SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 18. - 19:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Csupaszárnyak M 1:1 -ben
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 15:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ez a topic végül is csak egy gyűjtóhely. A megépült, repült csupaszárny
repülőgépeket kéne itt összeszedni. Ez azért jutott az eszembe mert
annyi sok szó esik a csupaszárny modellekről, de alig az igaziakról,
bár ezek nem kevésbé érdekesek. Minden jöhet, egy kitétel van
csupaszárny legyen. Törzse és függőleges vezérsíkja lehet, de az
egyetlen szárnyon kívül más vízszintes, felhajtó erőt termelő, vagy
stabilizáló felület nem lehet a gépen.

csak kezdésnek:
Northrop XP-79Bkísérleti sugárhajtóműves vadászrepülőgép
http://www.airbornegrafix.com/HistoricAircraft/FlyingWings/XP79.htm
Kép

de Havilland DH-108 az első angol szuperszónikus repülőgép
Kép
(huuuuuu de sokat nézegették azt a Me-163 -at a tervezés során :roll: )

Me-163 Comet Lippisch professzor híres, hírhedt alkotása.
Kép

És ha már Lippisch DFS-194
http://membres.lycos.fr/wings2/habicht/dfs194_3v.jpg
Kép
Ezt a vitorlázó repülőgépet rendszeresen összekeverik a Me-163-al,
ne nem is ok nélkül.

a Horten testvérek csodálatosan szép csupaszárny vitorlázóit
most nem sorolnám fel egyenként. Itt egy összefoglaló link:
http://www.sailplanedirectory.com/horten.htm
De azért egy fotó erejéig ide citálnám az egyik legszebbet Horten IV.
Kép

aztán jöhet a többi csupa.....kinek mi ugrik be....

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 23:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szasz'tok!

Az én nagy csupa kedvencem. Egyszer talán majd lesz nekem ilyen.

B-35
Kép

B-49
Kép

B2- Spirit
Kép

Kép

Én is szeretem a csupákat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 29. - 8:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Akkor folytassuk a csupán szárnyaló gépeket....

SZD-20X Vámpír 2 ez a kacifántos típusnév egy igazán
figyelemreméltó gépet takar:
Kép

és az IS-6X Nietoperz szintén lengyel csupaszárny
vitorlázógép.
Kép

Aztán itt az EPB-1 Flying Plank egyenes szárnyú csupa az USA-ból.
Kép
Kép

A Ch. Fauvel AV-36 Monobloc is egy igen érdekes nyilazatlan
csupaszárny gép.
Kép
Ezt régen láttam modellben, sokáig azt hittem, hogy csak a modellezők
agyából kipattant újjabb agyatlan ötlet, de nem, ez létező gép.

Charles Fauvel másik alkotása a Ch. Fauvel AV-22
Kép
Ez pedig egy előre nyilazott szárnyú csupa.

folyt köv..

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 29. - 9:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na és ki ne hagyjuk minden idők leghíresebb csupaszárny gépét:

Kép

Igaz nem egy mai szerkezet már, de amit ez tud, azt még egyetlen
más repülőgép sem tudta utánna csinálni :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csupa
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 29. - 20:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ellent kell mondjak.
Egy azért utána csinálta, igaz "csak" távirányítással.
Az pedig a Burán.
Aztán szépen polcratették, mert nem volt rá pénz, és maradt a régi jól bevált olcsó szojuz.
A Burán pedig állítólag valami kávéházként üzemel...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: csupa
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 18. - 7:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy írta:
Ellent kell mondjak.
Egy azért utána csinálta, igaz "csak" távirányítással.
Az pedig a Burán..


Na jó, na jó....de azért én nem tartom űrrepülőnek a Buran-t, mert soha
nem vitt embert a nagy sötétségbe.

És most csupáncsakozzunk még egy picit:

Mivel a csupák egyiki legnagyobb elterjedési területe a katonai repülés
nézzünk itt is szét picit:

SAAB 35 Draken szuperszónikus elfogóvadász
Kép
Ez itt éppen a sógorok színeiben pompázik. Érdekes, hogy itt üzemelt a
szomszédban évekig, mégis alig isemrik nálunk ezt a masinát.

Viszont van egy gépcsalád amit szinte csak csupaszárnynak tudunk
elkpézelni:
Dassault Mirage III
Kép
Ez meg svájci kereszttel virít, és startrakétával száll fel.

Fogj egy Mirage III-at dobálj ki belőle minden drága és nehéz
elektronikát, tegyél a helyükre üzemanyagtankot, aztán add be a
harmadik világ országainak, hogy nekik ez nagyon jó lesz és
máris van egy Dassault Mirage 5-öd.
Kép

A Franciák a deltaszárnyas konstrukcióval építettek egy óriási,
atomfegyver hordozására is alkamas Mirage-t a Dassault Mirage IV személyében.
Kép
Majdnem olyan mint a kistesói, de a két hajtóműves kialakítás azonnal
feltűnik.

A Mirage fejlesztési folyamat végpontja a Dassault Mirage 2000
Kép
A korszerű avionika lehetővé tette a deltaszárnyakban rejlő agilitás
kiaknázását, a szárnymechanizáció automatikus, és minden
repülés helyzetben optimális, működését. Ezt a gépet még nekünk is
felajánlották a Franciák, még az adósságtörlesztésként érkezett
Mig-29-ek előtt. A dolgok jelenlegi állása szerint nem lesz ék alakú
felségjeles Mirage.

üdv.:SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2007 máj. 03. - 14:18-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 18. - 8:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Most nézzünk meg egy két igazán "nagy vasat"

Az első az egyik kedvenc repülőgépem. Minden idők legszebb
bombázórepülőgépe a Convair B-58 Hustler
Kép
Ebben a masinában minden benne volt amit csak el lehet képzelni,
féllelmetes egy szerkezet. A 60-as évek második felében Moszkvában
leizzadtak tőle. 12.000. m-en 2,1 Mach sebességgel pörkölő nukleáris
fegyvert szállító gép volt. A Szovjetúnióban akkor még olyan gép sem
volt ami egyáltalán utol tudta volna érni, nemhogy tüzet nyithasson rá.
Csakhát iszonyú drága egy kütyő volt, még az USA-nak is így anyagi
okok miatt kivonták a rendszerből.

Nézzük mit alkottak a ködös Albionban ez idő alatt?
A Hustler kortársaként született, a sokkal hosszabb pályafutást megélt
Avro Vulcan
Kép
Ez olyan szép :D A gép képességeit és itőtállóságát jellemzi, hogy
1957-ben állították hadrendbe, a Falkland-i háborúban bombázta az
Argentínokat, mindezt úgy, hogy Angliában szállt fel átrepülte a fél
világot, megszórta az Argentín csapatokat aztán hazarepült Angliába.
Erre mondják, hogy nem semmi. Végül 1982-ben vonult
nyugdíjba.

A nagyvasak végén pedig egy másik gyönyörűség:
a Concorde
Kép
Ezen a gépen sok magyarázni való nincs, szinte mindenki ismeri, és még
így a kivonása után is óriási rajongótábora van.

Itt kell megemlékeznünk a Tu-144 -ről, ha már a Concorde szóba
került. Miért nincs ebben a felsorolásban képpel megemlítve? Mert a
Tu-144 nem csupaszárny. Eredetileg az volt, de olyan instabil és
mondhatni életveszélyes volt, hogy ellátták a pilótafülke mögött egy
kinyitható előszárnnyal (kacsaszárnnyal) így már nem csupaszárny gép.
Egyébként a gyalázatos repülési tulajdonságokon ez sem segített sokat.
Egy ideig járt utasforgalomban, de miután állandó műszaki gondok és
katasztrófák kisérték útját, már csak a Szovjetúnióban belföldi
forgalomban közlekedett üresen :!: :!: :!: csak, hogy lássa a nyugat,
hogy repül a "vörös Concorde". De hamar beszüntették ezt is és ma
már múzeumban pihen a katasztrófákat túlélő néhány példány.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 03. - 14:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Újabb csupáncsaakszárnyasok:

Egy igen érdekes masina a Chance Vought F7U Cutlass. Ezt
valamiért nagyon elfelejtették, pedig megérdemelne némi figyelmet.
Kép
Kép

Csodálom, hogy eddig még nem jutott eszembe, pedig az egyik
kedvenc vasmadaram. A legek repülőgépe, aminek mind a mai napig
még az alkatrészei is titkosak a géphez meg vásárlóként lehetetlen
hozzáférni. A Lockheed SR-71 Blackbird
Kép
Ehez nincs mit hozzáfűzni.....fantasztikus egy szerkezet.

A Nothrop érdekes gépeiről már volt szó, és most találtam mégegyet,
jelesül a Northrop XP-56 Black Bullet
Kép
Erősen Me-163 feelingje van a dolognak, de ezt már ebben a
kategóriában megszokhattuk.

Aztán ha már kinyitottam a nagy titkos könyvem (The American
Fighter a címe 480 oldal és minden benne van amit az USA-ban
valaha is vadászgép jelzővel illettek 1987-ig) akkor rátaláltam a
North American F-108 Rapier -re. Erről nem tudok semmit,
de mindjárt eleolvasom.
Kép
Nagyon a google sem tud semmi hasznossal szolgálni, Csak két adat
a The American fighterből: max.speed: 3.187 km/h :shock: service
ceiling: 24.414. m :shock: :shock: :shock: azta q..... na ez se semmi
ketyere.

üdv.: SRY
[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04. - 14:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
További csupán-szárnyasok:

Még mindíg az USAF állományából szemezgetek:

A híres 100-as szériában is voltak ám csupaszárnyak. Az első a
Convair F-102 Delta Dagger
Kép
Kép

Aztán ha már a Convair deltaszárnyúinál tartunk akkor jőjjön az
Convair F-106 Delta Dart
Kép

Mindkét gépet egy (szerencsére) soha be nem következett szituációra
tervezték. Az elképzelés szerint a sarkkör felől nagy magasságban
szuperszónikus szovjet bombázók érkeznek az USA területei fölé,
gyomrukban sokszáz atomfegyverrel. Ezek levadászására született ez a
két repülőgép. De mivel a Szovjetek inkább a rakétákra feküdtek rá nem
a bombázógépekre, így okafogyottá vált az egész erölködés.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04. - 15:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de nézzünk át a vaskerítés másik oldalára is. Itt azért nem olyan
nagy a nyüzsi. Valahogy keleten kimaradt a csupaszárnyak fejlesztése.
Az is igaz, hogy az összes Német csupaszárnyas szakember igyekezett
Angol-Amerikai fogságba esni. A Szovjet fejlesztők a szakemberek
hiányában nem sokat tudtak kezdeni a zsákmányolt Me-163-akkal de
még a dokumentációkkal sem. Pedig volt Szovjet kezdeményezé is,
pl. a "parabola" vitorlázógép is ilyen.

Az első keleti "vas" akár Bat-mobil is lehetne, olyan az alakja. Ez a
Jugoszláv Ikarus művek Ikarus P-453-MW típusjelű gyakorlatilag
teljesen ismeretlen repülőgépe.
Kép
Kép
De így a képet nézegetve akár repülő őshüllő modell is lehetne.

A másik elvetemült szerkezet a Kalinin K-12 nevezetű
szerkentyű. Kalinin alkotásait amúgy is érdemes elemezgetni, de
inkább elmeorvosi szempontokból, mint repülőmérnökiből.
Kép
Kép

folyt.köv...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: csupa
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04. - 22:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Füligjimmy írta:
Ellent kell mondjak.
Egy azért utána csinálta, igaz "csak" távirányítással.
Az pedig a Burán.
Aztán szépen polcratették, mert nem volt rá pénz, és maradt a régi jól bevált olcsó szojuz.
A Burán pedig állítólag valami kávéházként üzemel...


Érdekelt, rákerestem és valóban:
Kép
Poor old Russia. Once they built spaceships, now they turn them into theme-park restaurants for the Moscow kiddies to drink capitalist Coca-cola and Macburgers.
[url]http://www.theregister.co.uk/2005/10/14/google_earth_competition_results/page9.html[url][/url]

:?

üdv,
Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Burán
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04. - 23:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért ez nem jó érzés...
Adott egy űrsikló, ami nagyobb, jobb (na jó azért nem mindenben) az amcsi változatnál, és fejlesztés helyett iszogatnak benne. :evil:
Az űrprogram meg megy a kőbaltás módszerrel, mer' az már bevált.
Szerintem ha a Burán az USA-ban készül, tuti hogy repülne a mai napig.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 05. - 13:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hali
a képek önmagukért beszélnek:
Kép
Kép
http://images.google.hu/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dhu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 05. - 17:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia levi!

Azt írja:
'...Mivel egyelőre a radarok számára láthatatlan ezért katonai célokra is bevethető, tette hozzá."

- Miért láthatatlan? Mert túl magasan van vagy "kicsi", esetleg az anyag miatt?

üdv,
Tamás

Én ezt találtam:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 07. - 21:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szasz'tok!

Én ezeket találtam:
Kép

"WC fedél" nagyban:
Kép

Kép

Amcsi módra:
Kép



Üdvözletem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség