SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
beállítás, berepülés, videók stb.... http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=6&t=104 |
Oldal: 1 / 3 |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 08. - 12:24 ] |
Hozzászólás témája: | beállítás, berepülés, videók stb.... |
Üdv. Mindenkinek! Egy modellt nem elég szépen, pontosan megépíteni, azt be is kell állítani, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsa. Ez talán egy modell születésének legizgalmasabb része. Kinn áll az ember a mezőn, vagy a bomb szélén kezében a modell, nyakában a távirányító és meg kell hoznia egy nagyon komoly döntést. A gépet útjára kell engednie. Nehéz pillanatok ezek, több óra, vagy több nap munkája vár ilyenkor arra, hogy "élesben" ellenőrizve legyen. És nem más a nagy ellenőr, mint a fizika, az aerodinamika. Itt nincs mese, nem lehet megmagyarázni ködösíteni semmit, az eredmény ellen fellebbezni. Ha valami rossz, vagy roszul van beállítva, az azonnal látható lesz, és akár a gép azonnali törését, tönkremenetelét is okozhatja. Így különös figyelmet szentelünk a beállítás, berepítés folyamatásnak. Egy kis ízelítőnek itt van két rövidke videó. A First Stage második példányának (aminek építését itt a fórumon is lépésről, lépésre követni lehet) első repülése látható a felvételeken. Az első videó az első motor nélküli eldobás, majd az elő motoros repülés. A gép borzasztóan orrnehéz volt, de ez nem is véletlen, hiszen jól megtanultan Antikos kollégától a leckét : mindíg jobb egy örrnehéz géppel küzdeni, mint egy orrkönnyűt azonnal összetörni. A második videón már lényegesen jobban volt beállítva a masina, és ez látszik is a teljesítményén. Az erős szél sajnos nem engedte, hogy tovább finomítsam a beállításokat, így arra majd legközelebb kerül sor. És a videók: http://videa.hu/play.php?v=9AY1dzfJyrC7b8L8 http://videa.hu/play.php?v=d1qtJSa3j5iyd4ds üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 17. - 23:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészült a madárka most állítsuk be, és készüljünk fel a berepülésre. Ha van rá lehetőség ekkor ezekhez a lépésekhez kérjük rutinos modellező kollégák tanácsát, segítségét. És itt a rutinoson tényleg a kifejezetten rutinos, mondhatni "öreg rókát" értem. Egy repülőgépmodell berepülése komoly gyakorlatot igénylő feladat. Nehéz felismerni a hibákat, és mégnehezebb pontosan meghatározni azok okát. Nem is beszélve arról, hogy a stabil, jó pilótatudás mennyit segít ilyenkor . Berepüléskor nagyon hamar felgyorsulnak, és ezzel egyidejűleg végzetes irányú fordulatot vehetnek az események, ilyenkor csak a rutin segít, nincs idő elmélkedni. Mivel a First Stage építői nagy valószínűséggel híjján vannak ennek a pilótatudásnak és berepülési rutinnak, megpróbálok valami mankót adni, hogy így is sikeres lehessen ez a folyamat is. Ez kb. olyan mint valakit könyvből tanítani kerékpározni, de megpróbálom, talán sikerül egy picit hozzájárulnom sikeres végkifejlethez. Először végezzük el a gép beállításait.... |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 20. - 23:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! A First Stage szedi tovább áldozatait A mai napon 3 fiatalember esett áldozatául a kórnak. Egy kis Fík-80 bemelegítés, aztán Fík-80 gumizás, és utánna jöhet a First Stage. Először motor nélküli siklás, majd óvatos nyújtás motorral aztán már egyedül repültek. Ismerkedés a technikával: És azok a pillanatok amik semmivel nem érnek fel, fiatal barátunk végre egyedül repül, és potosan tudja mit csinál, a gép is azt csinálja amit akar, szóval pilóta lett.... Én meg jól érzem magam, hogy ezt a gépet kitaláltam és egyre többeknek okoz örömet. üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 jan. 21. - 8:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Látod ezért érdemes volt olyan sokat dolgoznod, kedves SRY! Gratulálok!!! |
Szerző: | user_65 [ 2007 jan. 30. - 19:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Valamikor valaki és most tenyleg nem akarok nevte mondani azt mondta 16 év alatt nem oktat modell repülést! A legnagyobb fiam aki 14 éves múlt csodálatosan repül szimúlátoron. Jomagam közel 37 évesen meg nehezen. Látva e remek repülőt, kérdezem ilyen vén embert is meg lehet tanitani repülni? Mert akkor jlentkezem. Ja és azért hozom a fiút is, hogy Ő se maradjon le. Tényleg csak gratulálni tudok ehhez a remek projekthez. |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 30. - 20:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mi az a korhatár (lefelé és felfelé) amikor még, már meg lehet tanulni repülőgépmodellt vezetni? 2 példa: 1.) Egyik nyáron a Tiszatónál nyaraltunk (mint szinte minden évben) és a lemenő nap utolsó fényeinél egy Fík 80 kis vitorlázót reptettem a magas gáton (nyaralni is mindíg viszek repülőgép és hajómodellt is). Volt egy kis parti szél is és a magas gátoldalban a kis pehelykönnyű gép szépen lejtőszelezgetett. Odajott egy 5-6 éves forma kisfiú, mezítlábas fürdőnadrágos kiskölök, mint kiderült a szüleivel voltak vizitúrán. Na ahogy ezek a kissrácok tudnak nézni a nagy szemeikkel azt nem kell külön ecsetelni, így hamar rávett szavak nélkül is, hogy odaszóljak neki :....nincs kedved kipróbálni... már ott is volt mint a villám. Olyan a harmadik dobásra már szépen tartva a siklószöget lesiklott a domboldalon a géppel 20 perc múlva már a dobás után ráfordult a lejtővel párhuzamos kurzusra és szépen vitte a lejtőszélben a gépet......aztán besötétedett. 2.) Kedves öreg barátom Mig-15 pilóta volt majd megnézte Európa nyugatabbik felét önkényes eltávozás keretében. Pár évvel ezelőtt hazadiszidált (ahogy szokta mondani). Soha nem vezetett modellt igazi gépet is utoljára az ötvenes években. Egyszer kijött, amikor reptettünk, csak gyönyörködni a gépekben (mert azért aki egyszer ebbe belekóstol soha nem szabadul tőle) és ha már ott van akkor nem hagyhattuk ki, hogy ne "reptessük meg". Kínkeservesen , nagyon nehezen tanult meg modellt vezetni, sokszor kijött, de végül is sikerült .... közelebb van a nyolcvanhoz mint a hetvenhez. Szerintem ebben kincs "korhatár" vannak született tehetségek nekik könnyebben megy, vannak akikhez nem volt olyan kegyes a sors amikor a pilótatehetséget osztogatták (pl. én is ), azoknak ezt a hiátust gyakorlással kell pótolni. Aki meg megtisztel azzal, hogy meghallgatja a tanácsaim annak nagyon szívesen segítek a kezdeteknél és a későbbiekben is. Az eddig kialakított "oktatási módszerem" (húúúúú de nagy szavak) úgy néz ki működik, legalább is eddig még nem sültem fel egy vállalkozókedvű modellpilótajelölttel sem. üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 jan. 31. - 9:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elfelejtettem mondani Gábor barátom is közel jár a 70-hez! |
Szerző: | sry [ 2007 feb. 02. - 22:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sokmindenről volt már szó, és ez a topic is a gép beállításáról, reptetéséről szól (legalább is címében), így kezdjünk is neki ennek a témának. A repülés -bármilyen furcsa is- otthon kezdődik, sok esetben az effektív repülést megelőző napon. Mire is gondolok itt? A technika fejlődése szerencsére eljutott arra a szintre, hogy elektromos modelleket építhetünk. Ez nagyon leegyszerűsíti a dolgunkat mert csak rádugjuk az akkumulátort a szabályzóra, bekapcsoljuk a gépet és már repülünk is. Persze hiába csatlakoztatunk bármit is az akkumulátorhoz ha az nincs feltöltve. Itt jutottunk el mondanivalóm lényegéhez. A repülést megelőzően töltsük fel a repülőgép fedélzeti akkumulátorát és az ADÓ akkumulátorát is. Ha lehet a töltés befejezése és a repítés között minél kevesebb idő teljen el. Egy nap nem igazán számít, de több nap, esetleg hét alatt az akkumulátorok önkisülési folyamata miatt, szépen elfogy a bennük tárolt energia, és e miatt nagyon csúnya meglepetések érhetik a modellezőt. Az akkumulátorok kezelésére, tárolására most külön nem térek ki, de ha valakit ez is érdekel akkor jelezze és átbeszélhetjük ezt is. folyt. köv.... üdv.: SRY |
Szerző: | user_83 [ 2007 szept. 24. - 22:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Mindenkinek! Egy rossz beállítási tapasztalatomat szeretném megosztani a tisztelt nagyérdemüvel. (Nehogy mással is előforduljon) Történt egyszer, hogy megépítettem az FS-t (a 3.-at) az 1. verzió kitünően repült, de sajnos barátom kinyírta. Aztán a másodikat jómagam végeztem ki rádiózavar miatt, ő is tökéletesen repült. Majd összeállítottam a 3. gépet is (és itt jön a lényeg) ez a gép már nem repült úgy mint a többi. a gép a magasságot tartotta, de jobbra húzott (motorra kellett trimmelni). nem értettem a dolgot, amit PÜ-ben fel is vetettem SRY kollégának aki azt tanácsolta, hogy a motortartót az óramutató járásával megegyezően fordítsam el. ez tökéletes eredményt hozott, de így nem nézett ki olyan jól a masina. Majd hosszas tanakodás után az az ötletem támadt (lesz ami lesz), hogy nem a motort állítom jobbra, hanem a szárnyat húzom ballra. Ez meghozta a kívánt eredményt. A probléma ott volt, hogy a szárny közepét (keresztbe) 6mm-el elmértem. Ez úgylátszik elég volt ahhoz, hogy a motor működésekor (növekvő sebességkor) "elhúzza" a gépet jobbra. Tehát erre a mérés dologra érdemes odafigyelni. Igy megúszhatunk egy csomó kellemetlenséget. Tisztelettel: joeskac. |
Szerző: | user_83 [ 2008 jan. 23. - 20:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://videa.hu/play.php?v=h9FRZpSmJg4tHSfh Egy kis motor pörgetés Nagyon húz. Üdv: joeskac U.i: remélem sikerült belinkelni. |
Szerző: | Jabag [ 2008 máj. 13. - 8:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
A következő beállítási problémám van: Ha siklásra szépen kitrimmelem a gépet, gázadásra felrántja az orrát és elkezd jobbra körözni. Gondolom a motor elhúzatásán kellene állítani, de merre? |
Szerző: | user_83 [ 2008 máj. 13. - 17:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Jabag írta: A következő beállítási problémám van: Ha siklásra szépen kitrimmelem a gépet, gázadásra felrántja az orrát és elkezd jobbra körözni. Gondolom a motor elhúzatásán kellene állítani, de merre? Üdv Jabag! Ez nem huzatás probléma! Nekem is ez volt a gondom. Sokat kisérleteztem mire rájöttem. Bár nem írtad mekkora csavar van rajt, de gondolom 7X.. meg valami bazi nagy fordulatu motor. Ha így van akkor tegyél rá kisebb csavart p.l. 6X3 (nekem ez van fent) meg kb 1000KV motor vagy MAX 1500KV vagy ne fullon járasd. A gép kis szélben is szépen elmegy a kis csavarral, de nagy szélben nem javaslom a reptetést, mert ahoz már lehet, hogy kevés a csavar. De SZERINTEM ez a gép nem nagy "viharra" lett tervezve. Hisz az első példányok 280-as motorral és Günter csavarral 125X110 voltak felvértezve Üdv:joeskac |
Szerző: | Jabag [ 2008 máj. 13. - 18:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Próbáltam kétféle csavarral is, APC 6,6x3-assal és GWS 5x4,3-assal is csinálja. A motor egy CD-ROM moci, eredeti szürke mágnesével, de elég pörgős (asszem a kis csavarral 15ezer körülit mértünk). Vitorlázóként jól használható így, fullgázra szépen felköröz A motor le- és elhúzatás küszöbölné ki ezeket a hatásokat, de a tolómotor esetén nem sikerült megfejtenem merre is kellene állítanom rajta. |
Szerző: | user_83 [ 2008 máj. 14. - 7:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Jabag írta: Próbáltam kétféle csavarral is, APC 6,6x3-assal és GWS 5x4,3-assal is csinálja. A motor egy CD-ROM moci, eredeti szürke mágnesével, de elég pörgős (asszem a kis csavarral 15ezer körülit mértünk). Vitorlázóként jól használható így, fullgázra szépen felköröz A motor le- és elhúzatás küszöbölné ki ezeket a hatásokat, de a tolómotor esetén nem sikerült megfejtenem merre is kellene állítanom rajta. Tudom, hogy a huzatás lenne a jó megoldás, de ennél a gépnél nagy csavarral nekem nem sikerült beállítani. Ha jobbra "tekeredik" akkor elvileg balra kellene huzatni, de nekem ez sem jött be (próbáltam anno). Akkor ebben nem tudok segíteni. Amit fent vázoltam most úgy van és tökéletesen működik. Üdv: joeskac |
Oldal: 1 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |