SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 05. - 5:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 122 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 20. - 16:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Rendben .Most magyarázd el nekem ,továbbképzés képpen,mi az ,hogy egyszerübb profil.Talán egy egyenes vonal?-Vagy egy görbe,Tehát hogyan határoznád meg az egyszerűbb profilt. Sokan csak az ismert és ,régóta használt,rajzokon feltüntetett profilokkal építenek modelleket ,De vajjon mitől egyszerűbbek egy Clark y profiltól.Mondj pár darab egyszerübb profilt.Még,hogy egy kicsit kötözködjek.Azt tudjuk ugye hogy,a totál startok teljesitése után következik a döntő.Tudsz -e sok olyan versenyről amikor a döntőre nem csillapodott a szél./ Ne Jakabszállást vedd alapul/ Azt nem vitatom ,hogy mindenkinek megvan a saját elképzelése az épitett géphez ,természetesen,és az ehhez füződő teljesitményhez.Mit szólsz-vitázzunk


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 22. - 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
helló

Nincs kedvem most erről vitázni,vagy beszélgetni.

Boldog Karácsonyt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 25. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló !

Bocs a negatív hozzáállásomhoz,de mostanában sokat jártam kórházba,szerencsére csak lágató ként....

Azon gondolkodtam ( tudom ez fellengős),hogy az összes Egyszerű,határozó szó elé írok néhány igét, mint, pl: építhető ,,rajzolható ,,csiszolható,,fabrikálható ,,STB...STB,STB!

Teszem ezt azért,mert én eddig csak egy modellemhez vágattam ki Laser-el a bordákat. Az összes gépemnek kézzel,lombfürészelem ki a őket,ha csak nem balsából építhető. Persze eddig is megépítettem az alul ívelt szelvényeket is,de kicsit egyszerűbb számomra egy egyenest összecsiszolni,főleg,ha nem sok időm van az építésre.

Ugyan akkor az 50-es évek végén "divatba jött" az álltalam egyszerünek mondott alul egyenes szelvény használata, Lehet ekkor találták ki a nagy elődök,hogy ezek a profilok is jól teljesítenek??? Lehet.

Ugyan akkor nyílvánvaló.hogy 10% alatti szelvények jobban bírják a szelet,gondolom,kissebb az ellenállásuk.

Apropó szél!!

Megfogadtam , az elkövetkező évben mérem és írom a szeles napok számát, feljegyzem az erősségét, nem csak versenyeken hanem mindíg.

Emlékeim szerint nagyon kevés versenyen volt 6-7 m/s alatti szél.
A vastag ívelt szelvényű modellek kb ilyen sebességgel akarnak repülni,e felett viszont tolatni.

Kedves Pita.

Semmiféle továbbképzést nem akarok itt tartani, főleg nem neked, aki már akkor RC modellekkel repült,amikor én még csak az A/1 est faragtam.
Nyilván van sok dolog ami nem ÚGY van ahogy azt sokan elképzeljük,de ez a fórum azért is van,hogy az aki valóban ért hozzá,itt adja tovább a tanult és a szerzett tudását, mindazoknak akiket érdekel,mint pl engem.

Boldog Békés Karácsonyt mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 25. - 13:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
10m/s feletti szélsebességnél milyen megoldás van?

Ezt ki próbáltuk még a rákosi gyakorlótéren és Champi barátom szabadalmazta is!

RÁ KELL ÜLNI A MODELLEZŐ LÁDÁRA, HOGY AZ ORKÁN NEHOGY ELVIGYE
MODELLESTÜL EGYÜTT!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 25. - 20:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!

Most találtam!
Sajnos az Olli lehet,sőt biztos 1951-es! De nézzétek át ti is az oldalt, ki tudja...

http://aeromodelismovolarlibremente.blo ... date=false

Eddig,ha kétségeim voltak mindíg ezen az Argentin oldalon néztem utána.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 25. - 23:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pont azon az oldalon van amit belinkeltél:
Este es otro plano de la revista AEROMODELISMO de la década de 1950
Ez egy másik lfelvétel az AEROMODELISMO magazinból 1950
Utánajárok, de ketten csak nem lőnek mellé itthon.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 26. - 10:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!

Az én fordításomban ez így hangzik.

Ez egy másik találat AEROMODELISMO magazinból,az 1950-es évekből.

Nézzetek utána,mert mint tudjuk, Török Lacival ez sajnos már megtörtént!
Egy EB 3. helyezésébe került.

Én is így jártam 4-5 éve egy Szlovák vitorlázóval a Zralok-kal.
Az 1952-es volt. Szerencsére nem kerültem vele dobogó közelébe , így a hazai csapat nagylelkűen engedett vele repülni.

Tényleg kár lenne érte,mert már páran megépítették,úgy tudom.
Sőt még én is nézegettem a rajzát,csak azért volt nekem gyanús, mert én a NMR-2,5 re akartam megépíteni az idei EB.re.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 26. - 14:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Drága Lackolléga!

Azért kétszer nem rúgunk ugyanabba a szögbe.
Megnéztük rendesen. A modell 1950-ben készült, csak később több újságban is megjelent, többek közt 1951-ben is, ami tök normális.
Legközelebb az a "biztos 1951-es" kifejezéssel óvatosabban bánjál, vagy tényleg nézz utána rendesen. Az a baj, hogy aki csak a te hozzászólásod olvassa azt hiheti, hogy tényleg baj van, két új modellel is. Pedig nincs.
Idézek egy modellező barátomat aki jártas a modellek korát illetően:

Szerintem ez a hentes a boltban összekeverné a csirkét a kacsával. Olvassa el az érvényes szabályzatot, hol meg van írva, hogy a modell eredete érvényes, és nem a megjelenítése a sajtóban. Különben az általa megjelenített oldalon van írva AEROMUDELISMO 1950. Megjelent az AIR TRAILSban is 1951.

Bocsi, de valószinüleg jól mondja.
Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 26. - 17:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Laci barátom,nem kell ezt olyan véresen komolyan venni.Itt elsősorban a segiteni akarás az ami mozgatott engem ebben a dologban és az hogy minél többet beszéljünk dolgokról,mert sokszor a versenyen amikor összefutunk nem mindig jut rá idő,vagy éppen nem jut eszünkbe egy egy ötlet amit megakartunk volna beszélni esetleg kérdezni.Azzal meg ne sokat törődj ,hogy ki mikor mit kezdett előb,mert mindig van valaki aki régebben kezdte. A lényeg az hogy a modellezésben eltöltött idő alatt mennyi tapasztalatot szereztél és ezeket hogyan tudod hasznositani.Örülök ha olyan téma vetődik fel amiben nehéz dülőre jutni mert mindenkinek más a megközelitése az adott problémához és így sokféle eredmény jöhet ki.Ezért érdemes vitázni ,mert megismerjük a társaink elgondolását az adott kérdésben.----Nyissunk még egy témát: Mit gondoltok hogyan kell majd versenyezni az ALOT-ban.Mit szóltok


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 26. - 19:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!

Az Ollie-val kapcsolatban én csak jót akartam,persze tudom,hogy a pokolba vezető út is azzal van kikövezve,...
És tényleg nem magyarázkódni akarok. A lényeg,hogy ne vasszen kárba az a sok munka amivel egy modell megépűl.

Kedves Pista!
Lehet megfogadom a tanácsod ,jobban átnéztem a Slim Jim-et,és talán még is megépítem.
Valójában összekevertem a Pylon Buster-el.Ennek tényleg kicsi a szárnya.

Kép
És még a törzse is "kacska"!! :lol:
Ezt mekkora fesztávval építenéd??

Hogyan versenyezzünk az Alot-ban ?? Sajnos nem tudom..
Szerintem először te írj valamit a taktikádról.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 26. - 21:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hogy hogyan versenyezzünk ALOT-ban? Ez nagyon érdekes lesz, de itt is tárgyalható szerintem.
- Szélcsendben: ügyeskedve kis motorjárattal körbekémlelődni majd ahol úgy gondoljuk jó, ott az utolsó 5-10 másodpercben felugrani 300-ra.
- Szélben: szélnek teljes gázzal 250-re (telemtriával ér magasságot nézni-kimondatni a rádióval??) majd utazni minél messzebb és az utolsó 5 másodpercben fel 300-ra utána tolatni.
- Túllövés érvényes lesz? Mert nagy motorerőnél hiába tilt le az ALTI, a nagy lendület miatt jóval feljebb lehet ugrani mint 300 méter.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 12:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jó,kezdjük.A Slim Jim -modellt már Feró már megépitette,úgy tudom,hogy 2 méter körüli fesztávval.Azt kérded,hogy én milyen nagyságban épiteném meg?Lehet hogy nálam ez egy fóbia ,de én a nagyobb méreteket favorizálom,Ebben az esetben 2,5-3 méter között választanám meg a gépet amit megszeretnék építeni.Ez a "SJ"- modell csak egy javaslat volt.Tudom nem egyszerü egy tipust kiválasztani mert a meglévő profilja csak egy része a kiválasztásnak /persze lehet ez az első szempont/,de még ott van a megépíthetőség/vajjon a modell geometriája lehetővé tesz ,hogy könnyen elérhessem a 24,4-et,vagy legalább minél közelebb lehessek ehez/ .Nézd neg a felülnézetét ,vajjon elég nagynak találod a vizszintes csillapitót ,milyen messze van a szárnytól,elég nagy lesz a a csillapitás és vele együtt a hossz stabilitás /ezt később megmagyarázom ,ha valakit érdekel/,szóval ilyen szempontok,ja és nem utolsó sorban a vezethetősége milyen lehet. Ezt lehet még boncolgatni mert van még lehetőség.Gyorsan elküldöm és folyt köv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 13:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Folytatom.A taktikámat kérdezitek/ Laci-Józsi/ Amit megtanultam egy másfajta sportágban azt most megpróbálom itt a modellezésben hasznosítani.Ugye minden nap kezdődik valahogy,kinek igy ,kinek úgy .Nem kelünk fel minden nap egy formán ,mert reggel jól összeveszünk a szomszéddal ,a kutya megint odacsinált a virágágyásra,és már indulhatunk is a versenyre.Tehát nem mindegy ,hogy puszival ébredünk és fínom a reggeli,és az autó is egyből indul.Ugye van különbség a két nap között:Ezt a példát vedd alapul amikor kint vagy a reptéren,vagyis minden nap más.A taktikához így van köze a leirtaknak egyméshoz.Lehet egy előre elgondolt taktikád ,de ez akár meg is változhat napközben,de lehet hogy egy olyan helyzet adódik amikor változtatnod kell,tehát ez nem szentirás és ha ügyes vagy akkor felismered a lehetőséget és azt hogy ezt javadra forditsd/ 10perc-,vagy a döntőben a lehető legjobb eredmény elérése/ .Folyt köv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 14:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megvolt az ebéd.A saját elképzelésemről még nem irtam, a hosszú felvezetés azt szolgálta hogy lássátok mennyi minden befolyásolja a napi taktikádat a versenyre,valószinüleg még lehetne hozzátenni,de most nem jut eszembe.Józsi irta az elképzelését,a szeles változatra/ nem rossz/aminél jobbat talán nem is tudnék, eddig is többnyire ezt csináltuk szeles verseny esetén mert ez volt a legjobb megoldás.Az ALOT-nál nem jelenti azt hogy az eddig alkalmazott taktikai elemeket fel kell rúgni,hanem ,hogy új felfogásban kell gondolkozni.A szabály szerint ,két lehetőség van arra ,hogy a startodat hogyan végezd.Egy egyszerű esetben,valószinüleg mindkét lehetőséget /300m+90mp/kihasználod,na jó,lehet hogy nem lesz 90-mp hanem kicsivel kevesebb,de lehet ,hogy nem éred majd el a 300m-t mert letelt a motorjárati időd.Józsi második elképzelése ,hogy közeledve a motor lejáratához,jó nagy svungot véve pár másodprc alatt fellövi 300m-re a modellt.Túllövés? Igen ezt még nem tárgyaltuk,mert amikor Török Lacival ezt az ALOT-dolgot kitaláltuk nem az volt a cél hogy egy másik ELOT-legyen csak gyengébb változatban,hanem próbáljuk meg a technika segítségével egyenlőbbé tenni az esélyeket és kitaláltuk a 300m-t Látod,már is lehet gondolkozni azon,hogy hogyan is lehetne mégis előnyt szerezni.Azért most visszatérnék mégis oda ,hogy milyen modellt épitsünk.Milyen modell tudná ezt megtenni.Végül az az elképzelés ami a saját versenyzési taktikám lehetne,nem sokban térhet el ezektől az elképzelésektől.Ugy gondolom egyszerü esetben 200-250m között tölteném el a motorjárat nagyrészét és ,ha jól idözitem az utolsó másodprceket ,talán időben érném el a 300m-t.Ez igy egyszerű,de mivel napközben a légmozgás változó,úgy változhat ez a taktika is. Látszólag nagyon egyszerű dolgot kell csinálni,de mégis a napi időjárási viszonylatok ezt többször is megváltoztathatják.Csak a vita kedvéért irtam le ezeket,mert még nagyon kevés az információ a versenyzéshez...Forró már a billentű,irjon más is erről ,valami biztos kimaradt még.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Józsi a telemetriát felejtsd el.Amikor kimész a modelleddel tréningezni akkor természetesen használod,de versenyen nem /csak a csaló cseheknek nem okoz ez gondot,bocsánatot kérek azoktól a rendes cseh modellezőktöl akik miatt ezt kell leirnom/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 122 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség