2011 - 2013 SAM EB verseny szabályok
A osztály OTMR - Old Timer Gas LER (antik motoros)
Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modell minimális felületi terhelése 30,5 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
A maximális lökettérfogat minden motorra 4,9 cm3.
Minden 1957 előtt vagy 1960 előtt gyártott siklócsapágyas motor használható.
A Schnüerle átömlési rendszerű, PDP pumpa, ABC, vagy AAC belső részű motorok nem megengedettek.
Túltöltővel, turbófeltöltővel, rezonátorral vagy teljesitmény fokozó hangtompitóval ellátott motorok használata tilos.
SAM által engedélyezett utángyártott motorok használhatók, ugyanúgy, mint az eredeti motorok.
Megengedett a szikragyújtású motorok használata, amelyek megszakitót, gyújtógyertyát, akkumulátort, és gyújtótekercset használnak. Tranzisztoros gyújtóberendezés használata szintén megengedett.
A motorjárati idő 35 sec.
Az 1950 előtt gyártott dizelmotorok motorjárati ideje 35 sec.
Az 1949 után gyártott dizelmotorok motorjárati ideje 23 sec.
Az izzógyertyás motort használó modellek felülete minimálisan 8,85 dm2/cm3-enként.
A motorjárati idő 23 sec.
Az átalakított motort használó modellek felülete minimálisan 8,85 dm2/cm3-enként.
A motorjárati idő 28 sec.
Az A osztályú OTMR modellek a CD előzetes engedélyével indulhatnak a földről vagy kézből.
A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 8 perc.
B osztály OTMR - Old Timer Gas LER (antik motoros)
Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modell minimális felületi terhelése 30,5 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
Minden 1957 előtt vagy 1960 előtt gyártott siklócsapágyas motor használható.
A Schnüerle átömlési rendszerű, PDP pumpa, ABC, vagy AAC belső részű motorok nem megengedettek.
Túltöltővel, turbófeltöltővel, rezonátorral vagy teljesitmény fokozó hangtompitóval ellátott motorok használata tilos.
SAM által engedélyezett utángyártott motorok használhatók, ugyanúgy, mint az eredeti motorok.
Megengedett a szikragyújtású motorok használata, amelyek megszakitót, gyújtógyertyát, akkumulátort, és gyújtótekercset használnak. Tranzisztoros gyújtóberendezés használata szintén megengedett.
Az 1950 előtt gyártott motorok lökettérfogata 5.0 cm3 - 20 cm3.
Az 1949 után gyártott szikragyujtású motorok lökettérfogata 5.0 cm3 - 10.65 cm3.
Szikragyujtású motorok motorjárati ideje 35 sec.
A dizelmotorok lökettérfogata 5.0 cm3 - 10.65 cm3.
Az 1950 előtt gyártott dizelmotorok motorjárati ideje 35 sec.
Az 1949 után gyártott dizelmotorok motorjárati ideje 23 sec.
Az izzógyertyás motort használó modellek felülete minimálisan 8,85 dm2/cm3-enként.
A megengedett lökettérfogat 5.0 cm3 - 10.65 cm3.
A motorjárati idő 23 sec.
Az átalakított motort használó modellek felülete minimálisan 8,85 dm2/cm3-enként.
A megengedett lökettérfogat 5.0 cm3 - 10.65 cm3.
A motorjárati idő 28 sec.
A B osztályú OTMR modelleknek földről kell felszállniuk.
A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 8 perc.
NMR 2.5 - Nostalgia Gas LER (nosztalgia motoros)
Minden 1957 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modellek minimális súlya 173 g/motor cm3.
Bármilyen szikragyujtású, keresztöblitésű izzógyertyás vagy dizelmotor amelyiket 1961 előtt gyártottak engedélyezett 2,49 cm3-ig.
Tulnyomásos üzemanyagrendszer engedélyezett.
A Schnüerle átömlési rendszerű, PDP pumpa, ABC, vagy AAC belső részű motorok nem megengedettek.
Motorok működési ideje minden NMR modellnél 18 sec.
A 2.5 NMR modellek a CD előzetes engedélyével indulhatnak a földről vagy kézből.
A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 6 perc.
NMR - Nostalgia Gas LER (nosztalgia motoros)
Minden 1957 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modellek minimális súlya 173 g/motor cm3.
Használható bármilyen kersztöblitéses izzógyertyás, vagy öngyulladásos motor 2.5 -től 10,65 cm3-ig (0,65 inch³), és bármilyen szikragyújtású motor 2,5-től 20 cm3-ig (1,2 inch³), amennyiben 1961 előtt készült.
Túlnyomásos üzemanyagrendszer használata megengedett.
A Schnüerle átömlési rendszerű, PDP pumpa, ABC, vagy AAC belsőrészű motorok nem megengedettek.
Az NMR modelleknek a földről kell fölszállnia.
Motorok működési ideje minden NMR modellnél 18 sec.
A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 6 perc.
Texaco
Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modell minimális felületi terhelése 30,5 g/dm2, a szérny függőleges vetületére vonatkoztatva.
Bármilyen motor, eredeti vagy utángyártott használata engedélyezett.
Bármilyen szikragyújtású, izzógyertyás, vagy öngyulladásos motor 10,65 cm3-ig (0,65 inch³), valamint bármilyen szikragyújtású motor 20 cm3-ig (1,2 inch³) használható, amennyiben 1961 előtt készült.
Folytószelep szabályozás megengedett.
Motorok távirányitóval való leállitása kötelező biztonsági okokból.
Izzógyertyás motor szikragyújtásúra való átalakítása nem megengedett.
Az üzemanyag mennyisége a Texaco modelleknél 2 cm3 üzemanyag minden 400 gramm modellsúlyra, a táblázat szerint. A modell súlyát kerekíteni kell a legközelebbi 400 grammra.
Súly g Üzemanyag Súly g Üzemanyag
0 - 600 2 cm3 2601 - 3000 14 cm3
601 - 1000 4 cm3 3001 - 3400 16 cm3
1001 - 1400 6 cm3 3401 - 3800 18 cm3
1401 - 1800 8 cm3 3801 - 4200 20 cm3
1801 - 2200 10 cm3 4201 - 4600 22 cm3
2201 - 2600 12 cm3 4601 - 5000 24 cm3
Az üzemenyag tank mérete nem lehet nagyobb mint a fenti táblázatban szereplő súlyfügő üzemanyag mennyisége
és úgy kell elhelyezkednie, hogy könnyen ellenőrizhető legyen.
A modellt a rendezők lemérik, ellenőrzik a tank kapacitását és ezt a startlapon aláirásukkal rögzitik.
Felszállás előtt a motor járatható és utántölthető járó motornál.
A TEXACO modelleknek a földről kell fölszállnia.
A végeredménybe a 3 startból a legjobb számít. A maximális repülési idő 30 perc.
1/2A Texaco
Minden 1951 előtt publikált robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modell minimális felületi terhelése 24,4 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
Motorja rezgőszelepes 0,8 cm3-es COX lehet, egybeépített 5.1 cm3-es tartállyal.
A légcsavar bármilyen nem visszahajló, maximálisan 8 inch (203,2 mm) átmérőjű lehet.
Minden benzin/benzol nélküli üzemanyag használható.
A tank utántölthető járó motornál.
Az 1/2A Texaco modellek indíthatók kézből vagy földről, a pilóta választása szerint.
A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 15 perc.
Speed 400 Old Timer - 1/2A Electric (400-as, kis elektromos)
Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modell minimális felületi terhelése 24,4 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
A modellek minimális súlya 454 g.
A meghajtás modosítás nélküli Graupner Speed 400 -as, 6,0 v-os, állandó ferritmégnesű, siklócsapágyas motor (átmérő 27.6 mm, hossza 38 mm 2.3 mm tengellyel) direkt meghajtással, nem fémből készült légcsavarral. A visszahajló légcsavar használata megengedett.
Az akkumulátor 6 cellás NiMh, vagy 2 cellás Litium lehet, bármilyen kapacitással, de feltüntetve rajta jól láthatóan a gyártót. Bármilyen BEC, ESC szabályzó megengedett.
Modellek indíthatók kézből vagy földről, a pilóta választása szerint.
A motor csak a repülés első 90 másodpercében járhat.
A végeredménybe a 3 startból a 2 legjobb számít. A maximális repülési idő 15 perc.
8. ELOT - Electric Old Timer LMR (nagy elektromos)
Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
Az elektromotor típusa, légcsavarja, a meghajtás módja és szabályzó rendszere nincs korlátozva.
Az akkumulátor egy darab 7 cellás NiMh, vagy 2 cellás LiPo vagy LiIon lehet, bármilyen kapacitással, feltüntetve rajta jól láthatóan a gyártót.
A modell minimális felületi terhelése 24,4 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
A motor kizárólag a repülés első 45 másodpercében járhat.
A modellekkel a földről, vagy kézből kell startolni, a CD előzetes, összes modellre vonatkozó döntésétől függően.
A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 10 perc.
9. OTVR - Old Time Gliders (antik vitorlázó)
Minden 1951 előtt publikált, vitorlázónak tervezett modell, vagy kitt nevezhető, amennyiben a fesztávja nem haladja meg a 3,5 métert.
Kézi húzásnál a felhúzó zsinór nem lehet hosszabb 100 méternél. Gumiköteles startnál a kinyújtható gumikötél maximálisan 20m, a zsinór 80 méter lehet.
Startkor a kihúzott zsinór hossza nem lehet több 170 méternél.
A végeredménybe a 6 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 5 perc
|