SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Fejlesztés-tuning http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=6&t=98 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 02. - 22:59 ] |
Hozzászólás témája: | Fejlesztés-tuning |
Üdv. Mindenkinek! Azzal, hogy elkészült a First Stage első "széria" példánya még nem ért véget a gép fejlesztése, alakítgatása. Szerintem egy repülőgép soha nincs kész. Van olyan több éves modellem ami már évek óta lógott a műhelyben és egyszer csak megláttam benne valamit, amivel mégjobb lehet, át is alakítottam. Mindíg jöhetnek új anyagok is amik jelentősen megváltoztatják a dolgokat. A First Stage építése során felmerült egy olyan kérdés is, hogy nem mindenki tud habanyagból vastag profilos szárnytagokat vágni. Sokat gondolkodtam a dolgon, és végül előszedtem egy régi ötletem. Ez a nagy karcsúszági tényezőjű hajlított lap-szárny lenne. Ilyen lap-szárnyakat csinálunk kis karcsúságban sokféle géphez (And Now, Drenalyn stb...) de nagy karcsúságban nem egy elterjedt dolog. Készítettem egy ilyen szárnyat tesztekre,rászereltem egy régebbi motoros modellre kipróbálás végett. ![]() ![]() Holnap letesztelem, hogy szilárdságilag, aerodinamikailag megfelelő-e ha jól vizsgázik akkor már csak az FS-hez alkalmazható verzióját kell csak megalkotni. Nyilvánvaló, hogy ez a szárny nem fog úgy teljesíteni, mint a Dr. Benedek GYörgy féle szelvénnyel készült, viszont nem kell semmilyen speciális felszerelés az elkészítéséhez. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 05. - 16:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkiek! Rossz hír ![]() karcsúsággal "nem nyert". Tény, hogy a szél is erős és lökdösődős volt a mai nap, de hát mikor bizonyítson egy szárny ha nem ilyenkor. Na ez a bizonyítás ennek a szárnynak most nem jött össze. Tekeredik, csavarodik, mindent csinál csak nem repül jól vele a gép. Végül is a kis tréner elrepült vele, de rendesen tekergettem a botokat, hogy fenn maradjon, meg valami értékelhető repülést is produkáljon. Mindent összevetve ez így nem jó, valami mást kell kiagyalni. Vagy teljesen mást kell kitalálni, vagy ezt a lapszárnyt kell valahogy merevebbé tenni. üdv.: SRY |
Szerző: | user_83 [ 2007 máj. 28. - 14:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv mindenkinek! Remélem ez a kérdés belefér ebbe a topicba. T. SRY! Van egy 1700mAh-s 3S-es kb.170grammos Li-po akkupakkom. Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt szeretném az FS-be használni (csak hogy állásába tönkre ne mennyen, meg ezzel tovább lehetne repülni ![]() akkor kell-e változtatni a gép felépítésén? (a cd-rom motor maradna a "régi") Ha igen akkor mit és mennyire? A válaszodat előre is köszönöm. Tisztelettel: joeskac. |
Szerző: | user_83 [ 2007 máj. 28. - 19:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bocsánat, elfelejtettem, hogy az FS-em kb a terveknek megfelelő súlyu (nem pontos mérés, mert egy ősrégi konyhamérleggel mértem). Ezért a 170g-os akkuval kb 100grammal lenne nehezebb. Tisztelettel: joeskac |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 29. - 8:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
joeskac írta: Van egy 1700mAh-s 3S-es kb.170grammos Li-po akkupakkom. Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt szeretném az FS-be használni (csak hogy állásába tönkre ne mennyen, meg ezzel tovább lehetne repülni ![]() akkor kell-e változtatni a gép felépítésén? (a cd-rom motor maradna a "régi") Ha igen akkor mit és mennyire? Magán a gépen nem kell semmit változtatni, csak a nehezebb akkumulátort kell hátrébb helyezni némileg, hogy a súlyponthelyzet ne változzon meg. A gond a motorral lehet. A nagyobb repsúly nagyobb repülési sebességet kíván (erre érdemes lelkiekben felkészülni, mert gyorsabban fog repülni a gép, és ez először kicsit zavaró lehet). A nagyobb repülési sebesség meg csak nagyobb tolóerővel érhető el. A motor a 3 cellával biztosan jobban fog teljesíteni, így elméletileg jó is lehet a dolog, csak az a kérdés kibírja-e a 11.1 Volt-ot meg a nagyobb áramerősséget. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 29. - 9:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na de ha már fejlesztés és tuning a téma: ![]() Ez itt bizony egy futóművel ellátott First Stage. A futómű orrkerekes tricikli elrendezésű. A futószárak 2 mm acél szálak, a bekötés műgyanta , rétegelt lemez laminát. Az biztos hogy jól bírja mert már "ugrálgattam" vele és stabilan a helyén marad. A súlypontot eléggé elviszi hátra, de ezen még agyalok, hogyan lehetne kiküszöbölni. üdv.:SRY |
Szerző: | Dokiii [ 2007 máj. 29. - 21:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Sry! Na most télleg csúnyácska lett az FS de nekem tetszik az ötlet ![]() Valahogy a gép egy vitorlázóra emlékeztet,de a kerekek meg a légcsavar... kicsit olyan sárkányrepülős ![]() Na mindegy az ős FShez képest egész jól elkezdett alakulni ![]() ![]() Üdv: Dokiii |
Szerző: | user_27 [ 2007 máj. 30. - 12:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
hali sztem tök jó ilyet majd lehet én is rakok rá ![]() így kerekestül egészen más benyomást keltett bennem... |
Szerző: | user_83 [ 2007 máj. 30. - 14:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Idézet: joeskac írta: Van egy 1700mAh-s 3S-es kb.170grammos Li-po akkupakkom. Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt szeretném az FS-be használni (csak hogy állásába tönkre ne mennyen, meg ezzel tovább lehetne repülni Very Happy ) akkor kell-e változtatni a gép felépítésén? (a cd-rom motor maradna a "régi") Ha igen akkor mit és mennyire? Magán a gépen nem kell semmit változtatni, csak a nehezebb akkumulátort kell hátrébb helyezni némileg, hogy a súlyponthelyzet ne változzon meg. A gond a motorral lehet. A nagyobb repsúly nagyobb repülési sebességet kíván (erre érdemes lelkiekben felkészülni, mert gyorsabban fog repülni a gép, és ez először kicsit zavaró lehet). A nagyobb repülési sebesség meg csak nagyobb tolóerővel érhető el. A motor a 3 cellával biztosan jobban fog teljesíteni, így elméletileg jó is lehet a dolog, csak az a kérdés kibírja-e a 11.1 Volt-ot meg a nagyobb áramerősséget. üdv.:SRY Köszönöm a választ, Én is erre gondoltam, de akkor sajnos le kell cserélnem a motort. Akkor már csak az lenne a kérdésem, hogy van nekem egy TP 2409-18 1000KV 64gramm-os motorom 6x5,5-ös APC légcsavarral. Véleményed szerint ez (és az 1700mAh 170grammos akku) jó lenne az FS-be??? Igy is sokat változna az FS repülési tulajdonsága? Illetve még egy kérdés, ezen a futómüves FS-en (AMI MEGJEGYZEM NAGYON JÓL NÉZ KI RAJT ![]() Tisztelettel: joeskac |
Szerző: | user_83 [ 2007 jún. 25. - 15:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv SRY! Bár még az előző kérdésemre sem kaptam választ, azért feltennék még egy kérdést. Mekkora átmérőjü a futóműves FS kerekeinek az átmérője??? ILL. : Idézet: ezen a futómüves FS-en (AMI MEGJEGYZEM NAGYON JÓL NÉZ KI RAJT Smile ) szóval ezen milyen motor és légcsavar van???
|
Szerző: | sry [ 2007 jún. 25. - 15:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
joeskac írta: Üdv SRY! Bár még az előző kérdésemre sem kaptam választ, azért feltennék még egy kérdést. Mekkora átmérőjü a futóműves FS kerekeinek az átmérője??? ILL. : Idézet: ezen a futómüves FS-en (AMI MEGJEGYZEM NAGYON JÓL NÉZ KI RAJT Smile ) szóval ezen milyen motor és légcsavar van??? Bocsi, ha nem válaszoltam, szerencsére nyár van és inkább repkedek, meg hajózok, minthogy a bszámítógépet nézzem, de azért igyekszem válaszolgatni. Szóval a kerekek: 35 mm-es alatt nem érdemes próbálkozni, de minél nagyobb annál jobb az elv. A nagy kerék nem akad el a fűben és nem is pattog annyira vele a gép. Még a 60 mm-es átmérő sem túlzás. Lehet nem a leg esztétikusabb a nagy bümszli kerék, de hasznos, és ami fontos jól fut vele a talaljon a gép. A motor légcsavar? Na ez jó kérdés volt. Valami 30 grammos Keda van rajta a nagyobb KV értékú, és egy 7 x... nem tudom mennyi légcsavar. Van itt a műhelyben egy csomó motor meg légcsavar, meg mindenféle kütyű, épp ez került a kezembe és felraktam rá. Minden esetre jól megy vele az biztos. Ha pontosan érdekel megpróbálom kideríteni mik is ezek a hajtás elemek. üdv.:SRY |
Szerző: | Dokiii [ 2007 aug. 27. - 10:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Lenne igény egy orrmotoros FS-re. Nem tom mennyire kivitelezhető ez a megoldás? ![]() Válaszokat elöre is köszönöm ! Üdv.: Dokiii |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |