SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 0:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 31. - 14:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

ANTIK MODELLEZŐ WEB-FELÜLET
http://users.atw.hu/sry/antik.html

A SAM oklevél:
Kép

Ide kerűl a SAM 5 hivatalos közleményei!
Ezt a topikot állandóan a legelső sorban fogjuk tartani és erre megkérjük SRY Mestert, hogy technikailag ezt sziveskedjen megvalósítani, köszönjük.


A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2011 jan. 28. - 8:58-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 02. - 10:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. mindenkinek!

Ha megérkezik a logó, meg egyéb törzsanyagok, akkor azok is itt a
topic elején lesznek feltüntetve!

A topiccal és ezzel az egész témakörrel kapcsolatban szükségem lenne
segítségre is. Jó lenne a lényegi hozzászólásokat "duplikálni"! Arra
gondolok, hogy a fontos információkat a hozzászólás végén megismételni
Angol nyelven is. ehhez viszont Angolul jól beszéló Kolléga segítsége kellene
mert ha én fordítok Magyarról Angolra azt max egy szótárral felszerelt
Pápua fogja értékelni egy Angol anyanyelvű semmiképpen. Viszont a SAM
egy alapjában véve Angol nyelvű nemzetközi köösség, így csak ezen
nyelv aktív használatával kapcsolódhatunk bele ténylegesen ebbe a
nagyszerű kezdeményezésbe.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 04. - 12:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A Budapesti Modellező Sportegyesület- klub
2011 január 16-án 9 órai kezdettel tartja közgyülését a
KURIA UTCÁBAN A SZOKOTT HELYEN.( V,. Kuria utca 3. )

Tamásbá

Kép

( Azért kerűlt ide a közlemény mert több antikmodellezőt is érint a közgyülés!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 05. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us



Antik versenynaptár 2011

Verseny megnevezés és verseny kategóriák Dátum
Hó/nap Helyszín Rendező egyesület Főrendező neve Címe/Telefon/e-mail
Tavaszi Haraszti Kupa
ARC1a, ARC1b. ARC2a, ARC2b, ARC3 03. 26.
tartaléknap
03. 27. Alsónémedi Dr. Benedek György Repülőmodellező Sportegyesület (BGyRSe) Lukács Tibor H-2330 DUNAHARASZTI
Táncsics Mihály út. 2.
+36/20/969-10-78 jetstar@pr.hu

VI. Antiktalálkozó Vágselye (Sala) 04. 16.
Tartaléknap
04. 23. Vágselye
(Sala) ROYAL AERO MODELLER KLUB SALA Alexander Nagy, Frantisek Swiety fero@swiety.sk

Vértes Kupa
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 05. 28. Kecskéd Tatabányai VMK. Szennyei József szennyeij@t-online.hu
+36 30.396-52-05
Id. Rubik Ernő Kupa
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 06. 11.. Esztergom EMK Bodrogi István bodrogik@hotmail.com
+36.20.951-88-83
SAM EB. 06. 22. - 06. 26. San Marino Gruppo Aeromodellistico Sammarinese "Falchi" Domenico Bruschi dbruschi@freeinternet.it
Aranyhomok Kupa 06.25. Kecskemét
Kisfái rét Kecskeméti Modellező Sport Klub Palotai Péter feketerc@freemail.hu
+36.70.614-17-47
Varsányi Rezső Emlékverseny
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 07. 09. Nagykáta Asbóth Oszkár Mod. Klub Csonka István asboth.oszkar@freemail.hu
+36-30-999 5019
Debreczeni Tibor Emlékverseny
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 07. 16. Szentgál Herendi MK Debreczeni Oszkár debi51@freemail.hu
+36.70.371-98-94
Nagykőrös Kupa
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 07. 23. Nagykőrös NVKMK Székelyhidi József nkmk@uw.hu
+36.20.554-514-25
Benedek György Vándorkupa
ARC1a, ARC1b. ARC2a, ARC2b, ARC3
Az Euro SAM szabályzat szerint. 07. 24. - 07. 31. Alsónémedi BGyRSe Lukács Tibor H-2330 DUNAHARASZTI
Táncsics Mihály út. 2.
+36/20/969-10-78 jetstar@pr.hu

Tóth Mihály Emlékverseny
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 08. 06. Dunakeszi BPMSE Meczner András mecznera@gmail.com
+36.30.852-03-92

Szabó János Emlékverseny
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 08. 27. Kecskéd Tatabányai VMK. Szennyei József szennyeij@t-online.hu
+36 30.396-52-05
Münnich Gyula Emlékverseny
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 09. 03. Alsónémedi BpMSe Csicsó Rozália rcsicso@freemail.hu
+36 06.20.497-53-80
XI. Bányász Kupa
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 09. 17
Várpalota VPMK Mórocz Péter p.morocz@hdsnet.hu
60.70.940-01-73
Antik Országos Bajnokság
ARC1b, ARC2a, ARC2b, ARC3 10. 001. Dunakeszi BpMSe Meczner András
Gelencsér Kálmán mecznera@gmail.com +36.30.852-03-92
k.gelencser@richter.hu +36.20.489-82-61


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 12. - 12:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
VERSENYNAPTÁR 2011 ÉVRE:

http://users.atw.hu/sry/antik_2011.htm

Nézzétek meg, és menjetek el minél több versenyre.

Lassan de biztosan átalakuló ANTIK MODELL WEB-FELÜLETEM:

http://users.atw.hu/sry/antik.html

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 12. - 13:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Körlevél az antikmodellezésben elsősorban érintett modellező
vezetőknek!

Kedves antikosok!

Sikerült a SRY fórum üzemeltetőjével, Surmann Zsolttal megállapodni, hogy a fórumon belül egy antikos oldal nyíljon SAM 5 / Antik modellek címen.
Ezentúl alapvetően ezen a fórumon keresztül fogom tartani a kapcsolatot veletek.
Akinek ez nehézséget okoz, az jelezze, és továbbra is megkapja tőlem e-mailben az értesítőket.
Hogy minden oldalhoz hozzáférjetek, erősen ajánlott regisztrálni.
Ha ezzel kapcsolatban gondotok lenne, leginkább Krassó Tamás segítségét kérjétek.
Elérés: http://www.sryforum.atw.hu/

Kívánok mindenkinek eredményes felkészülést a szezonra, hiszen január, február, itt a nyár.
Üdvözlettel: Gelencsér Kálmán.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 12. - 13:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
SAM szervezetek vezetői:

SAM International Chapters sorted by Country
Updated 08-Jan-2011
SAM Chapter Coordinator contact for new chapters and updates PDF copy of this page Link to SAM Chapter logos and descriptions
Chap. Chapter Title/WebPage Name/Email Address City Country Telephone
1953 SAM 1953 Argentina Carlos Gaozza Tamborini 3170 - 1429 Buenos Aires Argentina (011) 542-7413
84 The Vintagents Jim Hardy 9 Dellvene Crescent Rosewood, Qld. 4340 Australia 07 546 798 56
1993 1993 S. Australia OT Assoc. Don Howie 15 Yeo Avenue ??High SA, 5063 Australia -
270 270 Western Australia Paul Baartz 20 Granville Way Willetton WA 6155 Australia -
83 Chapter 83 Canberra Old Timers Allan Laycock 6 Marks Place Macgregor ACT 2615 Australia 610 2 62543076
600 SAM 600 of Australia Kevin Kryer President 2 Bogong Court Doncaser East Vic. 3109 Australia 61-03-9842-4361
700 Victorian Society of Antique Models Peter Hosking 43 Miller St, Newcomb, SA, 3219 Australia 610 352485461
1788 1788 Australian Chapter Gail Scott 44 Ravel Street Seven Hills NSW 2147 Australia -
2010 Old Pals Yves Bourgeois Cité des Cerisiers 23 B-6460 Chimay Belgium 003243670786 Andre Audrit

107 Chapter 107 David Axler 10433 134th St Edmonton, Alberta, T5N2B3 Canada 780-452-1536
1616 The Great Lakes Bill Allemang 59 Orkney St. West Caledonia,Ontario, N3W 1B1 Canada 905 765 1616 or 289 237 5495 cell
69 Chapter 69 SAM Manitoba (Alt web site) Paul Gittel 10 Bering Ave Winnipeg Manitoba R3K OE9 Canada (204) 832-6293
54 Maple Leaf Chapter Roy Bourke 56 Clareville Cr. Toronto Ontario M2JC1 Canada -
52 Chap. 52 Society of Alberta Antique Modelers Bernard Guest 59 Woodford Dr. SW Calgary, Alberta T2W 4C2 Canada (403) 238 1499
110 Chapter 110 North of Superior Flyers Jim Milne RR # 6 Site 4-17 Thunder Bay Ontario P7C 5N5 Canada 807-939-1502
86 Chapter 86 Richard Lyle Barlow 1365 County Road #2 RR1 Box 8 Prescott Ontario K0E 1T0 Canada (613) 348-1696 home (416) 723-8440 cell


89 S.W. Ontario OT'ers Art Lane 9-617 Wharncliff Rd.S. London Ontario N6J2N7 Canada -
95 Chapter 95 SAM Bohemia Vladimír Kostečka K Jordánu 114 273 01 Kamenné Žehrovice Czech Republik -
78 Chapter 78 Jaraslav Rybak Kpt. Nalepky 45 Svitavy 568 02 Czech Republik -
1935 Dansk Modelflyve Veteranklub Fritz Neumann Kjaersvej 73 DK-4220 Korsoer Denmark -
35 Chapter 35 Dick Hardwick 117 Clifton Road Shefford Bedfordshire SG17 5AG England -
0 SAM Zero Keith J Harris 21 Burns lane Market Warsop Mansfield Notts NG2O 0 PA England -
1066 1066 And All That John. D. Thompson, Secretary Beachmede
Meadow Lane Hartley Wintney
Hants, RG27 8RP, UK England 01252 842471
70 Chapter 70 Aeromodelers Ancient J.M. Piednoir 23 Alle'e Herlod 93340 Le Raincy France -
85 German Society for Antique Modeling Leo Bussmeier Am Kip 24 D 48268 Greven Germany -
97 Csepeli Modellezo Sportegyesulet Emil Meszaros Temesvari 26 Budapest 1212 Hungary -
5 SAM Hungary Kalman Gelencser Kellner Dr. u. 36 Vecses 2220 Hungary 36-29-351-747
301 Falchi San Marino Nick Bruschi via dei Boschetti, 31 Borgo Maggiore Rep San Marino San Marino +390541/729119
2001 Chapter 2001 L'Aquilone Pino Carbini Via Monte Cauriol, 22 36061 Bassano del Grappa VI Italy -
62 Chapter 62 SAM Italia Sergio Scirocchi President Via Rosmini, 5 60019 Senigallia (An) Italy -
108 Chapter 108 Japan Old Timers Takuya Yamamura Sanda City Hyogo-KenG1301 Mukoh Ga Oka 5-2 Japan 669-1544
55 Chapter 55 Assoc. of Vintage Aeromodelers Neil McDougall 60 Heke Street Wellington 6004 NewZ. -
1928 SAM Chapter 1928 Martin Evans 71 Spinella Drive Bayview Auckland NewZ. +64 (9) 444 6204
74P Chapter 74P Julio lsidro Rua B Joao de Castro, 12 1495-074 Alges Portugal -
119 SAM Slovak Republic Alojz Pajdlhauser Puskinova 30 941 01 Tvrdosovce Slovak Republic ++421 905 264 339
122 SAM 122 Slovak Republic Lubomir Hrncar Pesia cesta 71 Samorin Slovak Republic +421905 870 008
67 Svenska Modellflygares Oldtimer Sallskap-SMOS. Per Nilsson Linnte; gatan 23 SE-413 04 Gothenburg Sweden Phone +46-31 422402 Fax+46-31 426519
1090 SAM Turkey Mehmet Arcasoy Haseki Sultan Mah, Samipasa Sokak, No:5 Babaevi Apt, Daire :4 Haseki 34096 Aksaray Istanbul Turkey +90 535 924 8643


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 14. - 7:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
---------- Forwarded message ----------
From: Pogány Ádám <pogany.adam@megaholz.hu>
Date: 2011/1/5
Subject: Tisztelt modellező társaimvégleges
To: "László, Török" <toroklaci21@mailbox.hu>



Tisztelt modellező társaim!





Talán még nem késő néhány mondatot fűznöm az antik modellek szabályzat változásaival kapcsolatban fellángolt vitához. Kérek tisztelettel mindenkit, olvassa el ezt a néhány mondatot, azután döntsön szíve szerint.

A magyar antik szabályzat körül már az elmúlt két évben is komoly viták alakultak ki, személyes nézeteltérések, rossz hangulat kíséretében. Azt gondolom ez nem méltó az antik modellezés ügyéhez, ahol épp előttünk élt, rendkívül tehetséges generáció munkájának állítunk emléket. Az ő idejükben ez a hangulat elképzelhetetlen volt, hisz egymás támogatása nélkül a modellek el sem készültek volna.

A probléma az, hogy miután a beleszólás lehetősége meg volt, mindenkinek akadt egy kitűnő módosító javaslata, „véletlenül” persze olyan, ami az ő felkészültségének modelljének, pénztárcájának leginkább megfelelt.

A másik jellemző dolog, hogy a javaslat tevők azonnal elkezdtek mindenkire haragudni, aki nem értett velük egyet.

A kompromisszumkézség teljes hiánya volt jellemző, utolsó érvként pedig az; „akkor én (mi) abbahagyom (hagyjuk) alakú tőmondat.

Lépjünk ki ebből a mederből!!!

A szomszédos országok szinte mind beleestek ebbe a csapdába és Szlovákiában, Ausztriában, Németországban kettészakadt az antikos társadalom, ami náluk is szégyenletes, de nálunk tragikus lenne a kis létszám miatt.

Az egységben maradás legjobb módja, ha lényegi változtatás nélkül átvesszük a SAM szabályzatot. Nem azért mert az tökéletes,hanem mert abba nem tudunk beleszólni, ráadásul

3évente változtatható benne bármi. A SAM szabályzat szerint bonyolított versenyek ugyanolyan jók, mint a mieink. Ráadásul már csak a kicsinyítés / nagyítás; a profil hűség és a

repülj amíg tudsz típusú döntő ami a különbséget jelenti.

Jogos az a felvetés, miszerint 2012 jan. 1-től legyen ez a változás, ha valaki új modellt akar építeni legyen rá ideje. (szerintem a régi modellek teljesen jók inkább az eredeti profilból engedjünk eltérést egy évig és vezessük be minél hamarabb, hogy a viták elüljenek a lehető

leggyorsabban. Itt szeretném jelezni én bármilyen szabály alapján hajlandó vagyok versenyezni, mert már tudom a találkozás a barátokkal többet ér, mint a „köcsög”.

Még egy szó a gumis kategóriáról. Elfogadásra került egyértelmű többségi szavazással néhány új szabály. Szinte fel sem álltunk az asztaltól, már néhányan jelezték, hogy ez mekkora ……. „butaság”. Ebből is világosan látszik, hogy mennyire nem nekünk való a szabályalkotás, mennyire képtelenek vagyunk elfogadni a más véleményét.



Ennek fényében zárszónak újra javaslom elfogadásra a működőképes SAM szabályzatot és próbáljunk nem haragudni senkire, hisz a versenyeken mi magunkat – gyengeségeinket- kell legyőzni, nem az ellenfeleket, akik ráadásul a barátaink.







Tisztelettel:

Török László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 14. - 10:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdvözlet Mindenkinek!

előre jelezném, hogy ÉN NEM VAGYOK ANTIK MODELLEZŐ, ami elég nagy
szégyen rám nézve, és igyekszem is javítani ezen hiányosságomon, ahogy
tudok.

Viszont így pálya széléről bekiabálóként, lenne egy javaslatom:

Eddig többször nekifutottam már a szabályakotásnak. A hivatásom szerint
elég sokat foglalkozok jogszabályokkal és úgy voltam vele, hogy ez menni
fog nekem. Ismerem a jogszabályi logikát, a joganyagok felépítését,
szerkezetét, na meg az adott modellezési ág sajátosságai is, így könnyen
fog ez menni.

Na hát nem ment könnyen, konkrétan sehogy sem ment. A vége az
lett, hogy kerestem egy a témában vonatkozó hazai, vagy külföldi, már
alkalmazott szabályzatot és azt "húztam rá" az adott feladatra. Persze
ez jó is lett, meg nem is, de legalább volt valami. Aztán a konkrét
versenytapasztalatok alapján addig faragtam míg jobb nem lett kicsit.
Igazán jó soha nem lesz, mert olyan nincs. Mindenkinek megfelelő,
minden, az életben előforduló helyzetet lefedő és kezelő szabályozás nem
létezhet.

Egy nagy tanulsága volt ennek az egésznek számomra: a valós élet
eseményeit kell modelleznie a szabályzónak, és nem az élet menetét
kell hozzáidomítani egy kreált szabályrendszerhez. Talán ez lehet a
siker egyik kicsiny összetevője.

Elnézést a kibickedésért.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 14. - 12:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Először is köszönöm " sry" -nek a hozzászólását!

KÉREM TISZTELETTEL KETTŐ HÓNAPJA ÁTADTAM ( visszaigazolva van!)
javaslatomat a szabályzattal kapcsolatban:
ÚGY AHOGY VAN ÁT KELL VENNI A SAM SZABÁLYZATOT!

A verseny rendezőknek meg kell adni a jogot - most is megvan - döntsenek a reptér, időjárás, indulok száma, meddig ér rá a rendezőség, mikor sötétedik, kihúl e a helyszinen főzött ebéd, stb. alapján,
hogy MENNYI START VAN, HÁNY PERCET LEHET REPÜLNI HOGYAN TÖRTÉNIK A DÖNTŐ STARTOK LEBONYOLÍTÁSA!

ILYEN EGYSZERŰ AZ EGÉSZ.
( Sajnos nekünk nemtudomka sziget lakóinak az egyszerű megoldás nagyon komplikáltnak tünik.)

Tamásbá

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 14. - 17:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Originált SAM szabályzat!




2011 - 2013 Rules for SAM RC Euro Champs



A. General Contest Requirements


In order to demonstrate fidelity to an original design, entrants may be required to provide SAM approved plans and/or photos of their models. The contest officials may measure and weigh models at any time in order to assure compliance with specifications.



The model’s design year and name or the designer’s name must appear on its surface. The model’s airfoil sections and landing gear position must be the same as the original. Dual wheel landing gears may be substituted for original one-wheel designs but not vice versa. Unless otherwise stated propellers must be two bladed, non-folding, and non-metal. All events permit scaling.



All events permit the contestant multiple entries provided they represent different designs. However, only one model from each contestant may earn a prize or receive points if an overall championship is to be awarded. Points for an overall championship will be three for each first place finish, two for each second place, and one point for each third. All models entered should be reported in the final results regardless of flights or placements.



Prior to model flying the contest director will hold a pilot’s briefing each morning in English and the local language or languages. He will name the events to be contested, the time periods each day during which official flights may be launched, and a tentative flyoff schedule in case of ties. He will explain the launch and landing areas, the RC channel control procedure, the safety rules, and any additional considerations for retrieving flyaway models from adjacent fields. The CD may also answer questions during these briefings.



The contest field will provide a smooth take-off area for the ROG of larger models and a generous landing area appropriate to the site. All events permit the use of binoculars and assistants. All model landings outside the designated area are to be scored zero. All engine or motor overruns are to be scored zero. Ground poles with mylar tape are acceptable but no thermal detecting devices of any type may be used in any model. Violation will result in disqualification of the contestant. To avoid flying over spectators, car parking, tents, and caravan areas, a safety line will be established. Officials will enforce this safety line by issuing a warning for the first infraction and scoring the flight zero for a second infraction.



This document has been approved in English by members of the below listed jury for years 2011, 2012, and 2013 of the SAM RC Euro Champs and will be the basis for any and all translations. It may be posted on SAM websites in other languages for convenience. SAM Euro Champs hosts will post specific venue and date information as soon as it is available. San Marino will host 2011 to be followed by Slovakia in 2012 and Hungary in 2013.



Current jury members are: Domenico Bruschi, San Marino; Leo Bussmeier, Germany; Tiziano Bortolai, Italy; Jaroslav Rybak, Czech Republic; Alojz Pajdlhauser, Slovakia; Kalman Gelencser, Hungary, and Ed Hamler, USA. Approvals registered in July 2010.






B. Standard Contest Procedures



The contestant is responsible for adherence to all contest procedures. He must know and comply with all rules for models in those events in which he competes. He must sign a statement to this effect on his official application form.



Transmitters may be checked for compliance with frequency specifications at any time.

A frequency control board or carousel will be employed to avoid radio interference. Only one unique channel pin will exist for each specific frequency on the board. The control board or carousel will also provide for the display of the name pins of those contestants waiting to fly on each specific channel. Contestants will share the use of popular channels by taking turns in the order of the name pins displayed.



Transmitters in use for flying or in the pit area must have the exact numbered channel pin attached prior to operation. The contestant’s name pin must be attached to the control board in place of each channel pin in use. The contestant himself must replace the channel pin after its use and return his name pin to the bottom of the waiting stack if he wishes to use the same channel pin later. The announcement of available channel pins by an official will expedite timely completion of the scheduled events.



After taking a channel pin the contestant is allowed five minutes to launch an official flight whenever another contestant is waiting to fly on the same channel.



By announcement of the CD, the above channel control procedure may be waived only for radio control systems utilizing 2.4 GHz spread spectrum technology.



Due to glider towline launches, OTVR will be the only event flown in specific rounds announced by the CD. Glider flight times start upon release from the towline and end when the model first touches the ground, or an object on the ground, or another person operates the controls of the radio transmitter.



Except for the Old Time Glider event, OTVR, a contestant may launch an official flight in a scheduled event at any time during the daily contest flying period provided: a) he has in place on his transmitter the appropriate channel pin, b) he has in his sole service another contestant and/or official as timekeeper, c) the timekeeper has a digital stopwatch and the contestant’s flight card, and d) all previous flights on the card have been posted officially.

The timing of a powered model’s flight starts upon release from the hand and continues throughout its flight until it first touches the ground, an object on the ground, or another person operates the controls of the radio transmitter.



Fractions of seconds are omitted in recording all model flight times.



Officials are required to adhere to these procedures, rules, and requirements, as approved. In exceptional situations however, the CD may reduce motor run times, max flight times, and/or number of flights taken in an event in order to assure that reasonable opportunities to fly exist when inclement weather, winds exceeding nine meters/second (20 mph), fading daylight, limited visibility, and other special circumstances arise.








C. Special Contest Procedures



In order to enforce and assure compliance with rules the CD may, at any time and without notice, assign officials to monitor engine run times, model flight times, and adherence to model weights, motor specifications, and fuel allotments. The official will verify all recorded information with his signature on the contestant’s official flight card.



Protests must be made to the CD in writing and must specify the particular procedure or rule to be considered by the SAM International Jury. The Jury and the CD will hear arguments from plaintiff and defendant before reaching a decision.



D. Special Flyoff Procedures



Tied scores in an event will be resolved by a flyoff unless all contestants with the same final scores agree unanimously to another method such as tossing coins or drawing lots. The tentative times for possible flyoffs will be announced at each morning’s pilot briefing. At the discretion of the CD, flyoffs may be scheduled in the afternoon following regular contest flying or in the next morning before the regular events begin.



The actual start of a flyoff must be announced to the contestants at least one half hour prior to launch and again at one quarter hour prior to launch in order to discover any channel conflicts. Unresolved conflicts in one flyoff will require two or more heats with order determined by the tossing of coins or drawing of lots.



Each contestant will have two timekeepers assigned to him, one of which is designated the primary timekeeper who should speak the contestant’s language and count down the engine or motor cutoff. The second timer will act as back up and confirmation for the first. Both will time the engine run and total flight time.



Contestants in the first heat will be allowed five minutes to ready and launch their models. Contestants in a second or third heat of the flyoff may launch as soon as the conflicted channel pin has been given to them for their use.



In order to break the initial tied scores in an event, the flights of models in flyoffs will be of unlimited duration. All other rules specific to the event will apply.








2011 – 2013 SAM Euro Champs Event Rules





1. Class A OTMR – Old Timer Gas LER

Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1951. Models must weigh a minimum of 10 ounces per square foot of planform wing area (30.5 gr. per sq.dm.) The maximum displacement of all engines is 4.9 cc (0.300 cu.in.) All engines produced prior to 1957 or 1960, if plain bearing, are accepted. Engines with Schnuerle porting, PDP porting or ABC or AAC piston/liners are prohibited. Engines with supercharging, turbocharging, tuned resonance pipes, or power pipes are prohibited. SAM approved repro engines are accepted as original engines.



Spark ignition engines using cam operated points, spark plugs, batteries, coils, and transistors are accepted. Spark ignition engine run time is 35 seconds.



The engine run time for diesels produced prior to 1950 is 35 seconds.

The engine run time for diesels produced after 1949 is 23 seconds.



Glow engine powered models must have a minimum of 225 sq.in. wing area per 0.1 cu.in. of engine displacement (8.85 sq.dm./cc.) Glow engine run time is 23 seconds.



Converted engine powered models must have a minimum of 225 sq.in. wing area per 0.1 cu.in. of displacement (8.85 sq.dm./cc.) Converted engine run time is 28 seconds.



Class A OTMR models must ROG, or be hand launched with CD’s prior authorization for all models.

Model’s score will be the sum of the three best flights of four 8 minute max flights.



2. Class B OTMR – Old Timer Gas LER

Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1951. Models must weigh a minimum of 10 ounces per square foot of planform wing area (30.5 gr. per sq.dm.) All engines produced prior to 1957 or 1960, if plain bearing, are accepted. Engines with Schnuerle porting, PDP porting or ABC or AAC piston/liners are prohibited. Engines with supercharging, turbocharging, tuned resonance pipes, or power pipes are prohibited. SAM approved repro engines are accepted as original engines.



Spark ignition engines using cam operated points, spark plugs, batteries, coils, and transistors are accepted. The displacement of engines produced prior to 1950 is 5.0 cc to 20 cc (0.301 to 1.20 cu.in.) Displacement for spark ignition engines produced after 1949 is 5.0 to 10.65 cc (0.301 to 0.65 cu.in.)

Spark ignition engine run time is 35 seconds.



The displacement for diesel engines is 5.0 to 10.65 cc (0.301 to 0.65 cu.in.)

The engine run time for diesels produced prior to 1950 is 35 seconds.

The engine run time for diesels produced after 1949 is 23 seconds.



Glow engine powered models must have a minimum of 225 sq.in. wing area per 0.1 cu.in. of engine displacement (8.85 sq.dm./cc.) The displacement for glow engines is 5.0 to 10.65 cc (0.301 to 0.65 cu.in.) Glow engine run time is 23 seconds.



Converted engine powered models must have a minimum of 225 sq.in. wing area per 0.1 cu.in. of displacement (8.85 sq.dm./cc.) The displacement for converted engines is 5.0 to 10.65 cc (0.301 to 0.65 cu.in.) Converted engine run time is 28 seconds.



Class B OTMR models must ROG.

Model’s score will be the sum of the three best flights of four 8 minute max flights.




3. NMR 2.5 - Nostalgia Gas LER

Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1957. Models must weigh a minimum of 100 ounces per cu.in. of engine displacement (173 gr. per cc.) Any spark ignition, cross scavenged glow or diesel engine up to .152 cu.in. (2.49 cc) displacement produced prior to 1961 is acceptable. Pressurized fuel systems are acceptable. Engines with Schnuerle porting, PDP porting or ABC or AAC piston/liners are prohibited. The engine run time for all NMR models is 18 seconds.



2.5 NMR models must ROG, or be hand launched with CD’s prior authorization for all models.

Model’s score will be the sum of the three best flights of four 6 minute max flights.



4. NMR - Nostalgia Gas LER

Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1957. Models must weigh a minimum of 100 ounces per cu.in. of engine displacement (173 gr. per cc.) Any cross scavenged glow or diesel engine from .153 up to .65 cu.in. (2.50 to 10.65 cc) displacement or any spark ignition engine from .153 up to 1.20 cu.in. (2.50 to 20 cc) produced prior to 1961 is acceptable. Pressurized fuel systems are acceptable. Engines with Schnuerle porting, PDP porting or ABC or AAC piston/liners are prohibited.



NMR models must ROG. The engine run time for all NMR models is 18 seconds.

Model’s score will be the sum of the three best flights of four 6 minute max flights.


5. Texaco

Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1951. Models must weigh a minimum of 10 ounces per square foot of planform wing area (30.5 gr. per sq.dm.) Any engine, original or repro, may be used. Any spark, glow, or diesel engine up to .65 cu.in. (10.65 cc) displacement or any pre-1950 spark ignition engine up to 1.20 cu.in. (20 cc) is acceptable. Throttles are acceptable. RC engine cut-off is required for safety. No conversions of glow engines to spark ignition are permitted.



The fuel allocation for Texaco models will be 2 cc per 400 grams of model weight (2 cc per 14.1 ozs. Advp). Model weights are rounded to the nearest 400 gram multiple.



Grams weight Fuel Grams weight Fuel

0-600 2 cc 2601-3000 14 cc

601-1000 4 cc 3001-3400 16 cc

1001-1400 6 cc 3401-3800 18 cc

1401-1800 8 cc 3801-4200 20 cc

1801-2200 10 cc 4201-4600 22 cc

2201-2600 12 cc 4601-5000 24 cc



Texaco fuel tanks must be no greater than the maximum capacity allowed according to the model weight chart above and must be in a position to be easily verified. An official will weigh the model, measure and record the tank capacity on the flight card and sign his approval.

The engine may be run before launching and the tank may be topped off with engine running.

All Texaco models must ROG.

The model’s score will be the single best flight of three 30 minute max flights.


6. 1/2A Texaco

Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1951. Model must weigh a minimum of 24.4 grams per sq.dm. (8 ozs./sq.ft.) of planform wing area. Engine must be a Cox reed valve engine of .049 cu.in. displacement (0.80 cc) with integral 5.1 cc capacity fuel tank. Propeller may be any non-folding prop of 8 inches diameter or less. Any fuel without gasoline (petrol/benzene) is acceptable. Tanks may be topped off with engine running.



&frac12; A Texaco models may be hand launched or ROG at pilot’s discretion. The model’s score will be the sum of the three best flights of four 15 minute max flights.





7. Speed 400 Old Timer – 1/2A Electric Limited Motor Run



Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1951. The minimum wing loading will be 24.4 gr. per sq.dm. (8oz./sq.ft.)

Regardless of size, the absolute minimum weight for all models will be 454 grams (16 ozs. Advp.)



Propulsion must only be a Graupner Speed 400 6.0v ferrite permanent magnet motor (27.6 mm diameter, 38 mm long with a 2.3 mm shaft without ball bearings) with direct drive to a non-metal propeller. Folding propellers are acceptable.



The battery pack may be six NiMH cells or two Lithium chemistry cells of any capacity with manufacturer’s label clearly visible. Any BEC-ESC power control system is acceptable.



The model may be hand launched or ROG at pilot’s discretion. The motor may be run only during the first 90 seconds of flight. The model’s score will be the sum of the best two of three 15 minute max flights.



8. ELOT – Electric Old Timer Limited Motor Run



Entries may be any gas powered model airplane designed prior to 1951. Motor type, propeller, drive, and power control systems are unrestricted. Battery may be a 7 cell NiMH or a 2 cell LiIon/LiPo pack of any capacity with producer’s label clearly visible. Model must weigh a minimum of 24.4 grams per sq.dm. (8 ozs./sq.ft.) of planform wing area. Motor may be run only during the first 45 seconds of the flight.



Model must ROG, or be hand launched with CD’s prior authorization for all models.

Model’s score will be the sum of the three best flights of four 10 minute max flights.



9. OTVR – Old Time Gliders

Entries may be any model airplane glider designed prior to 1951. Wingspan must not exceed 3.5 meters (138 inches).



The launching towline must not exceed 100 meters in length or 20 meters of elastic rubber and 80 meters of normal line. The extended towline must not exceed 170 meters.



Model’s score will be the sum of the three best flights of six 5 minute max flights.


Sajnos hirtelen nem állt módomban lefordítani sajnálom, de a lényeget aki akarja érteni fogja!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 14. - 18:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Elküldve: Pént. Jan. 14, 2011 9:53 am Hozzászólás témája: Szabadonrepülő antik modellek

--------------------------------------------------------------------------------

Tisztelt Török Laci!
Örömmel vettem leveledet a förumon és örömmel venném ha reisztrálnál is.A téma jogos és most nem akarom ragozni.... Szerintem is be kel végre fejezni a szabályzat körüli vitákat. A SAM_nak van egy szabályzata azt le kell forditani és alkalmazni. Úgy gondolom avval hogy csatlakoztunk egy szervezethez elköteleztük magunkat at ő szabályaikhoz. A többi szakágban sem avval kezdődik az év hogy megvitatják a FAI szabályzatot. Most amikor EB-t akarunk rendezni különösen fontos ez.
Merem ezt mondani hátammögött egy EB és VB tapasztalataival.
Orosházán ilyen fel sem merült!
Kérem a tisztelt Fórumozókat szóljanak hozzá a témához.
Üdvözlettel: Tóth Pista
_________________


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 14. - 21:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az én szolid véleményem az, hogy a legfejlődőképessebb rendszer a diktatúra. Nem jó mindig kikérni mindenki véleményét. Ha a vezetőség úgy döntene, hogy a szabályrendszert átveszi annak én is örülnék.
Hiszen már csak a profilhűség, és a kicsinyítés-nagyítás a kérdés.
A repült időket természetesen nem kellene átvenni, illetve Szentírásnak tartani.



Azt érzem, hogy félnek a már elkészült nagyított modellektől, és ezért nem lesz idén SAM.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 16. - 8:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Elküldve: Szomb. Jan. 15, 2011 8:12 pm Hozzászólás témája:

--------------------------------------------------------------------------------

Kedves Totó 55!

Teljes mértékben egyet értek veled. Ha a SAM szerint kívánunk EB-t rendezni, akkor annak szabályzatát kell alkalmazni. Mint tagok viszont ha jobbiító szabálymódosító javaslatunk van, akkor előterjeszthetjük, ahogy az a CIAM-ban is történik. A " mi kutyánk kölyke" az elektrogumis. Ennek elismertetéséért lobbi tevékenységet kell folytatni, és olyan szabályzatot alkotni, ami a nemzetközi porondon is megállja a helyét. A most elfogadott módosítás, talán ebbe az irányba mutat.

Átvéve az antik szabdonrepülő Topicsból!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 16. - 14:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Elküldve: Vas. Jan. 16, 2011 11:59 am Hozzászólás témája:

--------------------------------------------------------------------------------

Tisztelt Modelezők.Barátaim.
Elősször is elnézést azért,hogy nem csak egy témához szólok hozzá.
Először is mindenkit kérnék,hogy a versenyeken ne elenfélként vegyük egymást hanem játszó barátnak. Akkor mindenki győsztes lessz a végén.
Én ezt a kérést már töbször elmodtam de hiába. Indoklás:
1988.évben amikor nagy örömel nekifogtunk a Co Modellek bevezetésének
akkor Benedek Gyuribácsi is ezen a véleményen volt. Nemakarom taglalni
de mi lett a kategóriából. Egyeseknek jó üzlet.Tönkre is ment a katagória
mivel fillérekből nehéz foritok lettek amit ma ráköltenek és mégsem
repülnek a gépek csak kézben járnak.Ezért vége a kategóriának.
Az antik kategóriában ugyan igyjárt a Gumis is.
A szabadonrepülőben ugyan ez a megálapitás mivel megszüntették a
felhúzózsinór méretét kissebb területen nem lehet repiteni.

Elnézést de a sajáttapasztalatomat irtam le.Ezek a rossz változások vezetnek oda,hogy egyre kevesebb az aktiv modelező és
versenyző inkább mindenki csak magának játszik.Én is ezt teszem pedig
van 6 kategóriára való modelem.

Mégegyszer elnézést kérek mindenkitöl.Remélem nem bántottam meg senkit.

Üdvözlettel. Hörbi, Kanyik J.


Átvéve a másik Topicsból!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség