SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 16. - 6:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: FS by Antesz.. vagy majd kiderül!
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Gondoltam én is belekezdek egy tanulórepülő épitésébe, hamár a Skylady kukás lett.
Az anyagok java része beszerzésre került, leszámitva a bowdeneket, és a motort.
Kezdem mindjárt az elején...:
1) Rajtztár->letöltve, kinyomtatva, kartonra átmásolva...igenám, DE! sajnos valami nem kerek :(
A nyomtatásnál ügyeltem a 100%-ra, és ez részben meg is van, csakhogy igazából a késztermékkel az a helyzet, hogy ha a függőleges tengelyen nézem a méreteket, akkor azok passzolnak, de ha a vizszintesen, akkor már pár milimétert csusznak a dolgok.
PL.: a törzselőrész- magasságra pontosan annyi, amennyinek lennie kell, de hosszban viszont 5 mm-t hizott a dolog :shock: ! Remélem ez a későbbiekben nem fog sok fennakadást előidézni, mert a sablonokkal igyis elszórakoztam egy estét.. :D
Mester, ha mégis ebből baki lesz, akkor kérlek inkább most közöld, mert akkor nem eröltetem nagyon a dolgot!

2) Szárnyvágás:
Na ez is érdekesen alakul sajnos, kinyomtattam a kétrészes sablont, oldószerrel rányomtam 3-as rétegeltre -kivágtam, lecsiszoltam.
OK, a technikám még nem kiforrott sajnos, de az már most biztos, hogy az is csak részlegesen jó :( hossza passzol, de mintha a legvastagabb részén soványabb lenne a kelleténél... legalábbis ha hozzáfogom a rajzon lévő mintágoz.
Ezen felbuzdulva (mármint, hogy a saját farikcsálásom nem elég jó) megkerestem egy uriembert aki CNC- vágással foglalkozik.: -gyártsa le nekem 2-es lemezből a sablonokat! Elküldtem a hozzá adott rajzot, és az általam megcsinált kész fa cuccost fotoját is mellécsaptam..... 10 perc mulva jött a válasz: hány darab kellene, és mik a méretek??? :oops: :shock: Na most erre mit lépjek ?

3) elkezdtem kivágni a törzselőt, remélve hogy a Mester utólag jóváhagyja. ...Hát ez a sárga szinü kivülről csunyán megmunkált lábazati szigetelő szerintem nem volt tul jó választás :evil: igaz austrotherm meg nem volt :( nemigen lehet ugy vágni hogy ne szakadozna be, pedig vadiuj pengét tettem a modellezőkésbe és a kés dőlésszögére is ügyelek.
Most megoldom ezzel, de amint módomban áll le fogom cserélni arra az érdekes szinüre! Ez meg jó lesz kutyát dobálni :twisted:

4)Kiváncsiságból kiszedtem a Lady elektronikáját, és mérlegre dobtam... motor nélkül Art-tech Ni-MH 1000 mAh-s akksival (mert abban ez volt, és jelenleg nincs is más) 200g-ot mutat a mérleg :( ! Azthiszem nem lesz elkerülhető a befektetés, kisebb akkupack-ra.

Hamár itt tartunk, lennekedves valaki felhomályositani? (szakmám szerint villanyszerelő vagyok , de hát ez mégsem 230V :twisted: )
Jes 012 nevü kacat van a kütyüben, ha jól sejtem akkor ez a motorvezérlés, viszont fingacskum sincs, hogy ez hogy és miként van..:( mit köthetek én erre? bármien motort vagy csak keféset?

Azthiszem egyenlőre ennyi, a továbbiakat is szeretném majd irásban leközölni, de ha ez a topic erre nem ad módot, akkor kérlek helyezzétek át, vagy közöljétek hol nyithatnék ezzel kapcsolatban témát!

Üdv.: Antesz


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 15:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Csak kefésmotort max 400-ig.

Jes12 adatai:

A "JES" típusú mikroprocesszoros szabályzó bármely kefés elektromos motorhoz és akkumulátorhoz használható.
A szabályzó oldalán elhelyezett "jumper"-el könnyű beállítani a megkívánt programot.
Ezek a következők:
-Fék bekapcsolva, akku típus Ni-XX, motor lekapcsolás 4V, vagy 0,7V/cella
-Fék kikapcsolva, akku típus Ni-XX, motor lekapcsolás 4V, vagy 0,7V/cella
-Fék bekapcsolva, akku típus Li-Poly, fokozatos motor lekapcsolás 5,2V 2 cellánál és 8V 3 cellánál
-Fék kikapcsolva, akku típus Li-Poly, fokozatos motor lekapcsolás 5,2V 2 cellánál és 8V 3 cellánál
A szabályzó rendelkezik BEC-el (egy akkuról működik a motor,vevő és a szervó), Power Cut Off-al (meghatározott feszültségnél lekapcsolja a motort), "gáz" tartomány automatikus szabályzással, vétlen indítás elleni védelemmel, "lágy" indítással a légcsavar és az áttétel védelme érdekében, automatikus lekapcsolással jelvesztés esetén, áram korlátozással ha a motor áramfelvétele hirtelen megnő több mint 5A-al.
Az egyenáramú szabályzókat a maximális áramerősség jellemzi. A maximumnak bizonyos tartalékal fedeznie kell a motor teljes áramfelvételét, de ez a tartalék a szakaszosan működtetett vitorlázógép motornál kisebb lehet, mint a folyamatosan működő motornál.

Méret: 25x19x7mm
Folyamatos áram/max. áram: 12/15A
Akku: 4 - 8 NiCd és NiMh; 2-3 Li-Po
Fék: be-ki
Súly: 15g

Felhasználás: Speed 400 motor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 16:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon Köszönöm a gyors technikai infót! Előszedtem az összes itthon fellelhető motort ( kibontottam hajvágógépet, cd rom-ot , és valami scasi- magnót egy régi servergépből, nameg 1 winyót is felboncoltam :twisted: !

lett sok motorom, de talán, ha 1 megfelel a célra akkor mákom lesz. A hajnyiró nem jó, mert 1,2- voltos :( ,a cd rom, sem egészen kerek, attól meg megbolondulnak a szervók, és van, hogy felpörög ok nélkül...

Abból a kazettás izéből kiszedtem egy spéci mocit, viszont annak meg a tengelye tünik vékonynak :(

Majd még dúrom a kamrát, hátha lelek valamit.. :)

Mégegyszer köszi!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 14. - 11:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Ezzel az erővel nyugotan vehetnél egy 400 motort valamelyik modell boltban,nem kerül sokba. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 14. - 12:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziaaztok! Lehet abban valami amit mondasz, de imádok rombolni, majd az ujjrahasznositásból alkotni valami működőt..:)

(Nemmellesleg probálom minimalizálni, a kiadási oldalt, mert a bevételi már igyis minuszos. )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 15. - 11:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antesz!

A mérettorzulás sajnos nyomtató függő is :-( Nekem a HP, meg a ki lézer mérethelyesen nyomtat az ús XEROX meg ugyanezt a hibát produkálja, és nem is tudok rájönni, hogy miért. Az FS működése szempontjából nem jelentős a dolog, így is teljesen jó lesz, csak bosszantó kissé. Ha egyszer rájövök, hogy miért csinálja közhírré teszem :-)

A gépet abból építed, amiből jólesik, na meg ami rendelkezésre áll. Voltak itt már verziók ezerszámra és mind működött a végén. A doboztörzs, az orrba szerelt motor stb.. stb... A különféle alapanyagoknál inkább az adott anyag szilárdsga számít!!! Egy lépésálló hungarocell meg sem közelíti az extrudált hab-anyagok szilárdságát, így ott egyébb merevítéseket is be kell vetni.

A súly sem olyan nagy gond. Ideális esetben ez a gép annyira könnyű és lassan repül, hogy ha növeled a tömegét még akkor is bőven jó lesz, a repülései sebességi alata marad a gyári modellekének.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 15. - 18:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép estét ,sziasztok!

Köszi a reakciót Sry Mester! az igazság az, hogy a gépezet már eléggé előrehaladott állapotban van. :D

A törzselőt reggel ráragacsoltam a szénrudra, a farokrész készen van, ma a szárnyragasztás jön, csináltattam egy asztalossal végre épitőfát :twisted: sajna igy már nem lesz több asztallap kaszabolás :D!

Am, ha ittvagy, kéne egy kis tudásanyag! A szárny ragasztásához meiket használjam: 1 purex rapid, 2 epoxi rapid ???

A purexel tegnap jól megszivtam :D életemben most láttam először ilyet, és a függőleges vezérsikot ragasztottam fel vele... 18:24-kor állitottam össze, de még 9 -kor képlékeny volt :shock: !? Én csináltam roszul valamit?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 15. - 23:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Háááááááát a Purex , az az a habosodó Poliurethane nem erre való ! Az D4 minőségű, nagy szilárdságú, tengervízálló faragasztó. A modellezők beleszerettek valamiért, de igazából csak nagy felületek összeragasztására alkalmas. A tompa illesztések ragasztására teljesen alkalmatlan.

Az epoxi ragasztók (eporapid, uverapid, stb...) kiváló ragasztó az ilyesmire. Nagy a hozott anyaga,így kitölti a réseket, vízálló, erős, nagyon jó az adhéziója. Szóval ha erős és tartós ragasztást akarsz szépen kivitelezve akkor epoxi műgyanta alapú ragasztót kell használni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 16. - 19:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kellemes estét mindenkinek!

Fejlemények vannak! :D
Ma végre sikerült összeházasitani az FS-t, összeállt a törzs!
A gép nózijára tettem egy tekercs celluxot gombostűvel, és enyhén meglegyintve elengedtem.....
REPÜL!!!! :D :D :D
Gyünyörü szépen lesiklott 5 méteren belül, ugyhogy jön az elektomos felszerelés, később még jelentkezem!

Köszi Mester ezt a csodás masinkát!!! :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 19:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv ujjra!

Változás van, vagyis hogy folyamatos zuhanás..... :evil: !
Rátettem az elektronika javát, feltettem rá egy cd-rom motort, és egy 4,8V-os akku csomagot. Állandó zuhanás rövid távon belül nózira...
kissé sikerült elérnem hogy siklásnak induljon ugy, hogy a törzscsőre cerlluxal ólmot helyeztem, a vizszintes vezérsik elé. Ugyan ezzel már valamicskét javult, de még mindig hamar földetér, gondoltam beinditom a mocit, hátha ... hát nem :( !
A motor olyan kevés levegőt tol, hogy annak ereje teljesen elhanyagolható.
A további fejleményekkel jövő évig ugyhiszem várni kell, akkor tudok csak talán venni valami mocit, és ugyfest aksi is kelleni fog.
Probálkoztam kisebb feszültségű motorokkal is, de azoknál meg mindig letilt a szabályzó valamiért :(

Tisztelettel: Antesz

szerk.: ha valaki tudna olyan topikot ahol ilyen RC elektromosságról van szó, az elküldhetné a linkjét. Köszi,


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 20:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ajajaj....

Te ügye még nem reptettél be repülőgépet ?

Ha még nem csináltál ilyet, akkor szólj és leírom a folyamatot. A géped teljesen jó, csak olyan mint egy szuper rádiókészülék, venne az minden csatornát csak össze-vissza el vannak csavargatva a gombok. Na most neked is be kéne állítani a "Petőfi Rádiót" és minden jól fog működni !

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 20:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Bácsi!
Már berágtam és félig lebontottam mindent a gépről, mert mint szabadonrepülő, legalább büszke voltam rá!

Am, most van életemben először "gépem" azt sem tudom mi micsoda, igy nemcsoda ha hamar feladom, De ha lesz időd majd leirni pár dolgot, az jó lenne, mert kitartásból jeles vagyok!

Amugy egy tuti: a SkyLady alkatrészeit (Akkupack,motor) sosem teszem rá mégegyszer, mert ugy zuhant vele mint egy darab kavics, vagy inkább mint tégla... a motor maga 105g, az akksi meg nemtudom, de nayon nehéz!

Amugy a szervokkal, vevővel, motor szabályzóval 197g. Nemtudom ez jó-e?! és, még ugyi kéne egy moci, meg az akksi rá :(

Pls. bánj ugy velem mint egy analfabétával, mert az is vagyok, a repülés terén


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 21:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na akkor kezdjük el:

Addig jó, hogy leszedtél róla mindent!!! Ezt teljesen jól csináltad :-)

Fogd a gépet, mint szabadonrepülő, meg egy kis súlyt és irány egy lankás domboldal. Addig álligasd a súlypontot amig a legmesszebbre nem siklik. Ha nagyon leadja az orrát akkor hátrébb kell tenni a súlypontot, ha bólogat akkor előrébb. Ezt ha lehet szélmentes időben végezd, ha pici szél van akkor széllel szemben.

Amikor már szépen repül, mint szabadnrepülő, akkor támaszd alá szárnyakat a két újjaddal és addig húzgáld előre hátra az újjaid (a két új szinkronban mozodógjon a tözs két oldalán a szárny alsó részén) amíg a gép hízszintesen nem áll. Ha ez megvan filccel jelöld be azt a pontot ahol az újjeid ekkor alátámasztják a törzset.

Két lécból (vagy akármiből) csinálj egy ilyen támasztékot (lécek egymás mellett satuba befogva) Tedd fel a gépre a két szervőt , kösd be, majd a vevőt és egy vevőakkut (4 ceruzaelem egy tartóban) Az elemek előre hátra tologatásával állísd be ugyanazt a súlyponthelyzetet, amit a szabadonrepülő üzemmódban kisakkoztál. Ha ez megvan irány a domb és REPÜLÉS !!!! Ugyanis lesz már oldalkormányod és magasságid, szokhatod a gépvezetést, igaz kicsit sportos lesz (szaladgálós a gép után) , de igazán jól lehet ezzel szórakozni..... ha idáig eljutottál jöhet majd a következő lépés.

A nagy motor, szabályzó és teljesítmény akku nélkül a gép igen könnyű lesz, szépen és lassan fog repülni sok kellemes percet szerezve neked. Amúgy is először vitorlázó repülni kell megtanulni, csak utánna jöhet a motoros "tanfolyam " :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség