Retroplane 2014 részvételi elöirások, feltételek A találkozó szervezése és lebonyolithatósága a repitések számától és idötartamától, a vendéglátók lehetöségeitöl, az egymás közötti kapcsolatok ápolásától, a sponsorok ajándékaitól, a dijak számától, stb. függ. Ezeknek kezelhetösége, áttekinthetösége érdekében a résztvevök száma 60 személyre van korlátotva. Minden ambicionált modellezönék lehetösége van a résztvételre, de a jelentkezök nagy száma, a magas szinvonal biztositása érdekében a következö feltételekkel akrajuk biztositani legelsösorban a leginkább motivált és legalkalmasabb modellezök résztvételeét.
Amit a jelentkezéskor figyelembe kell venni: Tapasztalat szerint az elöre bejelentkezettek közül 10 személy közül minden évben 9 lemondja a részvételt, mert nem lett készen a találkozó idejére a gépével, illetve nincs más modellje amivel résztvegyen. Ezért csak olyan modellel lehet jelentkezni, amelyik a jelentkezés idöpontjában már elkészült és repülöképes és a Retroplane elöirásoknak teljes mértékben megfelel.
Milyen modellekkel lehet részt venni? Élethü gépek fa-, acélcsöépitéssel, vagy teljesen fémböl készitve, lakkozott szövetbevonással, és/vagy lakkozott faboritással, amelyek tervrajz, vagy egy kit alapján készültek és olyan vitorlázógépek modelljei, amelyek eredetije szintén fa-, acélcsö-, vagy fémépitésüek. A festés szabadon választható, de illenie kell a repülögép stilusához Egyes részletek, pl. orrburkolat, kerékburkolat, szárnycsatlakozás, oldalkormány boritása esetleg megoldható üvegyszálas technikával. Az élethü modell eredetijének elsö repülése legkésöbb 1960-ig bezárólag megtörtént, hogy igy az oldtimer vitorlázórepülés “jószellemét életben” tarthassuk. Ezen idöpont után már nagyon sok gép készült üvegszálas technológiával.
Hogy ennek a szellemnek minél jobban megfeleljünk, ezért okvetlenül szükséges: A pilótafülkét kiépiteni, müszerfallal, botkormánnyal és további kezelöelemekkel Egy “emberi” kinézésü pilótababát beültetni, teddimackót, vagy rétlemezböl kivágott figurát elkerülni Az eredetihez igazodó lajstromjelezést használni, akkor is, ha gép festése fantázia alapján történik Olyan jellegü féklapokat alkalmazni, mint az eredeti gépen Olyan részleteket mint pitotcsö, szerelönyilások, kampók, stb. nem elfelejteni Bármely szerelönyilásnál zsanérként nem szabad Tesafilm ragasztószalagot használni Antennákat nem a törzsön kivül, pláne ragszstószalaggal rögzitve, hanem a törzsön belül elrejtve elhelyezni Kivüröl látható szárny-, vagy vezérsikfelerösitö müanyagcsavarokat nem szabad alkalmazni
A péntek esti géptörzs-szemléhez okvetlenül megfelelö törzstartó állvány épitését ajánljuk!
A géppark megújitása: A jövöben legfeljebb 3 darab azonos tipusú vitorlázógép részvétele lehetséges. Ha egy gép például 2007-ben már résztvett a találkozón és utána 2008-ban és 2009-ben is, akkor a következö alkalomra az illetönek egy új modellel kell bejelentkeznie. (Az ún. “mini-oldtimer” modellekre ez nem vonatkozik. Ld. lent.)
Mely modellekkel nem lehet részvenni? Olyan gépek, amelyek eredetije részben, vagy teljesen üvegszálas technológiával épült. RTF, ARF, ARC modellekkel, vagy kitekkel, amelyek üvegszálas törzzsel, vagy fával boritott müanyaghab szárnnyal rendelkeznek, pl. Multiplex KA6, Graupner Minimoa, stb. Modellek, amelyeket a résztvevö készen vett és nem maga épitett az RTF kategórába esnek és ezáltal a részvételböl ki vannak zárva. Olyan modellek, amelyek bevonására Oracover, Solarfilm, stb. lett felhasználva, tehát nem szövetjellegü bevonóanyagok és nem lettek lakkozva. A „mini-oldtimer“ gépekkel 1:10 méretarányban és további kisebb, alapvetöen 2,5 m fesztáv alatti gépekkel nem lehet benevezni, de mint második modell el lehet öket hozni. PSS modellek Segéd/motoros vitrlázógépek
Biztonsági okok miatt, amelyek alapja a rendlekezésre álló légtér és a lejtövitorlázánál korlátozott leszállópályák, a résztvevök és a startoló/leszálló gépek nagy száma, a modellek súlya 20 kg-ra van korlátoztva!
|