SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 03. - 9:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 40  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: hungarian sam-5
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 24. - 22:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 06. - 22:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek!
Sajnos a keddi megbeszélésről kicsit elkéstünk,így a lényeges dolgokról is.
Szeretnék felvetni,vitára bocsájtani valamit!
Állítólag a Cox motorok gyártását beszüntették,csak a raktárkészletek vannak már,azután a Cox is csak történelem lesz!
Ebből adódik,hogy a 1/2 Texaconak tulajdon képen vége!
A Texaco,ban egyre kevesebben indulnak,eltűntek a kisebb modellek
talán a túl nagy méretek,vagy a nagyobb motorok miatt...
Talán bővíthetnénk a feles Texaco,t ha, például,2.5ccm motor lenne a felső határ!Biztos vagyok abban,hogy sokan elővennék a régi Pelikánokat,Vitézeket K3 akat stb,nem túl nagy a különbség egy jó mini Play Boy és egy alul motorozott Pelikán között.
De a lényeg,hogy talán többen lennének akik eljönnének a versenyekre!
Kérlek benneteket gondolkozzatok el ezen,és önzetlenül másokra is gondolva,együtt az amúgy is haldokló 1/2 Texaco t bővítsük ki!
Talán még a külföldi antikosokat is érdekelné a változtatás.De lehetne ez
csak hazai bővítés.
Üdv: A Hentes


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 08. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Hentes!

Elsőként nézzük meg a SAM szabályzat szerinti belsőégésű motoros modell lehetőségeket:
OTMR A osztály: max 4,9 ccm, 1957 előtt gyártott mindenfajta motor, vagy 1960 előtt gyártott siklócsapágyas motor. SAM által engedélyezett utángyártott motor.
OTMR B osztály max 5,0-10,65 ccm lökettérfogat az öngyulladásos motoroknál, a szikragyújtásúaknál, -ha 1950 előttiek-, akkor 5-20 ccm, ha 1949 utániak, akkor 5-10.65 ccm
NMR 2,5 osztály 1961 előtt gyártott keresztöblítéses: izzós, szikragyújtásos, vagy öngyulladásos üzemmóddal.
NMR 10,65 osztály 1961 előtt gyártott keresztöblítéses izzós, vagy öngyulladásos 2,5-10,65 ccm, bármilyen rendszerű szikragyújtásos 2,5-20 ccm
Texaco osztály 10,65 ccm szikragyújtású, öngyulladáos, vagy izzógyertyás, 1961 előtt gyártott szikragyújtású maximum 20 ccm
1/2 Texaco a 0,8 ccm-es Cox motor a hozzá való 5,1 ccm-es tartállyal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 08. - 10:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Na de nincs COX motor!!!!

Lehet ezen módosítani csak akarni kell.

( Körlevél minden SAM szervezetnek és igy tovább)

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 08. - 11:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Fordítsuk le magyarra az előbbi hozzászólásomban lévőket!


Erősen az amerikai lehetőségekre szabottak az erőforrások, és a gyártási idők. A 10.65 ccm is a köbhüvelykes világ visszacsengése. A tengen túl az 1930-as évek közepétől számtalan gyártó foglalkozott szikragyújtású benzinmotorok előállításával. A háború után is még közel húsz évig fejlesztették ezt a motor típust, miközben megkezdődött az öngyulladásos, és izzógyertyás motorok gyártása is. Mivel sok gyártó volt, sok motortípus készült nagy példányszámban. Ráadásul a háború során nem fosztották ki az országot, nem volt 1950-es évek a vas, és fémgyűjtő mozgalmaival, és amúgy is a múltját a tradícióit megbecsülni tudó ország. Épp ezért a kifutott motorok gyártószerszámait nem dobták ki, így nem meglepő, hogy sok régi motort tudnak vagy eredeti, vagy az eredetivel azonos replika minőségben előállítani. A SAM által engedélyezett utángyártott motorok között vélhetően egy korabeli magyar motor sem szerepel. Mi is a helyzet nálunk? A szikragyújtású benzinmotorok gyártása az 1930-as évek végén, de leginkább a háború első éveiben csak egy-egy közösségnél történt kis darabszámban. Nem véletlen, hogy a benzinmotoros modell csak egy szűk réteg kiváltsága volt. A meglévő motorok az említett okok miatt elkallódtak, a megmaradt néhány példányt az akkor "tűz közelben" lévő modellezők külföldre eladtak, elcseréltek. Kijelentheteő, hogy eredeti korabeli magyar gyártású üzemképes benzinmotor ma már -sajnos- nincs. Az öngyulladásos és izzógyertyás motorok gyártása, csak az 1950-es évek elején indult. A gyártók kis műhelyek, szövetkezetek. Értelemszerűen ezért a kis darabszám a jellemző. A nagy szériás magyar modellmotor gyártás csak 1955-ben indult de a motorok nagy része nyugati exportra került. Ez mondható el az Alag motorcsaládra, és a Vella testvérek sokszor forradalmi újdonságokat tartalmazó konstrukcióira is. Az 1950-es évek legvégén készült Rekord motorcsaládból már maradt idehaza sok példány, de időben bele szaladunk az 1961-es határévbe. Mivel nálunk a műszaki emlékek megőrzése nem volt "divat", így az MHSZ-be tömörült modellező társadalomba is ezt a szemléletet nevelték. Sőt a szövetség tulajdonát képező kifutott motorokat leselejtezték, akkurátusan összetörték, és kivitték az ócskavas telepre. Sajnos csak igen kis számú motor maradt ebből az időszakból is. Működőképes közöttük ma már alig van. A néhány gyűjtőnél lévő példány is leginkább esztétikailag lett feljavítva, és legtöb még olyan szempontból sem publikus, hogy valaki leméretezze. Az egykori gyártószerszámokat a gyártóüzem megszűnésével, átszervezésével együtt kiselejtezték. Ezek segítségével replika gyártása reménytelen. Az újra szerszámozás olyan költség, amelyet senki sem vállal. A MOKI M-1, M-2, S-1, motorjai illenének a korba, de csak a néhány kiváltságos válogatott keret tag kapott az elkészült, néha egy kézen megszámolható példányból. Ezek aztán "csere" útján kijutottak Nyugat-Európába, vagy a szokások MÉH telep lett a vég. Az M-1 "populáris" változata a CSR-5 lett, ami jó lenne nekünk, de ezekből is alig van fellelhető példány, akár csak az 1961-ben gyártásba vett M-3-asból. Nem lehetetlen működőképes példányokat találni az 1949-1961 között gyártott magyar modellmotorok között. A gyakorlat azt mutatja, hogy a magyar antik modellezők nem igazán élnek ezzel a lehetőséggel. Nem véletlen, hogy az erőforrás szempontjából nagyobb szabadságot adó Texaco kategória a népszerű nálunk. A 1/2 Texaco erőforrással történő ellátása még jó ideig biztosított, mert a 0,8 ccm-es motorból iszonyú mennyiség készült, és a szűk keresztmetszetet jelentő izzófej is kapható. Igaz, hogy az árak egyre inkább kezdenek felfelé kúszni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 08. - 11:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A mezei magyar antik modellezőnek, ha belsőégésű motoros kategóriában kíván tevékenykedni az elmomdottak mitatt csak a Texaco és az 1/2 Texaco marad.
Van az NMR 2,5 osztály, ahová a leginkább lehetne még eredeti magyar motort találni, de nem sok modellezőnek lenne erre lehetősége.
Most jön Hentes Kolléga javaslata, illetve ezt tovább gondolva az én javaslatom:

A maximális lökettérfogat 2,5 ccm, lehet öngyulladásos, izzógyertyás, és szikragyújtású. Ez utóbbi esetén az elektronikus gyújtás is engedéylezett.
A kivitelnél követni kell az életet, vagy is lehet akár ABC, AAC kivitelű is, és természetesen golyós csapágyazású, természetesen ha a modellező úgy gondolja akár RC torokkal. Miért? Mert a technikai fejlődés ma már ott tart, hogy a hobby motorok, is többnyire alapból ABC kivitelűek, - ma -holnap itt is elterjed az AAC kivitel is- és általánossá vált a 3, sőt több cstornás Schnüerle rendszerű felömlés.
Ki kellene kötni, hogy rezonátor, hangtompító dob nem használható, csupán a kipufogó gázt irányító leömlő.
Motorjárati időt kellene megszabni, felületi terhelést, és a modell legkésőbbi tervezési évét.
Ami szintén jelentős eltérés lehetne, hogy a kézi és a földi indítást is engedélyezni kellene, vagy csak a kézi indítás lenne lehetséges. Ez utóübbi esetben markánsan eltérne a többi -kivétel 1/2 Texaco- kategóriától, és jól igazodna a hazai versenyhelyszínek "kifutópálya" lehetőségeihez.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 09. - 18:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az eszmefuttatásom utolsó hozzászólása már több mint harminc órája olvasható. Ez idő alatt senki sem reagált rá. Azt eddig is tudtam, hogy a magyar modellező nem ír, és nem olvas, de hogy az interneten szakfórumokat sem látogat, azt eddig csak sejtettem, most már tudom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 09. - 18:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
:?

És még csak nem is csodálkozom .


Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 09. - 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
"És még csak nem is csodálkozom"


Én azért nem húznám rájuk ily hirtelen a vizes lepedőt.
Aki a mai egyre őrültebb világban még modellezni tud, az már önmagában is becsülendő, nem mindenkinek kenyere az internet.Ráadásul ha megvizsgálnánk egy adott ország modellező/publikáló arányát nem is biztos hogy oly rosszul állunk.Modellezni egy dolog, publikálni egy másik.Északi szomszédainknál a miénknél jelentősebb a modellezés társadalmi támogatottsága, a modellezők száma-gondolom én-,mégsem találni oly színvonalas oldalakat mint a német vagy francia oldalakon.
Kevesen maradtatok, becsüljétek meg egymást MAGYAR MODELLEZŐK.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 09. - 21:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Teljesen igazad van!

Csak néha nagyon reménytelennek tűnik ez a dolog.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 10. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én már többször " megkaptam"!!!!!!

Utálják a VIRTUÁLIS MODELLEZŐKET MINT pL. ENGEM AKI KÉPES VOLT ÉS TELEBESZÉLI
A HASUKAT 79-ÉVES KORÁBAN AHELYETT, HOGY SZALADGÁLNA REPÜLŐTÉREN A MODELLJE UTÁN!

NA MOST EZEK UTÁN LEGYEN AZ EMBERNEK KEDVE HOSSZÚ ÓRÁK MUNKÁJÁVAL FÉNYKÉPEKET-VIDEÓKAT FELTENNI, VAGY OLYAN SZAKCIKET ÍRNI MINT PL.- GERE ÉS ZSOLT BARÁTAIM- KEMÉNY MUNKÁVAL FELTESZNEK?

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 10. - 13:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm kedves GYR koléga kimerítő hozzászólását!
Talán megmozdul az állóvíz,végre más is elgondolkodik ezen.
A szabályok kidolgozása is csak rajtunk múlik,ezért jó lenne,ha mások is reagálnának a témára.Például:Többen indultak 3.5ccm motorral,ha nem érdekli e néhány modellezőt a kategória,akkor vita nélkül jómagam is a 2.5ccm mellet maradnék.A felületi terhelést nem változtatnám,az üzemanyag mennyiséget is ugyan így számolnám mint a nagyoknál.Egyedül talán csak a kézi vagy földi startról nem tudnék dönteni.
Én úgy vélem,minél kevesebbet kellene változtatni a mostani szabályzaton,annál egyszerűbb lenne a dolgunk,csak a motort korlátoznánk,mondjuk 2.5ccm-re.
Nem tartom valószínűnek,hogy valaki 4kg os modellt építene a több üzemanyag reményében...
Persze nem lenne jó,ha ez is egy olyan kategória maradna mint az 50" vitorlázó,amit csak mi tartottunk meg Alsónémedin.Szerintem erre sokkal nagyobb lenne az érdeklődés,mert lehet,hogy a vitorlázás a Királynő,de a Texaco vitathatatlanul a Király!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 10. - 13:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyébként bocsánat ,hogy csak most reagáltam,de annyira nyomtam az ágyamat,hogy még a billentyűzetet sem értem el :lol:
Ui:Aki csak egy kicsit is érdekelt e témában,kérem ossza meg velünk a gondolatait!
Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 10. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Javulást kivánok!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 10. - 19:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pityu!
Amit most javasoltál annak semmi, de semmi akadálya, a jelenlegi szabályok is megengedik. Valószinüleg akartál még finomítani a 30 perces feladaton is csak még nem írtad le. Nagyon nagyon jó az ötleted, csak semmi értelme.
Légyszi ne sértődj meg, gondolkodjunk együtt.
A motorok, modellek, feladatok kombinációja végtelen. Eddig ahány magyar antikos, annyi kitűnő ötlet érkezett. Egy kicsit mindenki önmegvalósítani akart az ő általa javasolt formációval. Azért fogadtuk el a SAM szabályzatot, annó, mert azon tényleg nehéz változtatnunk, így megúsztunk egy csomó évet veszekedés nélkül.
Pityu! TÍZ kategóriából választhat mindenki kedvére valót. Nem lenne érdemes előbb ezeken átszaladni?
Három fontos infó: VAN COX motor bármennyi, olcsón, Szécsi Imi tudja a címet.
VAN bármilyen motor a neten, akit komolyan érdekel megtalálja.
VAN magyar motor a gyüjtőinknél és szivesen adnak.

Folyt köv, csak letilt
Üdv Laci



V


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 40  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség