SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 16. - 2:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 21. - 20:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
1944 Szeptember? Valami szivszoritó van ebben. A világégés közepén, vagy talán valami dac is van benne ami a Magyar jellemmet határozza meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 22. - 5:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igy van kedves szomszéd, Artur Kaliforniából!
Többször meg kellett szakitania versenyt légitámadás következtében.

Még vannak hires modellezők akik élnek és sokat tudnának mesélni az
1944-es Országos Bajnokságról.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 22. - 7:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A versenyzők egy jelentős csoportjának szállása Érsekvadkerten volt. Akkor még működött a párkányi híd, nem volt nagy probléma ide eljutni. A versenyzőkkel oktatók is jöttek, és jelentős mennyiségű alapanyagot, tervrajzokat is hoztak magukkal. A verseny szünnapjaiban, illetve a szálláshelyen maradottak nem csak a modelleket javítgatták, hanem a falu gyerekeinek rögtönzött modellépítő tanfolyamot is szerveztek. Így találkozott a repülő modellezéssel Káplár István -aki ezt a történetet elmondta. Édesapja asztalos volt, aki a modellezőknek besegített a minőségi fenyőléc előállításban is. Az ő modellje elkészült, és sikeresen repítették is a közeli Jánosi pusztai réten, ami ekkortájt szükség repülőtér volt. Aztán a verseny véget ért, a modellezők haza mentek. A féltve őrzött modell a szobába a szekrény tetejére került. December elején megjelentek az oroszok. A katonák felfedezték a modellt, kivitték az udvarra, és ott adig dobálták, amíg tönkre nem ment. A kisfiú később szülői segítséggel próbálta kijavítani, de már nem lett az igazi.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 22. - 12:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi !
Ezt az írásomat elsősorban a RANTI kolegánknak szántam,hogy lássa miért
írtam annak idején
hogyha motort szét akar szerelni előbb vagy fényképezze le,vagy csináljon
vázlatot.Ezt a motort
egy látogatása alkalmával nekem ajádékozta egy régi modellező pajtásom.A
bolhapiacon vette az
unokájának szeretett volna körrepülőt építeni hozzá de nem birta
beinditani,de azért az újait jól el-
verte,megjegyzése volt "ruszki tehnika".Észrevettem hogy eltér a megszokot
MARZ-motortol. Amikor
szétszereltem láttam minek az M3-as csavar eltörte a
hengerhelymeghatározóbütyköt és így oldotta
meg.A hátsó fedőlapot 180°-al elfordította és mivel a szívás is eltolódott
nem is volt gyujtása.A vezérlő-
tárcsa egy lukú és így nincsen módja az egyformán jobb vagy bal irányu
gyujásnak.Mint külön számomra
érdekesnek tünt ez a motor lefényképeztem a meglévő másik két ilyen motorral
a gyüjteményemböl,
így látható a különbség az orkúpon és a tengely hosszán a nálunk megszokot
motorokhoz viszonyítva.
üdvözlettel Géza


Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 22. - 13:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
Most szükebb Pátriámmal dicsekedhetek,mivel Ujvidéken (Noviszádon) volt a
XIV.Körzet központja.
A központi mühelyen kivül még sok iskolai kör és a legnépessebb volt a
Levente kör.Máskülönben a
városnak nagy volt a tradiciója a repülésben és a modellezésben mivel még a
Jugoszláv Királyság idején
az akkori országban itt tartották az első modellező tanfolyamokat.Mivel a
háborus időkben is folyt a mo-
dellező munka,a háboru után már 1945 tavaszán ujra indult minden.Ilyen
körülmények közt a noviszádi klub
mindig az élvonalban volt ami sokaknak nem nagyon tetszet.Ha köztársasági
szinten valakinek volt valami
kifogása mindig lecsititottuk a dolgot azzal hogy:Ti nem tudjátok mi a
munkában a folyamatosság.Sajnos
a mai időkre ez már nem jellemző.
Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

CSODÁLATOSAN ÉRDEKES, DIREKT ANTIK TÉMÁK!


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 24. - 16:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
A képen a Noviszádi (Újvidéki) polgári iskola modellezői vanak.
Balrol jobbra álnak:Dreher Otto,Maurits Iván,Kozma Tibor.Gugol-
nak:Vasadi (Vancsik) Ferenc,Dreher Vili,Srek András.A kép idejének
a meghatározása kétséges volt,ezért kértük a Kaliforniában élő
Kozma Tibor urat a segítségért. Pontosan leírta a helyet hol volt ez és
az akkori sportrepülőtér melyik részén,az idő 1944.julius,amikor már
kezdődtek a riadók és a bombázás (és utána minden ment az enyészetbe).
A fénykép a Dreher Vili tulajdona.
Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 25. - 9:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
Ezen a képen már fel van írva kik a szereplők,mivel a Kozma Tibornak
küldtem.A Dreher Ottonak az összes fényképe nálam volt szkenelésen és
néha csináltam ilyen képösszeállítást.A képre hamarosan megjött a válasz,
amelyböl érdekes adatot tudtam meg.Többekközt írta:"Ez az Otto modellje
és ő mindig valami újat csinált,hátul volt egy madzag amit indítás előtt meg-
gyujtott,amikor az eléget a modell hirtelen bekörözött és lejött,igy nem kellet
mindég olyan meszire szaladni utána.Valószínüleg ez már a termikfék (D.T.)
volt.Máskülönben a Tibi Bácsi tanitott meg hogyan kell a model után futni azt
monta:Öcskösöm ne fussál körbe-körbe mint egy kutyus,hanem a körök köz-
pontjain fussál végig.
Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 26. - 6:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
A polgári iskola negyedik és egyben legfiatalabb tagja
a Dreher Vili volt.Nekem oktatóm volt az A-2 tanfolyamon
`54-ben,az elméleti részt Szabó József:,A Repülőmodel-
lezés elmélete 1933.évi kiadásábol tanította.A fénykép
egyidőben készült az előző két képpel.
Üdvözlet Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 6:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
Hosszú szünet után most ezt a motort közlöm.Pár nappal ezelőt került a
gyüjteményembe.
ez a MERCO .29 -es.Eredetileg egy RTF körrepülő MUSTANG maket plastikus
modellbe
volt beépítve.Jól üzemelt az eredeti TESTORS üzemanyaggal,a hazai keverékkel
úgy-ahogy,
még össze nem törték a modellt és végül nekem hozták ajándékba.Ha majd
sikerül szétsze-
relnem akkor még majd részlet képet is készítek.
Üdvözlettel Géza
---------------------------------------------------------------------------

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
Most egy kis izelítőt adok Szabó József : A REPÜLŐMODELLEZÉS ELMÉLETE
címü könyböl.Ebböl a könyvböl tanította az én oktatóm az elméleti részt még
1951-ben is.Sok érdekes dolog van a könyben,többek közt a légmotor,amelyröl
itt
találtam meg a müszaki adatokat.A kőnyv 1933-ban lett kiadva.
Üdvzlettel Géza


Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 10:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia
Küldöm a kért anyagot.A légmotor képét külön megnagyítottam.Azon az oldalon
ahol a müszaki adatok vannak a motorrol és ott van a hirdetés az új könyvröl:
A REPÜLÖGÉPMODELLEK KÉSZÍTÉSE,ezenkívül látható az is,hogy abban az
évben volt a Cserkész Világtalálkozó,a JAMBOREE Magyarországon.
Üdvözlettel Géza
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 12:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1402733
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 12:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1054975
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 15:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ahajt barátunk irta!
" Lejtő versenyen a modell beköröztetése nagyon régen"!


Hozzászólások: 231


Re:Gyujtózsinór
« Válasz #23 Dátum: 2009-07-13, 19:17:48 »

--------------------------------------------------------------------------------

Volt mas megoldas is
Ma mar lehet nevetséges ,de régen is csinaltuk idozitot és mukodott.
Ha emlékezetem nemcsal, 1952-53-ban valtoztak a szabalyok, és vezették be az F1A-ben a 3 perces repulési idot.Ekkor lett fontos az idozités kérdése,és allitolag Svédorszagbol jott az otlet, a billeno vizszintes csillapito alkalmazasara.
Abban az idoben Erdélyben az idozitést mar hasznaltuk a lejto modeleknél amikor a gépet csak 20-30mp utan kellet bekoroztetni a start utan,és ezt egy vékony –Taplo-csik meggyujtasaval értuk el, ami hasonloan mukodott mint a késobbi fuggonyzsinor.
Abban az idoben lehetett taplo sapkat,taskat stb kapni, a székely kézmuvesek jovoltabol.Egy ilyen magvasarlasa utan rengeteg idozitot lehetett csinalni,és a taplo csik hossza meg a szélessége volt az idobeallitas alapja,tobb mérés alapjan. Ezt alakalmaztuk aztan a billeno csillapitok esetében is, mig megjelentek a modernebb oras,meg elektronikus idozitok.
Jo repitést mindenkinek.-ahajt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 04. - 6:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség