SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 18. - 3:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 02. - 20:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nem sok idő van az EB ig.
Már kezd testet ölteni a modellem,persze nem az amit utoljára favorizáltam.
Hanem az előbbi!! Az Ultra Hogan!! A szárny már majdnem kész.
Képeket később,mert még nincs összeállítva.
Mostanság ismét egy Moki D-2, esre próbálok lecsapni,bár már van egy
de egy kis csereberével remélem meg tudom szerezni.Egy tartalék motor mindig jól jön,ugyebár!
Kép Kép Kép
Remélem,lesz képem ahol ketten lesznek!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 13. - 21:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló mindenki!

Sajnos nem lesz még egy D-2 esem, :cry: :cry: :cry:
Benéztem a dolgot,Moki Sport D, az sajna nem jóó nekem.
Készült néhány kép az épülő Ultra Hogan ról,nem a legjobbak,de vannak :shock:
Kép Kép Kép Kép hááát?! tényleg rossz képek...


Már a törzset csinálgatom,nem megy túl gyorsan,de nekem egyik modellen sem épül gyorsan. Inkább, próbálok időt szánni rá nap mint nap,ma is reszelgettem egy keveset.
Kettő héten belül repképessé akarom tenni!!! Lehet... hiú ábránd?? Majd kiderül...

Gyorsan csináltam két felvételt a szárny és a vezérsík súlyáról,
Kép a vezérsík,bevonás előtt.
Kép és az 1400 mm es szárny.

Csak úgy magunk között... Á.C.S. Józsit az ilyen képekkel szoktuk sokkolni, :lol: :lol: :lol: na nem mintha őőőő betonvasból építene,sőt,
nagyon könnyűt és erőset szokott gyártani... :o :o :o


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 20. - 19:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek!

Alakul a Hogan!
Szerkezetileg,majdnem kész,a szárnyat és a vezérsíkot már vonhatnám.
A súlypont remélem jó helyen lesz,próba képen ráakasztottam egy 160 g os
Marc 3 as motort és megközelítőleg a rajzon megadott helyen volt.

Kép Kép Kép Kép

Ami még hiányzik belőle és a súlyát is csak becsülni tudnám,az a motor légcsavarral,indító kúppal (kis átmérőjű légcsavarral nagyon nehéz a kézi indítás). Egy kb 10 ccm űrtartamú tank, kettő 9 g os szervó,egy kis Corona vevő.Az accu 450 mAh LiPo ,két cella és egy kis BEC.

Még nem próbáltam,de tervben van az egy cella LiPo.... csak azt kellene tudni,hogy hol áll le a vevő,hány voltnál????

Esetleg,ha valakinek ezzel kapcsolatban lenne tapasztalata és megosztaná velem az jó lenne!!!
Régi vevővel repültem 3,6 volttal,persze nem direkt,hanem mert egy cella tönkrement a 4 ből! arra emlékszem,hogy a szervók jó komótosak,lassúak voltak,de működtek és hibátlanul lehozták a gépet!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 23. - 19:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!

Néhány,felvétel az építésről.Szeretem a nyugodt nyárestéket,ilyenkor öröm a farigcsálás a szabadban.

Kép Kép Kép
Már a bevonással bíbelődök :x mert nem a legjobb a fólia minősége,de ha már elkezdtem,muszáj befejezni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 26. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!

Ismét néhány kép az Ultra Hogan bevonásáról.

Kép KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 16:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló szaktársak!

Még egy kis bevonás a szárnyra és repülésre kész az Ultra Hogan!
A leállító szerkezet és a 10 ml-s tank még amit be kell szerelni.
A repülés kész súly 550 g ami elég jónak tűnik. Kíváncsi vagyok,hogy az óriási vízszintes vezérsík mennyire engedi hátra a súlypontot.
A rajzon bőven a hátsó harmadban van,bár az RC modelleknél mindig előrébb kívánkozik,legalább is ez a tapasztalat!
Készült néhány kép most is róla,legközelebb már csak teljes harci díszbe fogom lefényképezni!

Kép A nem kicsi vízszintes,13,6 dm. Kép Kép Kép Még a szárny közepét kell bevonni ami csak néhány gramm+a tank és a leállító,ezek kb 20 g-t tesznek ki. Kép És a maradék,vevő,accu, BEC,nem túl nehezek igy együtt sem!
Kép És a törzs belseje,bőven elférnek ezek a pici alkatrészek benne! :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 21:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv szaktársak!

Ma kint voltunk repülni!
Berepültem a Hogant!!! :lol: :lol: :lol:

Nagyon tetszik!! Szerintem ez egy olyan kategória aminek,sajnos csak az
"antik" motor a leggyengébb pontja! Mondhatnám,,,na hol vannak azok a gyűjtők akik szívesen adnak a használható motorjaikból! :shock: :shock:
Azért fogott meg a dolog,mert egyszerű a versenyzés!
Vagy is: felrohanunk,,,úgy 200 m magasra és innen vitorlázunk 6 egész percet!!! :o :o :o Higgyétek el,tényleg nagyszerű. Nem megyünk fel a toposzférába, teljesen jól látható a modell,még ha el is termikel!
Na nem ájuldozok itt tovább,itt van néhány kép!!

Kép Kép Kép Kép A Trió! Kép Itt jól látszik milyen szögben emelkedik az öreg Alag X-3 sal. Kép Az időmérőm,Á.C.S. Józsi Kép Leszállás a viharos felhők előtt!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 07. - 17:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lacikaaaaa!!!!
Gratulácia!, ahogy Feró barátunk mondaná. Nagyon csinos a repcsi, pont mint a nyárestéket kedvelő gazdája. Én holnap megyek berhelnyi, ha a mocsok eső haggya.
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 07. - 23:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
igazán GRATULÁCIA !!!!!!!! NAGYON SZÉP !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 08. - 18:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Köszönöm a gratulációt! (virágot az öltözőbe kérném) :lol: :lol: :lol:
Remélem jól fog szerepelni a masina,mert szerintem tényleg szenzációsan falja a levegőt!!
Á.C.S. barátom megígérte,hogy kever nekem egy rendes üzemanyagot (mert ennek elfelejtette rátenni a tetejét,de csak két napig szellőzött) :lol:
Titkon tervezem egy holnapi repülést is,csak ne essen,ugyan is ma Medárd volt és itt-ott esett!! Remélem a 40 napnyi itt-ott esőből nem mindíg kapunk! :(


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 20:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló mindenki!

Mivel a héten szabin vagyok,megígértem a barátaimnak,hogy segítek összerakni az elmaradt modelljeiket!
Á.C.S. Józsi kollégának nem igazán tudtam még segíteni,de Harangozó barátom modelljén már tegnap a motor ágyat,és a motort szereltük a helyére.
Ma a vezérsík került a törzsre, és a kormányrudazatok is készen lettek!!
Sajnos a szárny nagyon elcsavarodott,pedig hetek óta kész a szerkezete.
Talán a műhely ódon halai tartották vissza a sok párát,de a mostani kánikula már teljesen kiszárították.nem kicsit elcsavarodva!! :cry:
A mai nap a szárny vizes csavargatásával, és hűsítő sörözéssel telt :lol: :lol: :lol: .Na meg a törzs lakkozásával,főleg a motor környékén!

Kép Kép Kép Kép
Bár ezek a modell,csak egy versenyre készülnek,attól még komoly terveink vannak velük.
Mivel nagyon jól repülnek,bemutatózni,netán oktatni tökéletesek lesznek.
Nem utolsó sorban dekorációnak is tökéletesek. Kultúrházunk vendéglátóipari egységének mennyezetét is díszíthetnék a sok fellépő
fényképe között. Persze ezek csak tervek,de nem ábrándok!!!
Holnap a szárny bevonása és a végszerelés következik!!!
A berepülés lehet csak az EB helyszínén történik,de ez már másodlagos.
Szerénytelenség nélkül állítom, hogy a modelljeink minimális utóttrimmelést igényelnek :twisted: :twisted: :twisted: persze ez nem véletlen!!! :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 6:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ha van időtök legyetek szívesek fényképeket küldeni az E.B-ről!

Előre is köszönöm!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 18:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Meg kellene a kategóriát honosítani, és akkor nem csak egy versenyes modellek lennének. Méltatlan, hogy egy új modell a plafonról lógjon, hol ott még el sem kezdre a modell életét!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 21:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Mindenki!!

Az EB-ről természetesen küldünk infókat.ha a technika engedi akkor képeket is megpróbálunk feltenni!
A kategóriáról,pedig el kellene gondolkodni az EB után, mivel egy elég egyszerű motoros versenyág lehetne.
Egyedül csak az antik motorokat kellene átlépni, például: csillag öblítésű,szabad kipufogású motorral lehetne versenyezni.
Csak példa,de ilyen az orosz Marz-3,as,vagy egy öreg Fok,netán egy Vella,
persze csak 2,5 ccm térfogattal. De azt hiszem ezt nem én döntöm el.
Szerintem az EB tapasztalatok sok mindent eldönthetnek. Mivel nagyon hasonlít az F1C előtti szabadon repülő kategóriához csak RC sítve, talán másokat is lázba hozna.
De nem szeretnék a dolgok elébe menni,mert volt már példa hasonló kezdeményezésre.bár elvetélését hamar láthattuk,de meg is értettük!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 30. - 18:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!

Csak kifizetődő volt megépítenem az Ultra Hogant!
Bár az időjárás nem volt a legideálisabb,olykor elfogyott a levegő a modell alól,még is nagyon jó repülő a Hogan!! :lol: :lol: :lol: Sajnos nem voltam túl taktikus,az utolsó starttal még várni kellett volna!! Meglepő volt azt látni,hogy a startom után,hogyan igyekezett mindenki a magasba!! :o
Szerintem,de mások is megerősítettek ebben, az én modellem emelkedett a legstabilabban! Sokkal jobb motorokkal "mű repültek" emelkedés helyett!
Az öreg Alag kb 85 fokos szögben vitte a masinát legalább 200 m magasra!!

Kép Start előtti pillanatok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség