SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 17:39

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 32 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 26. - 18:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Mágnes ügyben üssétek ba a Vatera keresőbe ( www.vatera.hu )
a NEODYM keresési feltételt. Egy-két eladó igen széles választékot
kínál ezekből eladásra, és ha felveszitek velük a kapcsolatot
akármilyen méretet tudnak prezentálni.

FIGYELEM

Tapasztalatom osztanám meg veletek a más kárán tanul az okos című
program keretében: A Neodym mágnesek pillanatok alatt tönkreteszik a
CF, SD, SM és hasonló memóriakártyákat. Egy pár másodperces
kezelés és annyi a kártyának. Ezt a hibát (legalább ti) ne kövessétek el.

üdv.:SRY
:FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 26. - 21:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hali
nekem olyan fekete mágnes van a motorban
olyan erős h motorjárat nélkül dobom el a gépet akkor lerepül a harang
sőt a menetszél is úgy forgatja h hú :lol:
kézzel forgatva nem is érezhető a mágnesek ereje u akk kissé jobban lefogva a motor még simán elindul szal elég erős :D
nekem is vannak ilyen kisebb CD motorjaim köztük szürke mágneses is és az télleg erősebb a feketénél de még mindíg nem eléggé( legalábbis nekem)
próbáltam csapágyasat is( ezt 4*8 as CD író olvasóból szedtem ki) az is szürke mágneses pici asszem 5-6 collos GWS proppal elég gyenge 16 menet 03-04mm es dróttal
majd tekergetek megint egy párat
most pl egy 5cm átmérőjű floppy t tekertem 12 fogú 40menet 045 drót most lemértük 12000ret pörög terhelni még nem tudtuk de eredetileg indoor koax helibe szántam :D
na meg a nagy CD motort is lemértük:
20000ret forog üresen
a 6collos valamijen proppal pedig 5000ret :roll:
most előszedtük a fordulatsztámmérőt ugyh lemérem az összes motorkát :D
ja és nagyon szép a géped grat
:FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 15:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hétvégén kicsit haladtunk az egyik géppel. A képek óta már a farokcsúszó is kész, csak az elektronika meg a vezérlés elemei hiányoznak (kormányemelők, bowdenek, stb.) Eddig 91 gramm. Hozzámértem a többi aprólékot is, éppen 300 grammon belül fog talán maradni.
ABS élzáróból csak 2 és 0,4 mm-est kaptam, utóbbi került rá.

Asszonynak megmutattuk ahogy kell, véleménye: Micsoda tákolmány! :evil:

A képek:
Kép

Kép

Kép

A motort is kipróbáltuk:
18x6 mm-es stator, 0,4-es derótból 14 menet, eredeti szürke mágnes
5x3-as GWS propi, 2 cella LiPo 6,7V (7,2-ről ennyire leesett terhelésre), 14300 RPM, 190 gramm tolóerő, melegszik rendesen.
Áramfelvételt nemtudom, mert ha a multimétert bekötöm az áramkörbe, akkor csak 11400-at pörög és csak 120 g a tolóerő... (ekkor 3,5A-t eszik)
Majd kipróbálom feltöltött akkuval is.
(A fordulatszámot RPM4.exe progival mértem, lehet hogy még osztani kell 2-vel?)
:FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 07. - 10:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szép a masina Jabag!

Ha a feleséged tákolmánynak tartja, ám legyen, de majd ha repülni
látja akkor megváltozik a véleménye. Egyébként a modellezés igazi
családterápia. Nem tudom eddig mennyit jártatok hétvégente ki a
természetbe, de majd most sokat fogtok :D

A 190 gramm tolóerőnek 300 grammos gépnél bőven elégnek kell
lennie. Az ős :FS: is 300 grammos volt és 129 gramm tolóerővel
szépen repült, a magasságot kb. "félgázzal" tartotta.

A motor által felvett áramot lakatfogóval kéne mérni, az nem
befolyásolja a mért áramkört, illetve a műszerből sem vágja ki a
biztit, ha esetleg megfutna a Amperé.

Csak így tovább, mielőbb tedd repkésszé a modellt, és hajrá irány a
levegőóceán.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 07. - 13:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi a dícséretet és bíztatást.
Ma tákoltam tápot a töltőhöz egy régi AT-s PC tápegységből, úgyhogy töltődik az akku :).
Talán hétvégén haladunk megint valaimcskét a gépekkel.
:FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 16. - 18:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkészült mindkét :FS: Cegléden. Képek hamarosan. Az egyik 263 gramm, a másik 284 gramm repkészen. A második kicsit nagyobb mocit kapott:
24x4 mm stator, 22 menet 0,45-ös drót, 1,5 mm-es Nedímium mágnes.
250 gramm tolóerő 7x4-es csavarral közepesen meült aksival.

Kérdésem volna a súlyponttal kapcsolatban: Sry táblázatában szerepelnek a kül. stabilitáshoz tartozó súlyponthelyzetek. melyiket válasszam ezek közül?
Most 70 mm-re van kb a belépőéltől, ez 17-18% stabilitáshoz tartozhat, jó ez így nekem?

:FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 16. - 19:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T Jabag
nálunk az fs sulypontja a belépöéltöl 52mm re van. de inkább orrnehézre allitsd be. de az elsö motornélküli siklatásnál ugyis kiderül,hogy merre kell modosítanod. üdv oldjojo


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 17. - 16:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi, ezexerint még kicsit ólmozni kell majd az orrát.

Sry!
Lajstromszámot osztasz még az elkészülő :FS: -eknek?
A megszerzéséhez elég ha repkész a madárka, vagy be is kell repülni? :)
Ebben az időben valahogy nincs ingerenciám a berepüléshez, bár talán szombaton szép idő lesz...
:FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 17. - 17:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Naná, hogy osztok, csak fogalmam nincs hol tartok... :oops: :oops: :oops:

Ezt ki kéne rendesen listázni, mert van benne fantázis. Abban biztos
vagyok, hogy a 001 az enyém :D (mondjuk ehhez nagy ész nem
kell)

A lajstromszám megkapásának feltétele a gép elkészülte. Ha kész a
masina lehet száma is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 18. - 7:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez esetben, ha sikerül számba venni az eddig elkészült sok csodaszép :FS: -t, igényelnénk 2 db lajstromszámot az elkészült gépeinknek.
Már egyre jobban be vagyok sózva, hogy repülni is lássam, úgyhogy nem biztos hogy tavaszig várni tudok vele :)
Természetesen szeretnénk igénybe venni egy tapasztalt kolléga segítségét a művelethez az MMA-n, igen nagy megtiszteltetés lenne, ha esetleg maga a Főtervező úr lenne az :oops: .


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 18. - 16:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Nagyon szívesen beállítom, berepülöm a gépeiteket, csak egy
időpontot egyeztessünk. A lajstromszám alakul, most elkezdtem
összeszedni az építőket és gépeiket, én is meglepődtem, mert már
14-nél tartok és nincs vége :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 18. - 19:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a lehetőséget, remélem tudunk majd vele élni. Most úgy tűnik, hogy szombaton délután el is tudnánk szabadulni kicsit, nem tudom hogy Te hogyan dolgozol, illetve lesz-e lehetőséged kijutni akkor az MMA-ra?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 19. - 20:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Végre tisztázódtak a dolgok, hogy mikor ki veri agyon a halat, faragja a
fenyőfát, fuvarozza nagymamát, és egyéb karácsonyi foglaltosságok.

Így kiderült, hogy a szombat rendben van (volt némi harc a diótörés
idejét illetően, de győztem) , hány órakkor találkozunk az MMA-n ?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 20. - 8:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem délelőtt főzőcske, egy korai ebéd után (sacc/kb 1 óra körül) volna jó. Működni fognak ilyen hidegben a LiPo akkuk? :) Remélem nem a tegnapi ködös idő lesz hanem a tegnapelőtti szép napsütés...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 30. - 15:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A lesántult gépek javítása elkészült, remélem mihamarabb újra levegőbe emelkednek. A "libegő farok" jelenséget a széncső hosszanti elrepedése okozta. A vízszintes kikötése a törzshöz nem hozott kellő eredményt (már kiflibe hajlott de csavarodni még vígan tudott), és mivel nem kaptam kis széncsövet vettem egy 8-ast, a törzset kettévágtam, beepoxiztam és ráhúztam. Most tart rendesen és mindössze 8 grammba került a motortartó renoválásával együtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 32 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség