FIGYELEM FONTOS!
Kedves antikosok!
Ezúton hívom fel a figyelmetek, hogy 2012-től szeretnénk bevezetni a SAM EU szabályzatot. A szabályzat magyar, és angol nyelven megtalálható a SRY fórumon.....
Néhány dolgot azonban úgy gondolom, hogy nem kellene átvenni.
Az egyik az, hogy a különböző kategóriákban más, és más a startok száma. Például vitorlázóban 6 start, 3 kiesővel. Én úgy gondolom, hogy maradhatnánk a bevált 3 start kieső nélküli változatnál minden kategóriában. Meggondolandó esetleg a 4 startból 1 kieső.
A másik, amit nem gondolok átvenni, az a Texaconál a 30 perces repülési idő, elég lenne 15 perc is.
Az ARC3 elektrogumis kategória nincs a SAM EU-ban, ezért azt továbbra is a saját szabályaink szerint bonyolítanánk. A 2013-as EB-n kiírjuk az elektrogumist, meglátjuk, hogy mennyire nyeri el a többi ország tetszését.
A SAM EU-ban több olyan kategória van, amit itthon nem művelünk. Nem lenne jól, ha a társaság nagyon felaprózódna a sok kategória között. Ezeknek a hazai bevezetése csak akkor lehetséges, ha egyrészt van elegendő számú (legalább 5) versenyző, másrészt a rendező kiírja az adott kategóriát. Néhányan már most is rendelkezünk ilyen modellekkel. Ezekkel csak ott tudunk versenyezni, ahol ki van írva, pl. EB-n.
Ezekről a dolgokról majd a szezon végén fogunk még részletesen beszélni, addig is lehet tervezgetni, új kihívásokat keresni.
Gelencsér Kálmán.
06 1 2011-01-26
Kedves antikmodellezők!
Amíg hivatalosan is megjelenik a módosított Magyar Antik Szabályzat, értesítelek benneteket az idei változásokról.
ARC1a kategória: vitorlázó modellek 1200 mm fesztávolságig. A fesztáv 1270 mm-re módosul.
ARC1b kategória: nincs változás.
ARC2a Texaco kategória: csak az 1951 előtt gyártott benzinüzemű motor engedélyezett, max 20 cm3 lökettérfogatig.
ARC2b kategória: elektromos modelleknél a motorjárat 45 másodpercre csökken, a repülési feladat (10 perc) meghagyásával.
ARC3 kategória: elektrogumis. A minimális felületi terhelés 15 g/dm2.
A megengedett maximális névleges légcsavar átmérő a kefenélküli motornál 7,5 coll.
A repült idő 1 perccel csökken, tehát a feladat: max. 1 perc motorjárat, 7 perc összes repült idő.
Üdvözlettel: Gelencsér Kálmán