SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 22. - 2:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 1:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A törzs fő bordája. Ebbe lesz bekötve felül a szárny alul a szárnytartó duc.

Kép

Kép

Kép

A szárny segédtartó bekötésének a bordája.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 1:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A törzs összeállításához azt találtam ki, hogy csak a hátsó részhez csinálok építő sablont. Az első részen maga a törzs gerinc lesz a sablon.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép



Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 1:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Úgy gondoltam, hogy az oldalkormány szervót hátulra teszem, hogy ne kelljen a hosszú tolórudakkal bajlódni. 16g-os szervót terveztem beépíteni. A vízszintes vezérsík felfekvő lapján lévő hosszú résben lesz a magassági tolórúdja elrejtve, így semmi nem fog kívülről látszani. A magassági szervó a vízszintesbe van beépítve.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1676 2012 feb. 12. - 2:17-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 2:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És az első Régi Rubik Repülők találkozója. A Szittya és a Pilis egy munka asztalon.

Kép

Kép

Kép

A Pilis oldalkormányát két stift összenyomásával lehet könnyedén fel és le szerelni.


Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 2:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem azért, hogy haza beszéljek, de azért ezekkel a lézer vágott alkatrészekkel dolgozni külön élvezet. Piszok gyorsan össze lehet pakolni bár mit és hihetetlenül pontos lesz minden. Persze ehhez sokat kell rajzolni előtte!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 10:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

ELISMERÉSEM!

Ez igen szép és alapos munka! Mert ugyan a laser kivág bármit, és igen pontosan teszi, de pont ez a nehézsége a feladatnak, hogy "BÁRMIT". Ha nincs meg a kellően alapos tervezői előmunka lopikulát nem ér az egész! Én is tervezek és tudom milyen nehéz minden illesztésre, anyagvastagságra, találkozási pontra figyelni, hogy megfelelő legyen! Így látva ezt a nagy mennyiségű, szépen kitalált, megrajzolt és kivágott alkatrészt, csak magam tudom ismételni : ELISMERÉSEM az alkotónak!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 11:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratulálok.Nagyonszép munka.Nagyon sok sikert kivánok.Hörbi. :FS: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor most lebuktam. Kiderült, hogy összeraktam a
Pilis törzsét, és hanyagoltam kicsit a fórumot ellátni fotókkal.
A bordák beállításáról nem készültek képek, már csak a
végeredményről, ami nagyon jól mutat a Gábor fotóin.
A sok számítógépes rajzolgatás eredménye kezd kilépni
a 'fiber-térből' és alakot ölt Rubik Repülő formában.

https://picasaweb.google.com/jardan.joz ... directlink


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 14. - 23:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még néhány kép a Szittya szép, formás "hátsójáról"

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 15. - 21:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A teljesítménygépeket az 1940-es évektől féklappal készítették, ezért
a gyakorlógépekról sem maradhatott el ez a megoldás.
A Pilis családban 1943-ban készült el a zuhanóféklapos R-08d Pilis.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 15. - 21:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mielőtt a szárnyba bekerülne ez a szerkezet, összeállítottam egyet próbára, hogy tesztelhessem a mechanizmust.

Kép

Sikerült egy precízen, akadás és kotyogásmentesen működő darabot
összehozni. Szóval az asztalon működik...

Van róla egy mozgókép is, de azt nem sikerült ide betenni.

https://picasaweb.google.com/jardan.joz ... directlink
de itt talán látható


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 25. - 12:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A következő lépés az oldalkormány mozgatás elkészítése. Az eredetihez hasonlóan huzalos mozgatást készítek a Szittyán. Első lépésként szakító próbát végeztem a sodrott acélhuzal krimpelésénél. Készítettem egy próba darabot. Rugós erőmérő és egy csavarhúzó segítségével teszteltem mit bír.

Kép

Kép

Az első próba biztató volt. 12kg-os terhelésre sem szakadt el, de tízszeri meghúzás után megadta magát. Az első esetben csak egy sima hurkot hajtottam a sodrot acél huzalra. A második próbánál már két hurkot hajtottam. Tehát mikor meg van az első hurok a cső másik végén is kell egy kis hurkot készíteni. Kb 3-4 mm-t vissza kell dugni a csőbe az acélhuzal végét. Ezzel a módszerrel 100x12 kg-os terhelés után sem jött szét a kötés. Igaz egy pászma elszakadt és egy kicsit megcsavarodtak a hurkok de nem csúsztak szét. Azt hiszem így már be lehet építeni a repülőbe, mivel a szervó max. 2,5 kilót húz. Szerintem bírni fogja.

Kép

Kép

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1676 2012 feb. 25. - 22:31-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 25. - 17:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Úgy gondoltam az oldalkormány mozgatásához (a vízszinteshez hasonlóan) nem készítek hosszú drótkötelet, nem viszem előre a kabinba a szervót. Manapság már elérhető áron vannak kis méretű kis súlyú erős szervók. Ezért az oldalkormányt mozgató szervót is hátulra raktam. Egy 12g-os 2.2 kg-ot húzó szervó választottam, remélem elég erős lesz. Mondjuk a súlya miatt biztos nem kell aggódni egy ekkora repülőnél.

Kép

Kép

A mozgatáshoz készült egy önálló kormány emelő, amibe be van kötve a mozgató huzal, de nincs rajta az oldalkormányon. Ennek az az előnye, hogy az oldalkormány külön leszerelhető lesz a mozgató huzalok bontása nélkül.

Kép

A mozgó rész két csappal kapcsolódik a kormányemelőhöz.

Kép

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1676 2012 feb. 25. - 22:33-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 25. - 18:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
"A Szittya kormányai aerodinamikai kiegyenlítéssel készültek.
A tervező ezt a forgástengelyek megfelelő eltolásával oldotta meg.
Igen érdekes megoldású volt az oldalkormány, amelynek forgástengelye a kormánylap belépőéle előtt helyezkedett el. A felület kitérítésekor
ezért közte és a függőleges vezérsík között rés keletkezett, amelyen az átáramló, felgyorsult levegő az oldalkormány hatásosságát növelte."
Idézet Jereb Gábor könyvéből.
Nos hát nekem is így kellet megoldanom. Ahhoz, hogy ez működhessen meg is kellet dönteni az oldalkormány tengelyét egy kicsit előre.


Kép

Mekkora rést kell a modellnél hagyni?
Szerkesztésnél kiderült, hogy az alaphelyzetben 1mm rés az álló és mozgó rész között a max. 35 fokos kitérésnél alul 5 mm rést eredményez. Ez még elfogadhatónak tűnt.


Kép

Ez így is jónak látszik. Remélem valóban olyan hatékony lesz mint az igazinál.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 04. - 8:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A vízszintes vezérsík szervó csatlakozására egy rugós megoldást alkalmaztam. Tudom, hogy van stabilan beépíthető szervó csatlakozó, de az nekem valahogy nem tetszett.

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség