SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 5:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 13. - 17:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi, a páka működött :D A vezeték sem okozott túl nagy gondot, még egy lyuk kellett. :D
Kép


A szárny összeállításán sokat gondolkodtam. Gondoltam a jó öreg Pithagoras tételére is, de inkább elvetettem, nem tudtam elég pontosan mérni, nem fértem hozzá. Inkább egy házi dőlésmérő lett összebarkécsolva, és azzal beállítva a 15°.

A dőlésmérő:
Kép

Az összeállított szárny:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 13. - 18:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Bálint!

Nagyon dícséretes az igyekezeted a szárny pontos összeállítására, és
a megalkotott dőlésmérő igen elmés szerkezetre sikerült. Nagyon
hasonló nekem is van, igaz és közel sem voltam ilyen kreatív mint te,
mert vettem egy ilyet. Egy gyári Kennedy Tools készüléket vásároltam
pár évvel ezelőtt jó sok pénzért.

VISZONT (!) szárny "V" állás beállításhoz még soha nem használtam.
Én sokkal egyszerűbb módszert használok. Kiszámolom, hogy a
szárnytag végének milyen magasan kell lennie, majd egy alátétfával
addig álligatom, amíg el nem éri a megfelelő magasságot.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 13. - 19:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Sry!

A méricsgéléssel az volt a problémám, hogy előtte már lekerekítettem a szárnyvégeket, és féltem nem lesz pontos a mérés, mert esetleg nem a szárny legkülső pontjához rakom.
Nagy tisztelettel említeném meg, hogy a szárny építése c. részben a dőlésmérős megoldást írod le. :wink:

Köszönöm az elismerést.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 13. - 19:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
brukibalint írta:
Tisztelt Sry!
Nagy tisztelettel említeném meg, hogy a szárny építése c. részben a dőlésmérős megoldást írod le. :wink:


Na tessék :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: így jár aki nem
olvassa a saját irományait.

Végül is az a lényeg, hogy a végén jó legyen.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 18. - 8:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Sry !
Egy cessna 20 mp repülése és fejreállitása után nekiláttam 5-ös zöld parkettaalátétből kezdő gépeket épiteni. A Mmormota és a hógolyó nem szerette a cessna elektonikáját. Megépitettem egy gépet a first stage alapján.
A széncső egyezik, a többi kevésbé. Aszárnyat ugy épitettem, hogy a sablon alsó ivének megfelelő habbordákat ragasztottam egy deszkára és erre hajtottam rá a hablapot. Arra egy 2/3 séles lapot ragasztottam. Mivel a két lapot meghajtva ragasztottam össze, igy mikor levettem a sablonról, meg maradt a bordaiv. A belépőt és a szárny felső részét formára csiszoltam, igy már metszetben hasonlit az általad adott sablonhoz. Utána az egészet lecelluxoztam 50-es celluxal. A törzset dobozolva készitettem és előre megnöveltem 50 mm-el, mivel irták többen, hogy a gép farnehéz. Rákerült egy 20 gr brussles, 2cella 500ma akkuval. Az egész gép igy 200gr lett. Az orrba 20 gr ólom + az akku és a sulypont a helyén. Második dobásra már repült. Több
kudarc után ez hatalmas élményt jelentett. ./.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 18. - 8:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az előző iráshoz még hozzá tartozik, hogy kb 30 évvel ezelőtt modelleztem és soha nem vezettem rc gépet. Besétáltam ugyan abba a csabdába mint sokan, hogy látszólag könnyünek véltem a reptetést és elhittem a reklámot. Persze azóta olvastam már jó sokat és másképp látom a világot.
Visszatérve a gépedre, azért irtam ilyen hosszan, mert a Te precizitásodat az általam készitett gép igencsak nélkülözi, de igy összelapátolva is hajlandó volt müködni. Köszönöm. ja a szimulátorozás sem megy tul jól. Ezzel meg simán le tudtam szállni többször is . Még a széllel is sikerült majdnem megküzdenünk gond nélkül :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 19. - 9:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Lobo!

Örülök ha sikerült hozzájárulnom a repülőmodellező sikeredhez. Annak
idején pont azért kezdtem el ezt a gépet rajzolgatni, mert hoztak ide
nekem a műhelybe mindenféle "könnyen vezethető" "kezdő" gépet
összerakatni, és amikor kivittem berepülni őket, több típussal komolyan
meggyűlt a bajon. Rendesen leizzadtam mire egyben lehoztam
némelyik "kezdő" gépet.
Akkor döntöttem el, hogy csinálok egy ilyet, mert nem létezik, hogy
nem lehet normálisan repülő, egyszerű, könnyen vezethető, tanuló
R/C modellt tervezni.

Legyen sok örömed a masinában, és ami a legfontosabb repülj vele minél
többet. Az R/C modellezésre hatványozottan igaz, hogy "gyakorlat teszi a
mestert". Én bűn rossz pilóta vagyok, és nagyon nehezen tanultam meg
repülőmodellt vezetni. Már nagyon sok éve építettem szabadonrepülő
gépeket mire belevágtam a távirányítás rejtelmeibe, és ahogy most
repülök annak egyetlen titka van: sokszáz órát repültem modellekkel.
Aki nálam kicsit is tehetségesebb (ami nem egy nagy elvárás, mert én
tök tehetségtelen vagyok, viszont annál elszántabb) annak gyorsabban
fog menni a dolog, de akkor is a gyakorlás az alapja mindennek.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 26. - 7:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Jó rég nem volt téma az FS senkinél.
Nálunk viszont igény lenne egy nagyobb vitorlázóra.

Arra gondoltam, hogy a CAD-es rajzokat egyszerüen felnagyítanám a szárnyfesztáv 150cm-es nagyságáig.

Kérdés, hogy ekkora nagyítás után kell-e változtatni valamit az összeépítés során? Szárny állásszög, törzselő hossza (a súlypont beállítás miatt). stb

A vezérsíkokat tartó cső mekkora átmérő legyen? Ill. lehet az cső?

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 26. - 11:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Mivel 924 mm-ről növelek 1500-ra ez csak, 1,6x-os méretnövekedés, ami aerodinamikai változásokat nem okoz! Minden maradhat ugyanúgy, mint az eredeti kivitelben! A farokcső is maradhat eredeti méretű, azt nem kell megnövelni mert amúgy is rendesen túlméretezett volt.

Egy ilyen méretnövelés még jót is tehet a gépnek, mert a nagyobb vonatkoztatási hosszak miatt nő a parciális áramlások Re száma, és így javul az aerodinamikai jósági szám is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 28. - 5:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia SRY!

Köszönöm a választ.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 05. - 12:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Kicsit kihalt ez a topik...
Újabb FS :FS: , szombaton berepülve, az apróbb hiányosságok korrigálva, most az újabb próbára vár, aztán kezdhet gyakorolni a gyerek... :lol:

m=350 g.
brushless Turnigy 56 g. 1200 KV
akku: 2 cell Lipo 1300 mAh.

Anyaga lépésálló EPS, mert ez volt itthon...

Jó szelet, és köszönöm a tervet!

Péter

https://picasaweb.google.com/lh/photo/R ... directlink

A képet nem sikerült beilleszteni...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 06. - 21:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

először is nagyon szívesen! Remélem sok örömed lesz a gépben és a reptetésében.

Én beszúrom ide a madárka képét, a dekor is jól áll neki :-)
Kép

Abban teljesen igazad van. hogy leüllt a topic, de az ilyen lelkes építők mint Te is, ha rátalálnak az FS-re és megépítik , mindíg életre tudják kelteni :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 24. - 21:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Sry!
Már régen volt szó a First Stagéről, de nekem ma is a kedvencem. Megépitettem Balsából. Elsőre nagyon nehéz lett, de másodikra sikerült 350 gr repsúlyra kihozni. Viszont nem úgy repül, mint a habgép. Annak a sebessége és a merülése is más volt. Valami másképp van, vagy a fólia boritás miatt változot meg vaami? Ja! SZeretnék Stiromannal vágatni néhány szárnyat, mert szeretnék épiteni néhány gépet gyerekekkel, hátha rákattannak a modellezésre. Bálint nem találja a szárnyhoz való adatbázist. Tudnál segiteni abban, és hozzájárulni, hogy Bálint vághasson nekem néhány szárnyat? Köszönöm a választ előre is

Lobó
As Nagy Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 25. - 22:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

És miban nyilvánul meg a "más"-sága? Lasabb, gyorsabb, jobb roszabb?

Egyébként gyanítom, hogy gyorsabb és ennek valóban a fólia az oka. A hab szárnyon keletkezik egy csomó kis turbulencia, ami kis repülési sebességen jót tesz a leválási tulajdonságoknak. Ez a határrétegben végbemenő túrbulens áramlás stabilizálja a szárny körüli áramlást és ezért később válik le, mint a teljesen sima, fóliázott szárnyról.

A szárny vágáshoz már én se emlékszem mi kell Bálintnak, CRD, vagy DAT, vagy a fene tudja mi. Kérdezd már meg, hogy miben legyenek az adatok és átküldöm neked mail-ban.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 26. - 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát gyorsabb és hamarabb lejön, mint a rosszul épitett hab. Tulajdonképpen az a baj, hogy az elméleti tudásomon egy béka ül :) és nem tudom pontosan, hogy a százalékos stabilitás mit jelent, de azt hiszem, hogy a gépnek rossz súlypontot adtam, mert a szokásos 1/3-ot állitottam be, ami a 40 % stabilitásnál megadottnál 10 mm-el előrébb van. Most csak azt nem tudom, hogy a súlypontot tegyem hátrább, vagy az állásszöget csökkentsem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség