SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 23. - 19:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 929 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 62  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 13. - 7:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.antiquemodeler.org/sam_new/n ... 01_jan.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 13. - 7:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.samchamps.org/
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 13. - 7:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.sam78.cz/modules.php?name=Ne ... cle&sid=83
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 13. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.sam119.sk/index.php?option=c ... &Itemid=26
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 13. - 7:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.sam119.sk/index.php?option=c ... e&Itemid=4
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 13. - 8:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.antiquemodeler.org/sam_new/n ... 011_04.pdf
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 14. - 7:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 14. - 16:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most érkezett Emailban Vécsey géza barátomtól!

Kedves Tomi
A német tervrajz gyüjteményem egyik érdekes példánya ez a német tervezésü
benzinnmotoros modell kb.1937-böl.A beépített motor az akkor népszerü KRATMO-4.
szárnyfesztáv 1315mm., törzshossz 990mm.A tervrajzhoz van egy könyvecske nagyon
részletes építési és perepítési utsítással,rajzokkal kiegészítve és a bemutatott fény-
képekkel.A KRATMO-4 motort ma replikban gyártják német országban.A modell nagyon
alkalmas lehet RC-modelnek.
Üdvözlettel Géza

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Kép

Uploaded with ImageShack.us


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2011 ápr. 14. - 17:05-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 14. - 17:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Home

Kratmo 10A Repl.



This motor is a 2 stroke engine with .57 cu inch. It is equipped with an electric ignition system, and the original machine was constructed and built by Walter Kratzsch about 75 years ago, who created a whole “engine-family” of several gasoline and diesel types with different engine sizes:

The Kratmo 10 A belongs to a small international “pioneer-group” of the first really usable and reliable model engines, that were developed in the “stone-age” of model airplanes:
This engine, built between 1931-1936, gained an international level of awareness by many records achieved with free-flight motor-model-airplanes – perhaps you know the antique model “Goldhahn” as a classic example of successful models built within this decade with primitive means from our present sight of view.-
Logically there are only very few original engines left today; all in property of model-engine-collectors, who usually store those engines in a glass case…
The replica of this engine I have reproduced in facsimile to the original machine with a small constructive concession for easy use: I replaced the sensitive contact –ignition with a maintenance-free transistor-system - by maintaining the ignition advance:
This engine is no historic “sensible”, but a reliable solution for daily use:
So every ambitioned builder of antique model airplanes has now the possibility to motorize his model adequately in sound and optic with this special engine…

Specifications:

Size: 9,5 ccm or .57 cu inch
Bore: 22 mm
Stroke: 25 mm
Weight: 420 g
Output: 4200 rpm with a 16” x 8” Forte-Woodprop.

Price:
Kratmo 10A without ignition system -- 320. - €
Ignition system for Kratmo 10A -- 70. - €

Video Kratmo 10A


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 14. - 17:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Kratmo 4A Repl.



This motor is a 2 stroke engine with .24 cu inch. It is equipped with an electric ignition system, and the original machine was constructed and built by Walter Kratzsch about 75 years ago, who created a whole “engine-family” of several gasoline and diesel types with different engine sizes:
The 4A is the little brother of the famous Kratmo 10A. –
Logically there are only very few original engines left today; all in property of model-engine-collectors, who usually store those engines in a glass case…
The replica of this engine I have reproduced in facsimile to the original machine with a small constructive concession for easy use: I replaced the sensitive contact –ignition with a maintenance-free transistor-system - by maintaining the ignition advance:
This engine is no historic “sensible”, but a reliable solution for daily use:
So every ambitioned builder of smaller antique model airplanes has now the possibility to motorize his model adequately insound and optic with this special engine…

Specifications:

Size: 4,07 ccm or .24 cu inch
Bore: 18 mm
Stroke: 16 mm
Weight: 220 g
Output: 5200 rpm with a 11” x 6” Forte-Woodprop.

Price:
Kratmo 4A without ignition system -- 300. - €
Ignition system for Kratmo 4A -- 70. - €


For ambitioned home builders, a set of cast parts for the Kratmo 4A is also available now:
The set I can offer, includes the raw parts for crankcase, crankcase-cover, spinner, connecting rod, prints of CAD drawings with a stock list and a raw piston made by using a special aluminium alloy.
For building the Kratmo 4A a small engine lathe and fundamental experience in metal processing are required. –
It isn’t necessary to install an ignition system, as the Kratmo 4A can also be run with a normal glow plug and methanol-castor-mix.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 14. - 17:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Kratmo 10D Repl.



This motor is a 2 stroke diesel engine with 60 cu inch. The original prototype machine was constructed and built by Walter Kratzsch about 75 years ago, who created a whole “engine-family” of several gasoline and diesel types with different engine sizes:
The small-sized diesel engines with .18 // .36 // and .15 cu inches were produced in a very small number of units, because problems with the needed low tolerances of the parts could not be sufficiently solved at that time.
Prototypes engines with the size of .30 // . 45 and .60 cu inches were also built , but never were produced in series.
On the photos you can see a replica of the 60 cu inch prototype diesel engine:
The compression-adjustment is not as usual regulated by a compression-piston positioned in the cylinder-head but by an eccentric beared crankshaft with a regulator-screw outside the crankcase

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 15. - 6:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 16. - 7:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 18. - 6:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönjük Feronak a gyors riportot!
Az Emailja:


Kedves barátaim!
Küldöm az eredmény listákot és egy pár fotót szombati 6. vágsellyei antik repülőmodell versenyből
Nemsikerült tobb fotót csinálni mert egész nap a számitó gépnel voltam...
Igy köszönöm a magyar versenyzőknek a részvételt, és örülök a további találkozókra
Üdvözlettel
Fero

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Eredmények!!!

http://img12.imageshack.us/i/400as.pdf/

http://img855.imageshack.us/i/elot.pdf/

http://img706.imageshack.us/i/vitorlz.pdf/

http://img191.imageshack.us/i/texaco.pdf/

http://img25.imageshack.us/i/zoznamsaia ... 42011.pdf/


A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2011 ápr. 18. - 12:40-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 18. - 9:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi!

A hatodik Sellyei találkozó eredményei a mellékletben találhatók. Figyelemre méltó, hogy összesen 40 versenyző: 2 cseh, 9 magyar, és 29 szlovák versenyző indult, álltalában több kategóriában is. Az időjárás az évszakhoz képest kegyes volt hozzánk. Jellemzően minimális, változó irányú szél, időszakonként megnövekvő felhőzet, gyenge, de azért nem ritka termikek voltak. Ez meglátszott az eredményeken is, mert a 4 kategóriából 3-ban volt döntő. A motoros kategóriákban egyszerre startoltak a versenyzők, az időt nem is mérték, a leszállás sorrendjéből következett a helyezés.

Üdvözlettel: Kálmán.

The sixth meeting Sellyei results in the appendix. It is noteworthy that a total of 40 students: 2 Czech Republic, 9 Hungarian, Slovakian and 29 students started normally required several categories. The time of the year the weather was kind to us. Typically a minimum, changing wind direction, cloud cover increase in period, a weak, but thermals were not uncommon. Was reflected in the results, because in 3 of the 4 categories was decisive. The power of categories, both contestants start.

http://img12.imageshack.us/i/400as.pdf/

http://img855.imageshack.us/i/elot.pdf/

http://img706.imageshack.us/i/vitorlz.pdf/

http://img191.imageshack.us/i/texaco.pdf/

http://img25.imageshack.us/i/zoznamsaia ... 42011.pdf/


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2011 ápr. 19. - 17:06-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 929 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 62  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség