SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 10:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 02. - 10:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek.

végre elkészült a három nagyobb különálló egység, a farokfelületek, a
törzs és a szárny. Most ezeket fogjuk összeállítani egy egésszé. Ha eddig
pontos munkát végeztünk akkor nem lesz különösebben nehéz
feladatunk.

Első lépésként a törzs felső részén, a szárnytartónál jelöljük be a
törzs középvonlát. A szárnyfelfekvő végén (a motortartó lemez mellett)
szintén jelöljük be a törzs középvonalát. Tegyük a szárnyat a helyére és
kössük le egy gumiszállal. A gumiszálat a törzzsel párhuzamosan és
arra keresztben is vezessük, így tart a legjobban.

A szárnyon lévő középvonal jelöléseket illesszük a törzsön most felvitt
jelekhez.
Kép

Kép

A szárny belépőélének derékszögben kell állnia a törzs középvonalára,
ha a jelölések jo helyen vannak akkor így is fog állni. A szárny alsó
vonalának fel kell feküdnie a törzs tetején lévő szárnytartó
felületre. Ha nem fekszik fel rendesen akkor csiszolással igazítsunk a
törzsön.

Kép

A szárny beállításánakmég egy lépése van. A szárnyközépnek
deréksögben kell állnia a törzs oldalára. Ezért fektessük a törzs első részét
egy asztalra és nehezékkel rögzítsük le. A nehezék alá rakjunk
papírtörlő darabot. hogy ne nyomja, karcolja meg a törzset.

Kép

A szárny belépőjénél a törzsre állítsunk egy talpas derékszöget (vagy
derékszögű vonalzót) és ellenőrizzük a szárny , törzshöz képesti
derékszögűségét.

Ha ez nem állna fenn akkor a szárnytartó csiszolásával állítsuk be a
megfelelő helyzetet. Vegyük le a szárnyat és csak
nagyon óvatosan csiszoljuk meg a szárnytartó felületet, nehogy most
meg a másik oldalra dőljön a szárny. Rakjuk vissza a szárnyat és
ellenőrizzük a derékszögűséget. Az ellenőrzést mindíg legumizott
szárnnyal végezzük.

folyt.köv.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 02. - 11:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
....

Most állítsuk "talpára" a gépet és két oldalról támasszuk meg.

Kép

A törzsbot végére tegyük fel a farokrészt, és jelölő körzővel állítsuk be
annak távolságát a törzselőrésztől. A távolságot onnan mérjük, ahol a
motortartó lemez találkozik a farokcsövel, egészen a függöleges
vezérsík legelső pontjáig. Ez a távolság 324 mm.

Kép

Itt teszek egy kis kitérőt :D
A leírásban több helyen vannak olyan szerszámok , mérő eszközök,
eljárások amik nem biztos, hogy egy kezdő modellező rendelkezésére
állnak (dőlésmérő, jelölő körző stb...). Van aki erre azt mondja, hogy
ez ellent mond a First Stage alapvető elveinek az egyszerűségről, és
könnyű elkészíthetőségről. Aki így véli, annak igaza is van, de
úgy gondoltam, hogy ezt a leírást kihasználom arra, hogy bemutassak
néhány olyan szerszámot, eszközt, amik nagyon megkönnyítik a
repülőmodellező dolgát, és ami mégfotosabb igazán pontos munkát
tesznek lehetővé. A repülőgépmodellezés is egy "szakma" és mint
minden szakmának ennek is megvannak a maga speciális mérőeszközei,
szerszámai. Egy kezdő modellezőnek ezekkel is meg kell ismerkednie,
főleg, hogy az amúgy is elenyésző mennyiségű szakirodalom ezekre már
végképp nem szokott kitérni.


Haladjunk tovább:
A föggőleges vezérsík legelső pontját jelöljük be a törzscsövön
grafit ceruzával, majd vegyük le a farokrészt. A grafitjelölés mögötti részét
a törzscsőnek 80-as vászonnal csiszoljuk meg, így jobban tapad majd rá a
ragasztó. Kenjük be a széncsövet epoxi ragasztóval, valamint a farokrész
alját is, ott ahol a farokcsöel érintkezni fog.
Nyomjuk rá a farokrészt a törzscsöre. Különösen ügyeljünk arra, hogy a
törzscsöre végig felfeküdjön a farokrész, mert ettől függ az
állásszöge. A függőleges vezérsík első pontját pedig igazítsuk a törzsön
lévő grafit jelöléshez.

Kép

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 03. - 10:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.....

A farokrésznek a mellett, hogy megfelelő távolságban kell lennie e
szárnytól, és megfelelő állásszöggel kell állnia, további beállítási
kritériuma, hogy a szárnnyal párhuzamos legyen. Ezt kétféleképpen
érhetjük el.

1.) méréssel állítjuk be:
A szárnyra és a vízszintes vezérsíkra is felteszünk egy-egy vízmértéket.
A szárnyon lévőt pici, egyforma vastagságú depron lapocskákkal meg kell
emelni, hogy ne a szárnytartó gumira üljön fel. A vízszintes vezérsíkra
pedig egy speciális, kis súlyú, korong-vízmértéket tegyünk:

Kép

Elöször az egész gép mozgatásával állítsuk be a szárnyat vízszintes
helyzetbe, majd ezt kövtően a farokrész billetsük a megfelelő irányban,
hogy az is vízszintes helyzetbe kerüljön. A felkent epoxi ragasztó nagy
viszkozitása miatt a farokrész bálmilyen helyzetben megáll, nem fordul
tovább.

2.) szemre állítjuk be:
Ez az egyszerűbb megoldás, de nagyobb a hiba lehetősége és nem
is annyira pontos mint a méréses beállítás. A magassági kormányt
lefelé kitérített vég-helyzetben rögzíteni kell (gombostűvel) és a gép
mögül nézve, addig kell állígatni a farokvelületet, amíg a vízszites
vezérsík párhuzamos nem lesz a szárnyközéprésszel.

Kép

A beállítás után hagyjuk nyugalomban a gépet a ragasztóanyag
megkötéséig. Ezt követően ragasszuk a helyére az utolsó sárkány-
alkatrészt. Ez jelesül a farokcsuszó középső darabja. Így egy masszív
farokcsúszót kapunk, ami leszálláskor megvédi a gép farokrészét,
különös tekintettel a magassági kormány kormányemelőjére.

Kép

Ezzel a sárkányszerkezet elkészült. Egy kis súllyal ha
kiegyensúlyoznánk már repképes (igaz szabadonrepülő) is
lenne a modell.

Kép

A következő lépés az R/C elemek beépítése.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 04. - 10:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az R/C elemek beszerelése is pontosságot és alaposságot ígényel. Sok
modellező ezt elhanyagolja, általában azért, mert az előtte fekvő kész
gépet már a levegőben szeretné látni mihamarabb, és ez a vágy
kapkodást, a munka elnagyolását eredményezi. Ne feledjük: a
rádió-távirányított (R/C) modelleket vezetni KELL. Ha a levegőben
meghibásodás történik, és a gép önállósítja magát. az egész modell
(és ezzel sok munkánk, pénzünk) hamar odaveszhet. Szenteljünk
kellő figyelmet ezeknek a befejező munkálatoknak is.

És még egy jótanács :roll: Ha már van egy kész repülőgépmodellünk
azzal dicsekedjünk családtagjainknak. Mutassuk be az új jövevényt
mindenkinek, vonjuk be szeretteinket is a modellezésbe. Így sokkal
könnyebben "elviselik" a hobbink, látják, hogy sok munkával szépet és
jót alkottunk. Hogy úgy mondjem menedzseljük a családban hobbinkat.
:roll:

Az R/C elemek beépítését kezdjük a bowdenek beszerelésével.

A készletben lévő bowdenekből húzzuk ki az acélszálat, mert először a
fehér-külső csövet fogjuk a helyére illeszteni. A függőleges vezérsíkon
az oldalkormányt térítsük ki végállásába, a kormányemelő felőli
oldalra (az az jobbra)

Kép

A képen látható módon illesszük oda a bowden műanyag csövét, a
kormányemelő és a csö között maradjon ki 2-3 cm-nyi hely. Ezt
követően a fehér, műanyag csövet , keskeny cellux-al rögzítsük a
farokcsőhöz, abban a ferde helyzetben ahogy a kormányemelőhöz
illesztettük:

Kép

A bowdencső további, előreálló részeit igazítsuk a farokcső mellé és
középtályon, valamint a törzselőrész mogott 4-5 cm-el szintén rögzítsül le
vékony fellux-al (képen sárga színnek kiemelve)

Kép

A bowdencsö másik végét emeljük fel a törzselőrész oldalán előzőleg
felrajzolt szervo beépítési helyig, és a szervotol hátrafelé kb. 2-3 cm-re
vágjuk le. Mindenképpen éles cniccerrel vágjuk a csövet, ne oldalcsípő-
vagy más fogóvel, mert ez esetben összenyomódik és használhatatlen
lesz.

Kép

Ahol a bowdencső keresztezi a motortartó rétegelt lemezt, ott ceruzával
jelöljük be a lemez oldalát. Ezen a helyen 2-3 mm átmérőjű hengeres
reszelővel (ha az nem áll rendelkezésre, akkor lapos reszeló is megfelelő
lehet) ferde vályatot reszeljünk a motortartóba és a törzselő hab-
anyagába. A vályat 4-5 mm mélységű legyen a motortartó lemeznél
mérve. Ide fog illeszkedni a bowdencső.

Kép

Ha ezzel is elkészültönk tegyük a válytbe a bowdencsövet, majd ugyanezt
a folyamatot a gép másik oldalán megismételve, illesszük helyére a
magassági kormány bowdencsövét is. A végeredmény így fog kinézni
felülnézetből:

Kép

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 04. - 13:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha már a helyükön vannak a bowden csövei akkor készítsük el a
huzalokat is.

Mindkét 0,8 mm átmérőjű huzal végére csináljunk egy-egy "Z" hajtást,
fogó segítségével:

Kép

a huzalokat a törzselőrész felől toljuk a fehér bowden csövekbe. A csövek
másik végén kitolódó részt egyenlőre hagyjuk ahogy van.

Fogjuk a légcsavart és fordítsuk meg légcsavart a fekete gumi agyban.
Erre azért van szükség, mert toló üzemmódban fogjuk felhasználni.

Kép

Akkor áll jól a légcsavar, ha a fekete gumi légcsavar agy és a
légcsavaron lévő feliratok egy irányba néznek. Ezt követően két
csavarral rögzítsük a helyére a motort, majd a tengelyre tegyük fel a
légcsavart. A motor felrögzítésénél ügyeljünk arra, hogy a rögzítő
csavarok ne legyenek túlságosan hosszúak, mert akkor elérhetik a
forgórész és megakasztják, tönkreteszik a motort. Ha a motor tengelyét
óvetosen megforgatva az akadozik, esetleg felütközik, akkor tekerjük
ki a csavarokat és reszeljük rövidebbre őket.

Kép

A légcsavart is forgassuk párszor körbe és ha felakad valamiben akkor kicsit lejjebb húzva a tengelyről állítsuk be. A motorra tegyük fel a zavarszűrő kondenzátorokat (ha ezek esetleg nem lettek volna rajta) és ónozzuk be a motor csatlakozó füleit. A forrasztásnál, ónozásnal gondosan
járjunk el, legyen rendesen átmelegítve a munkadarab, és az ón ne
legyen csomós, bögös, szépen terüljön el. Vegyünk elő két vezetéket,
azok végeit is ónozzuk le, majd a motor csatlakozó füleihez forrasszuk hozzá ezeket.

Kép

A legjobb ha a pákával újramelegítjük a motoron lévő füleket és a
fülön lévő lyukon átdugjuk a vezetéket, majd hagyjuk az ón kihülni.
Ez a legbiztosabb, és így a legjobb eljárás. A vezetékek nem véletlenül
vannak a képen látható módon oldalról beforrasztva. A forrasztásnál
kilógó feleslegen ónozott darabokat vágjuk le, majd a két vezetéket
hosszan sodorjuk össze. A vezetéket rendezzük el a képen látható
módon:

Kép

A szárnytartó rétegelt lemez oldalához 2-3 helyen megfogatva
melegragasztó pisztollyal rögzítsük hozzá a vezetéket. Ha ilyen
berendezés nem áll rendelkezésünkre, akkor cellux-darabokkal is
fixálhatjuk azt. A végét hozzuk be a szervó helye alá, itt vágjuk le és
fossasszuk rá a csatlakozó elemet. A csatlakozó elem típusa függ a
majdani feszültségszebályzón lévő csatlakozótípustól. Ez sokféle lehet,
így külön nem részletezem a felszerelését. A csatlakozó elemet
ajánlatos kétoldalas ragasztó szalaggal lerögzíteni a törzselőrész
oldalához.

folyt. köv.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 16. - 9:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Eljött az idő, hogy felszereljük a szervokat is. Először ragasszunk
kétoldalas ragasztó szalagot az szervok oldalára. Arra érdemer figyelni,
hogy melyik oldalra fog kerülni a szervo, mert nem mindegy melyik
oldalára ragasztjuk fel a kétoldalast.

Kép

A kormányfelületen lévő kormányemelőben lazítsuk ki a csavart és a
bowdenvégen dugjuk át a 0,8 mm-es acélhuzalt. A bowdenvég csavarját
még ne húzzuk meg :!: az avélhuzal könnyen mozogjon, csuszkáljon a
bowdenvégben. Tegyük fel az acélhuzal másik (Z-ben hajtott végére) a
szervokart. Kezdő modellpilótáknál a huzalt a szervokar közepe tályán
lévő furatba tegyük, ne a legkülsőbe. Később ha már jól meg a gép
irányítása rakhatjuk kíjebb is, és ettől a gép intenzívebben lesz
kormányozható. ezt követően a szervokart tegyük fel a szervora.

Kép

Még ne csavarozzuk le, mert a szállítás során a szervok elmozdulnak,
és amikor áramot fognak kapni akkor állnak be az alaphelyzetbe, ami
általában azt jelenti, hogy egyik-vagy másik oldalra jelentősen elmozdul
a szervokat. Akkor le kell venni, és újra a megfelelő pozícióba (ahogy a
képen látható) visszatenni.

Többen kételkedtek abban, hogy a szervok így módon felszerelve
tartósan a helyükön maradnak-e, nem esnek-e le repülés közben. Ha a
felragasztáskor sem a törzs oldala, sem a szervo felülete nem volt
poros, vizes, zsíros, olajos, akkor az ilyen módon felrakott szervokat
lefeszegetni is igen nehéz, nemhogy maguktól leesnének.

Ha be van állítva a szervokar is akkor meghúzhatjuk a bowgenvégben a
rögzítő csavart. Mindkét szervót ezzel az eljárással kell felszerelni. Egy
kis eltérés van. Az oldalkormány 0,8 mm-es acélhuzalját a kormányemelő
előtt fogóval érdemes picit meghajtani:

Kép

Így nem fogja a huzal feszessége lefelé csavarni a kormányemelőt.A
meghajtásnál arra figyelni kell, hogy a "törés" kb. a dowdencső és a
kormányemelő között féltávon legyen. Ugyanis ha a hajtás helye túl közel
van a bowdencsőhöz, akkor a szervo megpróbálja azt behúzni a csőbe, és
ekkor megszorul a bowden, akár a szervo is tönkremehet.

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 17. - 23:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.....

Elérkeztünk a szerelés utolsó lépéseihez :D

Már csak a további R/C elemek (rádióvevő, fordulatszám szabályzó,
akkumulátor) vannak hátra. A tépőzás másik feléből (a bolyhos
felületűből) ragasszunk kis darabokat a rádióvevő, szabályzó, és az
akkumulátor aljára. Így a géptötzsre ragasztott tépőzár ellendarabra
csak fel kell helyezni ezeket.
Kép
Kép

A képen éppen egy 400 mAh-s 6 cellás NiCd akkumulátorral van szerelve
a gép, de használható 70-80 grammos 2 cellás LiPo (ezek olyan 1200-
1300 mAh-sak szoktak lenni) vagy 80-90 grammos 7 cellás NiCd-NiMh
pakk is. 3 cellás LiPo nem ajánlott mert a motor szénkeféi, vagy
kefetartói eléghetnek.
Az R/C elemeket megtartja a tépőzár is (kipróbáltam), de a biztonság
kedvéért tegyünk fel két erősebb gumigyűrűt is a gép orrára amik
leszorítják az alkatrészeket. Ilyen célra a legjobb a kissebb szárnyrögzítő
gumi, vagy a postásgumi. A képen fehér szárnyrögzítő gumi látható.

A gép beállításánál lesz erről szó, de most leírom a plusz orrsúly
elhelyezésénak módját. Ez a gép szinte minden esetben orrkönnyűre
sikeredik elsőre. Az akkumulátor előrébb helyezésével ez orvosolható,
de ha túl könnyű az akkumulátor akkor sajnos plusz orrsúlyra lesz
szükség.
Erre a célra kiválóan megfelel a normál (4,5 mm-es) légpuska sörét,
és ezt könnyű is beszerezni. Kihegyezett hurkapálcával szúrjunk egy
lyukat a gép orrába, majd a megfelelő mennyiségű sörétet egyenként
tegyük a lyukba és nyomjuk le a hurkapálcával. Ha a lyuk "megtelik"
és további súlyra van még szükség akkor az előző mellett 4-5
mm-re szúrjunk egy újjab lyukat és abba is tegyünk ólomsöréteket:
Kép

Amikor megfelelő a súlyozás akkor ragasszuk le a lyukakat cellux-al,
vagy bármilyen más ragasztószalaggal, fóliával. Én a szárny
dekoráláshoz használt színes fóliát ragasztottam a "súlykamrára"

Kép

ÉS ezzel el is készültünk. A First Stage már pontosan úgy néz ki mint
egy repülőgép, de még nem az :roll: Még hátra vannak a beállítások
és a berepülés. De most még ne is gondoljunk erre, gyönyörködjünk a
művünkben. Mutogassuk meg családtagjainknak ismerőseinknek.

Kép
(Kisfiam kezében egész nagynak néz ki ez a gép :lol: )

Ez egy kiváló pillanat arra, hogy "menedzseljük" hobbinkat. Nem szabad
elfeledkezni arról, hogy ami nekünk öröm és alkotó munka, az másnak
nyűg, kosz, zaj,és felesleges pénzkidobásnak tűnik. Ilyenkor oda lehet
állni a "publikum" elé és bemutatni, hogy mit is alkottunk, miért volt
poros a konyhaasztal, meg ragasztós a szabadidőruha. Így szépen be
lehet vonni a családtagokat is a hobbinkba, akik ezután már nem fognak
olyan sandán nézni ránk.

folyt. köv.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22. - 22:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY!

Köszönjük a nagyon részletes leírást. Szép lassan épül a FS.
Nem bánnám ha egy ajánlott configot leírnál mert ezt nem találtam sehol.
Modjuk egy olyat amit Te már eredményesen kipróbáltál.

Mondjuk egy 300 -as vagy 320-as kefés motor.
Kicsivel feljebb volt szó az akksiról. Ez eddig OK.

De milyen szabályzó legyen és milyen és hány grammos szervók mennek a FS re? (pl. azok amik itt a képeken is látunk.)
Ha én voltam figyelmetlen és ez valahol megvan akkor bocs.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22. - 23:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Szia kapeter!

Kép alapján szerintem 9g-os Tower pro szervok vannak benn, nekem is
:o
Az én gépemben egy kefés Jeti 20as szabályzó lesz/van és 320-as kefés motor.
Vevő a képen szerintem Jeti Rex 5-ös, nekem ha minden jol alakul multiplex lesz :lol:
Amúgy bocs hogy beleugatok :lol: nem birtam megállni :D :P

Szia!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 14:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dokiii írta:
Szia kapeter!

Kép alapján szerintem 9g-os Tower pro szervok vannak benn, nekem is
:o
Az én gépemben egy kefés Jeti 20as szabályzó lesz/van és 320-as kefés motor.
Vevő a képen szerintem Jeti Rex 5-ös, nekem ha minden jol alakul multiplex lesz :lol:
Amúgy bocs hogy beleugatok :lol: nem birtam megállni :D :P

Szia!


Köszi!

Erre gondoltam, hogy egy komplett cucc hogyan áll össze. Az meg végképp nem baj ha többféle kipróbált variáció megjelenik. (Sokan olvassák, sokféle lehetőség csak előny.)

üdv és köszi: Kapeter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 19:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Milyen biztonságos kisméretű vevőt tudtok ajánlani, mert a PINTY modellben nem müködik rendesen a HITEC mikró vevő!
Az egyik szervó üzem közben ugrál-mocorog stb.!
Mindent megpróbáltam, nem a szervóval van a baj,az antennát is teljesen máshová a modell mellé tettem, akkor is csinálja. Az akkuk teljesen fel voltak tőltve.
Már Új korában is csinálta, de nem ennyire.
Előre is köszönöm, a hatótáv is fontos, mert vitorlázóról van szó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 20:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Tippelhetek? Csak nem Hitec az a szervó?

Ilyen már volt nekem is. Szép nagy vitorlázómban (bár szerintem ez
most csak véletlen egybeesés, hogy nálam is vitorlázó modellben jött elő
ez a gond) volt egy Jeti vevőm meg egy Hitec magassági-kormány
szervom. A szervo állandóan ugrált, zizegett, nagyon idegesített a dolog.
2 m szárnyfesztáv felett már nagyon nem szeressem az ilyesmit. A gép
is drága darab, meg egy ekkora dög komoly kárt is tud tenni emberben
értékben.
Egyszer kellett másba a vevő és kivettem a gépből. Utánna egy Futaba
vevő szabadult fel, és láss csodát azzal nem csinálta. Na erre vérszemet
kaptam és végigjátszottam az összes vevőmet (Graupner, Futaba, Jeti
GWS, némelyikből több típus is van) és csak a Jeti vevővel ugrált a
szervó. Ami külön érdekes, hogy ezzel a vevővel más szervókkal soha
nem jött ki ilyen hiba. Csak ezzel az egy Hitec szervóval.

Erre a jelenségre azóta sem találtunk magyarázatot.

Kisméretű megbízható vevőként, rendes hatótávra nekem nagyon
bevált a Futaba R114F típus. Még nagyon nagy és gyors csupaszárnyat
is reptetek vele (csak ez fér be a zsúfolt "kabinba") és azzal sincs
semmi gond, pedig pillanatok alatt picike pontnak látszik az a nagy gép,
olyan gyorsan eltávolodik-elemelkedik.

Ő lenne az:
Kép

És összesen 10 grammos. Kristályban szinte "mindenevő", Futaba , Jeti,
blue Arrow, RCM palikan kristályokkal biztosan megy, próbáltam.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24. - 9:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm, a Lehel uton majd veszek ilyet! Jutalmúl a kért rajz:
KépKépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 8:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
kapeter írta:
Kedves SRY!

Köszönjük a nagyon részletes leírást. Szép lassan épül a FS.
Nem bánnám ha egy ajánlott configot leírnál mert ezt nem találtam sehol.
Modjuk egy olyat amit Te már eredményesen kipróbáltál.

Mondjuk egy 300 -as vagy 320-as kefés motor.
Kicsivel feljebb volt szó az akksiról. Ez eddig OK.

De milyen szabályzó legyen és milyen és hány grammos szervók mennek a FS re? (pl. azok amik itt a képeken is látunk.)
Ha én voltam figyelmetlen és ez valahol megvan akkor bocs.


Szióka!

A gép R/C elemeiről részletes, táblázatos adatokat tettem fel az
oldalamra, a géppel foglalkozó rovatba. Az ajánlott konfig 320-as motor,
110 (4,33") vagy 125 (5") ámérőjű légcsavarral, 2 cellás 1300 mAh
LiPo akkumulátor , Jeti JES006 vagy Jeti JES012 szabályzó, 2x Tower
Pro SG-90 vagy bármilyen 8-9 grammos szervo, és egy legalább
3 csatornás vevő. A későbbiekre gondolva érdemes egy jó kis
4 csatornás vevő beszerezni, pl. Jeti REX4 plus vagy Futaba R114F
típusút.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 11. - 21:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Próbálta már valaki az FS-t CD motorral?

Én ezt a konfigot tervezem bele: CD motor, Hi-modell 820mAh (10c) akku (70g), tower pro G2 (30-40A) csak ez a szabályzóm van (25g), tower pro 9g-os szervók

Mi a véleményetek, a motor, szabályzó, akkut, össze merjem kötni???
Nem lesz semminek baja???


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség