SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 0:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 89 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Új FPV célgép - csupaszárny
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 24. - 9:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hosszas vajúdás után megszületett a masina.
Adatok-
-fesztáv: 1000 mm.
-törzs hossza 980 mm.
-hasznos szárnyfelület 49,4 dm2.
repkész tömeg 4400 mAh akkuval 1100 g.
repkész gép felületi terhelése 22.2 g/dm2.

repkész tömeg teljes "menetfelszereléssel" (vagyis full FPV felszereléssel) 1350 g.
felületi terhelés teljes "menetfelszereléssel" 27.3 g/dm2.

A szárny hab, némi kísérleti anyaggal megerősítve.
A törzs balsa, úszótestként kialakítva.
A szárnyvégeken hab úszótestek, a talpuk balsával megerősítve, és gondosan vízmentesítve.

A képek:

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Kép

Uploaded with ImageShack.us


Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 24. - 20:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Ez valami brutális darab lett :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted:
Mikor lesz a berepülése?

Minden esetre nem lesz egy egszerű eset ezzel repkedni :twisted: :twisted:
Az FPV külön érdekes lesz, biztosan nagy élményt fog nyújtani, gyors
agilis gép, tiszta vadászgép feeling.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 24. - 20:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Most nézem csak milyen esztétikus a motorgondola magoldás. Ez a
hosszú kúp nagyon tetszik .... le fogom másolni az ötletet :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: motor felfüggesztés
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 24. - 22:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na igen, nem öt percet vett igénybe mire kigondoltam hol is legyen a motor.
Mert ugye első gondolat az volt hogy tolómotor.
Akkor viszont vízre le-föl szálláskor nincs irányítás jobbra-balra.
Gondoltam impellerre is. Az viszont alacsony sebességen csapnivaló, és az áramot is fölöslegesen zabálja.
Felvetődött a normál húzómotor is, de vízre szálláskor az sem nyerő.
Aztán valami kis gépen láttam ilyen megoldást és rájöttem ez kell nekem.
Az udvaron már taxiztam vele, egyenlőre megfelelőnek tűnik. Kerekek nélkül is simán fel fog szállni ha jól sejtem.
Holnap -ha az időjárás is úgy akarja- berepítem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kép
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 24. - 22:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyébként ha megnézitek az alsó képen a kabint, láthattok rajta (benne) valami felettébb érdekeset. :lol: :lol: :lol:
Nagy reményeket fűzök hozzá.
Egy Sony HD felbontású kamerát applikáltam a gépbe, ezzel szándékozom onboard felvételeket készíteni.
Sajnos az FPV képátvitelt még nem ezzel a kamerával oldottam meg, mert spéci video kimenete van. Egyenlőre vagy FPV, vagy onboard. Egyszerűen nem tudom elhelyezni rajta az FPV kamerát és a sonyt együtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: berepítés
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 25. - 19:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma sikeresen berepítettem a csupát.
Kellemes meglepetést okozott, hogy a súlypontot nyugodtan hátrébb helyezhettem, sőt hátrébb is kellett.
Előszöris a délpesti pálya siralmas állapotban van. foltokban sípcsontig érő fő, néhol meg semmi.
A gép saját erőből nem tudott elindulni (hason csúszva a nagy fű miatt) így alapos lökéssel kellett nekiindítani.
Több próbálkozás így sem sikerült, mert ha beakadt egy-egy nagy fűcsomóban, értelemszerűen megállt.
Eldobni nem akartam, mert híresen peches dobó vagyok, képes vagyok akár elsőre miszlikbe törni dobáskor a gépeket.
Na szóval három sikeres startot engedtem el, szépen betrimmeltem, és élveztem a gép kellemes tulajdonságait. Stabil, széles sebességtartományt tud, prímán vitorlázik, kitűnően behelyezhető leszálláshoz. SZóval FPV célra ideálisnak tűnik.

Azonban elérkezett az utolsó start, és nem hazudtoltam meg magam...
Jól meglöktem a függőlegesnél fogva szegény gépet, és léptem egyet.
Na ez az amit nem kellett volna!
Megbotlottam, és megtámaszkodtam a függőleges vezérsíkon.
Azonban a balsa nem az én 110 kilómra lett tervezve, így eltört.
Nem súlyos hiba, de mára nem volt több repítés.
A gép javítás alatt...

A sors iróniája:
Első felszállásom ma a nagy kétfedelűvel történt.
Ahogy felemeltem, a bal kerék beakadt egy hatalmas gazcsomóba.
Cigánykerék, és törés.
Az sem vészes, de a napomat kissé beárnyékolta:..


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 25. - 20:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Sajnálom a gépeket! Útálom mikor törött géppel kell hazajönnöm.

De legalább jól repül a csupa. Esetleg egy földön maradó futóműkocsit
nem csinálsz hozzá? Jó nagy kerekekkel , és akkor bírni fogja a rossz
reptéri viszonyokat is.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: fűűűűű
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 25. - 21:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos itt az se sokat segített volna.
A duplán majd 10 centis kerekek vannak.
Sürgősen nyírni kellene, csak betojt a fűnyíróm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: fűűűűű
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 25. - 21:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy írta:
S
Sürgősen nyírni kellene, csak betojt a fűnyíróm.


A tied is???
Ez valami kollektív modellező betegség most? Az enyém is meghalt, úgy néz
ki, hogy végleg. :? :? :? :?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: fűnyíró
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 25. - 21:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az enyém is végleg feladta.
Főtengely, dugó és henger kopás, gyújtóelektronika, meg berántómechanika.
Ennyi volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 25. - 21:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az enyémnek még nem tudom mi a nyűgje, de szét se merem szedni.
Nagyon nem vágyom a fűnyíró modellezésre, de valószínűleg nem
fogom megúszni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: fűnyíró
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 25. - 21:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezek a fűnyírók nagyon hülye szerkezetek, főleg a karburátoruk van túlkomplikálva.
Automatikus fordulatszám-tartás, de ha kicsit elállítod már nem is működik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: fűnyíró
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 29. - 10:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Asszem megvan a megoldás a fűnyíró problémára.
Veszek a nedisben egy 1200W-os konvertert, és nyírok a csendes és könnyű elektromos fűnyírómmal!
Előtte azért szétszedem és megnézem mekkora a motor teljesítménye.
Ha esetleg kevés a konverter, akkor veszek egy óccsó használt agregátort.
Úgyis többször volt már áramszünetünk a vihar miatt, és szerintem lesz is még...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 30. - 21:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
T. Füligjimmi!
Egy észrevételt ha megengedsz.Az invertereknek két fajtája van.Az eggyik a négyszög, a másik a szinusz.Tapasztalatból tudom ,hogy a négyszög nem szereti a tisztán induktív terhelést,sőt nagyon nem.Viszont a komutátoros motort simán elviszi.Nekem egy négyszázas elvitte a hatszázas sikítót.A szinuszos valószínüleg jó lenne csak az ára nem/ámbár ha van egy Dubaji nagybácsid/.Kb a tizszerese a simának.Más ha van egy 180Ah akkumulátorod akkor avval/minden veszteséget beszámítva /kb egy órányit dolgozhatnál.Szerintem szereld meg a géped,valószínűleg az lesz a legolcsóbb megoldás.Vagy a B verzió az agregátor.
Szerbusz Tamás!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 30. - 21:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
T. Füligjimmi!
Egy észrevételt ha megengedsz.Az invertereknek két fajtája van.Az eggyik a négyszög, a másik a szinusz.Tapasztalatból tudom ,hogy a négyszög nem szereti a tisztán induktív terhelést,sőt nagyon nem.Viszont a komutátoros motort simán elviszi.Nekem egy négyszázas elvitte a hatszázas sikítót.A szinuszos valószínüleg jó lenne csak az ára nem/ámbár ha van egy Dubaji nagybácsid/.Kb a tizszerese a simának.Más ha van egy 180Ah akkumulátorod akkor avval/minden veszteséget beszámítva /kb egy órányit dolgozhatnál.Szerintem szereld meg a géped,valószínűleg az lesz a legolcsóbb megoldás.Vagy a B verzió az agregátor.
Szerbusz Tamás!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 89 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség