SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Fel van adva a lecke! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=5&t=317 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 nov. 09. - 13:35 ] |
Hozzászólás témája: | Fel van adva a lecke! |
1945-ös ARADÓ repülőképes modellje! ( Hogy mik voltak?) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | user_138 [ 2007 nov. 09. - 16:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Imádnivaló! Az illető igen termékeny volt a témában, vagy egy zsák tervvel előállt: http://www.luft46.com/arado/are555s.html A modell egy kicsit bővebben: http://www.das-nurfluegelteam.de/arado555_3/arado555-3.html Ugyanaz habból: http://www.das-nurfluegelteam.de/arado555_3/meine_arado.html És még egy makett is: http://modelingmadness.com/scotts/axis/luft/e555.htm Meg egy kis történelem: http://www.luftarchiv.de/ Hát ez elkápráztató. Szerintem nekem kell egy ilyen, mert nem egyszerű csupaszárny, különlegesség. A magam részéről örülök, hogy antikos talált egy ilyen szépséget. Kellemes építést! |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 nov. 10. - 9:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez igen ! Nagyon jó kiegészítése a témának, köszönjük. ![]() |
Szerző: | user_138 [ 2007 nov. 10. - 21:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. antikos! Nagyon eltaláltad a címet, ez tényleg egy jól feladott lecke! Kicsit utánanéztem mi is kellene ahhoz, hogy építhessek egy ilyen csodát. - Első körben sokkal-sokkal több tudás (mint ami nekem van ![]() Persze ez folyamatosan változik. Elakadtam mindjárt az elején. Itt egy útmutatás az építéshez (a fenti linkek egyikéről): ![]() Na ebből azért az kiderül, hogy a szárny minden tekintetben elég összetett. Alkalmazza mindazt ami a csupaszárnyak stabil repüléséhez kellhet. Mi is ez a HM50, HM50t profil. Kis keresgélés és minő meglepetés, ez bizony Horten profil. Aztán leesett a tízfillér: Dr. Alexander Martin Lippisch tanítványai -> Walter és Reimar Horten -> csupaszárny. Hát nincs új a nap alatt. Ettől még nem rendelkezem a profillal, de kicsit közelebb a megoldás. Kicsit később: majdnem Horten, Hans Meyer profil ![]() http://tracfoil.free.fr/airfoils/h.htm |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 nov. 11. - 13:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szóval én nem ezt csinálnám! 1952-ben már versenyeztem csupaszárny vitorlázóval és akkor jó bevált " S " szelvényeink voltak, az ilyen model R/C nélkül is önmagában stabilan repült. Meg kellene kérni SRY barátunkat, legyen kedves utána nézni Hódi László, vagy Vass Géza csupaszárny modelljeinek és a használt szárnyszelvénynek. De lehet még említeni Krizsma Gyula, Balázs József,vagy a Rőser testvérek által megépített csupaszárny modelleket is. Azért soroltam fel a neveket, mert igy SRY barátunk könnyebben megtalálja a terveket, leirásokat. Ezek a modellek 100m-re felhúzva motor nélkül 20-30 perceket repültek termikben, de lejtőversenyek is voltak a Hármas H:H:-gyen. Valahogy ezt a szárnyszelvényt kell betenni az ARADÓBA. Különben ez a szárnytörési forma nagyon stabillá teszi a repcsit, ki lehet próbálni papirból kivágva ezt a formát és lehet máris repíteni. A nagygépes szárnyszelvények nem biztos, hogy hozzák az elvárt eredményeket. Lehet, hogy ezek a "régi szárnyszelvények " lassabb repülést produkálnak, de ez sikvidéken elektró motorral felszerelve nem okoz problémát. |
Szerző: | user_138 [ 2007 nov. 11. - 15:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bizony ezek az információk nagyon jól jönnének! Amit eddig megtanultam, a csupaszárnyakkal kapcsolatban az mind az önstabil szárny kialakításával kapcsolatos. Tudom, hogy több dologból tevődik össze (szárnyszelvény, elcsavarás, nyilazás és ezek aránya az adott mérethez - sebességhez - súlyhoz igazítva). Összetettebb mint a "szokványos" repülőgépek. Tudom, hogy nem lehetetlenség, és nagyon jó kis sárkányokat készítettek már előttem. Szerintem az alakhűséget megtartva senkinek nem fog feltűnni hogy nem egy megedott szelvénnyel készült a szárny. Tisztelettel megkérem SRY mestert, ha erre jár és ideje engedi, adjon egy kis iránymutatást a témában. Azt már tudom, hogy egy 1,2 - 1,5m körüli lassú gépet fogok építeni a fentiek mintájára. Ha kell egy kicsit kísérletezni, nem gond: habból ezek a formák (még elcsavarással együtt) is kivághatók, tesztelni inkább azon fogok. Kellemes reptetést! |
Szerző: | user_138 [ 2007 nov. 29. - 22:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mivel a válasz másik topicba érkezett, itt az egészet idézem. sry írta: Ejha....nemes feladat....nem lesz egyszerű, de abban nincs is semmi jó ami egyszerű ![]() A szárnyszelvény? Az elmélet azt mondja, hogy "S" szelvény kell az ilyen gépekbe. Na hát én már építettem "néhány" csupaszárnyat, "S" szelvényűt is, de be kellett látnom, hogy a hagyományos értelemben vett "S" szelvény teljesen felesleges R/C modellen. Szabadonrepülőn van értelme, de R/C modellen semmi értelme. Kell egy jó, vékony szimmetrikus szelvény és az elevonok +5...15. fokos alapbeállításával (húzott elevonos semleges helyzet) kell beállítani a stabilitást. A súlypontra nagyon kell vigyázni, ha már azt hiszed, hogy orrnehéz, akkor még erősen döntött fordulóban dugóba fog esni és annyi neki. Szóval még súlyt az elejébe. Erre különösen ügyelni kell a tervezésnél, legyen hely bőven az orrában. üdv.:SRY Köszönöm az információt. Érdekes választ kaptam, ki fogom próbálni ezt a lehetőséget is (csak lenne már egy szabad hétvégém, vagy mindjárt kettő egymás után ![]() |
Szerző: | pollen [ 2007 nov. 30. - 13:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor most megépíti valaki ezt a gépet?Mert én szurkolok neki! Nagyon szép gép,igazi ritkaság. |
Szerző: | user_138 [ 2007 dec. 02. - 17:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
De bizony készül majd egy ilyen. Csak előbb helyre kell állítanom a habvágót (mert nem kívánok bordákat reszelgetni). A méretek megegyeznek majd a fent megadott rajzokkal (legalábbis kisebb nem lesz). Elsőre lesz egy a rajzokon szereplő profillal, és vele egyidőben egy SRY mester javaslata alapján. Viszont így év végén tornyozódnak a tennivalók és nem tudom mikor tudok lopni időt erre is (nics valakinek időkibővítő kézikészüléke - szívesen kikölcsönözném :lol: ) |
Szerző: | user_95 [ 2008 jan. 21. - 20:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! A lecke megoldva! Köszönet Sry-nek és Tatosnak a türelemért! A berepülést és az összerakást várjuk a Tatos-tól! Fesztáv 1200mm Egy 2 dolog más lett mint a rajzon de repülni fog! És a profil is más ezt sry majd kifejti ha van hozzá hangulata. A gép gombostűzve van ezért áll úgíy ki a függőleges |
Szerző: | pollen [ 2008 jan. 22. - 11:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én nagyon türelmes vagyok! ![]() |
Szerző: | user_95 [ 2008 jan. 22. - 22:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Debéna vagyok a képek!!!!!!!!! [img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080121/IMG_1671_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img] [/img] |
Szerző: | sry [ 2008 jan. 22. - 22:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
Aztaaaaaaaaaaaaaaaaaa Bálint ezt kegyetlen jól megfaragtad, leborulok nagyságod előtt. Üdv.:SRY ui.: Nagyon megörgedtél , ennyire megviselt a síelés ![]() ![]() |
Szerző: | pollen [ 2008 jan. 23. - 9:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sikeres újraélesztésen vagyok túl! Röviden ,nagyon tuti lett! Ez habból van kivágva? Lesz valami bevonat is rajta?Tömege?Hajtáslánc? |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |