SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 13:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 06. - 23:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez szép lett..... holnap dolgozom de ha kinn leszel csörgess már meg, ha
éppen nem vagyok nagyog a szószban kiszaladok megnézem.

Üdv.: SRY

A telefonszámom: 06-70-9456-547


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 07. - 11:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a dicséretet, közelről azért nem annyira szép :)
Még nem tudom hogy kijutok-e, egyelőre meló itthon, aztán rendbe kéne tenni legalább az oldalkormányt, ha marad idő, akkor kiszaladunk. (persze még az asszony is beszólhat...).


sry írta:
Ez szép lett..... holnap dolgozom de ha kinn leszel csörgess már meg, ha
éppen nem vagyok nagyog a szószban kiszaladok megnézem.

Üdv.: SRY

A telefonszámom: 06-70-9456-547


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 07. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hááát ez a mai nap...

Enyhe havazásban 5-6 startot csináltunk, de egyik sem sikerült.
Az okok sokrétűek :)

1. Az oldalkormány gumija nem húzta vissza a startkampót, ezért nem nagyon akart körözni.
2. Egyszer sikerült kilőni (bár elég bénán, túl alacsonyan) gyönyörű lúpingot csinált, az órát "elfelejtette" elindítani a kampó (szintén a gyenge gumi).
3. Begyorsításnál nagyon csúnyán kitört a körözési irányba. Utólagos próbálgatások és vizsgálatok alapján valószínű, hogy a gumizott szárnyrögzítés miatt nagy erők esetén a szárny oldal irányban el tud csúszni a törzsön. (Bár ez néhány kemény leszállásnál nagyon jól jött.)
4. A hidegben megdermedt az összes damil a törzsben, így gyakorlatilag semmi nem működött a csillapító mozgató mechanikában.
5. Nagyon nem tudok köröztetni. Versenyeken lestem a sporttársakat, hogy miként is csinálják, úgy gondoltam ezek alapján simán menni fog... Hát nem megy, nagyon nem.

Ezek után jó eredmény, hogy csak kétszer állítottam bele a gépet a földbe úgy 5-6 cm mélységig, de szerencsére jól tűrte a bénázásomat, csak kicsit le kellett vakarni a földet róla, más baja nem esett.

+15 °C körüli időben folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 15. - 18:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az előző hozzászólás 3. pontjához:

Mégsem a szárny mozdult el, hanem a startkampón van egy olyan állítási lehetőség, hogy a gyorsításnál az oldalkormányt kis mértékben belépje valamelyik irányba. Az ezt állító kis fémlapkát rögzítő csavar lazult meg, így a gyorsításnál belépett az oldalkormány körözési irányba.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 24. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hétvégén Csévharaszton ismét megpróbálkoztam... sikertelenül.
Következő alkalommal kioldott kampóval sima felhúzás lesz, hogy a repülést legalább be tudjam állítani. Utána egymenetes kilövéssel a rányomást állítom majd be. Ha ezek megvannak, akkor próbálkozom tovább a köröztetéssel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 24. - 15:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Augusztus 21-én Földesen a Termál kupán elveszett az F1H :FS: gépem. 6-7 percig tudtuk követni 30x távcsővel, nagy magasságban még emelkedésben vesztettük szem elől. Dél-délnyugati (210°) irányba repült (kb. Békéscsaba irányába). Szárnya fehér polisztirol, rajta CME és HUN-4187 felirat. Név, cím, telefonszám a szárnyon és a törzsön is rajta van. Ha valaki találkozna vele, értesítsen: 20/325-8092

a gép:
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

amerre elveszett:
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

Köszi, üdv: BJ.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jabag 2010 aug. 25. - 6:42-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 24. - 19:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Jabag!

Ez nagyon szomorú :( :( :( :( Nekem is met már el több gépem is,
és mindíg nagyon rosszul esett a dolog.

Sajnos ebben a körzetben még ismerősöm sincs, így sokat nem
tudok segíteni az ügyben.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 25. - 6:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi az együttérzést :)
Nekem ez volt az első világgá ment gépem, meglepően nyugodtan szemléltem az eseményeket :). Megvolt az a csalfa büszkeség érzésem, hogy milyen jó gépet építettem, ami ilyen nagyot repül :D
Marad a várakozás, hátha ráakad valaki, aki még veszi is a fáradtságot, hogy értesítsen.
A hiba az volt, hogy nem időzített. Vagy az óra nem lett elindítva, vagy valami mechanikai probléma akadt az időzítéssel.
A legrosszabb a dologban, hogy szept. 11-én verseny, addig építenem kell egy új gépet. Na meg hogy benne volt egy Seelig 5 funkciós óra, köröztetős startkampó és a rányomás mechanika. Sebaj, a következő gép még jobb lesz :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 08. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy (talán) utolsó hír a FirstStage F1H-s pályafutásáról:
Fiam a 2010 F1H ifjúsági ranglistán 2. helyen végzett ezzel a jó kis tanulógéppel.
Persze nem a gép táltosodott meg, hanem a jelenlegi gyér érdeklődéssel kísért szabadonrepülős világunkban a ranglista pontozást így el tudja torzítani, ha valaki veszi a fáradtságot és sok versenyre elmegy. Ezt az ifi kategóriában kb. 2-3 ember teszi meg, a felnőttben sem több 8-10-nél (sajnos). Volt 2 verseny, ami miatt ilyen jól sikerült az év:
Budapest Kupa Nagyszalontán, ahol az eső miatt sokan idő előtt feladták és hazamentek (2. helyezés, itt nagy előny volt a hab-depron építés és celluxos bevonás), és a Hortobágy Kupa, ahol mindösszesen 2 induló volt a kategóriában (szintén 2. helyezés :)).

A továbbiakban újabb gépekkel folytatjuk a küzdelmet:
én egy Szellő II-t építettem hagyományos technológiával (némi kis karbon merevítéssel), fiamnak még keressük a megfelelő tervet egy kísérleti modellhez, aminek szárnyát a FS-nél beválthoz hasonló technológiával készítenénk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 09. - 14:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Öszintén gratulálunk!
De jó volna, ha kapnánk fényképeket a Klubhirekbe.
Amennyiben nem tudjátok feltenni a fórumra kérem, hogy email cimemre
küldjétek el és én felteszem.
Üdvözlettel

Antikos-Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 09. - 15:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönjük a gratulációt, bár mint említettem az eredmény inkább a körülményeknek mint a teljesítménynek köszönhető.

A versenyekről képeket nem igazán tudtunk készíteni, mivel csak ketten megyünk, mindketten versenyzünk és egymás segítői vagyunk, így a startoknál igen szoros az időbeosztásunk (főleg jó kis szeles időben, "totál" esetén).

Azért ha egy kis lélegzethez jutok a munkától, átnézem az eddig készült képeket, de ha jól csalódom, amik készültek, azokat fel is tettük ide, ebbe a témába.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 10. - 8:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm!
Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség