SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 11:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 102 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 02. - 11:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Csupaszárny!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 04. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Kép

Üdv Mindenkinek!
Ezen a képen van néhány különlegesség ami igen-igen felkeltette az érdeklődésem. Valaki tudna segíteni hogyan kereshetnék több információt a
- a kép tetején-középen levő sárga-piros, szerintem felülnézetben négyszöget alkotó szárnyú gépről?
- a kép közepén natúr fa-és-bordó színű, "középmotoros", elöl fura szárnyú gépről?
Előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 05. - 6:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Xmas!

Az egyik gép egy tandemszárnyú
Kép
Tandem Wing
Box Wing
Keresési feltételekkel sok anyagot találszróluk.


A másik meg egy régi kacsaszárnyú. Ilyet elég nehéz találni, böngészni
kell a netet, Canard wind keresési feltétellel. Ilyeneket lehet találni:
http://jetex.org/models/plans/plans-air-150.html
http://jetex.org/models/plans/plans-air ... jetpayload

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 05. - 14:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Tandem Wing;Box Wing; ... régi kacsaszárnyú
Keresési feltételekkel sok anyagot találszróluk... üdv.:SRY

Köszönettel, pont ennyi kellett az induláshoz. A "BoxWing" még kereshető "Joined wing" -ként is (ez a fentiek keresgélése közben derült ki).
Bár idén nem akartam építeni, de lehet hogy megint nem tudok leállni (bár ezek nélkül is van 3-4 különlegesség ami már a listán van).
Ha eredményre jutok, visszaírom mit találtam.
Üdv és köszönet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 13. - 15:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
xmas írta:
Ha eredményre jutok, visszaírom mit találtam.

A két kép "forrása": http://home.att.net/~dannysoar3/AceOdiamonds.htm
Innen már az egyik modell meg is van (a boxed/joined/diamond ... wing): http://home.att.net/~dannysoar3/AceOdiamonds2.htm
Ugyanebből egy ultramodern verzió: http://home.att.net/~dannysoar/Colani.htm
Vajon mi lehet az oka, hogy nem terjedtek el (költői a kérdés, gondolom ugyanennyi ráfordítással jobb repülő is készülhet).

A kacsaszárnyút még vadászom.
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 14. - 7:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A normál repcsik " többet tudnak " mint a csupaszárnyak!
Más: A csupaszárny kialakításához sok kisérlet szükséges és erre nincs idő.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 14. - 7:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Xmas!

A tendemszárnyú repülőgép, mint csábító alternatíva rendre feltűnik
rajzasztalokon, modellben, fantázia gépeken. Az alap elgondolás igen
csábító: vonjuk be nagy mértékben a vízszintes vezérsíkot is a felhajtóerő
termelésbe, így lecsökken a felületi terhelés és jobbak lesznek a
lassanrepülő tulajdonságok. A doboz kialakítással masszívabb
szárnyszerkezet érhető el stb.....

A valóságban viszont az első és a hátsó szárnynak ugyanúgy állásszög
különbséggel kell rendelkeznie mint a "hagyományos" repülőgépen, így a
nagy hátsó szárny közel sem termel annyi felhajtóerőt mint az első.
Aztán ennél a megoldásnál nagyon közel vannak egymáshoz a szárnyak
így kialakulhat (és mint az "égi Bolha"-val elszenvedett sok halálos
baleset megmutatta, ki is alakul) a káros szárnyiterferencia, amikor a
hátsó szárny stabilizáló szerepe megszűnik, és a gép mint egy darab
kő hull alá.

A nagy felületek miatt ellenállásban sem nyerünk semmit ezzel a
megoldással, nagy a súrlódási és az indukált ellenállás is, tehát a gép aerodinamikai jósága ettől a szerkesztési megoldástól nem javul, sőt
inkább romlik.

Aztán ott van még a klasszikus kétfedelű probléma. A kis felületi
terhelésű kétfedelűek (Po-2, Tiger Moth, Custiss Jenny stb...) valóban
nagyon jó lassanrepülő tulajdonságokkal bírnak, mint ahogy ezek a
dobozszárnyúak is.......de más jellemzőikben igen gyengék! Szép dolog
a kis fel-, és leszálló sebesség, meg a 100 km/h körüli végsebesség, de 3000 m magasan 150 km/h szembeszélben nem sokra megyünk vele :twisted:
Más gépeknél ügyes szárnymechanizációval elérték, hogy lassan száll
fel, és le, de az utazósebessége igen magas a gépnek, így a jó
tulajdonságokat egyesítik magukban. Ezért is vesztek ki mára a lassú
kétfedelűek.

A fentebb vázoltak nem jelentik azt, hogy modellben nem érdemes
ilyesmivel foglalkozni. A modellezőt nem kötik a gazdaságossági,
korszerűségi stb... szempontok. Ha ilyen gép tetszik építs ilyet. Magad
szórakoztatására csinálod, nem egy légitársaságnak kell eladnod :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 18. - 16:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T. Sry, Antikos!
Köszi az infókat! Igazából csak mint érdekesség, körüljárom a témát, de nem valószínű, hogy építek dobozszárnyút. A másik, a "kacsa" jobban izgat, csak nem bírom megtalálni (ezer másik van, de ilyen "ronda" nincsen - nah mindegy, még keresgélek).
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 20. - 11:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sokunkat megzavar a B-2-es sikere!

De előnyei az igazi repcsinek:
Lopakodó jelleg.
A szárny körűl áramoltatott titkos jellegű elektronikus felhajtóerő növelés.
Több lehetőség teher hordására.

De ezek a modellezésben nem sokat jelentenek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 29. - 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Megépítettem SRY mester által tervezett Csupasz-árnyat.
Ilyen lett:
http://kepfeltoltes.hu/view/090929/2009 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090929/2009 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090929/2009 ... es.hu_.jpg

Egy kérdés azért felmerült. Nevesül: mekkora kormánykitérést javasoltok a berepüléskor? Mert ezt nem találtam a leírásban, vagy csak átsiklottam felette :oops: .

A berepülés után referálok, hogy sikerült.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 29. - 12:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jéééééééé egy újabb CSUPASZ-ÁRNY :!: :!: :twisted: :twisted: :twisted:

Csak egy a témához szorosan nem kapcsolódó kérdés: Hogy jutottál
arra, hogy építessz egy ilyet? Csak azért érdekel, mert hosszú-hosszú
hónapokig nem érdekelt senkit a gép, most meg hirtelen te vagy a
negyedik aki belevágott. Most vagy Csupasz-Árny fertőzés kering a
levegőben, vagy ilyenek a véletlenek.

A kitérésekről:

A képeken látható beállítás jó lesz! DE :!: :!: :!: A szervokar nem jól
áll :!: :!: :!: A jelenlegi megoldásban lefelé hatalmas kitérésed lesz
felfelé meg alig!
A szervokar legyen derékszögű a szervoház hossztengelyére, így
mindkét irányban azonos mértékű, megfelelő lesz a kitérés.

Kezdésnek az elevonok kilépőéle 2 mm-re húzott legyen. Súlypontra
nagyon vigyázni, a csupaszárnyak nagyon nem tolerálják az orrkönnyű
beállítást, dugóba esnek és akkor annyi, mert nincs oldalkormány, hogy
kigyere a zuhanóspirálból.

Először magas fű felett és egyenesen repülj vele, ha még nem vezettél
csupát. Nagy élmény lesz, teljesen más, mint egy hagyományos
repülőgép. Viszont amikor már ráérez az ember, akkor nagyon jó
szórakozás.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 29. - 14:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az, hogy most építem (a többiekkel együt) csak a véletlen műve.
Nem is tudtam róla, hogy más is építi.
Habár lehet, hogy valami fertőzés is áll a háttérbe :D . Majd iratok antibiotikumot rá. :D :D :D

Még soha nem vezettem csupát, ezért is érdekelt ill.érdekel a kitérés beállítása. Igaz, hogy nem vészes megépíteni, de azért nem szeretném a földbe állítani.

A kitérés ügyében arra gondoltam, hogy hány milimétert (cm-ert) térjenek ki a kormányok le ill. felfelé?

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 01. - 10:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Ez tényleg fertőzés mert 2 hete kb. én is megépítettem. A berepülés jól indult, aztán csúnya törés lett a vége...
Megint a bálákra másztem fel, gyönyörűen repült, bár egy kicsit érzékeny volt a kormánymozdulatokra. Aztán az egyik forduló után nem tudtam felhúzni...az egyik bowdenvég valahogyan kilazult. Orral fúródott a földbe, a motor kiszakadt, a teteje is letört, és a test sem élte túl. A szénpálcákat, meg az egyik szárnyvégzárót lehetett megmenteni, a többi ment a kukába...
Még egyszer belevágok, csak még nem tudom mikor.
Jó lenne befejezni azt a blu baby-t, de kevés az idő a suli meg a kolesz miatt. :(

Üdv: Bálint


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 01. - 12:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Részvétem a gépért!

Ha nagyon "elmebeteg" módon viselkedik a gép, az az orrkönnyűség
egyik biztos jele :!: :!: :!: :!: :!: Ha a legkisebb kormánymozdulatra
is nagyon intenzíven reagál , akkor súly kel az orrába.

A csupaszárnyaknak nincs stabilizáló felületük, mint a "rendes"
gépeknek így az orrkönnyú/orrnehéz viselkedés is másként jelentkezik
náluk. Az orrkönnyű csupa is repül, ellentétben az orrkönnyű normál
géppel, ugyanis ha elkezded húzni az elevont, a nyomásközéppont
elindul előre, ha nyomod az elevont, akkor meg hátra. Így az elevonok
beállításável igen extrém súlyponthelyzetekhez és kialakítható egy
repképes beállítás. Ennek viszont az az ára, hogy a gép ugyan repül,
de képtelen tolerálni bizonyos dolgokat. Pl. egyenesen repül a gép, de
fordulóban azonnal dugóba esik. Vagy egyenesen emelkedve repül,
de vízszintesen nem tud repülni, és a legfurcsább az amikor egyenesen
vizszintesen repül, még fordul is, de mindezt csak egy bizonyos sebesség
felett. Alatta egyszerűen leesik mint a kö. Olyan is van, hogy
elfogadhatóan repül, de szinte irányíthatatlan. Ezek mind
súlypontprobléma következményei.

Ezért nagyon fontos, hogy mindenképpen orrnehéz legyen a gép. Ezt
nem mindíg lehet könnyen elérni, mert különösen nagy csupáknál
annyira rövid a "orr rész", hogy rengeteg ballaszt kellene bele a
rendes beállításhoz. Ha a nagy végsebesség a cél akkor ez még jól is
jöhet, de ha nem, akkor igen komoly gond. Van olyan 120 cm
fesztávú csupám, aminek az orrában 350 gramm ólom van és még ezzel
sem ez igazi, igaz megy is a gép mint a rakéta.

jó csupázást mindenkinek

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 10. - 23:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Ma megvolt a SRY csupasz-árny berepülése. Sajnos videóval nem szolgálhatok egyenlőre, de remélem arra is sor kerül egyszer.
Az álltalam használt CD-rom motor egy kicsit gyengének tünt amit cserélni fogok mihamarabb.
A gépet nyugott szível ajánlom mindenkinek. Teljesen nyugott, stabil repülést produkál, nem zavarja a széles idő sem. Nagyon kis helyen elfér ezért mindíg utitárs lehet. A wingletek a tervek alapján megépített gépnél sérülékenyek lehetnek, de 6mm depronra cserélve jobban bírják a szállítást. A 3 cellás 1000mAh-ás Li-Po -t nehéz elhejezni bent ha fel szeretnénk tenni a kabin tetőt. De egy kis igazgatás után az is megoldható.

Köszönöm SRY-nak a rajzot és a mellékelt leírást.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 102 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség