SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Mr-g-6-elastik motor vintage model original!
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=8&t=124
Oldal: 1 / 8

Szerző:  sry [ 2007 jan. 20. - 9:35 ]
Hozzászólás témája:  Mr-g-6-elastik motor vintage model original!

Üdv. Mindenkinek!

Mivel úgy néz ki, hogy igen népszerű ez a vizi-gumis modell, gondoltam
nyitok neki egy topicot. Egy kedves modellező kollégáról már tudok aki
biztosan építi, egyről akinek félig megvannak a gép archivált rajza,
meg mégegyről akinek megvannak a rajzok és eddig csak félig volt
hajlandó archiválni őket, és nagyon nem halad a melóval (na ez vagyok
én :? )

A géphez tartozik alkatrészjegyzék is ezt most itt beköszöntésként
közlöm is. Csak azért, hogy ha valaki kedvet kap hozzá tudja miket
kell beszerezni. Az alkatrészek egy modellre és az eredeti gumis
kivitelre vonatkoznak!

1,5 mm átmérőjű motorgumi 65 gr.
1,5 mm átmérőjű acélhuzal 0,6 m
1 mm átmérőjű acélhuzal 0,5 m
410x65x45 mm hársfa tömb
1,5 mm vastgságú rétegelt lemez 1,5x1,5 dm
1 mm vastgságú rétegelt lemez 3,0x4,0 dm
0,8 mm vastgságú rétegelt lemez 1,5x1,5 dm
4x4 mm fenyőléc 4 m
2x5 mm fenyőléc 4 m
2x3 mm fenyőléc 3 m
2x2 mm fenyőléc 4 m

meg bevonó, ragasztó, lakk stb...

folyt. köv...

üdv.:SRY

Szerző:  user_32 [ 2007 jan. 21. - 9:39 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok.
Nekem egy kis gondom akadt a szárny szerkesztésével a fesztáv ugye 1100mm ebből kivonjuk a törzs 70mm-ét az 1030 akkor egy szárny fél 515mm 11" felvetítve 525mm.
A rajz szerint a borda osztás 18x40mm ez ugye 720mm.Tehát 720+720+70=1510.
Ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen!!!!!
Előre is Köszönöm.
Uram Tamás

Szerző:  user_32 [ 2007 jan. 21. - 10:03 ]
Hozzászólás témája: 

No megvan a megoldás.megszámoltam a bordákat a rajzon tehát nem 18x40 hanem 13x40 :oops:
Jó építést mindenkinek.

Szerző:  Tamásbá [ 2007 jan. 21. - 13:18 ]
Hozzászólás témája: 

Különben is ilyenkor nyugodtan lehet "alkotni "és
erősítésnek még plusz bordát Pl. középre betenni, vagy a szárnyvég felé kevesebb bordát tenni.
A pontozók ezt nem veszik észre és nem adnak kevesebb pontot a műszaki vizsgán a modellnek.Kép

Szerző:  sry [ 2007 jan. 21. - 13:51 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Csupa-csupa jó híreim vannak. :D

Elősör is Turbo kolléga elkészítette az Mr-g-6 törzsének, és
törzsbordáinak DWG kiterjesztésű CAD rajzait. Ez nagyon jó, de, hogy
nagyobb legyen az örömködés: ezeket a rajzokat a köz hasznára is
bocsájtotta. Hamarosan elérhetővé teszem mindenkinek.

A másik jó hír, hogy erőt vettem magamon és befejeztem az Mr-g-6
eredeti rajzainak archiválását, így megvan az egész gép (jó nagyméretű)
JPG formátumban is. A rajzokra illesztettem méretlécet is, hogy
megfelelő méretre lehessen hozni őket. Ezeket is elérhetővé teszem
mindenkinek.

Továbbá kérdésem is lenne: nincs-e valakinek egy fényképfelvétele
erről a gépről? Én átturtam az újságjaim, füzeteim, de nem találtam,
ha esetleg akadna a sublótfiókban egy fotó akkor azt nagyon szívesen
fogadnám.

Ízelítőnén itt Turbo kollléga rajza:
Kép

Ha felkerültek a netre a rajzok jelzem.

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2007 jan. 21. - 16:55 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Fenn vannak a rajzok az oldalamon, nézzétek meg!

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2007 jan. 24. - 10:54 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Némi változás történt az Mr-g-6 leírásában :!: TURBO kolléga
igen szorgalmas volt és megcsinálta az egész gép CAD rajzait. Ezt
is elküldte nekem, és én nagyon nagy örömmel ki is cseréltem az
előző CAD rajzot erre az új, teljes verzióra.

Kép

Aki letöltötte az előző verziót, az most gyorsan kattintson az oldalamra
és töltse le helyette ezt az újat.

Jó építést, jó repülést mindenkinek!

üdv.: SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2007 jan. 24. - 14:08 ]
Hozzászólás témája: 

Nagyon figyeljétek a " hosszú nóziját a modellnek"! Az akkuval lehet valamitt segíteni.

Szerző:  user_32 [ 2007 jan. 25. - 5:38 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok antikosok .
Nekem ez lesz az első antik modellem ezért elég sokat szemvedtem vele. A fenyőlécet csak teljesen szétáztatva lehet hajlítani szárazon ne is próbálkozzon senki.
Íme: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


No még csak annyit hogy a rajzomon a 4-ik bordát elcsesztem ezt az építés során vettem észre.Ha valaki elkezdte az építést erre figyeljen .Természetesen elküldöm bárkinek a javított 4-es borda rajzát.

Szerző:  Tamásbá [ 2007 jan. 25. - 9:25 ]
Hozzászólás témája: 

Kép


Csak igy tovább, ha kell segítek!
Jó építést!

Szerző:  sry [ 2007 jan. 25. - 11:15 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Turbo kolléga nagyon belehúzott, csak ámulok-bámulok :D

Kérdésem lenne: Nem tudja véletlenül valaki hogy ez a gép milyen
szárnyszelvénnyel készült? A képeken látható, hogy valami
íveltebb (szerintem Dr. Benedek György valamely alkotása) darab:
Kép

De konkrétan melyik lehet? Jó lenne tudni mert akkor kiszerkeszteném
ezt is, és így sokkal pontosabban lehetne megcsinálni a szárnybordákat.

üdvözlettel:SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2007 jan. 25. - 17:11 ]
Hozzászólás témája: 

8%-os szelvény Benedek, de jobban repülne a 7%-os nálad is meglévő szelvénnyel.
A 8%-os, ugyanaz mint ami a Cinegében van.
Szerencséd van, megnéztem a Krakóczki füzetben a szárnyszelvényről nem irnak, igy a 7%-ost nyugodtan be lehet tenni.

Szerző:  sry [ 2007 feb. 02. - 22:28 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Ki lett cserélve az oldalamon a letölthető rajz a javított verzióra. Turbo
kolléga már jópár napja megküldte, de csak most jutottam el idáig
sajnos. Aki ezekután tölti le a rajzot annak már a kijavított, teljesen
jó rajz lesz a birtokában. Külön köszönet Turbo kollégának áldozatos
műszakirajzolói munkájáért.

üdv.: SRY

Szerző:  user_32 [ 2007 feb. 03. - 6:56 ]
Hozzászólás témája: 

A kérdésem a következő.Szerintetek nagy baj lenne ha a szárnyat nem az eredeti módon, hanem gumis megoldással rögzíteném a törzshöz?
Az a legnagyobb gondom , hogy az eredeti megoldással nem tudok semmit betenni a törzsbe .Ezért gondoltam ,hogy egybe építem a két szárnyfelet és felgumizom a törzsre.
Mit szóltok az ötletemhez?
Nekem külömben B6356b profillal épül a szárnyam.

Belefogott-e már más is az építésbe?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.

Szerző:  user_6 [ 2007 feb. 06. - 9:01 ]
Hozzászólás témája:  módosítás

Nem pontozzák le ilyen módosítás miatt a gépet?
Az a helyzet, hogy az elektronikát valóban a szárny alatt lenne jó elhelyezni, így egyszerűen és szépen meg lehetne oldani.
Viszont ha nem tolerálható változtatásnak minősítik akkor esélytelenné válik a gép.
Az eredeti gumimotoros szabadonrepülőnél nem volt ilyen gond.

Oldal: 1 / 8 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/