SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
FS-próbálkozások http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=6&t=170 |
Oldal: 2 / 5 |
Szerző: | user_44 [ 2007 márc. 15. - 20:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bocs a gépelési hibákért, hitelen ötlet és hirtelen hozzászólás. |
Szerző: | Dokiii [ 2007 márc. 16. - 23:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia kapeter! A törzset lehetne késziteni 40 mm-es rózsaszín habbol is és akkor nem kell ragasztgatni. Minden esetre ha jutottál valamire akkor tehetnél fel képeket, mert engem is érdekelne Üdv.: Dokiii |
Szerző: | user_44 [ 2007 márc. 16. - 23:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Dokiii írta: Szia kapeter! A törzset lehetne késziteni 40 mm-es rózsaszín habbol is és akkor nem kell ragasztgatni. Minden esetre ha jutottál valamire akkor tehetnél fel képeket, mert engem is érdekelne Üdv.: Dokiii Szia! Azért gondoltam 2 fél darabból mert így van elképzelésem arra, hogyan üregeljem ki, tulajdonképpen csak bevágás lenne (tükör). Az elgyengített oldalfalak erősítésére pedig bambusz pálcikát használnék. Miután a két fél kész, utolag ragasztom össze. Elkezdtem a dolgot, készítettem fényképeket. Ha lesz időm felteszem. üdv |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 18. - 9:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
kapeter írta: Sry! számítunk a repüléselméleti tudásodra és véleményedre, szerinted jó lenne így, érdemes belefogni? Van FS-ünk addig is, a probléma és a megoldás ráér! Szióka! Ha dobozos törzset szeretnétek akkor a légpárnásoknál bevált megoldást javasolnám. Kivágsz 1-2-3 (amennyire széles törzset szeretnél) törzselőt 20 mm-es habból. Vagy egyet 40 mm-esből végül is mindegy, de a rétegekben ragasztott törzselőbe nehezebb lesz beleintegrálni a széncsövet. És kivágsz két törzselő formát 3-as, vagy 6-os depronból. Ezek lesznek az oldalfalak. A középső magot teljesen kifaragod, kivágod , úgy, hogy csak a körvonal mellett maradjon olyan 10 mm-nyi anyag. Kivétel az orra, ott nagyobb anyagmennyiséget kell hagyni ha nem akarod, hogy letörjön az első leszállásnál. Aztán oldalról beborítod a depron lapokkal. Így egy jó nagy, szabályos falú üreges törzsed lesz. Ha mégis két fél darabból szeretnéd csinálni, akkor meg ne faragd, hanem meleg pákával olvaszd ki a törzs üreges részét. Ettől keményebb és tartósabb lesz. Ha faragod tele lesz pici vágásokkal, repedésekkel és nagyon könnyen fog törni. Egyéb átalakítás a gépen csak a súlyelosztási viszonyok megváltoztatása miatt kell. Egyfelől vagy könnyebb aksi, vagy ugyanaz az akkumulátor kicsit hátrébb helyezve, márrészt az elfektetett akkumulátor miatt lejjebb kerül a súlypont, így gázadásra jobban le fogja billenteni az orrát. Ezt kiküszöbölendő az aksi alá lehet tenni egy ki hab-anyag kockát és így megelemelni. Jó repülést. üdv.:SRY |
Szerző: | user_44 [ 2007 márc. 18. - 17:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Sry! Köszönöm az ötleteket. A dobozos törzs megvalósítása rohamosan halad. Persze amíg nincs tesztelve itt a helye a "próbálkkozások rovatban". Tettem fel képeket és leírást. A dolog persze még átgyúrásra szorul. Készítettem egy vágoszerszámot az üregeléshez. Képek és leíás itt. http://www.ikt.halas.hu/fs.html Továbbra is számítok minden kedves forumozó véleményére. Legnagyobb gondom az, hogy kellően szilárd lesz-e a doboz? 1. Az olvasztás és a vágószerszám hatására valóban (ahogy Sry mondta) belülről egy masszív kemény kéregszerű felület jött létre - érdmes ezt csiszolgatni? (Belülről ki látja?) Talán kár is elvékonyítani - jó erősítés. 2.- Felül a szárnytartó résznél a bebújó nyílást, 3x3 -as fenyőléccel körbeszegném - belülről. 3.- Az két fél összeragasztása után az orrot az eredeti leíráshoz képest hosszabb szakaszon erősíteném meg élfóliával. Az összeillesztés felett középen, felül és az alján is tovább futtatva. (A törzs további erősítése lenne a cél.) 4.- Az orr és az alsó részen a törzselő élei lekerekíthetők lennének. Részint esztétikai (optikai tuning - nem látszana olyan szélesnek) és a további súlycsökkentés céljából. 5.- A legfontosabb!!! - lekeskenyített dobozfal: 6-7 mm. Jelenlegi méréseim szerint: az eredetihez képest 15 - 20 gr körüli súlynövekedést jelent a doboztörzs. (Összehasonlítás az FS 005) A pontos érték attól függ, hogy a felvetett kérdésekben majd hogyan döntök. ( FS005 törzse 45gr - most a doboztörzs+6 mm karboncső+farok rész = 55gr a ragasztás és az élfólia esetleg a fenyőléc jön hozzá.) (Ezt egy könnyebb akkura való áttéréssel símán kompenzálom.) Várom a véleményenetket. |
Szerző: | Dokiii [ 2007 márc. 18. - 20:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia kapeter! Nekem tetszik a doboztörzs ötleted Lehet " ellopom" az ötleted azt én is csinálok egyet Amugy is megígértem egyik havernek, hogy összehozok neki egy FS-t |
Szerző: | user_44 [ 2007 ápr. 07. - 22:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Működik a dobozos törzselő. Tapasztalatom szerint elég masszív is lett. Mutatok képeket is nemsokára. A lényeg, hogy csak a két szervó mardt kívül a dobozon, a többi elektronika belefért az üregelt törzselőbe. (Lásd korábbi hozzászólást.) Ma többször nagyot estünk az erős szélben és ezt is kibirta a doboz. Viszont a megpróbáltatásoktól két légcsavart is kinyírtunk. Javaslom SRY oldalain a "Műhelygyakorlatok 4." között leírt rögzítési módot. (Az eredeti GÜNTHER fekete légcsavarkúpja az ütésektől kitágul és a légcsavar önálló életere kelt. ) üdv! Kapeter |
Szerző: | user_44 [ 2007 ápr. 14. - 21:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv mindenkinek. Az R/C elemekkel készre szerelt dobozos törzselő. + egy video az első reptetésről. http://www.ikt.halas.hu/doboz.html |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 14. - 21:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
GRATULÁLOK Beszámolót is kérek (ma ilyen követelőzős napom van), milyen repülni vele, hogy megy? Neked tetszik-e (ez a legfontosabb kérdés) üdv.:SRY |
Szerző: | user_44 [ 2007 ápr. 17. - 7:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: GRATULÁLOK Beszámolót is kérek (ma ilyen követelőzős napom van), milyen repülni vele, hogy megy? Neked tetszik-e (ez a legfontosabb kérdés) üdv.:SRY OK! de sajnos sok tapasztalatunk még nincs. Többen is gyűrjük a kis gépet ezért előfordulnak zúzós földetérések. Ezek ellen strapabíróbnak tűnik a dobozos törzselő változat. (Másikból már egyet összetörtünk.) Esősorban az akumlátor elhelyezése ami más mint a síma törzselőnél. Hogy ne mozdulhasson el a "körbeszivacsozás" segíthet. Mivel a dobozos törzselő kb 15g többletet jelent az akksi egy kicsit hátrébb lett hozva az ereti tervekhet képest. (A teljes felszálló súly 320g.) A többi R/C elemet is rögzítettük a dobozban ezek a szokásos tépőzáras technikával építettük be. Szerintem a repülési tulajdonsádai a gépnek nem változtak jelentősen. Élvezetes, és jó repülni vele. Ami a legfontosabb szerentem, hogy a hasonló kezdőgépekhez képest az ára elenyésző az FS-nek, és a nagy esések után is gyorsan és egyszerűen javítható vagy újragyarthatók az alakatrészek. (Na ebben van bőven tapasztalatunk, hiteles a véleményünk.) Ez is az oka annak, hogy dobozos formával kísérleteztünk. Kísérletezünk. Még néhány tapasztalat: Speed300 -as motorral hajtjuk a gépet. Aki ilyet használ hasznos info lehet a következő: http://forum.rcmodell.hu/viewtopic.php?t=6512 (Volt egy érthetetlen nagy esésünk vele. Rádiózavarra gondoltunk rögtön. Na valószínűleg itt a válasz.) Másik gondunk volt a szervó rögzítése kétoldalas ragasztóval. Sokat kipróbáltunk. A 3M-nek van kétoldlas fémragsztó szalagja. Ez mint a beton. (Igaz, 24 órás) üdv: Kapeter |
Szerző: | user_27 [ 2007 szept. 02. - 16:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
hellooo végre összekotortam egy kis pénzt 3fázisú szabájzóra a CD motorjaimhoz az eredmény: mind az 5 forog ebből egy csapágyas a többi pici és 2 nagy és még egy mégnagyobb(ez 24mm átmérőjű és kb 6-7mm vastag) erre 20menet 0.45ös rézdrót ment mehetett volna 21is de nem ment... mágnest még egyikben sem cseréltem így valóban az van amit Sry leírt hogy kb 3/4ed gázon leáll APC légcsavarral (8coll nem tom mennyi az emelkedése) egészen jól tol húzóba rakva 3adgázon lehúzza magát íg sikerült elvágni a hüvejkullyam... ezt felraktam az FS re 8cella 800mah AAA akkuval és ma bekövetkezett a próbaaa noshát eldobtam motrnélkül lenge szélben 9fánál(HHHn) szépen vitorlázgatott emelkedett is kicsit de inkább süllyedt Így beindítottam a motrt szépen lassan elkezdett emelkedni kis termik is rásegített felment jó magasra ott motr leáll és szépen levitorlázott majd egészen szépen leszállt kis hátszélben magam mellé ezt még párszor megismételtem majd egyszer a sebesség nagyobb volt mint gondoltam ezért nem akart süllyedni leszállásnál és kénytelen voltam kicsit belenyomni az orrát kicsit el is tört de tovább folytattam a dobálást amígcsak a szabájzó nem engedte forogni a motrt( gondolom lemerült az aksi) szal nagggyyyon király gép el lehet vel szórakozni full oldalkormányon full magsságival full gázon kiflibe hajlott a szárny ha már a mágnesek is ki lesznek cserélve biztos fog emelkedni rendesen is(vagyis remélem) UI: Sry ugye megkapom a régen lestipistopizott 008as számomat? |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 23. - 16:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezzel a törzzsel már verekedni is lehet, olyan masszív esz üdv.:SRY |
Szerző: | Jabag [ 2008 feb. 23. - 17:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
A leszállási technikámhoz igazítottam a konstrukciót |
Oldal: 2 / 5 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |