SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 17. - 0:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 26. - 9:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csorbatói Fogaskerekű Vasút!

http://www.youtube.com/watch?v=L3tad9Iwm5M
http://www.youtube.com/watch?v=Y4-frisgviY
http://www.youtube.com/watch?v=xlsRJk2nMx8
http://www.youtube.com/watch?v=KWVTOgma71w
http://www.youtube.com/watch?v=IWSqPTqbzug
http://www.youtube.com/watch?v=kL7zB1ul9To
http://www.youtube.com/watch?v=7ra-qR6Zb5Q
http://www.youtube.com/watch?v=9FRXojaXhSA

Kép

https://www.google.hu/search?q=csorbat% ... 80&bih=599

http://www.panoramio.com/photo/67864223

http://www.panoramio.com/photo/67875603

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:OZ_Lieskovec.jpg

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:OZ_Csorba.jpg

http://www.h0ehobbi.eoldal.hu/fenykepek ... vasut.html

http://www.magas-tatra.info/2011/05/cso ... -1913.html

https://hu-hu.facebook.com/permalink.ph ... 1094216689

http://www.benbe.hu/categories/benbeic. ... uge.OZ.php



A Csorbatói Fogaskerekű Vasút (szlovákul Ozubnicová Železnica Štrba-Štrbské pleso, OŽ) a csorbai vasútállomást köti össze Csorbató üdülőhellyel és a Tátrai villamosvasúttal. A köznyelvben általában csak Zubačkának hívják.
A régi fogaskerekű[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
A Kassa-Oderberg vasútvonal 1871-es megnyitásával a Magas-Tátra vasúttal is elérhetővé vált, ennek következtében pedig a turizmus rohamos fejlődésnek indult. A Riggenbach-rendszerű fogaskerekű vasutat Várnai Emil tervezte meg, amely a csorbai vasútállomást kötötte össze a csorbatói üdülőhellyel. A magyar hatóságok 1895-ben engedélyezték az építkezést, és egy évvel később, 1896. július 30-án megindult a forgalom.
A fogaskerekű vasút kezdetben csak a nyári és téli főszezonban közlekedett, ősszel és tavasszal szünetelt a forgalom. 1924-ben a Csehszlovák Vasút tulajdonába került. A közúti forgalom növekedésével (1926-ban párhuzamos autóbuszjárat indult, rövidebb menetidővel) és az 1912-ben megnyitott villamosvonal miatt a fogas fokozatosan veszített jelentőségéből. A csökkenő népszerűség miatt a fogaskerekű hamar veszteségessé vált. Az utolsó üzemnapja 1934. augusztus 14. volt, ezt követően a járműveket selejtezték, a pályát elbontották. Egyedül a felső állomás épülete maradt hírmondónak, melyet vendéglőként használtak tovább.[1]
A vonalon két gőzmozdony teljesített szolgálatot, melyeket a floridsdorfi mozdonygyár készített. Hasonló mozdonyok üzemelnek a mai napig a tiroli Achenseebahn fogaskerekű vasúton.
Az új fogaskerekű[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Az 1970-ben Csorbatón megrendezendő sívilágbajnokság kapcsán merült fel 1968-ban a fogaskerekű vasút újjáépítésének gondolata. Az új, Abt-rendszerű vasúton 1970. február 12-én indult meg a forgalom. A korábbi nyomvonal kétharmada megmaradt a régi, egyharmadát viszont újratervezték. A csorbai végállomáson új csarnokot építettek, amely egyúttal a járművek tárolására is szolgál.
Az újjáépített vonalat 1500 V egyenárammal villamosították, a 3 motorvonatot a svájci Winterthurban gyártották. A szerelvények egy motorkocsiból és egy vezérlőkocsiból állnak, csak egyik oldalon vannak ajtajaik. A járműveket kiválóan karbantartják, a 40 éves vonatok még ma is teljesen újszerűek.


Tamásbá

Új évkor nagyszabású vasútmodell videók bemutatása ITT!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Schneebergbahn (Zahnradbahn).

http://www.youtube.com/watch?v=ihWHb-ZvCGs
http://www.youtube.com/watch?v=DGI-QRi1WJk
http://www.youtube.com/watch?v=EkBGv0v_hQ8
http://www.youtube.com/watch?v=4HDpINmoJH8
http://www.youtube.com/watch?v=SVlfnPYvEIw
http://www.youtube.com/watch?v=0OAIKBq8gh0
http://www.youtube.com/watch?v=8nO9CJLaKHg
http://www.youtube.com/watch?v=JFw7UlHtCwQ
http://www.youtube.com/watch?v=qhnC2w1xqeQ
http://www.youtube.com/watch?v=2JWqdsyvmvo
http://www.youtube.com/watch?v=_REG3SMQ6Vs
http://www.youtube.com/watch?v=e5K88vtSDoI

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 977_03.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... m_1900.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 977_03.jpg

Kép


A fogaskerekű vasút a nagy hó, hegy egy létező három fogaskerék vasút Ausztriában és képviseli a folytatását útvonal egy része a Schneebergbahn, ők majd 1-től Január 1997 Az alsó-ausztriai Schneebergbahn GmbH (NÖSBB) működik. A NÖSBB forgalmazott óta elemzi Schneebergbahn csak a kapcsolódó fogaskerék az út egy részét.
A sebességváltó vonat fut 25-től Szeptember 1897 a Schneeberg Alsó-Ausztriában. Fel van szerelve a pálya szélessége egy méter 9,7 km-es pálya, a leghosszabb fogaskerekű vasút az osztrák és a található 1795 méteres magasságban végállomás Hochschneeberg legmagasabb vasútállomástól Ausztriában. A bázisállomás található, 577 méter tengerszint feletti magasságban. A vonat legyőzi a különbség magasságban 1218 méter. A maximális gradiens 19,7 százalék. [1]


Kép

Története:


Ausweiche Baumgartner a korai napjaiban Schneebergbahn


Két gőzmozdonyok , amelyet az ÖBB , mint 999 , mielőtt a régi kazánház Puchberg . ( 1977)
A második felében a 19. Században jött a hegyi turizmus a divat. Az első menedékhelyet a hóban hegyi környezetben már tartalmazta abban az időben mintegy 10.000 látogatót vonz évente . Az építkezés egy fogaskerekű vasút természetes lépés volt . 1872-ben volt az első, azt tervezi, hogy a fogaskerekű vasút egészen a Snow Mountain . 1885 mérnök volt Tauber Vorkonzession a vasúti vonal Wr . Neustadt a Puchberg am Schneeberg . Alapján a 25 Concessionsurkunde Szeptember 1895 , a helyi során a Wiener -Neustadt a hóban hegy kanyart, hogy Wöllersdorf ( Schneebergbahn ) [2] kezdődött 9 December 1895 vezetése alatt a bécsi mérnök Leo Arnoldi az építőiparban a vasútállomás Puchberg . Az első rész a Baumgartner 1-jén született Júniusában nyílt 1897-ben a maradék távolságot Hochschneeberg 25 Szeptember 1897 .
→ Fő cikk: Schneebergbahn
1-jén Január 1899 vette át a k.k.priv . Vasúti Vienna Aspangbahn ( EWA ) , a teljes rendszer , valamint a menedzsment. Ebben az időben , a fő részvényese az EWA volt a " Société Belge de Chemins de fer " Brüsszelben.
18 Június 1902 látogatása I. Ferenc József császár , a Schneebergbahn és vitte a magas hó hegyre . Meglátogatta a 1898-ban megnyílt , ugyanabban a szállodában közel a végállomás , és az Erzsébet -templom . A szálloda ma is létezik néven Berghaus Hochschneeberg .
1-jén Július 1937 a cég vette át az Osztrák Szövetségi Vasutak ( BBO ) [3] (ami azt jelenti : " az egyes rendelkezéseinek módosításáról a koncessziós okirat kelt szeptember 25, 1895 " viszont , LED [ 4]) , de a rendszer maradt a birtokában a vasúti bécsi Aspangbahn . Beépítése után a EWA a német Reichsbahn 1938 , a művelet a hó hegyi vasút is vett tőle . 1-jén 1940 januárjában a fogaskerekű vasút államosították , és becsapta a birodalmi közlekedési miniszter díjmentesen a részvényes tulajdonában lévő Reichsbahn .
A háború után , 1945-ben a MÁV folytatta a Schneebergbahn . 1947 vette át az újonnan megállapított Osztrák Szövetségi Vasutak ( ÖBB ) működés , és hozta szinte változatlan , azaz kizárólag a gőzmozdonyok végéig 1996 .


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 7:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tátrai villamosvasút.

http://www.youtube.com/watch?v=xkOF-1-NP_M

http://www.youtube.com/watch?v=QwY4o3F-nvw

http://www.youtube.com/watch?v=JFgQxWfGUeA

http://www.youtube.com/watch?v=WYQfHG2h0wY

http://www.youtube.com/watch?v=5TLIr_R3nyg

http://www.youtube.com/watch?v=JFgQxWfGUeA

http://www.youtube.com/watch?v=0HtXMUFfreE


http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... %BCred.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... %C3%B3.jpg

A Tátrai Villamosvasút (Tatranská elektrická železnica – TEŽ) a Magas-Tátra településeit összekötő keskenynyomközű (1000 mm) elektromos vasút, amely a Szlovák Államvasutak tulajdonában van.
Kép
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... BCred2.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... tation.jpg

http://iho.hu/hir/uti-celunk-a-magas-tatra-121218

http://tatra.lap.hu/
http://www.magas-tatra.info/2013/01/fon ... moson.html
http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1157
http://www.flickr.com/photos/sziszi22/2563680559/


A tátrai villamosvasút vonala még a Monarchia idején épült. Az 1897-ben megnyitott Csorbatói Fogaskerekű Vasút után 1908-ban elkezdődött egy Popráddal való közvetlen összeköttetés kiépítése is. A vonal 1912-ben készült el. Első pillanattól fogva villamos motorvonatok közlekedtek rajta.
A vonalat 1965–1969 között felújították, mivel 1970-ben Csorbatón tartották a Sí-világbajnokságot. Ekkor kerültek a vonalra a prágai ČKD által gyártott „Tatra”-villamosok. A 80-as években a poprádi végállomást átépítették, azóta a szerelvények a Zsolna-Kassa fővonal fölötti peronról indulnak. 2000-től kezdve álltak üzembe a Stadler-ZOS Vrútky által gyártott új motorvonatok, ezzel egyidőben a régi Tatra típusú villamosokat fokozatosan kivonták a forgalomból.
A 2004. november 19-én pusztító hatalmas orkán a villamosvonalra is súlyos károkat mért. A sínekre eső fák több szakaszon megsemmisítették a felsővezetéket és a tartóoszlopokat. Fél éven keresztül pótlóbuszok közlekedtek Ótátrafüred és Csorbató között. A helyreállítási munkálatok során 300 oszlopot kellett újra felállítani

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 29. - 8:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mindenkinek boldog új évet kívánok és a beígért különlegesség:

http://www.youtube.com/watch?v=n3SWAvHwMiw

http://www.youtube.com/watch?v=Pyfsej2_eGM

http://www.youtube.com/watch?v=QSL0YDzd2ck

http://www.youtube.com/watch?v=ij5Vje0yTzI

http://www.youtube.com/watch?v=dMeZ-OoDe5s

http://www.youtube.com/watch?v=DAQvYuzK-NY

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 30. - 8:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon érdekes vasúti rendszerek-járművek következnek!


Siklóvasút Ótátrafüred - Tarajka.

http://www.youtube.com/watch?v=BHJntUaq7A4
http://www.youtube.com/watch?v=EiwqIoYGHEY
http://www.youtube.com/watch?v=tVpgIzCpjHg

http://www.panoramio.com/photo/67877243

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... anovka.jpg

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... okovec.jpg

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... s_Sm53.JPG

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... s_Sm56.JPG

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... ia_106.JPG


http://www.slovakia.travel/entitaview.aspx?l=4&idp=4102

Az Ótátrafüredi Siklóvasút (szlovákul Pozemná lanová dráha Starý Smokovec – Hrebienok) Ótátrafüred (Starý Smokovec) és a Tarajka (Hrebienok) hegycsúcsnál lévő turistakomplexum között közlekedő sikló a Magas-Tátrában, Szlovákiában.

Az eredeti tarajkai siklóvasút még Magyarországról érkezett a Magas-Tátrába. A magas-tátrai vasútvonalak megteremtésében úttörőszerepet játszó poprádi cég, a Matejka és Kriger (Matejka Vince és Kriger Vilmos) rendelte meg az akkori Osztrák–Magyar Monarchia területén működő legendás Ganz gyárból. Hosszú évek előkészületei után a sikló 1908. december 20-án szállította az első turistákat. Ez az eredeti nyomvonalán egészen 1967-ig üzemelt.[1]
A sikló nagyjavítását 1967-ben végezték el. Az egész közlekedési rendszer technológiáját az olasz Ceretti-Tanfani cég szállította. Az új kocsik 45 utas helyett majdnem 130-at szállítottak egyszerre. A modernebb technikának köszönhetően a menetidő is lecsökkent hét percre a korábbi tizenegy percről.
2007 novemberében cserélték le a két régi szerelvényt újra.[2] Az új kocsik a svájci fővárosból, Bernből érkeztek, a Garanventa gyárából. A Garanventa az osztrák Doppelmayr céggel közösen építette ki az új siklóvasutat, amely az eddigi 130 helyett 160 főt képes egyszerre szállítani. A felújítás körülbelül 250 millió koronába (kb. 1,9 milliárd Ft) került.


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 31. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hungerburgbahn.
( Ha valaki most sem esik" hannyat"?)

http://www.youtube.com/watch?v=UgTbz3VENp4
http://www.youtube.com/watch?v=cQmKua7_X-o
http://www.youtube.com/watch?v=qefJxAQRvek

http://www.youtube.com/watch?v=q1oWaHYNQVA

https://www.google.hu/search?q=innsbruc ... 80&bih=612



A Hungerburgbahn egy 1 December 2007 nyitott sikló -ben Innsbruck ( Tirol , Ausztria ). Egyesíti az éhség vár a város Innsbruck, és helyette a régi Hungerburgbahn ami jelentősen unzentraler a belvárosban megállt. Az új Hungerburgbahn alkalmazza megnyitása óta új mérföldkő az Innsbruck, és gyakran nevezik a titkos földalatti Innsbruck, mint egy nagy része az útvonal fut a föld alatt.

Új építési projekt [ Szerkesztés ]

Az új épület a vasúti vitatták, mivel a 1940-es években. Abban az időben, a Gauleiterévé Hofer megszűnik a "zavaró" körkörös festészet és az acél híd a Hungerburgbahn kérik.
1985-ben, közvetlenül a városi tanács, a Knoll népszerű nevén "Knoll Metro" földalatti sikló Saggen a Seegrube hirdetett. Voltak más projektek - mint például a "Golden Line", egyfajta kötöttpályás pályára a Zillertal felvonó társaság. Ez és más projektek is azonban úgy ítélte meg, hogy a lakosság nagyon ellentmondásos, mivel nem bizonyítható az elérhetőség javítása lehet elérni.
Két év után az építés, az új Hungerburgbahn egy régi város, a közelben metró végállomás volt 2007 decemberében, a kongresszus House és egy részben földalatti csővezeték útvonal alatt a közúti és hegyoldalban helyezték üzembe. A híres építész, Zaha Hadid , aki már Innsbruck Bergiselschanze tervezte tudott nyerni a saját projekt nyilvános versenyt. A projekt a köz-és magánszféra partnersége között a város Innsbruck, STRABAG és Leitner AG finanszírozzák és hajtják végre. [1] A cég a weben egy korlátozott ideig. Ezt követően, a növény visszatér a városba.
Az útvonal kezdődik a földalatti kongresszus állomás keleti végén a kongresszusi terem, következik egy 371,5 m hosszú alagút az euró európai körút és a Rennweg, és megérkezik a közbülső állomáson Löwenhaus vissza a felszínre. Miután átlépte az Inn-folyó egy 242 m hosszú, S-alakú ferdekábeles acél híd két oszlop, az út vezet, bizonyos mértékig a St. Nikolauser Innufer felszíni mentén, majd a 445 m hosszú alagút Weiherburg megnyitni, a közepén a pálya, így a részvételi arány. A közbülső állomás alpesi állatkert , az útvonal fut a föld felett egy 462 méteres vasbeton híd, és végül, mielőtt az első állomás a régi útvonalon.
A különlegessége az új Hungerburgbahn a jelentősen változik lejtőn során mind a csővezeték útvonal, valamint a különböző leáll. Emiatt, Leitner Technologies tervezett egy hidraulikus billentő jelenti, hogy a két sikló vasúti járművek [1] . Ezek mindegyike áll öt vagy szuszpendáljuk egy közös keretben, az utas rekeszek. Az aktív beállítása a hajlam lehetővé teszi a be-és kilépés vízszintes rekeszek a töréspontok. A két-két 130 fő, amely járművek teljes kapacitása 1200 utas óránként, és irány érhető el.
A pálya elsősorban a turizmus, hiszen kevés a városi forgalomban közlekedéshez kapcsolódó előnyöket. Főleg egy reméli bevételt a kongresszusi turizmus. Ezért a webes űrlapok kongresszusi központ, parkolóházak és autóbusz parkolóhely a szociális és Gazdaságtudományi Egyetem, a University of Innsbruck , szervezeti egység, míg a fontos vasúti tömegközlekedés körülbelül fél kilométerre-tengely a város - a közvetlen kapcsolat a kongresszus állomás van mivel csak egy belvárosi busz-útvonalon.
A web is a tömegközlekedés a város és szolgálni éhes vár. Ugyanakkor, a linkeket mind a város és a éhség vár maga távoli, hiszen a web között 500 m és 1 km-re keletre, a lakótelepek lejtőin éhség vár fut, és ezek, valamint az alpesi állatkert , a tagolt domborzat megszakad. A város Innsbruck finanszírozott további határ távú működését, és lehetővé teszi használható normál Verkehrsverbunds övezetből jegy (havi, féléves és éves jegy).

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... tation.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _Wagen.JPG
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 608154029&
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... %BCcke.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... enhaus.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... penzoo.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... t_3024.jpg

http://www.nordkette.com/

http://www.tripadvisor.de/ShowUserRevie ... _Alps.html

http://www.austria.info/at/oesterreich- ... 99661.html

http://dokumentationszentrum-eisenbahnf ... ck_neu.htm

http://www.tripadvisor.com/LocationPhot ... _Alps.html

http://www.skiresort.de/lifte-bahnen/li ... eilbahnen/

Tamásbá

MOST ÉRKEZETT HÍR:

http://iho.hu/hir/felujitott-dizelmozdo ... tre-131229


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 01. - 8:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A lényeg az:
Szeretnék velük utazni!

https://www.google.hu/search?q=funicula ... 80&bih=562

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Tamásbá és BUÉK!

A sikló, más néven a venicular [1] vagy ferde sík vagy szikla vasút, a kábel vasút, ahol a kábel csatlakozik egy pár villamos-, mint a járművek a síneken mozog felfelé és lefelé egy meredek lejtőn, a növekvő és csökkenő járművek ellensúlyozni egymást.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cape_ ... Track_.JPG

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Angels_Flight.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Funic ... esanto.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hongk ... k_Tram.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Funik ... taksim.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:LisbonFunicular.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Indus ... icular.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ascen ... araiso.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 02. - 8:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tegnapi kirándúlás " szakmai "képei:

( Szóval az az igazság, hogy nem mindenki -itt a kedves nézelődő-olvasó szakmai közönségből- lakik Budapesten. Így ezek a képek érdekesek lehetnek.)

Budapest fogaskerekű!

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 02. - 19:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Tamásbá!

Nem tudod véletlenül, hogy a fogason lehet már bringát szállítani?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 03. - 7:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igen lehet van erre külön kíjelőlt kocsirész!!!!


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 04. - 8:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Budavári Sikló.
http://www.youtube.com/watch?v=KMwmh8nzhYY

https://plus.google.com/117360176789617 ... l=hu&hl=hu
http://www.budapest.com/city_guide/sigh ... ar.en.html

http://science.howstuffworks.com/engine ... ion512.htm
http://www.floibanen.com/
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... sight.html
http://www.cairngormmountain.org/funicu ... way-panel/
http://capepoint.co.za/flying-dutchman-funicular/
http://www.funimag.com/
http://www.pragueexperience.com/places.asp?PlaceID=1381
http://www.dpp.cz/en/the-petrin-funicular/
http://www.ljubljanskigrad.si/plan-your ... r-railway/
http://www.grimselwelt.ch/grimsel-exper ... funicular/
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.stregisdeervalley.com/gallery/funicular
http://www.bilbao.net/cs/Satellite/funi ... 10291/Home
http://www.montserrat-tourist-guide.com ... errat.html
http://www.montebre.ch/images
https://www.dvb.de/en/Recreation-Touris ... r-Railway/
http://www.vesuvioinrete.it/funicolare/e_funicolare.htm
http://www.tourism-heidelberg.com/explo ... x_eng.html
http://www.capri.com/en/getting-around

( Minezek után jó gyaloglást kívánok a börzsönyi Hideghegyre, Gellérthegyre, Normafához,Kékestetőre,
Bánkútra a Bükbe, Sopron kílátó, Badacson és a többi???!!!. Ja elfelejtettem a fenti siklókat háromszemű emberek csinálták igen középen is van egy szemük így nem lehet csodálkozni a teljesítményükön.)

Egy új sikló Zermatt: Nyitás június 15, 2013.

http://www.zermatt.ch/en/page.cfm/standseilbahn

hangsúly a nagyobb kényelmet az utasok számára. Teljesen új berendezés lesz telepítve a meglévő alagútban. A szükséges szerkezeti módosításokat lesz ezen a nyáron, valamint a rendszeres őszi szünet műveleteket. A nyolc hetes időszak 2013 tavaszán, az elektromechanikai berendezések, pályák és a járművek lesz teljesen cserélni. A teljes beruházás mintegy 12 millió svájci frankot tervezik. szárnyal Sunnegga ... A felújítás ígér kézzelfogható javulás utasok kényelem: rugózott futómű és hangszigetelt utastér teszi a nyugodt utazás. LED-es világítás teremt kellemes hangulatot. Az utasok több hely, és a rendelkezésre álló hely minden üléshez növekszik 0,17 a 0.21m2. A befogadóképesség, a vonatok emelkedik 170-200, amely megegyezik a 2570 utas egy óra. Ahhoz, hogy ez lehetséges, a vonat hosszabb lesz: 30 méter, és három edző, mind a négy rekesz. A nagyobb hossz miatt a padlón a felső rekesz jön a leállítási szintet az állomás kilép. A sebesség utazás növeli a jelenlegi 10m/sec (36km / h) 12m/sec (43.2km / h). Az összecsukható bejárati ajtó ad könnyebb hozzáférést áruszállítás. Nyitás június 15, 2013 Az általános szerelési munka befejeződött az rutinvizsgálat időszak 2012 tavaszán, és az építési munkálatok az új műveletek és a gép szoba Sunnegga óta folyik a nyáron. Az építési munkálatok a pályán, és a völgy és a hegyi állomás kerül sor az ősz folyamán vizsgálat időszakban, október 15-től november 23, 2012. Víz szivárgás pontokat fognak zárni védelme érdekében mind a gördülőállomány és a pálya. Az összes elektromechanikus alkatrészek (bullwheel, hajtás, stb) is nevelkedett, hogy Sunnegga ősszel és tárolni a tél. A végén a téli szezon a 22. április 2013 látja kezdete nyolc hetes intenzív munka (egy több műszakos rendszer), minden fronton. A cél az, hogy az új sikló kész átadás, és kezdi meg működését, amikor a nyári szezon kezdete június 15-én 2013-ban. Általánosságban elmondható, hogy a munkát el kell osztani három szezont, elfoglalja a normál ellenőrzési és karbantartási időszakok, hogy ne szakítsa műveletek Sunnegga. Csak a tavaszi tartalékolási időszak meghosszabbodik, a két hét alatt.





Nagyobb kép » Sikló Zermatt
Intenzív építési időszak 2013 tavaszán
Amint a téli szezon vége, a régi járművek lesznek elhelyezve, a kábeleket felszámolták, és a csörlők felszerelése az új kábelek és a szerelési dolly telepítésre kerül. Minden a sínek és a záróelemek kell cserélni, a hajtás lebontották és az összes kábelt, beleértve a transzformátor állomás, eltávolították. Ezután a konkrét munkát végzett a gépházban a Sunnegga, és egy teljesen új meghajtó lesz felszerelve. Egy új kábelt húzza lesz telepítve, majd az új járműveket kell húzni az alagútban, és állítsa be a pályán. Ha minden a tervek szerint halad, akkor a nyitó ünnepség veled szombat, június 15, 2013! Zermatt Bergbahnen AG várja, hogy a következő 30 évben, és a könyv szerinti további 30 millió vagy annál több utas a state-of-the-art sikló. rövid története A Sunnegga területet nyitott 1942-ben a telepítés a sí-és gyalogos lift, amelynek helyébe 1946-ban a felvonó. Az 1970-es, a kapacitás szűk egyre gyakoribb probléma, úgy döntöttek, hogy egy sikló. Négy év után "építési és a teljes beruházás CHF 26.930.000,-ben nyílt meg november 28-án 1980-ban. A sikló elismerték messze a határokon túl a svájci, mint egy igazi innováció a turisztikai közlekedési rendszerek és hamarosan népszerű attrakció. Március 3-án 1982-ben, miután csak 15 hónapos működés, a vasút képes volt ünnepelni során az egymilliomodik utas. Mire az egyesülés 2002-ben, az utasok száma is meghaladta a 17 millió. Azóta Zermatt Bergbahnen AG hajtott további 14.129.218 utas a Sunnegga sikló, így nem kétséges, hogy szerzett átalakítását! Kezdve a téli 1985/86 a Svájci Szövetségi Közlekedési Hivatal megengedett vezető nélküli működés csökkentett sebességgel (5m/sec), valamint a május 1996-től kezdve, a teljes sebességgel a 10m/sec.

https://www.google.hu/search?q=funicula ... 80&bih=612

http://www.youtube.com/watch?v=oG7vCuZZlKg
http://www.youtube.com/watch?v=SsOHV3Fux6Y
http://www.youtube.com/watch?v=D8vDz3b-KlA
http://www.youtube.com/watch?v=ZEXx9Iefv1Q
http://www.youtube.com/watch?v=9RL-xl3DPLs
http://www.youtube.com/watch?v=gQs1Y2wN2Ps
http://www.youtube.com/watch?v=xmuZ_t6sGOs

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 04. - 20:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Igen lehet van erre külön kíjelőlt kocsirész!!!!


Tamásbá


Köszönöm Tamásbá! Egy kis merényletre készülök a Kollégák ellen, és ha már felfelé nem kell tekerni, talán nagyobb lesz a lelkesedés, meg a vállalkozókedv :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 15. - 10:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=tXYUGVPOYfA

La Funicolare di...Venezia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_______________________________________________________________

MiniMetroŸ by Poma!!

http://www.youtube.com/watch?v=0O92BxcFw2s

_______________________________________________________________

napoli "funicolare centrale"

http://www.youtube.com/watch?v=m3uyCwqqP6w

_____________________________________________________________

Minimetro Perugia.

http://www.youtube.com/watch?v=JHLrDC5oRoo


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 19. - 10:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Néhány -esetleg már látott - fénykép:

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 21. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Néhány fénykép van amit már láttunk??!!

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség