SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 16. - 18:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 30. - 20:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a terveket

Az a valami az adobe progiban be volt kapcsolva és mégse nyitotta meg :? de most már megvannak szóval még 1x köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 30. - 20:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jakus00 írta:
Köszönöm a terveket

Az a valami az adobe progiban be volt kapcsolva és mégse nyitotta meg :? de most már megvannak szóval még 1x köszönöm a segítséget.


Használd egészséggel.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 12. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló

A 6mm-es széncső helyett elég lenne egy 4mm-es ???


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 12. - 15:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jakus00 írta:
Helló

A 6mm-es széncső helyett elég lenne egy 4mm-es ???


Elég lehet, de ha lehet akkor az legyen vastagfalú. A vékony farokcső
átka, ha nem elég merev, és beleng a farokrész, ami érdekes dolgokat
tud produkálni. De ha vastagfalú az a 4 mm-es cső, akkor az is
jó lesz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 12. - 16:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
helló

4*2 mm méretű a széncső


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 17:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!

Új vagyok itt és máris lenne egy kérdésem.
Most válogatom, hogy milyen cuccok kellenének (interneten, de szénrudat nem találok és gondolom nem is lehet olcsó). Viszont fából van sokféle.
Szóval azt szeretném kérdezni, hogy a széncsövet lehetne-e valami mással helyettesíteni? (pl.:fenyő-rúd, bükk-rúd) Ha igen, akkor milyen paraméterekkel (a hosszán kívül)?

Remélem valaki válaszol, mert nem én rendelem és még ma lenne jó eldöntenem, hogy mi kell.

Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 17:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ha a farokrészt tartó széncsőre gondolsz, akkor azt egy 5x10 mm-es
fenyőléccel lehet végszükség esetén helyettesíteni. A legjobb megoldás
a 2 db. 5x10 mm-es fenyőléc összeragasztva (lehetőleg ne vízbázisú
ragasztóval, mondjuk technokol rapid (piros) vagy UHU Hart, vagy
Aerofix) és hengeresre csiszolva, kivéve a végét meg az elejét, ahol
illeszkedik.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!

Igen, arra gondoltam. Köszönöm a választ!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 13. - 12:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
echo11 írta:
Hello!

Igen, arra gondoltam. Köszönöm a választ!


Nincs mit, szívesen!

Jó építést!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 14. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv SRY !

Lezúztam az általam barkácsolt first stagét, és épitettem egy újat. A szárnya most is 5 mm diégós habbból van hajlitva és megközelitőleg profilosra csiszolva.
Természetesen figyelmesebben olvastam el a leirást, de a súlypontbeállitással gondom van. nem igazán értem, hogy mi a lényege a stabilitási százaléknak.
mindamellett ha stabilra akarom beállitani, úgy a súlypont majdnem a szárny felénél van. Hogy van ez?
Különben beállitottam a 20 százalékosra, és kicsit hamar felkapja az, orrát.
Viszont ég és föld a külömbség az előző repülőmhöz képest. Az fentmaradt mert fenttartotta a motor , ez meg repül. :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 15. - 10:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Lobo!

A stabilitási százalék egy olyan adat, ami a szárny aerodinamikai
húrjátol adja meg a súlypontot a szárny húrhosszának százalékos
arányában. De az az igazság, hogy amíg nem kezd az ember repülőgépet
tervezni komolyan, addig erre, mint modellezőnek nagy szüksége nincs.
Inkább műszaki érdekesség, mint szükségszerű "ismeretanyag".

Ha a géped akkor repül jól, amikor a súlypont a szárny húrhossz felénél
van, akkor úgy kell hagyni. ennek általában építési hibák az okai.
Valószínűleg van a vízszintes vezérsíkodnak egy kis pozitív íveltsége,
vagy pár fokos pozitív állásszöge. ezzel némileg tandemszárnyúvá
vált a gép (akár a régi szabadonrepülők) és ez vitte el hátra a megfelelő
súlypontbeállítást.


Ezért is szoktam jókat kuncogni magamban, amikor olvasom, hogy a
"Súlypontot beállítottam a gyári adatra", hát ha picit sikerült rosszul
felragasztani a farokfelületet (itt most tized fokokról van szó) vagy egy-
két tized fokkal nagyobb/kisebb a szárny állásszöge stb.... máris nem
ott van a megfelelő súlyponthelyzet, mint a szerkesztési modellen.

Ez az egész egy olyan rendszer mint a pókháló, akármelyik elemén
változtatsz picit megy vele az egész rendszer. Minden összefügg-mindennel.

Örülök ha jól repül a modell, legyen sok örömed benne.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 15. - 22:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ok ! A hibákkal nincs baj , abból sikerült bőven valószinü beépitenem jó néhányat, de a gép orrkönnyü. Sokkal jobb vele repülni, mint az elődjével, ennél már megtapasztaltam, hogy mi a vitorlázás, de tényleg könnyen felkapja az orrát és szembe széllel simán felágaskodik 50--70 fokra kevés motorral is. Tornázni kell a vizszintessel,hogy szépen repüljön, de kezdem érzékelni lassacskán a repülés élményét. A tudástól még nagyon messze vagyok, de ez a gép már motor nélkül visszajött hozzám és szépen leszállt mellém a szél ellenére is. Azért ehez már ketten kellettünk. Változatlanul azt mondom, hogy ez a gép nagyon jó, kár, hogy szinte feledésbe merült itt a neten is látszólag. Sokkal jobb szerintem sok gyári akárminél. Persze , ha szervezettebb lenne a modellezés mint régen, akkor a kezdők körében sokkal nagyobb respektje lenne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség