SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 15. - 19:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 09. - 21:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Ahajt!

Elment a PDF rajz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 09. - 21:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
ahajt írta:
Gratulalok nagyon szépen regeneralod a gép rajzat,sok munkat olsz bele.
............


Hát a végén kénytelen leszek megépíteni, mert már tényleg annyi munkám
van benne, meg olyan jól ismerem a modellt, hogy egyszerűbbnek tűnik
lassan megépíteni, mint megrajzolni. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 09. - 23:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Most pár napra az utolsó rajz :

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14270961

"Beléceztem" a törzs oldalnézetét, valamint elkészült a szárnyfelfekvő lemez
is. Plusz kész az eredeti főfutó bekötés is.

Ez még mindíg az eredeti gumis erzió, de lassan el kellene kezdeni
agyalni az elektromos R/C (ARC3) változaton is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 11. - 12:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A szekér halad, a kutya ugat:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14281026

Ez a szükséges 16 db. "B" típusú borda rajza. Összesen 4 féle A-B-C-D
típusú bordák vannak a szárnyban. Ezek mind ki lesznek szerkesztve a
rajzkészletben.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 11. - 13:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Eljutottam odáig, hogy rekonstruáltam a vízszintes vezérsík
szányszelvényét is. Nos az eddigi feltevéssel szemben ez nem Clark Y
de még csak nem is hasonlít hozzá.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14281197
A rajzon feketével a "MATADOR" eredeti vízszintes-vezérsík szelvénye,
pirossal pedig egy Clark Y van feltüntetve. Az eltérés eléggé nyilvánvaló.

Viszont most már megszerkeszthető a vízszintes vezérsík is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 11. - 21:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.Mindenkinek!

Olyannyira megszerkeszthető a vízszintes vezérsík, hogy már kész is a
rajza:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14285642

A bordákat is kiszerkesztettem, mind a 10 db-ot. Szerintem marhaság
az 1 mm-es rétegelt lemezből készült alig 8 mm magas szelvényeket
még így kikönnyíteni, de ha ez van az eredeti rajzon, akkor ezt kell
szeretni (na persze ettől még nem szükségszerű így megépíteni a gépet)

Egy pár farokfelület fotó Hörbi Kolléga gépéről. Hogy ennek mi a jelentősége
azt egy kicsit később elárulom:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14285632

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14285639

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 12:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. mindenkinek!

Elkészült a függőleges vezérsík rajza is.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14288974

Érdekes módon a farokrész kialakítása egyáltalán nem "passzol" a gép
alap szellemiségéhez. Ez egy "kezdő", "gyakorló" modell, és mint ilyenen
elég túlzásnak tűnik a profilos függőleges vezérsík. Ebben a kategóriában
bőséggel elégséges lenne egy síklapokból összeállított farokfelület.

További érdekesség, hogy az eredeti rajz szerint nem is lehet összeállítani
a farokrészt mert van olyan alkatrész, amit a "levegőhöz" kellene
ragasztani :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Így itt
némi konstrukciós módosítást is végre kellett hajtani.

A farokrész egy felfekvő lemezre épül, így leszerelhető. Ezt kihasználva
Hörbi Kolléga megoldását követve a farokrész időzíthető, felbillenő lesz.
Az eredeti terv erről semmit nem mond (a farokrész rögzítésének
módjáról sem közöl semmi információt) így kihasználhatjuk ezt a
szabadságot.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 13:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mindkét tervező már sajnos eltávozott közülünk igy nem akarom bántani Őket.

De sajnos a Magyar Repülő Szövetség modellezési osztályának eröltetésére
AZONNAL meg kellett csinálni az " MRSZ tervrajsorozatot," valószinüleg "népünk valamelyik akkori nagy ünnepére "HATÁRIDŐVEL!

Igy csak rajzoltak a kiváló modellezők és már nem volt idejük megépíteni a terveket.

Van ilyen más is Pl a PINTY vitorlázó törzsbordái sem stimmelnek és én erre csak a bevonás után jöttem rá mert nem nagy az eltérés, de van probléma.
Lehet, hogy ez majd az állásszög tekintetében fog gondot jelenteni.

RC-vel ezt a kicsi eltérést lehet korrigálni még a földön a trim segítségével.

Tamásbá

( Akinek esetleg nem fog tetszeni az elöbbi állításom " mondhatnám, hogy egy kezdő modellező idejével-munkájával igy visszaélni elég nagy........" Igen a hizlaldában lévő ügyfelekre gondolok.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 17:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Sajnos a szaklapokban (nem hazaiakra gondolok, mert olyan nincs), meg
az interbeten keringő, letörlhető rajzok legalább fele ilyen. Ma már senkit
nem hajt a határidő, meg a tatár, mégis rengeteg a silány, első ránézésre
rossz rajz.

De még a rajzon szereplő modell megépítése sem garancia, mert ritka
az a modellező, aki észlelve a modell orkönnyű voltát áttervezi a törzset,
és valami kultúrált megoldással javít a hibán. Inkább beleragaszt egy jó
nagy darab ólmot és ennyi.

Szerintem a modell úgy készül, hogy van egy ötlet, azt megrajzoljuk,
megépítjük, aztán a reptatések során észlelt hibákat kijavítjuk (már ha ez
lehetséges egyáltalán). A javítások szerint áttervezzük, átrajzoljuk az
eredeti rajzokat, és ekkor mondhatjuk azt, hogy alkottunk egy modellt.

Sajnos rengeteg gyári , dobozos modell van ami tervezési, építési
hibás. Szerkezetileg, szilárdságilag, aerodinamikailag nem megfelelő,
mégis évekig látom a boltok polcain, és az emberek meg veszik. Ez
különösen a hab modellekre jellemző, mert ha egyszer elkészül az igen
drága műanyagmegmunkáló szerszám, akkor már nem fognak újat
csinálni ezért, mert a modell sz@rul repül, vagy szerkezetileg hibás,
rosszul átgondolt, selejtes. Azzal a szerszámmal le kell gyártani 4-5.000.
modellt mire meghozza a befektetett árát, ha repül, ha nem.....(lásd
GWS scale modellek )

Nagy felelősség terrajzokat, leírásokat leközölni, és nem szabad
eljátszani a modellezők bizalmát. Ha valamit kiadunk a kezünkből az
legyen az adott tudásunkhoz mérten a legjobb. Sajnos ezt nem mindenki
gondolja így.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 19:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
T Antikos, M (Mester) SRY!

A fenti tapasztalatokat sajna csak megerősíteni tudom. A repülőmodellezésem kezdeti éveiben én is csak modell pilóta voltam, vásárolt ARF hab gépekkel főleg.
Azóta sok sok géppel repültem, amit "nagyjavításra" hoztak és tényleg, nagyon sok a rossz gyári modell és tényleg veszik a népek. Sok modellezni kezdőnek vette el egyszer és mindenkorra a rossz ARF gép a modellezéstől a kedvét.
Egyetlen üdítő kivételt találtam csak a német Multiplex cég hab gépeit. A felhasznált anyag (elapor) és a tervezés minden esetben kivételesen jó volt! A Multiplex gépeket (bármelyiket!!!) bátran ajánlom azóta is kezdésnek. (Sok klónt is csináltak belőlük más gyártók, több kevesebb sikerrel.) MINDEGYIK telitalálat a maga kategóriájában. Pl. a Funjet azóta is etalon a csupaszárnyak kategóriájában. Nem véletlen, hogy azóta is nagy siker nyaranta az Örvényesi Multiplex Találkozó.

(Elnézést az OFF-ért!)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 13. - 23:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Végre van egy teljes oldalnézeti rajz.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14309108

Ez CAD rendszerben rajzolva annyit tesz, hogy ami a képen látható az kész
is van rajzilag. Érdekes, hogy van a gépnak farokcsúszója, ez a
szakirodalmi ábrázolásokon nem szerepel sehol.

Kiszerkesztettem a légcsavart, és a farokrész felerősítését, az időzítést és a
felbillenést lehetővé tévő szerkezeti elemeket is.

Most a felülnézeti rajz elkészítése van soron, valamint a törzskeretek
elkészítése. Ha szerencsém van olyan 1-2 hét és lesz egy komplett
"MATADOR" rajzkészlet. Természetesen még "csak" a gumis verzió, az
ARC3 átalakítások egy másik történet.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 16. - 19:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv. Mindenkinek!

Eljutottam odáig, hogy rekonstruáltam a vízszintes vezérsík
szányszelvényét is. Nos az eddigi feltevéssel szemben ez nem Clark Y
de még csak nem is hasonlít hozzá.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14281197
A rajzon feketével a "MATADOR" eredeti vízszintes-vezérsík szelvénye,
pirossal pedig egy Clark Y van feltüntetve. Az eltérés eléggé nyilvánvaló.

Viszont most már megszerkeszthető a vízszintes vezérsík is.

Üdv.: SRY

Ne haragudj hogy ilyen későn írok ezzel a témával kapcsolatban.
Ha felteszed a clarkot hátra, akkor számíts rá, hogy -2-3'ba kell tenned az állásszögét, tehát negatívba fog állni a profilod.
Ha viszont az eredetit készíted el, akkor az mehet 0'ba.
Hidd el nem elrajzolás az a profil.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 17. - 12:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Harangozó!

Köszönöm az észrevételt! Nem akartam Clark Y profilt tenn hátra, csak
felmerült egy ilyen elképzelés is, hogy hátul Clark Y szelvény van. Miután
kiszerkesztettem a rajzon lévő szelvényt, akkor gondoltam, hogy
összemontírozom a Clark Y és a rajzon lévő szelvényt, hogy látható
legyen az eltérés.

A Clark Y szelvény saját állásszöge 1,41 fok, tehát ha valaki ezt szeretné
hátul, akkor -1,41° beállításra lenne szüksége. Az ARC3 verzió kialakítását
illetően a Balansz magassági mellett döntöttem, és ott az ilyen beállítások
nagyon könnyen megoldhatóak.

Mégegyszer köszönöm, hogy felhívtad a figyelmet erre a beállítási
problémára a szelvények variálása során.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 18. - 16:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udv Mindenkinek.
Készul a Matador,,alabb kép a szarny allapotarol.
udv.ahajt
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 18. - 16:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Látom alakul a gépezet! Már kiszerkesztettem 7 törzsbordát (a 17-ből :? )
de igyekszem vele, csak ne lenne annyira unalmas ezt csinálni. ezt
hagyom mindíg a végére, mert ha ezzel kezdeném kapásból elmenne a
kedvem az egésztől :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Lassú,
unalmas munka, amit "legalább" könnyű elrontani.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség