SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 0:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: First Stage-em építése
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 22. - 22:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Végre a várva várt csomagom megérkezett, egy First - Stage :D
A kezdetek...
A csomagot fél órán át bontottam, mivel Sry kollega gondosan becsomagolta. :P
http://kepfeltoltes.hu/061222/1._Csomag ... es.hu_.jpg
A csomag tartalmazta:
-a hab alkatrészeket
-a 320-as kefés motort
-egy légcsavart (Günther 125x110)
-500x6mm-es széncsövet
-öntapadós tépőzárat
-2 db bowden + bowden vég
-500x5x3mm-es fenyő lécet 2db
-1 db bambusz pálca
-kormányemelők, szárny- és elektronika felfogató gumik
-élfólia
-3mm-es rétegelt lemez


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 22. - 22:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Folytatásban...

Először a vízszintes és a függőleges vezérsíkok építésével kezdtem, a forumon ismertetett módon.
Felrajzoltam a segédvonalakat, majd levágtam a kormánylapokat.

http://kepfeltoltes.hu/061222/2._V_zszi ... es.hu_.jpg

A kormánylapokat 120-as csiszolópapírral csiszoltam meg.
Nem okozot különösebb problémákat :D

http://kepfeltoltes.hu/061222/3._V_zszi ... es.hu_.jpg

Zsanérozni az OBI-ban is kapható üvegszálas fehér ragasztószalagot használtam. Az alkatrészeket ragasztásnál célszerü lerögzíteni a pontosság érdekében, én az épitkezésben is használt rózsaszín habot használtam, ebbe könnyű belebökni a gombostűket.

http://kepfeltoltes.hu/061222/5._F_gg_l ... es.hu_.jpg

Zsanérozás közben:
http://kepfeltoltes.hu/061222/4._V_zszi ... es.hu_.jpg

Ez után összeragasztottam a vízszintes és a függőleges vezérsíkot, ügyelve a pontos beállításokra.
Miután sikerült beállítanom az alkatrészeket, hozzáláttam a törzs megmunkálásához.
Felrajzoltam a segédvonalakat nekiláttam a csiszoláshoz.
Itt is 120-as papírt használtam, tapasztalataim szerint elég gyorsan ki lehet vele alakítani a széncső " fészkét ".

http://kepfeltoltes.hu/061222/7._Farokc ... es.hu_.jpg

Most itt tartok, eddig kb 3-4 óra alatt jutottam el kölönösebb gondok nélkül. Most csak a ragasztó száradását várom :evil: , aztán ismét nekiesek :)
Ez tényleg egy tanuló gép lesz :D
Amint folytatni tudom, írom a tapasztalataim, problémáim.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 24. - 22:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Elkészült a motor tartó bak is.
Ime a kép róla:

http://imageshack.us]Kép[/URL]

Megépítése szerintem nem okoz gondot :wink:

Ez után a törzset és a széncsövet ragasztottam össze.
A sablont rózsaszín habra rajzoltam.

http://imageshack.us]Kép[/URL]

http://imageshack.us]Kép[/URL]

http://imageshack.us]Kép[/URL]

Súlynak egy 2,5 KG-os súlyzótárcsát használtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 29. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Na tovább építgettem a First Stage-t :o
A törzsre felragasztottam a tépőzárat és az élfolia csikot, beleragasztottam a bambusz pálcákat.

http://imageshack.us]Kép[/URL]

http://imageshack.us]Kép[/URL]

Nekiláttam a szárnyközépnek is.
Először belereszeltem a fenyőléc helyét, majd méretre vágtam.
Méretre vágással kicsit eljátszottam mire sikerült (szerintem :o ) pontosan berajzolnom, hogy hol vágjam.
A csiszolás az könnyen ment.

http://imageshack.us]Kép[/URL]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 7:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ezek a képek csak nem az ÚJ MŰHELYBEN készültek már :D :?:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
De de :D Elfoglaltam birodalmam :o
Most még akad rumli majd valamikor rendet rakok :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 05. - 13:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Dokiii !

A képeken Te szemmel láthatóan más motorral szerelted a gépedet mint Sry. Ez milyen motor? (Remélem jól láttam?!)
Egyébként köszönet a fotókért és a magyarázatokért. Jó, hogy többféle variációban láthatjuk a munkafázisokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 05. - 13:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
kapeter írta:
Szia Dokiii !

A képeken Te szemmel láthatóan más motorral szerelted a gépedet mint Sry. Ez milyen motor? (Remélem jól láttam?!)
Egyébként köszönet a fotókért és a magyarázatokért. Jó, hogy többféle variációban láthatjuk a munkafázisokat!


Ezt bizony jól láttad :roll:

A gép úgy van tervezve, hogy 280-300-320 típusú kefés motorokkal,
25 grammos, 33 grammos kefenélküli motorra (max 8xX légcsavarral)
és magasabb KV értékű "csengőmotorral" (szintén max 8xX méretű
légcsavarral) is fel lehessen szerelni. A kefenélküli motorknál a
nagy légcsavar átmérő miatt a motor oldalra húzatását növelni kell.
Ezekre a részletekre a Beállítás-Berepítés témakörben még ki fogok térni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 18. - 21:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Tovább épült a " kis szörnyeteg " ! :lol:
Kireszeltem a szárny merevítő fenyő lécek helyét, majd eporapiddal beragasztottam a szárnyba. Különösebb nehézséget ez sem okozott, hamar megvoltam vele:

http://imageshack.us]Kép[/URL]

A ragasztó megszilárdulása után jöhetett a fülek elkészítése.
a füleket méretre vágtam, a egyik végén kialakítottam a 82,5 fokot másik végére felrajzoltam a szárnyvég sablonját.A szárnyvéget szikével kinagyoltam, majd méretre csiszoltam.
Aztán jött a kisebb nehézséget okozó szárnysablon készítése.
Én a rózsaszín habbol csináltam, a 15 fokosalátámasztást pedig 3 mm-es rétegelt lemezből. A szárny darabok öszecsiszolása elég macerás volt, el lehetett játszadozni vele:

http://imageshack.us]Kép[/URL]

A szárny elkészülése után összeépitettem az elkészült részeket.
Törzs elő résznél a szárny felfekvőjét 320-as csiszolopapírral csiszoltam meg, hogy merőleges legyen a törzs a szárnyra. Azért 320-as papírt választottam,mert ez eléggé finom kevésbé kellett attól tartanom, hogy elcsiszolom :D
Itt elkövettem egy nagy hibát
:evil:
Amikor a szárnyat akartam felgumizni, rátérdeltem a széncsőre ami megroppant, de tapasztaltabb kollegákra hallgatva pillanat ragasztoval megragacsoltam. A törés nem volt annyira vészes "csak" 3-4 hajszál repedés keletkezett :lol:
Amikor a cső ragasztása megszáradt, a hátsó részt ragasztottam rá. A ragasztáshoz 5 perces uverapidot használtam. Célszerü először szárazon összeállítani, ha javítanunk kell valamit, ilyenkor még megtehetjük.
Ez a szakasz elég időigényes, nekem nehéz volt . :?
Itt megint a száradásra vártam...

...aztán nekiláttam a bowdenek beépitésének. Követtem Sry kollega leírását.Nem okozott problémát a szerelés.
A szervokat kétoldalas ragasztó szalaggal ragasztottam fel. Elötte a ragasztási felületeket alkohollal tisztítottam meg. Persze először egy hulladék hab darabon kipróbáltam, nem okoz e változást az anyagban.
Szerintem jó volt neki. :D

http://imageshack.us]Kép[/URL]

http://imageshack.us]Kép[/URL]

Még egy két elektronika beszerelése van hátra aztán reményeim szerint elkészül a kisgép 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 20. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már nagyon szurkolok, hogy az egész géppark jól repüljön!Kép
Előre azért ne mulassatok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24. - 22:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Elkészült a First Stage-em festése :lol:

Ime a képek:

http://imageshack.us]Kép[/URL]

http://imageshack.us]Kép[/URL]

A festéket az Obiba vettem kb 350FT/100g-os tubus, Tescoba ha jól emlékszem 270Ft. Eddig egész jól bevállt. Falfestékek szinezésére használják. Néha az ecsetet minimálisan vizeztem, igy könnyebben lehetett felvinni a modellre.

http://imageshack.us]Kép[/URL]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 04. - 22:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Az FS 003 sorszámu First Stage berepülése megtörtént :lol:
Elég erős szél fújt, de azért összejött :D
A berepülést Sry kollega végezte, köszönet neki!

Ime a végeredmény:

Siklatás:
http://videa.hu/play.php?v=9edS8E0Qkz9a3MY5

Berepülés:
http://videa.hu/play.php?v=K573lQX5rmspenPy


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 07. - 0:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Megtörtént az FS 003 sorszámu tanulógép első nagykanizsai repülése :lol:
Ma szép napos délelött volt, enyhe szellővel. Kiváló az első egyedüli repüléshez.
Kimentem reptérre, összeraktam a gépet, majd észre vettem, hogy nem vittem ki az adót :lol: . Aztán hazamentem, majd ismét ki a reptérre :D .
Először a gépet csak siklatni probáltam, kb 5-6 méterre repült, gondoltam megkísérlem a felszállást. Fél gázon a 320-as kefés motor szépen vitte a kisgépet, szerintem bőven elég volt a felszálláshoz. A vasárnapi repülésre gondolva először féltem, hogy mennyire lesz bonyolult az irányitása. Kellemesen csalodtam, ezzel a géppel kezdő létemre is tudtam a föld felett 1-2 méterre repülni, igaz nem szép egyenesen, de szerintem egy tanulonak ez is nagy élmény. Könnyen irányitható, pár méterre a föld fölött is jut idő a gondolkozásra, mikor merre mozdítsam a botokat. Nagyon nyugodt kis gép.
Videót sajnos még nem tudtam készíteni, mivel nem akadt egy "operatőr" sem :D , de ami késik nem mulik :lol:
Repülés elött egy képet azért csináltam róla, íme:

http://imageshack.us]Kép[/URL]

Amennyiben időjárás engedi és akad egy operatőr kollega, videót is készitek róla :lol: .


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 11. - 21:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

Gratula az új gépedhez! Sok sikeres fel-és leszállást kívánok neked.

Csak az azonosítás miatt, a völgyben találkoztunk, én repkedtem az Es-el.

Üdv.:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 11. - 21:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia OrosG!

Örülök, hogy itt (is) látlak :D :D :D :D :D :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség