Üdv. Mindenkinek!
Újjabb madárral gyarapodott a First Stage család. Jelen esetben
GALLION kolléga örvendeztetett meg azzal, hogy megépítette a gépet:
Sajnos ez a gép egy kicsit döcögősen kezdte meg pályafutását, de ezt
tudjuk be a körülmények szerencsétlen összejátszásának. Viszont ez
bárkivel megtörténhet és ezért beszélni kell róla.
Az első , és talán legfontosabb, hogy a gépre egy 33 grammos
kefenélküli motor került 2 cellás akkupakkal. Először egy kissebb
légcsavar volt a gépen, de a 2 cella 7.4 V üzemfeszültsége és a motor
alacsony KV értéke (1150 ford/Volt) miatt ez gyakorlatilag semmilyen
tolóerőt nem prodokált. Pontosabban volt tolóerő, de volt erős szél is, és
azzal már nem birkózott meg a gép (mint már említettem a körülmények
összességét) . Így felkerült egy nagyobb csavar 8x... méretű, és lett
tolóerő. Igen ám, de lett precesszió is, és ez simán lecsavarta a gépet
bal oldalra. Csűrő hiányában ez elég veszélyes jelenség. Tehát, ha
nagy légcsavart használunk akkor kell némi oldalra húzatás a motornak .
Ennek értéke kb. 3 fok. Azért ilyen nagy mert a motor nagyon közel van a
súlyponthoz .
A második a gép súlya. A használt akkumulátorok elég nehezek voltak,
(100 gramm körül és a felett) és ezért ezeket nagyon hátra kellett volna
tenni a tépőzáron. Néha hátrébb mint a tépőzárak vége van. Tehát ha
valaki nehéz aksival akarja üzemetltetni a gépet erre már az építés
során gondoljon, és a tépőzárat is 2-3 centivel hátrébb ragassza fel.
üdv.:SRY