SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 9:00

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 04. - 9:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi a képeket, javítottak a hosszászólásodban a hivatkozásokat.

És még valami : "Kiosztottam" a gép gépre ez építési/"gyártási"
számokat. Ezek pedig az FS004 és FS005 lettek. Ha
gondolod írd fel rájuk így amit most építek már az FS006-lesz.

Szép munka mind a két gép, és külön elismerésem a kézzel vágott
szárnyakért. Várom a motoros repülés tapasztalatait.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 04. - 11:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi! Sorszámokat felírjuk. A motoros repülésről lesz fényképünk illetve videónk akkor jelentkezni fogok.
A sorszámozással kapcsolatosan lenne egy kérdésem, mert lehet, hogy egy iskolai szakkörben is megcsináljuk tavaszra az FS-t. (gondolom 9-12 db lenne) Elsősorban ezért is kísérleteztünk ennyit vele, hogy alakalmas lesz-e ilyen célra. Bevált. Szerény anyagigénye és meggyőző működése miatt.
Szóval mire való a sorszám?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 04. - 17:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
kapeter írta:
Szóval mire való a sorszám?


Alapesetben semmire :D csak így könnyebb számbavenni a világban
(húúúú de nagyravágyó vagyok) itt-ott épülő FS-eket. Na meg egy idő
után ha lesz jópár akkor egyfajta "érték" lehet az első, az első 10
és hasonlók.

Ha már a számozásoknál tartunk. A Mai napon berepülésre került a
Dokiii kolléga építette FS is (FS003). A szépen megépített és kidekorált gép
jól viselkedik a levegőben, kényelmesen, könnyen vezethető, nyugodt
reptű, szóval pont olyan mint egy FS-nek lennie kell. Gratulálok az
építőnek, legyen a gépben sok öröme, és rengeteg szép leszállást
kívánok (ezeknek sorából ma sikerült is néhányet bemutatnia Dokiii
kollégának)
Kép
A képen az építő készül az első repülésre.....nagy az izgalom, vajon a
munka meghozza-e sikerét?

Az FS ma is megfertőzött további két modellezőt, reméljük a szerzett
kór végzetes lesz náluk is :twisted:
Kép

És itt egy nagyon jó fotó. Érdekessége az, hogy a jókezű fényképész
Skykapitány (az az egyetlen utódom) volt. Hát nagyon sok kritizálni
valót nem találtam a fényképen.
Kép

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Fist stage
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 04. - 19:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Sziasztok,

Nekünk ma került berepülésre a First Stage modellünk. Már tegnap készen volt, de az orkán erejű szél meghiúsította a felszállást. Ma délelőtt is fújt rendesen, de már nem bírtuk tovább, ki kellett próbálni a gépet.
A modell a viharos erejű széllökések közepette is helytállt és a nem tette próbára a kezdő pilótát semmilyen alattomos viselkedéssel sem.
Délután végre elcsendesedett a szél, és a repülés igazi élvezetté vált a kormányokkal való birkózás helyett.
SRY Kapitány, Köszönjük a tervrajzot és a részletes építési leírást!
Most pedig a képek:
Kép



Az akku, szabályzó:
Kép

Motor és a megerősített motortartó:
Kép

A tulajdonos és egyben pilótanövendék:
Kép

Ha lehetséges, mi is folyamodnánk egy lajstromszámért, amit feltüntethetnénk a gépen.

Üdv: Buddha és fia


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 04. - 20:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Buddha!

Ez ám a kellemes meglepetés. Szép lett az FS-etek, és látom a
motorizációban is egy új elképzelés valósult meg. Ha lehetne a
konfigurációt részletezni, na meg az összes súlyt, mert ahogy
nézem akkupakból egy 8 AAA cellásat választottatok.

Természetesen, mivel én még csak építem az új gépet, a tietek az
FS006 fedélzeti/lajstrom-szám.

A repülés tapasztalatairól is örülnék egy részletesebb beszámolónak,
az erős szél melletti eseményeknek, és a nyugodt levegőben mutatott
viselkedésnek is.

üdvözlettel: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 06. - 15:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Sziasztok,

Tegnap egész nap nem volt elérhető a fórum, ezért most folytatom.
A jelenlegi konfiguráció:
Motor Welgard 22/08/12
Szabályzó Wow RC 15/18A
Akku Sanyo 750mAh, 8 cella NiMH
Légcsavar APC 5.1x4.5
Szervók Tower Pro 9g

A motort és a szabályzót úgy választottam, hogy későbbi modelleket is képesek legyenek meghajtani és ne legyenek drágák. Az akkupakk volt otthon, a légcsavart pedig úgy választottam az otthoni készletből, hogy még ne terhelje túl az akksit, de legyen húzóerő.
Ennek eredményeképpen a modell teljes gázon rakétaszerűen emelkedik és tolni kell a magasságit, hogy előre is haladjon.
Mérleg hiányában sajnos nem tudtam repülő tömeget mérni.
A gép az erős szélben is irányítható maradt, a kormányokra jól reagált.
A délutáni szélcsendben negyed gázon repült vízszintesen, motor nélkül kiválóan siklik.
Kezes, nyugodt modell kezdőknek (is) kiváló.
Köszönjük a lajstromszámot, van-e hozzá ajánlott font típus?
Üdv: Buddha


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 06. - 22:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi a konfigot. Szerintem rakhatsz rá nagyobb légcsavart nyugodtan.
Több lesz a tolóerő, és nem kell annyira pörgetni a mocit. A
fogyasztás is csökkenni fog, ami repidőben jol kamatozik.

A lajstromszámot tetszőleges karakterekkel lehet felírni. Erre nincs
ajánlás se, mert eszembe sem jutott, hogy kellene. De ha már itt tartunk
el kéne dönteni, hogy milyen nevet adjunk ennek a számnak?
Gyártási szám? Sorozat szám? Lajstromszám? Szerintetek?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 09. - 8:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
De ha már itt tartunk
el kéne dönteni, hogy milyen nevet adjunk ennek a számnak?
Gyártási szám? Sorozat szám? Lajstromszám? Szerintetek?

üdv.:SRY


Ha jól értettem a sorszámozás szerepét én a lajstromszámra szavazok.
Okoskodás nélkül - az értelmező szótár alapján lajstrom:
"jegyzék, névsor, lista. ... Nyilvántartás, nyilvántartó 'könyv'. ... Lajstromoz:' jegyzékbe szed, nyilvántartásba vesz. 'A latin 'registrum" ('jegyzék') szóból alakult; régies. "
A jelentését tekinve tehát ez lenne jó szerintem...
Később lehetne egy lajstromszám alapján felépülő képes album topikot nyitni pl. a dekor ötletek vagy a config példák miatt.

üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 09. - 15:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kapeter Kolléga eldöntötte a dilemmát. A szám ezekután Lajstromszám
megnevezéssel szerepel.

A gépeket az oldalamon látható And-Now-Galéria -hoz hasonló módon
fogom csokorba szedni, képekkel, adatokkal.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 18. - 10:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Újjabb madárral gyarapodott a First Stage család. Jelen esetben
GALLION kolléga örvendeztetett meg azzal, hogy megépítette a gépet:

Kép

Sajnos ez a gép egy kicsit döcögősen kezdte meg pályafutását, de ezt
tudjuk be a körülmények szerencsétlen összejátszásának. Viszont ez
bárkivel megtörténhet és ezért beszélni kell róla.

Az első , és talán legfontosabb, hogy a gépre egy 33 grammos
kefenélküli motor került 2 cellás akkupakkal. Először egy kissebb
légcsavar volt a gépen, de a 2 cella 7.4 V üzemfeszültsége és a motor
alacsony KV értéke (1150 ford/Volt) miatt ez gyakorlatilag semmilyen
tolóerőt nem prodokált. Pontosabban volt tolóerő, de volt erős szél is, és
azzal már nem birkózott meg a gép (mint már említettem a körülmények
összességét) . Így felkerült egy nagyobb csavar 8x... méretű, és lett
tolóerő. Igen ám, de lett precesszió is, és ez simán lecsavarta a gépet
bal oldalra. Csűrő hiányában ez elég veszélyes jelenség. Tehát, ha
nagy légcsavart használunk akkor kell némi oldalra húzatás a motornak .
Ennek értéke kb. 3 fok. Azért ilyen nagy mert a motor nagyon közel van a
súlyponthoz .

A második a gép súlya. A használt akkumulátorok elég nehezek voltak,
(100 gramm körül és a felett) és ezért ezeket nagyon hátra kellett volna
tenni a tépőzáron. Néha hátrébb mint a tépőzárak vége van. Tehát ha
valaki nehéz aksival akarja üzemetltetni a gépet erre már az építés
során gondoljon, és a tépőzárat is 2-3 centivel hátrébb ragassza fel.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 27. - 18:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Újjabb taggal bővült a FIRST STAGE család

ÍME:

Kép

És egy jó kis fotó, együtt két FS:

Kép

szerintem nagyon szépek ezek így együtt :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 27. - 20:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
de még milyen szépek:)
Már alig várom hogy a kezembe foghassam őket


-Köszönöm szépen!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 28. - 19:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

Ma méricskéltem egy kicsit, és fura eredményeket kaptam.
A motor a Hi-modell 33 grammosa 1500Kv-vel (lásd Panda):

Akku: 3s Li-Poli, 1000mAh, 10-15C
Légcsavar: 8X3,8
Áramfelvétel és tolóerő:
1/2gázkarállás a távirányítón: 1,0A és 120 gramm
Full gázkarállás: 8,3A és 630gramm

Felraktam egy 2s Li-Poli 1500mAh akkut, mert gondoltam eggyi szufla nem kell a "kicsikének" és az alábbi eredményt kaptam:
1/2gázkarállás a távirányítón: 1,3A és 120 gramm
Full gázkarállás: 8,4A és 470gramm

(nem tökéletes mérési értékek mert a gép orral a mérlegen, farokrész kézzel laza kézgyűrűvel ballanszíroz, igyekezve a mérleglap és törzs merőleges erőhatásának elérésére)

A fentiek szerint a motor a 3s li-Polival kevesebbet kajál félgázos, de egyező tolóerőnél?? (időben csak a mérleg max tolóerő érték eléréséig toltam a gázt, ott tartottam egy pár másodpercig, így a totál mérés végén akkufesz esést nem mértem).
Teljesímény leadás közben nem mértem a fesz esést, de majd kreálok egy "kütyüt" :lol: a méréshez)

Ki fogom szerelni a motort és az általam kreált "L" felfogatással fogom megmérni, több légcsavartipussal így nins billegés, mérlegről letolni akarás.

A gép súlya 3s akkupakkal kereken 390 gramm (sajnos)

A 390 gramm magába foglalja a törzsön keresztben beragasztott 3mm-es rétegelt lemez szervótartót (mert akár hogy zsírtalanítottam a kétoldalas elengedett, továbbá törés miatt a kilépő alá (alsó felületre) teljes hosszban (fülekig) epoxizott 3X1 mm-es carbon lapot is.

Csak már repülne, de ha a szél szót kiejti valaki, már nem merem elengedni :oops:

Üdv, Gallion


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 04. - 15:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Érdeklődni szeretnék, hogy ez a motor ( Tower Pro 2408-21 (1750 KV, 47 gramm) véleményetek szerint jó lenne az FS be?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 17. - 15:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Az FS-006 lajstromszámú gép a szegedi repülőtér légterében:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

illetve touch'n'go közben:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

tegnap gyönyörű idő volt, ma repítés helyett Fórumot írok...
Üdv: Buddha


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség