SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 22. - 21:33

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 102 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24. - 17:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ezt nagyon érdemes megnézni! Csak a SRY modell volt ilyen részletesen lefényképezve.
Ez a modell is az ajánlott FUTABA vevővel van felszerelve.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 12. - 17:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Kicsit régebben említetted, hogy nem kap..../Függőleges vezérsík, winglet stb. nem lesz./ Akkor függőleges vezérsík nélkül egy Styro féle 80 cm-es csupa hogyan fog viselkedni? Elég neki a csűrők 8-10mm-es eltérése a vízszintestől, vagy.....?
A másik: ha egy deltát építek Pl.elhalálozott mugim újra élesztése, és az nem kap függőlegest, akkor az a fordulókban mit fog nekem ténferegni?
Valami még itt motoszkál a fejemben de sajna most kuka.

Mindenesetre köszi!
Helló!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 13. - 23:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Tatos!

A függőleges vezérsík, winglet, uszony stb.... hiánya a csupáknál
annyira nem vészes. A fordulóban amúgy is az elevonokkal kormányzol
így a bedölés miatt "ráfekszik" a fordulóra, nem csúszik. Ami miatt jó,
hogy javítja az egyenes repülés stabilitását, nem akar riszálni a gép,
a másik, hogy jól látod a gép térbeli mozgását. A csupák fübbőleges
felületek hiányában sokszor csak egy vonalnak látszanak ez égen,
ebből meg komoly bajok is lehetnek.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 20. - 7:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Köszönöm Sry!
Megcsináltam és repült a Mugim klónja! Hát ez sem lesz hosszú életű. Ez a kis 80cm-es kis deltaszárnyú bizony megizzaszt minden felszálláskor.
Képet egy kicsit később tudok feltenni.

További jót mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 21. - 9:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem mindenkinek!

Néhány kép amiket igérte és amiket nem.........

Múlt héten 16.-án reptettük ezeket a ki srepcsiket. Van közöttük két elfajzott SRY-féle csupasz-árny.
Kép
Kép

Az én kis MUGIm:
Nem mertem megpróbálni uszonyok nélkül reptetni, emlékezve az izgágaságára és SRY jótanácsaira. Jól is tettem. Ilyen kis vékonyka repcsiket inkább verőfényben kell reptetni, mert bizony messziről csak az uszony segíthet, hogy mi merre van. Ma reggel, enyhe szürkület volt és két alkalom is adódott, hogy kipróbálja milyen ügyes vagyok. Majdnem ropi lett belőle.

Kép
Kép
Az én csupasz-árnyam így nézett ki készen:
Kép

Styroman-féle 1200mm-es csupám:
Kép

Kép

Mindenkinek tiszteletem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 21. - 10:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szióka!

Jó ez a Mugi. Sima lap, vagy hajlított a szárnya mint a Pibrosnak?

Nem is olyan rég olvastam A.I. Mikojan könyvében, hogy amikor
a MIG-21-et fejlesztették akkor az őstípuson az E-66 -on ilyen csúcsos
végű deltaszárnyak voltak mint a te Mugidon. Ez nagyon komoly
instabilitásokat okozott, és a CAGI szélcsatornájában kiderült, hogy a
csúcsos szárnyvégen szakadozva és igen intenzíven alakul ki és
válik le az indukált ellenállás örvénykúpja. Ráadásul nem egyszerre a
két oldalon, így imbolygó, kacsázó mozgásra kényszerítette a gépet.

Ezt úgy küszöbölték ki, hogy a szárnyvéget lecsapták egy kicsit, és így
egyenletessé vált az indukált örvény:

Kép

Ha nagyon csámpázik a Mugi, lehet ez a trükk neked is segítene, arrol
nem is beszélve, hogy így kevésbé sérülékeny a szárnyvég is.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 21. - 13:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm, köszönöm!

Azt hiszem SRY bátyánk figyelmét nem kerüli el semmi.
Az eredeti terven az elevonok végei le vannak csapva, csak nekem tetszett így. De én nem vagyok ennyire sem magasan hozzáértő, mégis sejtettem, hogy lehet valami köze a kissé instabil mozgásának a szárnyvégekhez. Így legalább ismét tanultam valamit a deltaszárnyúakról. Nem sokára megyek és így is kipróbálom.

A gép egy két centi vastag lábazati szigetelő anyagból van kivágva. Igyekeztem egy kis profilt csiszolni bele, mivel nekem nincs vágóalkalmatosságom/izzószál/.
Mégegy kép:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 8:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szasz'tok!

Nos, tegnap kicsit másképp ertelmeztem amit SRY írt. Megtörtént aminek kellett. Levágtam 5-5cm-t a két szárnyvégből is. Nem vsak az elevonokat igazítottam hozzá.
Első eldobásnál többet táncolt mint repült. Persze a súlypont. Nagyon orrkönnyű volt. Mint általában. Ennél a jószágnál adni kell a súlyt rendesen.
Ma reggel stabilan élvezhetően lehetett vezetni. de mé mindíg érzek valami hiányosságot.
Majd később.

Üdv!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 9:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Valószínűleg ez a súlypont kérdés tántorítja el a modellezők többségét
a csupaszárnyaktól. Én egy új gépnél kapásból egy nagy
ólombarabbal az orrban kezdek :D biztos ami biztos. A számított
súlyponthelyzet sem ér sokat, mert a súlypontnak ügyebár valamivel a
szárny nyomásközéppontja előtt kell lennie. Eddig jó. Csakhogy a
szárny állásszögétől függően a nyomásközéppont is mindíg máshol
van. Ha nő az állásszög akkor előrrébb megy. Ezért ha egy közepes
csupánál 1° elevon kitérés mellett egy adott helyen van a súlypont
akkor az 3°-on már osskönnyű és csámpázni fog 5°-on meg nem is
repül. A növekvő elevon kitéréssel a nyomásközéppont előre
vándorol ezért lehet orrnehéz csupákat is reptetni, csak húzni kell a
trimmen pár ricnit.
Ezért is értelmetlen az a kérdés, hogy hova kell beállítani a csupák
súlypontját, ha nem tesszük hozzá, hogy mekkora elevon kitérésre
is kérdezzük ezt az adatot.

Na most hab gépeknél egy-két kocc nem is olyan vészes, de ha valaki
hetekig-hónapokig építette a gépet balsa-fenyő konystrukcióban aztán
első körben rommátöri a rossz súlyponthelyzet miatt annak el fog menni
egy időre a kedve ettől a műfajtól.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: 120-as csupa
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 15:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem bírva magammal, beruháztam egy styro féle csupába.
Holnap kapom meg, kissé átalakítva kerül majd levegőbe.
Fezo faterjának a gépét szemeltem ki minta gyanánt, olyasféle kéttörzsűvé alakul majd át, persze nem impellerrel hanem tolósróffal.
Végülis így már nem is csupaszárny...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 23:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szasz'tok!

A MUGI-m még él és virul. Kapott egy párat de nagyon király. A súlypont. Hát kapott ólmot kb:50gr-ot és a 2200mA-es 3cellás akksival megy rendesen. Nem trükközök vele annyit mint az elfajzottammal de az adrenalin szintem így is beindul vele.

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: új csupa
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 01. - 20:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
No, végre elkészült az én gépem is.
Még sajnos nem volt időm berepíteni, mert helyette egy konténerbe lapátoltam az anyagot.
Nem volt annyira szórakoztató, ellenben nagyon fárasztó...
Tehát a képek:

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 02. - 11:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Füligjimmy!

Nagyon tetszik a "kis" csupád. Kíváncsian várom a bereptetéssel kapcsolatos fejleményeket.

További jót!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: berepítés
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 02. - 12:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Természetesen azonnal közzéteszem, mihelyt összetörtem!
Illetve berepítettem...
Nálam a két szó lassan szinonímaként is alkalmazható. :shock:
Kezdek visszaesni a masszív kezdő szintre, olyan gyakran repítek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 02. - 22:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Fel a fejjel, menni fog ez simán, csak jó nehéz legyen az orra.
Itt egy kép lelkesítőnek:

Kép

nem túl éles mert magassan vannak a gépek. Épp OrosG Easy Starját
üldözöm a nagyobbik csupával. Persze egyenlőtlen a "küzdelem" mert
a csupa sokkal jobban elmelkedik és a végsebessége is kb.
másfélszerese az ES-nek.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 102 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség