SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 05. - 20:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 18. - 10:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves Tomi
Ezt a körrepülő maket-modellt Novta Vladimir klubtársunk építetete
az akkori nagyon népszerü könnyü kétüléses (egymásmellet ülö)
oktatógépet után,amely a cseh Valter-Mikron 60 L.e.motorral üzemelt.
A modellt mürepülésre alkalmas bemutatógépnek építette.Vigyázott,
hogy még a festése is megegyezen az eredetiével.A csürőkormány
felületek is müködtek de itt mint ivelőlapok a mürepülő modellek-
nél.A modell meghajtását az angol gyártmányu AMCO 3,5 ccm
biztosította.A repülőnapokon nagyon népszerü volt ez a modell,mivel
rendszerint egyidőben repült a nagy gépekkel.
Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 19. - 7:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 19. - 13:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Vécsey Géza barátom új Emailja, Köszönjük!

Kedves Tomi
A Vladimir barátom a Trojka tervrajzának tiszteletdijáért az AERO MODELLER-töl,
megrendelt magának modellezőanyagot.Az időben a legjobb Team-Racing motort
az E.D.RACER 2,5 ccm.,plasztikus légcsavarokat,balzát,japánpapirt tehát mind
azt ami abban az időben hiányanyag volt nálunk.Még az évben megépítette az új
modellt és 1955.áprilisában országos bajnokságot is nyert.A modellje megjelent
a jugoszláv AERO MODELAR folyóiratban amely 1953-tól 1956 júniusáig jelent meg,
ahonan az IFJÚ SÓLYOM átvette.
Baráti Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Megjegyzem ezt a leirást minden nap elolvastam. Végre az én kategóriám ahól szabad kezet kapva igazi repülőgépekhez hasonló modellt lehetett tervezni-építeni-repíteni.
SEGÍTSÉGKÉNT GÉZA BARÁTOMTOL KAPTAM EGY " AERO "MEGNEVEZÉSŰ NÁLUK
JUGOSZLÁVIÁBAN GYÁRTOTT, NAGYON JÓ, KELLEMES, JÓL INDULÓ ÉS NAGYON HALK 2,5CCM-ES MOTORT!
Mindez 1957-ben játszódik történelmi keretek között. :!: :lol: :lol:

A motor fényképe- valahól - a belsőégésű motorok Topicsban látható-
Hátha Géza barátom hamarabb megtalálja és akkor ide " beszurjuk " a fényképet közszemlére.

Géza és Tomi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 20. - 6:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Vécsey Géza barátom Emaija!
Kedves Tomi

Mivel már elárultam hogyan csereberéltünk félévszázaddal azelőtt,
hogy teljes legyen a dolog had lássák milyen karcsu (sudár) legény
voltál akkoriban ezen a képen a bemutatókra készített modelleddel.
Ide építetted be a nem elokszáltfejü AERO-250MR 2.sor.motort.Ezen
modell a mozgómérleg-mozgóoldalkormány megoldással volt építve
amire biztosan jobban emlékszel tölem.
Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Itt az AERO motor! :!: :!: :!: ( Géza fényképe és archivuma.)

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Úgy látszik nem voltam a legjobb hangulatban!

EZÉRT A NAPSZEMÜVEGÉRT -" IMPERIALISTA CSÖKEVÉNY"- ( Én csináltam plexiből a repülőtéren.
Elöttem hasraszállt egy TU-2-es bombázógép és én rögtön összeszedtem a haslövész kitört plexi üvegjeit. Kaptunk ezért leszurást, " hogy a modellezők ahelyett, hogy mentenék a személyzetet a plexi szedésével vannak elfoglalva"!
Az igazság az, hogy láttuk a gépből mindenki épségben kimászik csak porosak lettek!)A VERSENYBŐL VALÓ KIZÁRÁSSAL FENYGETTEK MEG MINKET!!! :!: :!:


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2012 szept. 30. - 10:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 20. - 6:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A történések között kapcsolat van kérem igy szemlélni-olvasni, köszönöm.

Az elöbbi hozzászólást megelőzte Géza barátomnak ez az Emailja:

Kedves Tomi
Szerencse hogy itt vagy a szomszédban rögtön küldöm a képeket.
Az AERO-250MR piros fejü képét amelyet a Sztevo (Pista) barátommal
cseréltél az Alag X-3 motorért.Volt neked még egy nem eloxált fejü is amit
a Péró (Peti) barátommal gumiért cseréltél.Ezen motor képe a saját gyüjte-
ményemböl van.Küldöm még az E.D. 2.46 RACER Mk III.képét is ami a
Vládimir barátom team-racing modeljében volt beépítve.Ez a motor szintén
piros elokszálásu fejjel volt.A fényképet a Sticks And Tissue 48-as számábol
vettem át.
Baráti Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 20. - 14:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kivánunk minden barátunknak-forumozónak!

SRY Mester és Tamásbá

http://www.youtube.com/watch?v=verzqgXfOq8


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 21. - 6:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 22. - 14:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Geza Vecei <geza.vecei@gmail.com> írta:
>Kedves TomiAz Alag X-3 motor amit cseréltél a Sztévó barátommal ,az egy nagyon jólsikerült motor volt,még az alagi gyártásból.A motor teljesítményben egyenrangúvolt az E.D. RACER,Elfin 2,5 és erősebb volt az AERO-250-nél,erős hangjával>
felülmúlta az összes korabeli dieselmotort.A Sztévó barátunk mehanikusát kitü-nöen vitte fel,Olyan népszerü lett a barátunk ezzel a motorral,hogy az X-3 motort rólaPistának =Sztévó, becézték (hívták).Az X-3 motor teljesítménye véget 1958 és 1959-ben >
a Varteks-Kupa versenyen rendszerint a Dózsa versenyzői eladták az összes motort.A klubunkban volt vagy 15 drb. X3 és X3-A.A tőled beszerzet motorral a Péró barátunk körrepülő sebességivel 162 km/óra felet repült,senki sem emlékezett,hogy valaki diesel>
motorral enyit repült. Melléklem a gyüjteményem Alag X-3 motorjaim fényképét amelyen szépen lehet látnia különbséget,az eredeti gyári dobozban van az alagi gyártásu(utoljára repült 1972-ben,egy bemutatón),a dobozon kivül van a későbbi silányabb minőségü -szövetkezeti-gyártásu.>
Üdvözlettel Géza >
>
Hát igen kedves Géza ezek nagyon szép emlékek!
Volt egy hibája az alagi motornak tört a főtengely néha.
Különben 1954-ben amikor megnyertem a LÉGIERŐ BAJNOKSÁGOT A/2-es vitorlázóval akkor kaptam első dijként egy ALAG X-3-as motort.
Én is csináltam hozzá körrepülő modellt.

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 23. - 6:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most érkezett Vécsey Géza barátomtól!

Kedves Tomi
A Trojka körrepülőbe ez az EMCO 3,5 ccm motor volt beépítve,
amit Novta Vladimir barátom,aki most 82.évét taposa,megerősített
hogy ez az a motor,csak valaki menteni akarta a hengert és a dugatyút
így teljesen mindent tönkre tett.Az ő véleménye szerint a forgatyúház
nagyon silány minőségü (kereskedelmi) aluminijum öntvény és a hosszú
tengely törést okozot sok motornál,már egy kisé gorombább leszálásnál.
Az EMCO 3,5ccm motort vette alapul Radiszáv Milorádovity mérnök az
AERO-250MR motor tervezésénél.Remélem a képek összehasonlítása is
ezt bizonyítja.A motor könyü beinditását és a halkabb üzemelését is örö-
költe,mivel még halkabb volt a kisebb 1,5 ccm AERO-150-es motornál.
amelyiknek alapjául az angol FROG-150-es motort vette Vládó Sztojádi-
novity mérnök.
Üdvözlettel Géza

Kedves Vladimir barátunk!
Kérlek nagyon sokáig még segítsél minket " küldeményeiddel-fényképeiddel-irásaiddal!
Ilyen komoly modellezési multat és jelent még sok-sok évig hasznosítani kell Géza barátunkkal együtt.
Nagyon sok jót kivánunk a fórum és magam nevében is!
Üdvözlettel
Tomi-Tamás-Tamásbá
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Владан драги пријатељу! Молимо Вас да нам помогнете да дуго времена &quot;-кулдемениеиддел феникепеиддел-ирасаиддал важно моделовање прошлости и садашњости су много, много година да се опоравио, заједно са нашим пријатељем, Геза. Желим им добро са пуно форумима

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2011 ápr. 25. - 7:10-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 25. - 6:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves Tomi
Ez a kép az 1953.május 15-én készült az ünnepélyes évad megnyitón
Minden szakág résztvett így a modellezők is.A körrepülő modellek a han-
gár előtti betonról száltak fel.Balról Dreher Otto vezette a modellt,középen
Miso Lozity pumpál,a dinamót +Szántó Károly tekeri.A kép a Karesz tulajdona.
Baráti Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Tamásbá vette és átadta a hozzászólást!

Kép

Uploaded with ImageShack.us


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2011 ápr. 25. - 7:11-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 25. - 6:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Tamásbá
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 26. - 10:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves Tomi
Mivel az öreg modellezőktöl gyüjtöm a képeket,skenelem és rendszerezem a tárolómban,most a Dreher Ottótol kapot képek
jönnek sorban.Ez a kép szintén az évadnyitórol van.Az első kép szintén a léglökéses előkészítése mint a Szántó Károly képén a személyek is ugyan azok de más szögben lett lekatintva.A második képen Dreher Otto indítja a motort a mürepülőmodelljén,segétkezik Antonije Bogdanovity.A modellben a Teleoptik 1,8 ccm.motor volt beépítve ami a cseh Atom 1,8 másolata.
Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

De jó is volt az a Super Atom motor! Ma is gyátrják és szivesen elfogadnék belőle egy példányt.
Amikor tanultam 1952-ben a körrepülő oktatói iskolán vezetni modellt egy SZU-ból szátmazó CSAML motorral repítettünk.

A " lökös " motorhoz tartozik a következő történet!

Az iskolán volt vagy 40!!! lökös modell a Wella testvérek által gyártott motorral-hajtóművel.
Mivel én voltam a Wella "gyári menő "én szabályoztam be a motorokat és inditgattam őket.
Az iskola parancsnoka Horváth Ernő barátom volt. Persze akkor én még nem mertem a " föncsivel " barátkozni csak felnéztem rá a kiváló-csodálatos eredményei okán..
Hallotta Ernőbá, hogy mondogatom a fiúknak, hogy az én lökös motorom EGY PUMPÁLÁSRA " PŐCENÉSRE " INDÚL BÁRMIKOR.
Kijelentette Ernőbá, hogy fogad velem mert az Ő LETMO motorja KÉT PUMPÁLÁSRA INDÚL.
De, ha az Tamásé nem fog indúlni - a nagyszáju kijelentésem alapján egy pumpálásra - este " megpokrocozzuk a becses tulajdonost!
Levonultunk az iskola udvarára NAGY NÉZŐKÖZÖNSÉG KISÉRETÉBEN.
Feltankoltam és rákapcsolva a gyertyára a mágnest egy erős pumpálás és a " duda" már szólt is - müködött!
Ernőbá egy kissé elsápadt Ő is tankolt és tényleg két punpálásra indult a LETMO!
Kezetfogtunk és attól az időszaktól már még jobban tiszteltük egymást a késöbbi közeli barátságban is természetesen..
Tecnikai érdekességként megemlítem Ernőbának egy speciáli verseny- bicikli pumpája volt ami felfelé húzva is és lefelé nyomva is szolgáltatta a jó erős levegő áramlatot.

Még egy érdekesség történt velem amihez köze volt Ernőbának!

Körrepülő rekordkisérlet volt Kőbányán a Törekvés Pályán lévő U-Control
speciális stadionban. ( Egy nagyméretű teniszpálya ahól jól lehetett repíteni)
és versenyek is tartottak itt, Pl. a híres " Lokontról versenyt" Lokomotiv egyesület rendezése A G-19-es 5 ccm-es motorokkal.
Visszatérve a témára, én csupaszárny lökös rekordot akartam felállítani.
Ehhez a normál modellem SZÁRNYÁT ÉS VEZÉRSIKJÁT ÖSSZEKÖTÖTTEM REPLEMEZZEL ezzel kaptam a mai delta repcsinek megfelelő csupaszárny modellt.
Igen ám de a szárny- vége - úgy 3 cm-t - kállt a delta sikjából.
A repítés után:
Ernőbá megóvta a rekordot a szárnyvég " kilógása " okán.
Mondon Ernőbának VAN EGY FŰRÉSZED mondja igen. Légyszives hozd ide.
Kun Laci barátommal a fürésszel levágtuk a szárnyvéget és újra startoltunk.
Most 163 km/ó ment két km/ó-val gyosabb volt mint az előző megóvott startban. Igy megvolt az új rekord!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 27. - 13:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://img14.imageshack.us/i/sticksandtissueno53.pdf/
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 27. - 13:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves Tomi
Most bemutatom az első noviszádi (ujvidéki) Team-Racing modeleket,amelyeket a
Dreher testvérek Ottó és a Vili építettek 1953 -tól 1955-ig.1953-ban.Az Ottónak sikerült
beszerezni egy E.D. Reicer motort,ami az akkori idő legjobb T-R motorja volt és még ez
évben megépítették az első modelt.Az első versenyek 1954-ben voltak,tartományi és köz-
társasági szinten.A második modeljüket 1954-ben építették a Me-109 maketjét,amelyel
1955-ben köztársasági bajnokságot nyertek.
Üdvözlettel Géza
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 28. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sporttársak,, Idén júniusban szervezzük meg az F2-B kategória iránt érdeklődő utánpótlás- fejlesztő táborunkat.Ha akad környezetedben olyan fiatal, aki érdeklődik a kategória iránt; kérünk, hogy juttasd el neki a tábori ismertetőt .Minden érdeklődőt várunk szeretettel . Üdv: Havran Sándor



2. Repülő modellező sport utánpótlás tehetség fejlesztő tábor a körrepülő kategóriák részére


Célja: serdülő(ifjúsági)korú modellező fiatalok intenzív tábor jellegű felkészítése, továbbképzése elsősorban F2-B kategóriákban úgy elméleti,modellépítési és repítési gyakorlati formában. A résztvevőkkel megismertetni a kategória versenyszabályainak elméleti és gyakorlati tudnivalóit, folytatni a 2010 évben megkezdett repülő modellezés szervezett utánpótlás nevelését.

Helyszín: Tar (Nógrád megye), Liget út 3.
Kodály Zoltán Általános Iskola politechnika terme, a szakköri helyisége és a helyi sportpálya

Időpont: 2011.június 20. – 26 . (7 nap)
Beérkezés 2011. június 19-én 18,00 óráig Távozás: 2011. június 26-án 14,00 órakor

Szervező: Kodály Zoltán Általános Iskola Tar
Skorpió SE Salgótarján

Patronálók: Magyar Modellező Szövetség Budapest
Nógrád megyei Modellező Szövetség
Tar község Polgármesteri Hivatal
Sport Egyesület Tar
Ózon Repülő Sportegyesület Pásztó

Résztvevők: A tari általános iskola modellező szakkör tagjai az iskola és a szakkörvezető ajánlásával, egyetértésével.
Az ország bármely utánpótláskorú fiatal aki valamely modellező SE, Klub tagja, és érdeklődést mutat a körrepülő kategóriák valamelyike iránt. Ugyanakkor szívesen látjuk azon felnőtteket (akár 1 – 2 napra is ), akik segítői, akár önmaga kíván bekapcsolódni a körrepülő modellezésbe.


Oktatók: Hangonyi János, Havran Sándor, Szappan István, Travnik István


Szállás, étkezés:A tábor résztvevőinek igényük alapján az általános iskola biztosít napi ötszöri étkezést kedvezményes térítés ellenében. A szállás és étkezési igényeket fogadja Balázs Gyuláné az iskola igazgatója.
Elérhetőségei: levelezési cím: Általános Iskola 3073 Tar, Liget út 3. telefon: 06- 32/ 470- 753
email: tariskola@freemail.hu / tariku62@freemail.hu

Egyéb: A tábor tevékenységének fő eleme sok-sok gyakorlati repítés, modell vezetés gyakorlása, melynek sikere érdekében 10 db „kiképző”gyakorló modell áll rendelkezésre (2,5 cm3 –es motorokkal)
Aki saját modellt hoz, annak beállításában, berepítésében is segítséget nyújtunk.
A tábor befejezéseként versenyen (serdülők, ifjúságiak F2-B országos Bajnokság ) adnak számot felkészültségükről, az utánpótlás korú fiatalok .

Jelentkezés az utánpótlás képző iskola táborba: 2011. június 6-ig.
cím: Havran Sándor,3077 Mátraverebély, Petőfi út 3.
telefon: 06- 20/ 9244-602
email: havranvali@ freemail.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség