SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Csupaszárnyak M 1:1 -ben http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=5&t=198 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 22. - 15:34 ] |
Hozzászólás témája: | Csupaszárnyak M 1:1 -ben |
Üdv. Mindenkinek! Ez a topic végül is csak egy gyűjtóhely. A megépült, repült csupaszárny repülőgépeket kéne itt összeszedni. Ez azért jutott az eszembe mert annyi sok szó esik a csupaszárny modellekről, de alig az igaziakról, bár ezek nem kevésbé érdekesek. Minden jöhet, egy kitétel van csupaszárny legyen. Törzse és függőleges vezérsíkja lehet, de az egyetlen szárnyon kívül más vízszintes, felhajtó erőt termelő, vagy stabilizáló felület nem lehet a gépen. csak kezdésnek: Northrop XP-79Bkísérleti sugárhajtóműves vadászrepülőgép http://www.airbornegrafix.com/HistoricAircraft/FlyingWings/XP79.htm de Havilland DH-108 az első angol szuperszónikus repülőgép (huuuuuu de sokat nézegették azt a Me-163 -at a tervezés során ) Me-163 Comet Lippisch professzor híres, hírhedt alkotása. És ha már Lippisch DFS-194 http://membres.lycos.fr/wings2/habicht/dfs194_3v.jpg Ezt a vitorlázó repülőgépet rendszeresen összekeverik a Me-163-al, ne nem is ok nélkül. a Horten testvérek csodálatosan szép csupaszárny vitorlázóit most nem sorolnám fel egyenként. Itt egy összefoglaló link: http://www.sailplanedirectory.com/horten.htm De azért egy fotó erejéig ide citálnám az egyik legszebbet Horten IV. aztán jöhet a többi csupa.....kinek mi ugrik be.... üdv.:SRY |
Szerző: | user_86 [ 2007 márc. 26. - 23:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szasz'tok! Az én nagy csupa kedvencem. Egyszer talán majd lesz nekem ilyen. B-35 B-49 B2- Spirit Én is szeretem a csupákat. |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 29. - 8:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Akkor folytassuk a csupán szárnyaló gépeket.... SZD-20X Vámpír 2 ez a kacifántos típusnév egy igazán figyelemreméltó gépet takar: és az IS-6X Nietoperz szintén lengyel csupaszárny vitorlázógép. Aztán itt az EPB-1 Flying Plank egyenes szárnyú csupa az USA-ból. A Ch. Fauvel AV-36 Monobloc is egy igen érdekes nyilazatlan csupaszárny gép. Ezt régen láttam modellben, sokáig azt hittem, hogy csak a modellezők agyából kipattant újjabb agyatlan ötlet, de nem, ez létező gép. Charles Fauvel másik alkotása a Ch. Fauvel AV-22 Ez pedig egy előre nyilazott szárnyú csupa. folyt köv.. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 29. - 9:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na és ki ne hagyjuk minden idők leghíresebb csupaszárny gépét: Igaz nem egy mai szerkezet már, de amit ez tud, azt még egyetlen más repülőgép sem tudta utánna csinálni üdv.:SRY |
Szerző: | user_6 [ 2007 márc. 29. - 20:37 ] |
Hozzászólás témája: | csupa |
Ellent kell mondjak. Egy azért utána csinálta, igaz "csak" távirányítással. Az pedig a Burán. Aztán szépen polcratették, mert nem volt rá pénz, és maradt a régi jól bevált olcsó szojuz. A Burán pedig állítólag valami kávéházként üzemel... |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 18. - 7:47 ] |
Hozzászólás témája: | Re: csupa |
Füligjimmy írta: Ellent kell mondjak. Egy azért utána csinálta, igaz "csak" távirányítással. Az pedig a Burán.. Na jó, na jó....de azért én nem tartom űrrepülőnek a Buran-t, mert soha nem vitt embert a nagy sötétségbe. És most csupáncsakozzunk még egy picit: Mivel a csupák egyiki legnagyobb elterjedési területe a katonai repülés nézzünk itt is szét picit: SAAB 35 Draken szuperszónikus elfogóvadász Ez itt éppen a sógorok színeiben pompázik. Érdekes, hogy itt üzemelt a szomszédban évekig, mégis alig isemrik nálunk ezt a masinát. Viszont van egy gépcsalád amit szinte csak csupaszárnynak tudunk elkpézelni: Dassault Mirage III Ez meg svájci kereszttel virít, és startrakétával száll fel. Fogj egy Mirage III-at dobálj ki belőle minden drága és nehéz elektronikát, tegyél a helyükre üzemanyagtankot, aztán add be a harmadik világ országainak, hogy nekik ez nagyon jó lesz és máris van egy Dassault Mirage 5-öd. A Franciák a deltaszárnyas konstrukcióval építettek egy óriási, atomfegyver hordozására is alkamas Mirage-t a Dassault Mirage IV személyében. Majdnem olyan mint a kistesói, de a két hajtóműves kialakítás azonnal feltűnik. A Mirage fejlesztési folyamat végpontja a Dassault Mirage 2000 A korszerű avionika lehetővé tette a deltaszárnyakban rejlő agilitás kiaknázását, a szárnymechanizáció automatikus, és minden repülés helyzetben optimális, működését. Ezt a gépet még nekünk is felajánlották a Franciák, még az adósságtörlesztésként érkezett Mig-29-ek előtt. A dolgok jelenlegi állása szerint nem lesz ék alakú felségjeles Mirage. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 18. - 8:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Most nézzünk meg egy két igazán "nagy vasat" Az első az egyik kedvenc repülőgépem. Minden idők legszebb bombázórepülőgépe a Convair B-58 Hustler Ebben a masinában minden benne volt amit csak el lehet képzelni, féllelmetes egy szerkezet. A 60-as évek második felében Moszkvában leizzadtak tőle. 12.000. m-en 2,1 Mach sebességgel pörkölő nukleáris fegyvert szállító gép volt. A Szovjetúnióban akkor még olyan gép sem volt ami egyáltalán utol tudta volna érni, nemhogy tüzet nyithasson rá. Csakhát iszonyú drága egy kütyő volt, még az USA-nak is így anyagi okok miatt kivonták a rendszerből. Nézzük mit alkottak a ködös Albionban ez idő alatt? A Hustler kortársaként született, a sokkal hosszabb pályafutást megélt Avro Vulcan Ez olyan szép A gép képességeit és itőtállóságát jellemzi, hogy 1957-ben állították hadrendbe, a Falkland-i háborúban bombázta az Argentínokat, mindezt úgy, hogy Angliában szállt fel átrepülte a fél világot, megszórta az Argentín csapatokat aztán hazarepült Angliába. Erre mondják, hogy nem semmi. Végül 1982-ben vonult nyugdíjba. A nagyvasak végén pedig egy másik gyönyörűség: a Concorde Ezen a gépen sok magyarázni való nincs, szinte mindenki ismeri, és még így a kivonása után is óriási rajongótábora van. Itt kell megemlékeznünk a Tu-144 -ről, ha már a Concorde szóba került. Miért nincs ebben a felsorolásban képpel megemlítve? Mert a Tu-144 nem csupaszárny. Eredetileg az volt, de olyan instabil és mondhatni életveszélyes volt, hogy ellátták a pilótafülke mögött egy kinyitható előszárnnyal (kacsaszárnnyal) így már nem csupaszárny gép. Egyébként a gyalázatos repülési tulajdonságokon ez sem segített sokat. Egy ideig járt utasforgalomban, de miután állandó műszaki gondok és katasztrófák kisérték útját, már csak a Szovjetúnióban belföldi forgalomban közlekedett üresen csak, hogy lássa a nyugat, hogy repül a "vörös Concorde". De hamar beszüntették ezt is és ma már múzeumban pihen a katasztrófákat túlélő néhány példány. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 03. - 14:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Újabb csupáncsaakszárnyasok: Egy igen érdekes masina a Chance Vought F7U Cutlass. Ezt valamiért nagyon elfelejtették, pedig megérdemelne némi figyelmet. Csodálom, hogy eddig még nem jutott eszembe, pedig az egyik kedvenc vasmadaram. A legek repülőgépe, aminek mind a mai napig még az alkatrészei is titkosak a géphez meg vásárlóként lehetetlen hozzáférni. A Lockheed SR-71 Blackbird Ehez nincs mit hozzáfűzni.....fantasztikus egy szerkezet. A Nothrop érdekes gépeiről már volt szó, és most találtam mégegyet, jelesül a Northrop XP-56 Black Bullet Erősen Me-163 feelingje van a dolognak, de ezt már ebben a kategóriában megszokhattuk. Aztán ha már kinyitottam a nagy titkos könyvem (The American Fighter a címe 480 oldal és minden benne van amit az USA-ban valaha is vadászgép jelzővel illettek 1987-ig) akkor rátaláltam a North American F-108 Rapier -re. Erről nem tudok semmit, de mindjárt eleolvasom. Nagyon a google sem tud semmi hasznossal szolgálni, Csak két adat a The American fighterből: max.speed: 3.187 km/h service ceiling: 24.414. m azta q..... na ez se semmi ketyere. üdv.: SRY [/img] |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 04. - 14:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
További csupán-szárnyasok: Még mindíg az USAF állományából szemezgetek: A híres 100-as szériában is voltak ám csupaszárnyak. Az első a Convair F-102 Delta Dagger Aztán ha már a Convair deltaszárnyúinál tartunk akkor jőjjön az Convair F-106 Delta Dart Mindkét gépet egy (szerencsére) soha be nem következett szituációra tervezték. Az elképzelés szerint a sarkkör felől nagy magasságban szuperszónikus szovjet bombázók érkeznek az USA területei fölé, gyomrukban sokszáz atomfegyverrel. Ezek levadászására született ez a két repülőgép. De mivel a Szovjetek inkább a rakétákra feküdtek rá nem a bombázógépekre, így okafogyottá vált az egész erölködés. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 04. - 15:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na de nézzünk át a vaskerítés másik oldalára is. Itt azért nem olyan nagy a nyüzsi. Valahogy keleten kimaradt a csupaszárnyak fejlesztése. Az is igaz, hogy az összes Német csupaszárnyas szakember igyekezett Angol-Amerikai fogságba esni. A Szovjet fejlesztők a szakemberek hiányában nem sokat tudtak kezdeni a zsákmányolt Me-163-akkal de még a dokumentációkkal sem. Pedig volt Szovjet kezdeményezé is, pl. a "parabola" vitorlázógép is ilyen. Az első keleti "vas" akár Bat-mobil is lehetne, olyan az alakja. Ez a Jugoszláv Ikarus művek Ikarus P-453-MW típusjelű gyakorlatilag teljesen ismeretlen repülőgépe. De így a képet nézegetve akár repülő őshüllő modell is lehetne. A másik elvetemült szerkezet a Kalinin K-12 nevezetű szerkentyű. Kalinin alkotásait amúgy is érdemes elemezgetni, de inkább elmeorvosi szempontokból, mint repülőmérnökiből. folyt.köv... |
Szerző: | user_98 [ 2007 máj. 04. - 22:02 ] |
Hozzászólás témája: | Re: csupa |
Füligjimmy írta: Ellent kell mondjak. Egy azért utána csinálta, igaz "csak" távirányítással. Az pedig a Burán. Aztán szépen polcratették, mert nem volt rá pénz, és maradt a régi jól bevált olcsó szojuz. A Burán pedig állítólag valami kávéházként üzemel... Érdekelt, rákerestem és valóban: Poor old Russia. Once they built spaceships, now they turn them into theme-park restaurants for the Moscow kiddies to drink capitalist Coca-cola and Macburgers. [url]http://www.theregister.co.uk/2005/10/14/google_earth_competition_results/page9.html[url][/url] üdv, Tamás |
Szerző: | user_6 [ 2007 máj. 04. - 23:07 ] |
Hozzászólás témája: | Burán |
Azért ez nem jó érzés... Adott egy űrsikló, ami nagyobb, jobb (na jó azért nem mindenben) az amcsi változatnál, és fejlesztés helyett iszogatnak benne. Az űrprogram meg megy a kőbaltás módszerrel, mer' az már bevált. Szerintem ha a Burán az USA-ban készül, tuti hogy repülne a mai napig. |
Szerző: | user_27 [ 2007 máj. 05. - 13:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
hali a képek önmagukért beszélnek: http://images.google.hu/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dhu |
Szerző: | user_98 [ 2007 máj. 05. - 17:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia levi! Azt írja: '...Mivel egyelőre a radarok számára láthatatlan ezért katonai célokra is bevethető, tette hozzá." - Miért láthatatlan? Mert túl magasan van vagy "kicsi", esetleg az anyag miatt? üdv, Tamás Én ezt találtam: |
Szerző: | user_86 [ 2007 máj. 07. - 21:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szasz'tok! Én ezeket találtam: "WC fedél" nagyban: Amcsi módra: Üdvözletem! |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |