SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 13:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 12. - 12:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Retroplane 2014 részvételi elöirások, feltételek
A találkozó szervezése és lebonyolithatósága a repitések számától és idötartamától, a vendéglátók lehetöségeitöl, az egymás közötti kapcsolatok ápolásától, a sponsorok ajándékaitól, a dijak számától, stb. függ. Ezeknek kezelhetösége, áttekinthetösége érdekében a résztvevök száma 60 személyre van korlátotva.
Minden ambicionált modellezönék lehetösége van a résztvételre, de a jelentkezök nagy száma, a magas szinvonal biztositása érdekében a következö feltételekkel akrajuk biztositani legelsösorban a leginkább motivált és legalkalmasabb modellezök résztvételeét.

Amit a jelentkezéskor figyelembe kell venni:
Tapasztalat szerint az elöre bejelentkezettek közül 10 személy közül minden évben 9 lemondja a részvételt, mert nem lett készen a találkozó idejére a gépével, illetve nincs más modellje amivel résztvegyen. Ezért csak olyan modellel lehet jelentkezni, amelyik a jelentkezés idöpontjában már elkészült és repülöképes és a Retroplane elöirásoknak teljes mértékben megfelel.

Milyen modellekkel lehet részt venni?
Élethü gépek fa-, acélcsöépitéssel, vagy teljesen fémböl készitve, lakkozott szövetbevonással, és/vagy lakkozott faboritással, amelyek tervrajz, vagy egy kit alapján készültek és olyan vitorlázógépek modelljei, amelyek eredetije szintén fa-, acélcsö-, vagy fémépitésüek.
A festés szabadon választható, de illenie kell a repülögép stilusához
Egyes részletek, pl. orrburkolat, kerékburkolat, szárnycsatlakozás, oldalkormány boritása esetleg megoldható üvegyszálas technikával.
Az élethü modell eredetijének elsö repülése legkésöbb 1960-ig bezárólag megtörtént, hogy igy az oldtimer vitorlázórepülés “jószellemét életben” tarthassuk. Ezen idöpont után már nagyon sok gép készült üvegszálas technológiával.

Hogy ennek a szellemnek minél jobban megfeleljünk, ezért okvetlenül szükséges:
A pilótafülkét kiépiteni, müszerfallal, botkormánnyal és további kezelöelemekkel
Egy “emberi” kinézésü pilótababát beültetni, teddimackót, vagy rétlemezböl kivágott figurát elkerülni
Az eredetihez igazodó lajstromjelezést használni, akkor is, ha gép festése fantázia alapján történik
Olyan jellegü féklapokat alkalmazni, mint az eredeti gépen
Olyan részleteket mint pitotcsö, szerelönyilások, kampók, stb. nem elfelejteni
Bármely szerelönyilásnál zsanérként nem szabad Tesafilm ragasztószalagot használni
Antennákat nem a törzsön kivül, pláne ragszstószalaggal rögzitve, hanem a törzsön belül elrejtve elhelyezni
Kivüröl látható szárny-, vagy vezérsikfelerösitö müanyagcsavarokat nem szabad alkalmazni

A péntek esti géptörzs-szemléhez okvetlenül megfelelö törzstartó állvány épitését ajánljuk!

A géppark megújitása:
A jövöben legfeljebb 3 darab azonos tipusú vitorlázógép részvétele lehetséges. Ha egy gép például 2007-ben már résztvett a találkozón és utána 2008-ban és 2009-ben is, akkor a következö alkalomra az illetönek egy új modellel kell bejelentkeznie. (Az ún. “mini-oldtimer” modellekre ez nem vonatkozik. Ld. lent.)

Mely modellekkel nem lehet részvenni?
Olyan gépek, amelyek eredetije részben, vagy teljesen üvegszálas technológiával épült.
RTF, ARF, ARC modellekkel, vagy kitekkel, amelyek üvegszálas törzzsel, vagy fával boritott müanyaghab szárnnyal rendelkeznek, pl. Multiplex KA6, Graupner Minimoa, stb.
Modellek, amelyeket a résztvevö készen vett és nem maga épitett az RTF kategórába esnek és ezáltal a részvételböl ki vannak zárva.
Olyan modellek, amelyek bevonására Oracover, Solarfilm, stb. lett felhasználva, tehát nem szövetjellegü bevonóanyagok és nem lettek lakkozva.
A „mini-oldtimer“ gépekkel 1:10 méretarányban és további kisebb, alapvetöen 2,5 m fesztáv alatti gépekkel nem lehet benevezni, de mint második modell el lehet öket hozni.
PSS modellek
Segéd/motoros vitrlázógépek

Biztonsági okok miatt, amelyek alapja a rendlekezésre álló légtér és a lejtövitorlázánál korlátozott leszállópályák, a résztvevök és a startoló/leszálló gépek nagy száma, a modellek súlya 20 kg-ra van korlátoztva!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 13. - 8:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon köszönjük!

Vielen Dank!


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Retroplane kiirás 2014
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 13. - 10:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt a kiirás magyar szövege, ami teljes formájában valószinüleg a Retroplane oldalra is fel fog kerülni, erre most várom a választ. István


RETROPLANE, a Franciaországban megrendezésre kerülö egyedülálló, az 1960, tehát az üvegszálas korszak kezdete elött épült vitorlázógépek scale, vagy semi-scale modelljei részére kiirt lejtövitorlázó találkozó. Ez az a összejövetel, minden versenyjelleg nélkül, egyesiti az élethü/életszerü modellek épitöit. Oldtimer vitorlázógépeknek azokat tekintjük, amelyek vászonnal boritott fa- vagy acélcsöszerkezettel épültek.

A verseny lejtön történö lebonoyolitása lehetövé teszi azt, hogy a modelleket egészen közelröl, szinte szemmagasságban lehessen követni és a bevonaton átsütö napsugarak által megvilágitott belsö szerkezetet is meg lehessen csodálni a szélben surrogó modelleknél.

Retroplane minden évben Franciaország más-más körzetében, vagy egy másik országban kerül megrendezésre. A 2014-es találkozó megint Franciaországban lesz, az Haut-Rhin, felsö-rajnai körzetben, a Vogézekben levö Petit-Ballon nemzeti parkban, a Schweisel-hegy lejtöin, amelynek völgyében terül el Kruth, a mi „bázistáborunk“.

Fényképgaléria a 2007 évei Retroplane találkozóról

Vendéglátónk és tanácsadónk a találkozó ideje alatt, mint már 2007-ben is, Jean-Claude Haller.

A találkozó idöpontja a 2014 július 19-én és 20-án levö hétvége.
Mint minden évben, ezúttal is ajánljuk azt, valamivel korábban odautazni és valamivel késöbb elutazni, hogy az idöjárástól függöen további repülönapokat szervezhessünk. Mint mindig, a napi idöjárási helyzetröl a bázistáborban kifüggesztett idöjárási elörejelzés fog tájékoztatást adni.

A résztvevönek egy hivatalosan bejegyzett modellezö szövetség tagjának kell lennie és az azáltal kiállitott biztositási igazolvánnyal rendelkeznie. Csak privát felelösségbiztositas nem elegendö!

A RETROPLANE találkozó a közös kedvtelést szolgája, minden vetélkedési gondolat nélkül.

A találkozó alapelvei…

• Elsöbbséget élvez a gépek élethü/életszerü kivitele
• barátok találkozója, akiknek közös szenvedélye a klasszikus faépitésü élethü vitorlázó repülögépek
• sok szép fényképet és videót késziteni
• közösen sok és felejthetelen élményt átélni

A Retroplane találkozóra a jelentkezés 2014 február 1-én kezdödik

A résztvevö modelleknek meg kell felelniük a a következö link-ben leirt követelményeknek

A Schweisel-hegy a Route de Crêtes vonal mentén, Gerardmertöl délkeletre található. A lejtö nem túl meredek, füves mezök is vannak rajta, amelyek biztonságos repitést tesznek lehetövé, feltéve, hogy valaki egy leszivódás esetén azonnal vállalja azt, hogy megkockátatja a leszállást a hegyen levö Huss-fogadó felett fekvö szép réten. A Schweiselen levö starhelyre enyhe emelkedön a parkolóból 15-20 perc alatt lehet gyalog feljutni. Ha valakinek problémája van ezzel, akkor biztosan akad majd valaki, aki a cipelésben segiteni fog. Jean-Claude, a mi helyi specialistánk, úgy ismeri a lejtöt, mint a tenyerét és szivesen ad tanácsot minden repitési probléma esetében.

A találkozó alapelvének megfelelöen egész héten a lejtövitorlázást részesitjük elönyben. Amennyiben azonban a szél ehhez nem elegendö, példaképeinkhez hasonlóan a höskori katapultstarttal inditunk, hogy legalább egy kis iskolakört tudjunk repülni. A helyi adottságok ezt minden különösebb gyakorlat és repülöink veszélyeztetése nélkül lehetövé teszik.
Ezért kérünk mindenrésztvevöt, hogy a gépét megfelelö stratkampóval lássa el.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 15. - 18:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönjük a fordítást!
Én mindenképpen szeretnék menni a Vöcsökkel, vagyis a Vöcskökkel.
Amint lesz időm összeállítanék egy útitervet amiben az István által ajánlott repülős múzeumok meglátogatása is szerepelne, így esetleg aki nem repít annak is érdekes lehetne egy ilyen pár napos kirándulás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Retroplane szövegek
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 24. - 15:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Rajta vannak a magyar szövegek is a hivatalos oldalon.
A piros-fehér-zöld buttonra kattintva pdf-fájlt lehet megnyitni.
Aki jelentkezni akar, az gondoljon a határidöre és feltélekre is!
Én sajnos csak mint aktiv nézö tudok résztvenni az idén, de nem adom fel a reményt 2015-re.

István


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 26. - 7:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.retroplane.net/retroplane2014/index.htm
Itt van az a kis piros-fehér-zöld gomb. Ez az amit a külföldi weboldalakon mindig keresünk, de sosem találunk.
Ezért mit kellet tenni?
István bemutatta a Franciáknak a Régi Rubik Repülők mozgalmat. Elmondta, hogy készülünk a Retroplane találkozóra. Lefordította nekünk magyarra a szabályzatot (fent) és elérte, hogy feltegyék a weboldalukra magyarul a részvételi feltételeket.
Nem akarok túlzásokba esni, de azért ez egyfajta elismerése is ennek a mozgalomnak. Ezek után mindenképp ott kell lennünk a találkozón, hogy élőben is megmutassuk mit tudunk.
Köszönjük István!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 29. - 7:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Új év új repülők! Motor Pilis M1:4!

Török Laci vezetésével Kornó Pista építésével Járdán Józsi tervei alapján, elindult egy új projekt a motor Pilis építése.

Kép

Kép

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1676 2014 márc. 30. - 7:09-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 01. - 8:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A terv.

Kép

Kép


És a készülő modell.


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 01. - 8:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Motorgondola próba Járdán Józsi már elkészült törzsén.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 01. - 12:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ha minden igaz a Motor-Pilis-nek megjelent valamikor egy fotója valahol (azért fogalmazok ilyen homályosan mert nem emlékszem rá, hogy hol, de mintha láttam volna ilyen képeket) és azon egy igazán atraktív motorburkolat volt, olyan amit azóta sem láttam semmilyen motorizált vitorlázón. Megvan ez nektek?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 01. - 15:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://gliders-fega.freeweb.hu/motor-pilis.html

http://www.avia-info.hu/talalat.php?Megszunes=30


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 02. - 17:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon érdekes és szép gép lesz! Gratulálok!
Jó látni, hogy a tervezésben használva van a modern technika!

Egy észrevétel: a motort tartó szerkezet nem magas egy kicsit? A rajzokon és képeken található tartó jóval alacsonyabb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 02. - 20:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha jól tudom, akkor a VW bogár lekönnyített motorja volt benne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 06. - 23:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Már van egy magyar név a Retroplane nevezési listáján.
Ki jön még?

http://www.retroplane.net/retroplane2014/index.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 08. - 9:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Új év új repülők! M20 EMESE C!

Brindzik Laci is belefogott egy új modell építésébe. Ez a gép a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület első vitorlázó repülőgépe az M 20 típusjelű EMESE C.
Az eredeti gépet 1935-ben tervezte Rubik Ernő és Jancsó Miklós.

Kép

Kép


Kép


Ennél a gépnél különös kihívást jelent a törzs építése, ugyan is az eredeti gép acélcső vázszerkezetű volt. Laci utána nézett a lehetőségeknek és úgy döntött, hogy alumínium csövekből, forrasztással fogja összeállítani a törzs szerkezetét.


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség