SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
First Stage-em építése http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=6&t=79 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Dokiii [ 2006 dec. 22. - 22:08 ] |
Hozzászólás témája: | First Stage-em építése |
Végre a várva várt csomagom megérkezett, egy First - Stage ![]() A kezdetek... A csomagot fél órán át bontottam, mivel Sry kollega gondosan becsomagolta. ![]() http://kepfeltoltes.hu/061222/1._Csomag ... es.hu_.jpg A csomag tartalmazta: -a hab alkatrészeket -a 320-as kefés motort -egy légcsavart (Günther 125x110) -500x6mm-es széncsövet -öntapadós tépőzárat -2 db bowden + bowden vég -500x5x3mm-es fenyő lécet 2db -1 db bambusz pálca -kormányemelők, szárny- és elektronika felfogató gumik -élfólia -3mm-es rétegelt lemez |
Szerző: | Dokiii [ 2006 dec. 22. - 22:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Folytatásban... Először a vízszintes és a függőleges vezérsíkok építésével kezdtem, a forumon ismertetett módon. Felrajzoltam a segédvonalakat, majd levágtam a kormánylapokat. http://kepfeltoltes.hu/061222/2._V_zszi ... es.hu_.jpg A kormánylapokat 120-as csiszolópapírral csiszoltam meg. Nem okozot különösebb problémákat ![]() http://kepfeltoltes.hu/061222/3._V_zszi ... es.hu_.jpg Zsanérozni az OBI-ban is kapható üvegszálas fehér ragasztószalagot használtam. Az alkatrészeket ragasztásnál célszerü lerögzíteni a pontosság érdekében, én az épitkezésben is használt rózsaszín habot használtam, ebbe könnyű belebökni a gombostűket. http://kepfeltoltes.hu/061222/5._F_gg_l ... es.hu_.jpg Zsanérozás közben: http://kepfeltoltes.hu/061222/4._V_zszi ... es.hu_.jpg Ez után összeragasztottam a vízszintes és a függőleges vezérsíkot, ügyelve a pontos beállításokra. Miután sikerült beállítanom az alkatrészeket, hozzáláttam a törzs megmunkálásához. Felrajzoltam a segédvonalakat nekiláttam a csiszoláshoz. Itt is 120-as papírt használtam, tapasztalataim szerint elég gyorsan ki lehet vele alakítani a széncső " fészkét ". http://kepfeltoltes.hu/061222/7._Farokc ... es.hu_.jpg Most itt tartok, eddig kb 3-4 óra alatt jutottam el kölönösebb gondok nélkül. Most csak a ragasztó száradását várom ![]() ![]() Ez tényleg egy tanuló gép lesz ![]() Amint folytatni tudom, írom a tapasztalataim, problémáim. |
Szerző: | Dokiii [ 2006 dec. 24. - 22:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészült a motor tartó bak is. Ime a kép róla: http://imageshack.us] ![]() Megépítése szerintem nem okoz gondot ![]() Ez után a törzset és a széncsövet ragasztottam össze. A sablont rózsaszín habra rajzoltam. http://imageshack.us] ![]() http://imageshack.us] ![]() http://imageshack.us] ![]() Súlynak egy 2,5 KG-os súlyzótárcsát használtam. |
Szerző: | Dokiii [ 2006 dec. 29. - 20:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na tovább építgettem a First Stage-t ![]() A törzsre felragasztottam a tépőzárat és az élfolia csikot, beleragasztottam a bambusz pálcákat. http://imageshack.us] ![]() http://imageshack.us] ![]() Nekiláttam a szárnyközépnek is. Először belereszeltem a fenyőléc helyét, majd méretre vágtam. Méretre vágással kicsit eljátszottam mire sikerült (szerintem ![]() A csiszolás az könnyen ment. http://imageshack.us] ![]() |
Szerző: | sry [ 2006 dec. 30. - 7:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezek a képek csak nem az ÚJ MŰHELYBEN készültek már ![]() ![]() üdv.: SRY |
Szerző: | Dokiii [ 2006 dec. 30. - 9:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
De de ![]() ![]() Most még akad rumli majd valamikor rendet rakok ![]() |
Szerző: | user_44 [ 2007 jan. 05. - 13:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Dokiii ! A képeken Te szemmel láthatóan más motorral szerelted a gépedet mint Sry. Ez milyen motor? (Remélem jól láttam?!) Egyébként köszönet a fotókért és a magyarázatokért. Jó, hogy többféle variációban láthatjuk a munkafázisokat! |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 05. - 13:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
kapeter írta: Szia Dokiii ! A képeken Te szemmel láthatóan más motorral szerelted a gépedet mint Sry. Ez milyen motor? (Remélem jól láttam?!) Egyébként köszönet a fotókért és a magyarázatokért. Jó, hogy többféle variációban láthatjuk a munkafázisokat! Ezt bizony jól láttad ![]() A gép úgy van tervezve, hogy 280-300-320 típusú kefés motorokkal, 25 grammos, 33 grammos kefenélküli motorra (max 8xX légcsavarral) és magasabb KV értékű "csengőmotorral" (szintén max 8xX méretű légcsavarral) is fel lehessen szerelni. A kefenélküli motorknál a nagy légcsavar átmérő miatt a motor oldalra húzatását növelni kell. Ezekre a részletekre a Beállítás-Berepítés témakörben még ki fogok térni. üdv.: SRY |
Szerző: | Dokiii [ 2007 jan. 18. - 21:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tovább épült a " kis szörnyeteg " ! ![]() Kireszeltem a szárny merevítő fenyő lécek helyét, majd eporapiddal beragasztottam a szárnyba. Különösebb nehézséget ez sem okozott, hamar megvoltam vele: http://imageshack.us] ![]() A ragasztó megszilárdulása után jöhetett a fülek elkészítése. a füleket méretre vágtam, a egyik végén kialakítottam a 82,5 fokot másik végére felrajzoltam a szárnyvég sablonját.A szárnyvéget szikével kinagyoltam, majd méretre csiszoltam. Aztán jött a kisebb nehézséget okozó szárnysablon készítése. Én a rózsaszín habbol csináltam, a 15 fokosalátámasztást pedig 3 mm-es rétegelt lemezből. A szárny darabok öszecsiszolása elég macerás volt, el lehetett játszadozni vele: http://imageshack.us] ![]() A szárny elkészülése után összeépitettem az elkészült részeket. Törzs elő résznél a szárny felfekvőjét 320-as csiszolopapírral csiszoltam meg, hogy merőleges legyen a törzs a szárnyra. Azért 320-as papírt választottam,mert ez eléggé finom kevésbé kellett attól tartanom, hogy elcsiszolom ![]() Itt elkövettem egy nagy hibát ![]() Amikor a szárnyat akartam felgumizni, rátérdeltem a széncsőre ami megroppant, de tapasztaltabb kollegákra hallgatva pillanat ragasztoval megragacsoltam. A törés nem volt annyira vészes "csak" 3-4 hajszál repedés keletkezett ![]() Amikor a cső ragasztása megszáradt, a hátsó részt ragasztottam rá. A ragasztáshoz 5 perces uverapidot használtam. Célszerü először szárazon összeállítani, ha javítanunk kell valamit, ilyenkor még megtehetjük. Ez a szakasz elég időigényes, nekem nehéz volt . ![]() Itt megint a száradásra vártam... ...aztán nekiláttam a bowdenek beépitésének. Követtem Sry kollega leírását.Nem okozott problémát a szerelés. A szervokat kétoldalas ragasztó szalaggal ragasztottam fel. Elötte a ragasztási felületeket alkohollal tisztítottam meg. Persze először egy hulladék hab darabon kipróbáltam, nem okoz e változást az anyagban. Szerintem jó volt neki. ![]() http://imageshack.us] ![]() http://imageshack.us] ![]() Még egy két elektronika beszerelése van hátra aztán reményeim szerint elkészül a kisgép ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 jan. 20. - 14:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Most már nagyon szurkolok, hogy az egész géppark jól repüljön! ![]() Előre azért ne mulassatok! |
Szerző: | Dokiii [ 2007 jan. 24. - 22:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészült a First Stage-em festése ![]() Ime a képek: http://imageshack.us] ![]() http://imageshack.us] ![]() A festéket az Obiba vettem kb 350FT/100g-os tubus, Tescoba ha jól emlékszem 270Ft. Eddig egész jól bevállt. Falfestékek szinezésére használják. Néha az ecsetet minimálisan vizeztem, igy könnyebben lehetett felvinni a modellre. http://imageshack.us] ![]() |
Szerző: | Dokiii [ 2007 feb. 04. - 22:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az FS 003 sorszámu First Stage berepülése megtörtént ![]() Elég erős szél fújt, de azért összejött ![]() A berepülést Sry kollega végezte, köszönet neki! Ime a végeredmény: Siklatás: http://videa.hu/play.php?v=9edS8E0Qkz9a3MY5 Berepülés: http://videa.hu/play.php?v=K573lQX5rmspenPy |
Szerző: | Dokiii [ 2007 feb. 07. - 0:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megtörtént az FS 003 sorszámu tanulógép első nagykanizsai repülése ![]() Ma szép napos délelött volt, enyhe szellővel. Kiváló az első egyedüli repüléshez. Kimentem reptérre, összeraktam a gépet, majd észre vettem, hogy nem vittem ki az adót ![]() ![]() Először a gépet csak siklatni probáltam, kb 5-6 méterre repült, gondoltam megkísérlem a felszállást. Fél gázon a 320-as kefés motor szépen vitte a kisgépet, szerintem bőven elég volt a felszálláshoz. A vasárnapi repülésre gondolva először féltem, hogy mennyire lesz bonyolult az irányitása. Kellemesen csalodtam, ezzel a géppel kezdő létemre is tudtam a föld felett 1-2 méterre repülni, igaz nem szép egyenesen, de szerintem egy tanulonak ez is nagy élmény. Könnyen irányitható, pár méterre a föld fölött is jut idő a gondolkozásra, mikor merre mozdítsam a botokat. Nagyon nyugodt kis gép. Videót sajnos még nem tudtam készíteni, mivel nem akadt egy "operatőr" sem ![]() ![]() Repülés elött egy képet azért csináltam róla, íme: http://imageshack.us] ![]() Amennyiben időjárás engedi és akad egy operatőr kollega, videót is készitek róla ![]() |
Szerző: | user_78 [ 2007 feb. 11. - 21:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Gratula az új gépedhez! Sok sikeres fel-és leszállást kívánok neked. Csak az azonosítás miatt, a völgyben találkoztunk, én repkedtem az Es-el. Üdv.: |
Szerző: | sry [ 2007 feb. 11. - 21:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia OrosG! Örülök, hogy itt (is) látlak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() üdv.:SRY |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |