögő
http://www.youtube.com/watch?v=0nef65eeyLM
Kép
Goodbye Nyírvidéki
http://www.youtube.com/watch?v=jf0DUP9Uyhs

Nyívidéki Kisvasút: Nyíregyházától Balsa-Tiszapartig 2009 májusában
http://www.youtube.com/watch?v=hoUPV9eCxAA

Nyiregyhaza - Balsha - Dombrad narrow gauge line (Hungary)
http://www.youtube.com/watch?v=T_H3fwMA6fg

104 évet élt a Nyírvidéki Kisvasút - kommentár nélkül
http://www.youtube.com/watch?v=TA5V6edFTVc

Nyvírvidéki kisvasút emlékére HD videó
http://www.youtube.com/watch?v=lCzM8nS_k1A



http://hu.wikipedia.org/wiki/Kecskem%C3 ... vas%C3%BAt

http://hu.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 207140822&

https://www.google.hu/search?q=kecskem% ... 80&bih=599

A Kecskeméti Kisvasút végnapjai
http://www.youtube.com/watch?v=36W5hFWHyLM

A Nyírvidéki Kisvasút végnapjai
http://www.youtube.com/watch?v=cG_gIOVhzME

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 24. - 8:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KARÁCSONYI TÉMA!

Gyermekvasút!


http://www.youtube.com/watch?v=L7NSugSq6n8
http://www.youtube.com/watch?v=fj1vuxEQ67o
http://www.youtube.com/watch?v=zXoUgGBtd7I

Children's Railway in Budapest - Gyermekvasút - Úttörővasút
http://www.youtube.com/watch?v=qno2YDFbIQY
http://www.youtube.com/watch?v=aFUhBAoY4uU

Elromlott mozdony a Gyermekvasúton - Children's Railway in Budapest
http://www.youtube.com/watch?v=hrl9ZLfI0V0

Kép


http://www.gyermekvasut.hu/chrw_home.php

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... ut_001.JPG
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... 6_1988.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... 2006_2.jpg

Kép
A Gyermekvasút, azaz a 7-es számú vasútvonal keskeny nyomtávú vasút, Budapest egyik közlekedési látványossága a város II. és XII. kerületében. Érdekessége, hogy a szolgálatot gyermekek látják el felnőttek felügyelete mellett. A vonal két végállomása Széchenyihegy és Hűvösvölgy. A pálya 11,2 km hosszú, 235 m szintkülönbségű, egyvágányú, villamosítatlan. Ezt a távot a szerelvények 20 km/h megengedett sebességgel 40-45 (nyáron kb. 50) perc alatt teszik meg. Neve a tervezéskor Gyermekvasút, építésétől a rendszerváltásig Úttörővasút volt, ma pedig hivatalosan: MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút.
A Kárpát-medencei Kisvasutak Napjának évadnyitó rendezvénye, a Kisvasúti napja: április második szombatja.

1947-ben az állam akkori vezetősége a MÁV üzemeltetésével egy olyan vasút létrehozása mellett döntött, amelyen a szolgálatot gyermekek látják el. Ekkor még nem tartották szükségszerűnek, hogy a Gyermekvasút a cserkészszövetség vagy az akkoriban alakuló úttörőmozgalom irányítása alatt működjön. A vonal építésekor a Gyermekvasút és Úttörővasút elnevezéseket vegyesen használták, de ekkorra már eldőlt: a vasutat úttörők fogják működtetni. A Gyermekvasút építésére több egyéb helyszín (például a gödöllői kastély környezete, Margit-sziget, Népliget) is szóba került. A Magyar Kommunista Párt Központi Bizottsága végül a budai hegyek mellett döntött 1948 februárjában.
A keskeny nyomközű (760 mm) kisvasút építése 1948. április 11-én kezdődött. Költségtakarékosság céljából három részletben készült el. A munkálatokat a Széchenyi-hegyen kezdték. A rohammunkában épülő 760 mm-es nyomtávú vasútvonalat önkéntesek, egyetemisták készítették el. Az ifjúsági brigádok vágták ki az erdőt, fektették le a pályát. Az építés hőstetteiről a Népszava kiadó 1948-ban még egy ifjúsági regényt is megjelentetett.
A vasútépítéssel párhuzamosan a MÁV szakoktatói az első pajtásokat felkészítették a vasútüzem, forgalom szabályaira. Így a vasútvonal megnyitásának napján már vasutas egyenruhába öltözött úttörők fogadhatták a vendégeket. Az első, 3 km-es szakaszt 1948. július 31-én nyitották meg. Ekkor a vonal az akkori Előre állomásig tartott (mai név: Virágvölgy). A pályát 1949. június 24-én Ságváriliget (mai neve: Szépjuhászné), 1950. augusztus 20-án pedig Hűvösvölgy állomásig adták át. A hűvösvölgyi vontatási telep 1951-ben készült el. A hivatalos ideológia szerint az Úttörővasút a szocialista nevelés egyik eszköze volt, az alkotó és termelő munkára való nevelést biztosította. Az Úttörővasútra ún. problémás gyerekek nem kerülhettek. Csak jeles vagy jórendű tanulókat vettek fel, bármely tantárgyból a hármas osztályzat kizáró ok volt. Fennállásának teljes idején többszörös (az 1970-es években akár tízszeres) volt a túljelentkezés. Az Úttörővasútra bekerülni felért egy sikeres egyetemi felvételi dicsőségével.
A Gyermekvasút népszerűségét jelzi az is, hogy 2012. június 23-án több mint kétszáz új iskolást avattak gyermekvasutassá a Hűvösvölgyben. Ilyen magas létszámot a vasút történetében nem avattak, valamikor a '70-es években volt csupán arra példa, hogy ennyi gyermek végezte el a tanfolyamot egy év alatt.[1]

KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNOK!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 29. - 8:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mindenkinek boldog új évet kívánok és a beígért különlegesség:

http://www.youtube.com/watch?v=n3SWAvHwMiw

http://www.youtube.com/watch?v=Pyfsej2_eGM

http://www.youtube.com/watch?v=QSL0YDzd2ck

http://www.youtube.com/watch?v=ij5Vje0yTzI

http://www.youtube.com/watch?v=dMeZ-OoDe5s

http://www.youtube.com/watch?v=DAQvYuzK-NY

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 14. - 12:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sóllerbahn: Mallorca!

http://www.youtube.com/watch?v=yf_Yc_lNjKA
http://www.youtube.com/watch?v=PUxGiCZlw-w
http://www.youtube.com/watch?v=kjfGLvu-0b4
http://www.youtube.com/watch?v=VM8KJJVq0_I
http://www.youtube.com/watch?v=ldQRFgQesHQ
http://www.youtube.com/watch?v=4h9LF-sckcw
http://www.youtube.com/watch?v=57ejU8qJRwg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... Soller.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ler_03.jpg
http://www.snapmania.com/album/CID-u0051089-43
http://www.trendesoller.com/de/cms.php



Portrait of Sollerbahn "Red Lightning" Mallorca. A vonat Soller elsősorban a turisztikai látványosság: a lassú vonat a késő 20-as évek. Vasúti közlekedés a Mallorca csak öröm, ha ül a Tren de Sóller és chugs a buja zöld völgyek Sóller Palma. (Vagy fordítva) Ki a több mint egy órás vonatútra nem elég, lehet, hogy az utat a Port de Sóller egy történelmi villamossal, amely fut a kikötő város Port de Sóller. Az >>> "Red Lightning" egy történelmi vasút 1927. A menetidő körülbelül 90 perc alatt, és kínálnak fel, még mielőtt megérkezik gyönyörű kilátás nyílik a vidékre a Mallorca. A város Soller gyönyörű helyen, a környező hegyekre. De séta a régi város, illetve a kikötő, és időzzön az utcán kávézók kellemes változás. >>> Ez a post http://www.schmalspurfreunde.ch.vu

Sóller [soʎə] egy település a spanyol Baleár-szigetek Mallorca. Az önkormányzat, a Serra de Tramuntana északnyugati részén a sziget. 1-jén Január 2013 jelentettek a település Sóller 14229 lakossal. 2006-ban a külföldiek aránya 15,3% (1960 fő), ez az arány a német lakosság 3,1%-os (401). Az önkormányzat kiterjed több mint 43 km ², és határolja a völgybe a közösség Fornalutx. A hivatalos nyelv a katalán és a spanyol (kasztíliai). Beszélt a szigeten katalán dialektust Mallorquí Named

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 15. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Victorian Railways.

http://www.iomguide.com/transportation.php
http://www.iomguide.com/right-photos.php?920
http://www.iomguide.com/right-photos.php?921
http://www.iomguide.com/right-photos.php?923
http://www.snapmania.com/album/CID-u0051089-150

http://www.youtube.com/watch?v=Xc0Efg34_EA
http://www.youtube.com/watch?v=t_2ozmxjE4o
http://www.youtube.com/watch?v=wUU7sWLpXJo
http://www.youtube.com/watch?v=017Yyz7VA3Q
Sok közlekedési mód áll az Isle of Man-től taxik a gőzmozdonyok. A tömegközlekedés nagyon jó, a Man-sziget és a közös utat, hogy kb. A buszok az egész szigetet, még a távoli úti (ritkábban útvonalak). Azoknak kevésbé siet a következő szállítási módok talán érdekes. A Manx Electric Railway mentén a keleti oldalon a sziget egy kellemes módja annak, hogy Douglas Ramsey, vagy vissza. A Snaefell Mountain Railway az egyetlen közlekedési a legmagasabb pont a szigeten, bár vannak utak a kirándulóknak. A Steam vasúti egyszerű hozzáférést kínál a falvak és városok, a sziget déli részén. Azok számára, akik szeretnék, hogy az egész az Isle of Man egy kicsit gyorsabb, vannak bérelhető autók és taxik. Néhány a távolabbi területek legjobban megközelíthető autóval, bár ez nem egy napi szükséglet, a legtöbb látogatót, vagy a helyiek.

.
Vasúti és egyéb közlekedési eszközök a viktoriánus időkben. Iron Hölgyeim és vidám veteránok - a gyönyörű világot vasúti Isle of Man

Isle of Man vasút és más közlekedési viktoriánus vasutak és más közlekedési eszközzel a viktoriánus időkben. Az Isle of Man széles skáláját kínálja a történelmi szállítás. Az érdekes dolog az, mindenekelőtt, hogy a szállítási fut rendszeresen továbbra is rendszeresen használják. A gőz-, elektromos áram, a PS - de mindig a keskeny nyomtávú: Az Isle of Man, a múlt része a mindennapi üzleti életben. közepén az Ír-tengeren van egy sziget, amely képes örülni, különösen barátai a vas-és villamosmegálló mellett motorkerékpár rajongó. Ez az Isle of Man. A villamos görgők a főváros Douglas, kényelmes, mert csak hajtott a PS. A legmagasabb hegy az országban, a Snaefell, miután az összes, mintegy 600 méter magas, skálázott egy elektromos meghajtású vonat több mint 100 éve. északkeletre a sziget érhető el egy helyközi villamossal, míg a délkeleti nyáron az El Dorado gőz barátok. A Vaslady a cím, a többi "Lady Isabella", talán a legnagyobb átmérőjű 22 méter vízikerék Európában.
Az Isle of Man Steam vasúti
Az út számomra ez az eredeti viktoriánus gőzmozdony egy élmény. Magától múlt rétek és legelők, erdők és falvak. Láthatjuk juh, szarvasmarha, ló, szamár, és sok sirályok. Jobb és bal oldalán a vasútvonal nő szeder, különböző színes virágok és hatalmas fukszia bokrok. Használ Steam Vasúti 4-szer (6-szor nyáron) naponta minden irányban, a távolságot Port Erin és a Douglas. A Port Erin, közvetlenül a vasútállomás is található Vasúttörténeti Park , ahol meglátogathatja mozdony és több információt a vasút és a működésük az Isle of Man lesz. Nagyon szép is a Steam pályaudvar Douglas, ahol néhány kép és indulások lehet tekinteni, mint tanú.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 16. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Wassertalbahn!

https://www.google.hu/search?q=wasserta ... 80&bih=612

http://www.youtube.com/watch?v=5jJl-nHHElU
http://www.youtube.com/watch?v=fGmAoHWi4Xs
http://www.youtube.com/watch?v=HZPbff9wbx0
http://www.youtube.com/watch?v=Dn99sWCqSfU
http://www.youtube.com/watch?v=vZgjU5Y_siI
http://www.youtube.com/watch?v=6BxdMJaCGvw


http://www.wassertalbahn.ch/
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mocanita.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ului_1.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _train.jpg
http://www.rumaenien-info.at/de/sehensw ... ldbahn/366
http://www.cffviseu.ro/content/de


Az erdei vasút VISEU DE SUS; Viseu de Sus található a kerület Máramaros északi Romániában, a torkolatánál Vaserul és Viseul. A Felső-Wischau hogyan Viseu de Sus hívják németül, a faipar nagy hagyománya van. De különösen a vezetékeket a CFF Viseu de Sus úton és a folyó völgyében Vaser. A nagy fűrésztelep komplexum, az erdei vasúti depó és kiterjedt workshop szárnya fekszik északkeleti helység szélén. Kiterjedt töltési eszközök betöltve, a nyers naplókat, hanem vágott fát a fűrésztelep normál nyomtávú autók. Az, hogy a kocsi, hogy a CFR állomás előtt az érintett a CFF Normalspurloks. Az átutalás pálya volt szerelve egy harmadik sín, hogy a keskeny nyomtávú járművek utazhattak az útvonalat, hogy egy kicsi, fafeldolgozó üzem a bankok a Viseu folyó. Most van egy új cég - létrehozta a RG Wood, most már a számok is megosztott, valamint a román hadsereg, azaz a saját pályán autó a laktanya közelében, az ukrán határ. A legérdekesebb idő Viseu egykor kétségtelenül a hétfő, amikor az erdei munkások hozták, hogy a munkahelyek a hegyekben. Ez visszás általában legfeljebb három vonatokra: állt az első egy vagy két, amely élelmiszerrel kocsik szállították, és 5-6-autók. Személygépkocsi volt a rendeltetési helyére. A Botizu egy autó jött vissza faina két, hogy a gyakran csak 2 autó Coman, az utolsó állomáson el. Ez a kép, a könyv célja, hogy hozzájáruljon a http://www.schmalspurfreunde.ch.vu.

A Wassertalbahn elkészült 1932-ben , és az állam által működtetett CFF . A vonat fut a pálya a pálya szélessége 760 milliméter - az úgynevezett bosnyák nyomtávú - völgyén keresztül Vaser a határ menti területen Ukrajnával. Ez az ingatlan 2003 óta a legnagyobb munkaadó a város Viseu de Sus , a fűrésztelep RG Wood Company s.r.l. .
A termelési vonatok szállítására fa meghajtó hétfőtől szombatig naponta többször az erdőkben , a Kárpátok bele , hogy több terhelési pontokon , a kicsapódott fát lefelé a fűrésztelep . A vasút is szolgál még szállítására erdei munkások , hogy a munkahelyükön . Általában ezek mennek hétfőn az erdőben fel szombat és vissza. Közúti járművek és nehéz berendezések erdészeti felhasználás hiánya, az erdei utak - csakúgy, mint a szarvasmarha - is vasúton szállítják. A vonatok üzemeltetését végzik a jogállamiság kilenc alkalmazottat foglalkoztató : kettő a mozdonyvezetők , a vonat karmester , a technikus és öt Brakemen .
1952 egy oldalsó vonal a pálya háromszög Novat Delta Izvorul Boului ben épült Novat völgyben. 2008 , a művelet a már rövidült Betîgi távolság készlet. 2011 tavaszán lopások észlelt a pálya , hogy az RG Wood úgy döntött, az üzemeltető , hogy szerelje le a útalap a Betîgi . Így , az út véget ér ma Poiana Novat .
A felépítmény nem hasonlítható a modern köz- vasút áll a fény közvetlenül szögezve fából készült talpfa vasúti szakaszok csavarozott vasúti ízületek. Mivel a pálya helyzete és az akadályokat , mint a sziklák alá , vagy kidőlt fák, viszonylag gyakori , hogy az autók kisiklott . Miatt rossz pálya körülmények között a lejtők és a teherszállítás , a vonatok általában csak sebességgel átlagosan 10 km / h az úton. A közel 30 km hosszú út Faina , amíg a fűrésztelep így körülbelül három órán keresztül.

HA EZ SEM ÉRDEKES AKKOR ÉN MÁR MÁST NEM TUDOK PRODUKÁLNI??!!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 17. - 8:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Bregenzerwaldbahn!

http://www.youtube.com/watch?v=Dnaj732GqqU
http://www.youtube.com/watch?v=lwy1gtrBkCM
http://www.youtube.com/watch?v=AbB7ES24 ... OKjjR5S3QD
http://www.youtube.com/watch?v=B9uCeJq4 ... OKjjR5S3QD
http://www.youtube.com/watch?v=LK2vMOTN ... OKjjR5S3QD
http://www.youtube.com/watch?v=6PXWpDkA ... OKjjR5S3QD

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... hnle_4.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... hnle_1.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... hnle07.JPG


http://www.bregenzerwaldbahn-frueher-heute.at/
http://www.waelderbaehnle.at/
http://www.snapmania.com/album/CID-u0051089-16/
http://marco-schulti.blogspot.hu/2010/1 ... dbahn.html



A Bregenzerwaldbahn, népszerű nevén is Wälderbahn vagy Wälderbähnle, osztrák keskeny nyomtávú vasút a pálya szélessége 760 milliméter, az úgynevezett bosnyák szelvény. Ez fekszik a tartomány Vorarlberg, csatlakozás eredetileg (1902-1983) a 35,33 km hosszú útvonal Bregenz a Bodeni-tavon és Bezau a Bregenz erdőben. Ma már csak egy 5,01 km hosszú szakasz, mint egy múzeum vasút működik, a többi útvonal leáll, és nagyrészt lebontották.

Tamásbá

Mivel nem látom az érdeklődést tartok egy kis szünetet amig nem jön kérés a folytatásra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 20. - 7:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép
Kép
Kép


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 22. - 16:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség