SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Fejlesztés-tuning http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=6&t=98 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 02. - 22:59 ] |
Hozzászólás témája: | Fejlesztés-tuning |
Üdv. Mindenkinek! Azzal, hogy elkészült a First Stage első "széria" példánya még nem ért véget a gép fejlesztése, alakítgatása. Szerintem egy repülőgép soha nincs kész. Van olyan több éves modellem ami már évek óta lógott a műhelyben és egyszer csak megláttam benne valamit, amivel mégjobb lehet, át is alakítottam. Mindíg jöhetnek új anyagok is amik jelentősen megváltoztatják a dolgokat. A First Stage építése során felmerült egy olyan kérdés is, hogy nem mindenki tud habanyagból vastag profilos szárnytagokat vágni. Sokat gondolkodtam a dolgon, és végül előszedtem egy régi ötletem. Ez a nagy karcsúszági tényezőjű hajlított lap-szárny lenne. Ilyen lap-szárnyakat csinálunk kis karcsúságban sokféle géphez (And Now, Drenalyn stb...) de nagy karcsúságban nem egy elterjedt dolog. Készítettem egy ilyen szárnyat tesztekre,rászereltem egy régebbi motoros modellre kipróbálás végett. Holnap letesztelem, hogy szilárdságilag, aerodinamikailag megfelelő-e ha jól vizsgázik akkor már csak az FS-hez alkalmazható verzióját kell csak megalkotni. Nyilvánvaló, hogy ez a szárny nem fog úgy teljesíteni, mint a Dr. Benedek GYörgy féle szelvénnyel készült, viszont nem kell semmilyen speciális felszerelés az elkészítéséhez. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 05. - 16:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkiek! Rossz hír A hajlított lapszárny ekkora fesztávval és ilyen karcsúsággal "nem nyert". Tény, hogy a szél is erős és lökdösődős volt a mai nap, de hát mikor bizonyítson egy szárny ha nem ilyenkor. Na ez a bizonyítás ennek a szárnynak most nem jött össze. Tekeredik, csavarodik, mindent csinál csak nem repül jól vele a gép. Végül is a kis tréner elrepült vele, de rendesen tekergettem a botokat, hogy fenn maradjon, meg valami értékelhető repülést is produkáljon. Mindent összevetve ez így nem jó, valami mást kell kiagyalni. Vagy teljesen mást kell kitalálni, vagy ezt a lapszárnyt kell valahogy merevebbé tenni. üdv.: SRY |
Szerző: | user_83 [ 2007 máj. 28. - 14:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv mindenkinek! Remélem ez a kérdés belefér ebbe a topicba. T. SRY! Van egy 1700mAh-s 3S-es kb.170grammos Li-po akkupakkom. Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt szeretném az FS-be használni (csak hogy állásába tönkre ne mennyen, meg ezzel tovább lehetne repülni ) akkor kell-e változtatni a gép felépítésén? (a cd-rom motor maradna a "régi") Ha igen akkor mit és mennyire? A válaszodat előre is köszönöm. Tisztelettel: joeskac. |
Szerző: | user_83 [ 2007 máj. 28. - 19:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bocsánat, elfelejtettem, hogy az FS-em kb a terveknek megfelelő súlyu (nem pontos mérés, mert egy ősrégi konyhamérleggel mértem). Ezért a 170g-os akkuval kb 100grammal lenne nehezebb. Tisztelettel: joeskac |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 29. - 8:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
joeskac írta: Van egy 1700mAh-s 3S-es kb.170grammos Li-po akkupakkom. Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt szeretném az FS-be használni (csak hogy állásába tönkre ne mennyen, meg ezzel tovább lehetne repülni ) akkor kell-e változtatni a gép felépítésén? (a cd-rom motor maradna a "régi") Ha igen akkor mit és mennyire? Magán a gépen nem kell semmit változtatni, csak a nehezebb akkumulátort kell hátrébb helyezni némileg, hogy a súlyponthelyzet ne változzon meg. A gond a motorral lehet. A nagyobb repsúly nagyobb repülési sebességet kíván (erre érdemes lelkiekben felkészülni, mert gyorsabban fog repülni a gép, és ez először kicsit zavaró lehet). A nagyobb repülési sebesség meg csak nagyobb tolóerővel érhető el. A motor a 3 cellával biztosan jobban fog teljesíteni, így elméletileg jó is lehet a dolog, csak az a kérdés kibírja-e a 11.1 Volt-ot meg a nagyobb áramerősséget. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 29. - 9:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na de ha már fejlesztés és tuning a téma: Ez itt bizony egy futóművel ellátott First Stage. A futómű orrkerekes tricikli elrendezésű. A futószárak 2 mm acél szálak, a bekötés műgyanta , rétegelt lemez laminát. Az biztos hogy jól bírja mert már "ugrálgattam" vele és stabilan a helyén marad. A súlypontot eléggé elviszi hátra, de ezen még agyalok, hogyan lehetne kiküszöbölni. üdv.:SRY |
Szerző: | Dokiii [ 2007 máj. 29. - 21:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Sry! Na most télleg csúnyácska lett az FS de nekem tetszik az ötlet Valahogy a gép egy vitorlázóra emlékeztet,de a kerekek meg a légcsavar... kicsit olyan sárkányrepülős Na mindegy az ős FShez képest egész jól elkezdett alakulni sosem lesz kész valamit mindig lehet alakitani rajt Üdv: Dokiii |
Szerző: | user_27 [ 2007 máj. 30. - 12:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
hali sztem tök jó ilyet majd lehet én is rakok rá így kerekestül egészen más benyomást keltett bennem... |
Szerző: | user_83 [ 2007 máj. 30. - 14:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Idézet: joeskac írta: Van egy 1700mAh-s 3S-es kb.170grammos Li-po akkupakkom. Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt szeretném az FS-be használni (csak hogy állásába tönkre ne mennyen, meg ezzel tovább lehetne repülni Very Happy ) akkor kell-e változtatni a gép felépítésén? (a cd-rom motor maradna a "régi") Ha igen akkor mit és mennyire? Magán a gépen nem kell semmit változtatni, csak a nehezebb akkumulátort kell hátrébb helyezni némileg, hogy a súlyponthelyzet ne változzon meg. A gond a motorral lehet. A nagyobb repsúly nagyobb repülési sebességet kíván (erre érdemes lelkiekben felkészülni, mert gyorsabban fog repülni a gép, és ez először kicsit zavaró lehet). A nagyobb repülési sebesség meg csak nagyobb tolóerővel érhető el. A motor a 3 cellával biztosan jobban fog teljesíteni, így elméletileg jó is lehet a dolog, csak az a kérdés kibírja-e a 11.1 Volt-ot meg a nagyobb áramerősséget. üdv.:SRY Köszönöm a választ, Én is erre gondoltam, de akkor sajnos le kell cserélnem a motort. Akkor már csak az lenne a kérdésem, hogy van nekem egy TP 2409-18 1000KV 64gramm-os motorom 6x5,5-ös APC légcsavarral. Véleményed szerint ez (és az 1700mAh 170grammos akku) jó lenne az FS-be??? Igy is sokat változna az FS repülési tulajdonsága? Illetve még egy kérdés, ezen a futómüves FS-en (AMI MEGJEGYZEM NAGYON JÓL NÉZ KI RAJT ) szóval ezen milyen motor és légcsavar van??? Tisztelettel: joeskac |
Szerző: | user_83 [ 2007 jún. 25. - 15:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv SRY! Bár még az előző kérdésemre sem kaptam választ, azért feltennék még egy kérdést. Mekkora átmérőjü a futóműves FS kerekeinek az átmérője??? ILL. : Idézet: ezen a futómüves FS-en (AMI MEGJEGYZEM NAGYON JÓL NÉZ KI RAJT Smile ) szóval ezen milyen motor és légcsavar van???
|
Szerző: | sry [ 2007 jún. 25. - 15:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
joeskac írta: Üdv SRY! Bár még az előző kérdésemre sem kaptam választ, azért feltennék még egy kérdést. Mekkora átmérőjü a futóműves FS kerekeinek az átmérője??? ILL. : Idézet: ezen a futómüves FS-en (AMI MEGJEGYZEM NAGYON JÓL NÉZ KI RAJT Smile ) szóval ezen milyen motor és légcsavar van??? Bocsi, ha nem válaszoltam, szerencsére nyár van és inkább repkedek, meg hajózok, minthogy a bszámítógépet nézzem, de azért igyekszem válaszolgatni. Szóval a kerekek: 35 mm-es alatt nem érdemes próbálkozni, de minél nagyobb annál jobb az elv. A nagy kerék nem akad el a fűben és nem is pattog annyira vele a gép. Még a 60 mm-es átmérő sem túlzás. Lehet nem a leg esztétikusabb a nagy bümszli kerék, de hasznos, és ami fontos jól fut vele a talaljon a gép. A motor légcsavar? Na ez jó kérdés volt. Valami 30 grammos Keda van rajta a nagyobb KV értékú, és egy 7 x... nem tudom mennyi légcsavar. Van itt a műhelyben egy csomó motor meg légcsavar, meg mindenféle kütyű, épp ez került a kezembe és felraktam rá. Minden esetre jól megy vele az biztos. Ha pontosan érdekel megpróbálom kideríteni mik is ezek a hajtás elemek. üdv.:SRY |
Szerző: | Dokiii [ 2007 aug. 27. - 10:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Lenne igény egy orrmotoros FS-re. Nem tom mennyire kivitelezhető ez a megoldás? Válaszokat elöre is köszönöm ! Üdv.: Dokiii |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |