SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2017 dec. 13. - 17:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: NMR 2,5
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 17. - 19:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek!
Úgy gondolom,érdemes lenne erről a kategóriáról is elkezdeni beszélni!
Persze,bizonyára nem mindenkit érdekel,vagy nem tud megfelelő motort beszerezni,de az EB közelsége miatt felcsigázhatná még néhány modellező érdeklődését.
Talán előkerülne még pár motor,és a kategóriával kapcsolatos trükkök
megosztása is beindulna.
Ezért kérem mindazokat akik tudnak segíteni bármiben tegyék itt közzé tapasztalataikat,ötleteiket.
Előre is köszönik azok,akik a Nosztalgia 2,5 kategóriában indulnának a
Jakabszállási EB-n

Üdvözlettel: Lukács László

A Hentes


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 18. - 21:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Addig is néhány motor amit használhatunk.

Kép Kép Kép Moki D-2

Kép Kép Kép Taifun Rasant

Kép Kép Kép Alag X-3


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 22. - 13:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!
Jobb időre várunk,azután kipróbáljuk mire képes az X-3 egy fél kilós Wedgy-vel! Van még egy próbagépem a K-3 as. Ebbe Ácher kolléga szerelt egy Taifunt,kép még nincs róla,de mihelyt lesz felrakom őket.

Pár kép a Wedgy.ról.

Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 27. - 11:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt kollégák!

Én abban tudok segíteni, hogy a látottakról beszámolok. Látványosan szépen, gyorsan emelkedő modelleket láttunk az EB-ken. Az volt a látványos, ahogy repültek szana meg szét, a kicsiny súlyból származó gyengeségek miatt.
Vonzó ugyanis az 1 ccm/ 17,5 dkg. Nem szabad az alap szilárdság alá menni a kis súly miatt, mert hamar modelltörés lehet a vége. Különösen a törzs elcsavarodása veszélyes, mert vezethetetlen lesz tőle a modell.
A másik jó trükk amit ma már minden szabrep mechanikus tud: a metirány szerinti jobb szárnyat lefelé kell tekerni 1-1,5 fokot. Eldobás után a mechások mindíg jobbra fúródtak földbe. Valószinű a törzs körül a légcsavarszél egy olyan lég orsót hoz létre, ami miatt nagy teljesítménynél kevés az oldalkormány. Kellemes mellékhatás, hogy a magárahagyott modell könnyebben talál így termiket.
Folyt köv.
Lacika! Vigyázz a K-3-ra, mert az nagyon jó is lehet!
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 27. - 14:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv kollégák.

Jó lenne,ha videón is megnézhetnénk a Laci által leírtakat.
Sajnos én nem igazán figyeltem meg az EB,n ezt a kategóriát,persze így utólag már kár ezen sopánkodni.Tehát,ha van valaki birtokába ilyen videó,ossza meg velünk,mert így nem kellene a saját kárunkon megtapasztalni a rossz dolgokat!
A kicsi repülő súly tényleg nagyon csábító,ezért akarom tesztelni a Wedgyt és a K-3,ast,bár félek a géptörés,netán motorsérülés miatt.
Tehát most nagy hasznát vennénk az F1C,s tapasztalatoknak is.
Visszatérve a K-3,ra, sajnos 800g repsúlya így nem tartom megfelelőnek a versenyre de tesztre annál inkább. A Wedgy 500g körüli súlyú csak ott inkább a nagy sebesség,amitől tartok.
Egyébként,már épül egy általunk jónak gondolt modell,de ez még nem publikus.Úgy vélem muszáj sokat tesztelni a cél érdekében.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 28. - 21:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelet!

Illetve két egyforma, és egy olyan modell, ami ezen kategória egy kissé más megközelítése. A más megközelítést Ács Józsi barátunk vállalta be. Hiába szerelem első látásra volt az esete. Viszont eszméletlen jól haladt a géppel az elmúlt pár napban, és most már nagyon kecsegtető a kinézete, stabilsága, és súlya.
Na mindent félretéve, sajnálom, hogy nem találtunk megfelelő időpontot a modellek reptetésére, biztos sokat tanultunk volna belőle.

Üdv:SüvI


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 30. - 16:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!
Most találtam a tavalyi EB.ről.
A motorjáratból lehet tudni,hogy NMR 2,5 kategória.
A modell mérete is mérvadó lehet és a magasság is jónak tűnik...
http://www.youtube.com/watch?v=VDDzjugJb0A


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 30. - 16:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És még egy,de itt van min mosolyogni...

:lol: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=zUwjJtYfSd4


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 30. - 18:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak beleélősen, szívvel , lélekkel .... meg amúgy is a modellezés sport, gimnasztika :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 03. - 21:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek!
Néhány tervrajz az általunk épített modellekről,amikkel az NMR 2,5-bem indulnánk.
Véleményeket,kritikákat szívesen fogadjuk,most még talán van esély a javításra,módosításokra.
Bár ezekből már két modell már nagyon jól áll,és szerintünk esélyesek a versenyben,minden hozzászólást meghallgatunk és megfontolunk.
Előre is köszönjük!
Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 17:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenki!

Ács Józsi barátom Phoenix modelljének a törzse,félkész állapotban.
Mindegyikünk nagyon kíváncsi a modellek súlyára,és felületi terhelésére.
Pista barátunk most éppen orgonát szerel,bár az ő modellje is szépen épül,kép még nincs róla,de lesz. Ebből egyenesen az következik,hogy nekem kéne már valami masinát mutatnom.De én még sehogy nem állok ebben a project-ben :oops: Igazából,szeretném látni a többiek teljesítményét,bár az én gépem is eldöntött ügy,de még várok.... :wink:

Képek Ács kolléga (nem fa) törzséről
:lol:

Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 17:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lacika!

Nem azt írtad, hogy még nem"publikus" millen lesz a röpüllő? Na mindegy én örülök, hogy te ilyen lepcses vagy, mert elárulom én sem tudtam( és akartam) titokban tartani semmit. Ezzel együtt soha nem hozott a pletykás természetem nehéz helyzetbe, mert olyan gyönyörűen összetett sport ez, hogy a "nagy titkok" is csak csekély részét képezik egy esetleges győzelemnek. EB-ken a csehek tök helyesek, mert tollal-papírral jönnek már érdeklődni, mert tudják, hogy motorszámig bezárólag szoktam mindent elmondani a modellről, főleg ELOT-ban.
Örülök, hogy videók alátámasztják amit elmondtam. Biztos van mit keresnünk itt.
Ezúton is nagyon köszönöm a segítségeteket a motorbeállításokkal kapcsolatban, tényleg nagyon rendik vagytok.
Ne felejtsd a jobb szárnyat eltekerni!
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 17:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocs a rajzokról egy vélemény!

Nagyon jó kis modellek! DE! Kettőnek is tök egyenes aljú Clark Y hangulatú a profilja. Na az nem jó! Hosszú történet, de biztos. Ellenben a sorban harmadik modell profilja nagyon szimpi. Mert ugye eredeti profillal építünk ugyebár!!!!!!!!
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 19:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Laci!

Ezeken a rajzokon az eredeti profilokat lehet látni,vagyis ezekkel építhetőek.
Egy biztos a két első rajz 1950 utáni,de lehet is mivel ebben a kategóriában
1957. építhető.A harmadik modell,valóban más.hagyományosabb profilú,de ez a terv 1947 ből van.
Egyébként a 1/2 Texaco ban építhető pl a Top Banana,ennek a tervén is egy ilyen egyszerű profil található!

Kép
Ezt a rajzot a Volar libremente oldalán találtam,itt a tervezés idejét is megtudhatjuk.Sok más rajzal egyetemben.
Mivel nekünk,vagy is Harangozó kollégának már van egy kész
Top Banana modellje,és már repült is vele biztosra veszem,hogy rongyá veri az én Kerswapomat.
Szerintem nem olyan rossz ez a profil.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 19:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:D

http://aeromodelismovolarlibremente.blogspot.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség