SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 2:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 11. - 8:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Képek:
http://www.dvmk.hu/kepgal.php?album_id=138

Eredmények:
http://www.dvmk.hu/hir.php?id=146


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 23. - 22:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Örömmel olvastam a fejleményeket, gratulálok mind az ötlethez, mind a megvalósításhoz.
Lenne egy kicsit off kérdésem:
Hogyan lehetne az FS "teljesítményén" növelni?
Kis pontosítás: videókamerát szereltem egy túlméretes FS-re (tudom, hogy lógok a repülés videójával, de meg lesz az is). Egyik gondom, hogy jelenleg nem tudom elég magasra tornázni (mondjuk a motor sincs túlméretezve), a másik pedig, hogy eléggé érzékeny a szélre. A korábbiakból félig meddig azt szűrtem le, hogy csökkenthető a vezérsíkok mérete. Arra gondoltam, hogy ez nekem is bejöhetne, így legalább nem rángatná el a gép vége az elejét. De meddig marad irányítható. Mi az amivel még javítani lehet a képességeit (hab felületének simítása, súly csökkentés/növelés, szárny állásszög, vagy mit jelentene egy V állású vezérsík, ...) Tudunk ezen témázni kicsit, vagy vigyük egy másik topikba a kérdést?
Köszönettel


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_138 2009 jún. 30. - 8:43-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 05. - 12:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csak most olvastam a felvetést.
Sry biztosan tud ebben segíteni, de kezdetleges tudásommal a következőt gondolom a leírtakról:
Az emelkedési teljesítményt erősebb meghajtással lehet növelni. Ugyanakkor ennek is van egy határa, mivel ez a gép lassú repülésre lett tervezve, ezért nagyobb sebességnél nem a legjobb a viselkedése.
Szélérzékenység: súly növeléssel javítható a helyzet, persze ez rögtön rontja az emelkedési teljesítményét. Viszont a szárny emelőprofilja miatt mindig érzékeny lesz a szélre.
A verzésíkok méretének csökkentésével veszíteni fog a stabilitásából, hogy meddig érzed vezethetőnek ez gondolom a gyakorlottságodtól is függ. Mivel úgy is habból vannak a vezérsíkok, fokozatosan lehet lefaragni és próba-cseresznye. A szabadon repülő változaton nem változtattam a méretein, és egy iszonyat stabil-megbocsátó gépet kaptam, öröm vontatni, nagyon jól tartja az irányt még akkor is ha jól megfütyültetem a meredek emelkedési szakaszban.
Ha csökkented a szárny állászszögét, kevésbé fog változni a viselkedése a sebesség függvényében (erős gázadáskor kevésbé kapja fel az orrát, illetve kicsit erősebb szélben is tud jobban haladni széllel szembe). Az eredeti állásszög viszonylag lassú motoros repüléshez az ideális, szabadon repülőként növelni kellett az állásszöget a jobb sikláshoz.
A felület simítására én bevontam a szárnyat széles celluxszal (csomagoló szalag). Ez az eredeti szárméret esetén kb. 12-15 gramm többlet súlyt jelent. Hogy ettől aerodinamikailag értékelhetően jobb lett-e nem tudom, de az egyébként törékeny PS hab igen rugalmas tulajdonságú lett tőle (vontatás gyakorlás közben volt több csúnya földetérés, és megnyomódott ugyan, de soha nem tört vagy repedt a szárny).

Egyébként végigpróbáltam több állásszög beállítás-orrsúlyozás kombinációt is, viszonylag széles tartományban teljesít hasonlóan, ami alkonyati termikmentes időben 50-75 mp-es eredményeket jelent.
Viszonylag kis emeléssel-tartással már simán kirepüli a 120 mp-es totált, de ezek megtalálásához még rengeteget kell gyakorolnom és tapasztalatot gyűjtenem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 30. - 8:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jabag írta:
Csak most olvastam a felvetést.
Sry biztosan tud ebben segíteni, de kezdetleges tudásommal a következőt gondolom a leírtakról:...


Üdv Jabag!

Köszönöm a kimerítő választ. Nyugodt ember vagyok és megtanultam, hogy a fórum önkéntes alapon működik. Ha nagyon kell valami azt megpróbálom privátban gyorsítani. Viszont jobb itt megkapni a választ, mert így más is tanulhat belőle.
A kérdés óta a meghajtás teljesítményét megnöveltem. Most már elfogadható időn belül fel tudom küldeni olyan magasra, ami néha kell a videózáshoz. A törzsét kellene még valami könnyű anyagból elkészíteni, mert a 8-as széncső ugyan bírja, de nyeklik-nyaklik-csavarodik.
Az oldalamon van néhány légifelvétel, ami ezzel a géppel készült.
Mégegyszer köszi a választ. Ha sikerült valami érezhető változtatást csinálni a gépen jelzem.
Kellemes nyarat!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 19. - 9:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kis módosítások történtek a gépen. Kapott egy időzítő órát, ami kissé nehéz (42 g) mert eredetileg mechanikus szabadonrepülőbe készült 5 funkciós. Ezzel kissé megszaladt a súly, valahonnan el kellett spórolnom 20 grammot. Így kapott új szárnyat, ami az eredeti 95 g helyett 60 lett (zöld helyett fehér hab, nincs teljes felületű festés), tehát még ballasztolni is kell egy kicsit.
A berepülés is megvolt tegnap este, kissé szeles időben. Teljesítménye így első érzésre nem változott, bár csak egyszer engedtük el (elfelejtettem elindítani az órát), a szél miatt csak 20 mp-re időzítettünk.
Pénteken Őszi Termál Kupa Földesen, képek utána jönnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 20. - 6:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Várom!

Mármint a képeket. Tetszik az álhatatosságod, hogy mindenáron F1H
modellt akarsz csinálni az FS-bő :roll: :roll: :roll: :roll: Ha így mennek
tovább a dolgok a végén még sikerülni is fog.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 20. - 20:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát ha még tudnád, hogy van már egy köröztetős F1A startkampóm is, ami beépítésre vár :wink:
De ahhoz egy kicsit át kell építeni majd a hátulját is, akkor meg már mehet bele egy rányomás-mechanika is :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 14. - 9:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kicsit megkésve, rövid beszámoló a versenyről:
Első start 120 mp, hatalmas termikek voltak, Papiruszt el is vitte örökre az egyik szegény kissrácnak.
Következő startokban nagy biztonsággal találtam meg a leáramlásokat, így a szokásosnál is roszabb idők lettek: 52-52-47-47 mp.
Szóval a gép jó, csak nekem kell sokat gyakorolnom, hogy megtaláljam az emelést :)
Képek:

Gép az új szárnnyal.
Kép

Balza belépő a szárnyon, felfekvésnél kis szénpálcával erősítve.
Kép

Kilépőn 2-es szénszál erősítés.
Kép

5 funkciós Seelig óra, egyelőre csak 1 funkció használatban.
Kép

Lengő startkampó, a rugó csak dísz, nem igazán működik (a meredek emelkedésnél kissé más az erő vektora mint a rugó iránya :))
Kép

Készül az új csillapító.
Kép
Kép

Bevonás. (Kissé hibás, de ez volt az első esetem japánpapírral és feszítőlakkal.)
Kép
Kép

Azóta megvan az új függőleges vezérsík is, majd fotózom azt is. Valamint tervezés alatt egy új törzs a köröztetős startkampóhoz.
És nagy szomorúságomra a projekt itt most jegelve a családi béke megőrzése érdekében... :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 14. - 11:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Jabag!

Látom lassan minden lehetségest kihozol ebből a gépből :twisted: :twisted:

Jó kis modell lett! Nálunk (ha vége a hajóversenyszervezési káosznak)
indul az új szabadonrepülő vitorlázó mintapéldányának építése. ez még
csak 800 mm fesztávú lesz, hogy szokják a szakkörös gyerekek a
nagyobb épített gépeket, aztán ha ez jól megy, akkor jön az új nagy
fesztávú F1-H modell is, de az csak jövőre.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 21:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ünnepek alatt kicsit haladt az építés (de sajna tényleg csak kicsit):

Kép

Kép

A függőlegest csökkentettem, meg kicsit egyszerűsítettem a formát :oops:
A törzselő alacsonyabb lett, hogy elérhetők legyenek a startkampó felső állítócsavarjai, valamint a szárny állásszögén emeltem 1°-ot.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jabag 2010 jan. 07. - 21:37-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 21:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nem rossz :roll: nem sürgetni akarlak, de igazán belehúzhatnál, hogy
láthassam milyen lesz ..... elég önző vagyok!

Ez a kőröztető startkampó saját alkotás?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 21:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A köröztető kampó Váradi Misi gyártmánya, sajnos sem gépparkom sem tudásom nincs ilyen finommechanikai munkához.
Nagyon szeretnék haladni vele, de minden összeesküdött ellenem (rengeteg munka hétvégeken is, meg a törzscső sajnos ferde lett 2-3 mm-rel, azt el kell vágnom és kiigazítanom, az a 8-as széncső darab már azért van a képen).
Tervek szerint 4 funkciós időzítés lesz:
- rányomás
- nyomott állásszögű siklás
- normál állásszögű siklás
- termikfék
Az ehhez való kis mütyűrök egy része is készen van már, ez saját tervezés és az egyik szomszéd készíti el.
Nagyon szeretném a szezonkezdetre elkészíteni (április).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 22:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Idén lesz Szolnokon verseny?

üdv.. SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 08. - 8:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gondolom igen, de még nincs kész az MMSZ versenynaptára (illetve van egy szabadonrepülős tervezet, de abban csak a nagyobb versenyek vannak benne). Tavaly a Herend Kupával egy napra esett a szolnoki verseny, remélem az idén előbb lesz a szolnoki, jó volna gyakorlásnak :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 06. - 21:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Haladtam megint, majdnem kész:

Kép

Kép

Kép

Kép

Még az oldalkormány vezérlő kevlárzsinór kivezetését kell finomítani, mert egyelőre eldörzsöli a karboncső lyukszéle, valamint a hátsó alu meneteket kéne szorosabbá tenni, mert most elforog rajta az állásszög beállító anya.

Ma megvoltak az első siklatások, gyakorlatilag semmit nem kellett állítani rajta, szépen egyenesen siklott.
Az orrában 20 gramm ólom van, pont ennyivel haladtam meg a minimál súlyt, azaz sikerült jól elszállnom vele...

Ha sikerül ezeket az apróságokat orvosolni, lehet hogy holnap megpróbálom felhúzni Csévharaszton (nálunk szép tó keletkezett a mező közepén).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség