SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 1:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 10:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
PGábor! A gépről tennél fel esetleg képeket, rajzot? Az eredeti gép után építed, vagy van modell változata is? A szárnyprofil és a többi profil az eredeti, vagy változtatva lett? Ha igen milyen profilt használtál? Az alkatrészek milyen anyagokból vágódnak?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 20:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Néhány fénykép az eredeti gépről. Ennyi képet találtam róla. Illetve a Jereb féle könyv rajzai. A három változat közül én a Szittya II. választottam. És a képen látható lejstromjelel fogom ellátni(HA 4004). Ez a gép nem volt festve és én pont azt szeretném, hogy legyen egy nagy fa színű gépem.
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 20:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az eredeti gép után próbálom megépíteni. Az eredeti szárnyprofilt én átrajzoltam egy kicsit modellesebbé. Mivel könnyű repülőt szeretnék ezért balsából és nyár rétegelt lemezből lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 20:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Hát ez egy inpozáns madárka lesz. A sirálytörésű szárny amúgy is ad valami egzotikusságot a repülőgépeknek. Szépen csiszolt lakkozott faburkolattal meg kifejezetten különleges darab lesz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez gyönyörű! A kabin kialakítása és a szárny törés valóban egyedivé (és bonyolulttá) teszi a madarat. Ennyi rajz infód van hozzá? Ez a mini 3 nézeti rajz? Akkor ennek a feldolgozásához külön kitartást és türelmet kívánok! 3D-ben is megmodellezed számítógépen? A szárnyprofilt ezek szerint Te találtad ki? Mekkora lesz a fesztáv? A vízszintes csillapítót elnézve nem kicsi. A rétegelt lemez 3-as, 2-es?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Már én is belekeztem a Rubik gépbe.
Mint korábban PGábor barátom már írta, az én választásom az
R-08b Pilis
Megpróbálok pár képet is beszúrni...
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És még mindig a nagy:
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szóval a Pilis d, ami készül 1/4 arányban 3,4m fesztávú madárka lesz.
Nekem is csak a Jereb féle könyv, és a közlekedésiben készült fotók szolgálnak alapul az építéshez. Így szinte mindent ki kell találni, és ez
lassan megy. Mivel szerettem volna valami kézzel foghatót az épülő
gépemből, ezért az oldalkormányt keztem építeni elsőnek. Talán ez a legkissebb és leghamarabb elkészíthető darab. Persze még ez sincs készen, de képek már vannak!
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mérlegen a valóság :shock:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hoppá!
Az előző mérlegeléshez képest meghízott a kicsike.
Kép
De ez biztos csak a bekerült gyors kioldású zsanérok miatt lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez is nagyon inpozáns lesz. Ti aztán nagyon belecsaptatok a lecsóba......

Sok sikert az építéshez, és vérom, várjuk a fotókat, fejleményeket.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 21:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az oldalkormány még mindig csak félkész...
Kép

...és PGábor lézer gépéből kipotyogott egy újjabb adag gyönyörű alkatrész!
Ezekből fog a vízszintes és a magassági összeállni.

Kép
Szóval így áll most a Pilis!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 29. - 7:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönjük a képeket! Ne fogjátok magatok vissza! :D Remélem lesz alkalmam ezeket a gyönyörűségeket vontatni Pipis hegyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 29. - 7:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ranti írta:
3D-ben is megmodellezed számítógépen? A szárnyprofilt ezek szerint Te találtad ki? Mekkora lesz a fesztáv? A vízszintes csillapítót elnézve nem kicsi. A rétegelt lemez 3-as, 2-es?

3d-ben nem rajzolom meg. Csak a szokásos műhelyrajzok készülnek el amit a végén feldolgozom egyetlen nagy tervrajzzá.A szárny profilt én próbálom kitalálni rengeteg filózás árán. Van egy elképzelésem arról hogy hogyan mozogjon a levegőben és ehhez próbálok megfelelő "ideológiával" alátámasztott profilt szerkeszteni vagy inkább átalakítani. A szárny fesztáv:3750mm a törzs hossz:1620mm a vízszintes:850mm. A 2mm-es balsából és 3 mm-es nyár rétegeltből lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 29. - 8:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Ez is nagyon inpozáns lesz. Ti aztán nagyon belecsaptatok a lecsóba......

Sok sikert az építéshez, és vérom, várjuk a fotókat, fejleményeket.


Köszönjük a jó kívánságokat! Küldjük a képeket.
Tomcsi mindenképpen megyünk majd hozzátok Pipis hegyre.

Ezuton is szeretnék mindenkit biztatni, hogy "csapjon bele a lecsóba" csatlakozzon a Régi Rubik Repülőket építők csapatához.

Jővőre szeretnék szervezni egy Rubik repülő találkozót.
Össze jönnénk mondjuk Esztergomban a vitorlázó repülőgép gyártás bölcsőjében, és Rubik Ernő bácsira emlékezve megrepítenénk az Ő repülőinek a kicsinyített modelljeit. Gondoltam össze kéne kötni ezt a találkozót az antik repülősök júniusi Rubik Ernő emlékversenyével.
A verseny szombaton van kb. 3-4 óráig tart. Mivel mi egy páran antikozunk is ezért gondoltam, hogy a verseny után lehetne repíteni a nagy gépeket. Viszont, ha sokakat érdekel akkor akár másnap vasárnap is lehetne egy egész napos találkozót szervezni.
Mi a véleményetek?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség