SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
NMR 2,5 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=8&t=2265 |
Oldal: 2 / 5 |
Szerző: | user_590 [ 2013 feb. 14. - 19:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egyik kedvenc oldalam. http://aeromodelismovolarlibremente.blogspot.hu/ És egy másik http://www.outerzone.co.uk/ |
Szerző: | user_590 [ 2013 feb. 14. - 19:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na még egyszer! A Blazer és a Fubar is 1955 ös. Ács Józsi Phoenix-e,bár nincs a Volar oldalán 1947 es. Egyébként szívesen vennénk némi okfejtést ezen profilok előnyös és hátrányos tulajdonságairól.Mármint az egyenes aljú profilokról. Sajnos vagy nem,nagy előnyük,hogy gyorsan,egyszerűen és pontosan építhetőek. |
Szerző: | user_590 [ 2013 feb. 14. - 20:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lacika! Nem azt írtad, hogy még nem"publikus" millen lesz a röpüllő? Na mindegy én örülök, hogy te ilyen lepcses vagy, mert elárulom én sem tudtam( és akartam) titokban tartani semmit. Ezzel együtt soha nem hozott a pletykás természetem nehéz helyzetbe, mert olyan gyönyörűen összetett sport ez, hogy a "nagy titkok" is csak csekély részét képezik egy esetleges győzelemnek. EB-ken a csehek tök helyesek, mert tollal-papírral jönnek már érdeklődni, mert tudják, hogy motorszámig bezárólag szoktam mindent elmondani a modellről, főleg ELOT-ban. Örülök, hogy videók alátámasztják amit elmondtam. Biztos van mit keresnünk itt. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségeteket a motorbeállításokkal kapcsolatban, tényleg nagyon rendik vagytok. Ne felejtsd a jobb szárnyat eltekerni! Üdv Laci Azért írtam,hogy nem publikus,mert a Süvi Pistivel (Harangozó) nem beszéltem meg azt hogy helyette írok a repülőjéről! Fényképek sincsenek még a madárkáról. Titkolózásról szó sincs,akkor nem csináltam volna ezt a topic,ot. Már valahol leírtam,hogy a Blazer a Pisti építése,a Phoenix a Józsié. Jómagam a Fubart akarom építeni.Szégyen vagy sem még el sem kezdtem.Most éppen az összetört Cirrus vitorlámat javítom,mert szégyenlem ahogy elbántam vele Ennek ez építését a Klubhírek,OMBK oldalán,publikálom... |
Szerző: | user_590 [ 2013 feb. 15. - 14:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! Megtaláltam a Józsi barátom Phoenix-ének a rajzát sokadjára is Persze hogy a Volar oldalán! Itt van dátum a rajzok mellett. http://aeromodelismovolarlibremente.blo ... hling.html |
Szerző: | user_1002 [ 2013 feb. 15. - 19:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lackó! Nagyon dicséretes a munkád az infóterjesztésben!!! Nekem is nagyon tetszenek a "kismehások", ahogy régen hívtuk őket. Legnagyobb bánatom, hogy életem egyik legnagyobb szerelme: Meczner András-Sütő István "Mini Médium" nevű modellje. Talán láttad is repülni az én nosztalgiából életre keltett változatomat. Ő azóta a Petőfi Csarnok repülési kiállításán öregbíti a tervezőik hírnevét. Sajna antikhoz egy kicsit fiatal. Nem látom a rajzokon, de nem 1,5-es motorra lettek ők tervezve annak idején? Üdv Laci |
Szerző: | user_590 [ 2013 feb. 16. - 17:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Laci! Ezeket a modelleket 0,8-as motorokhoz tervezték,a fesztávolságuk is csak 36" (91,5 cm). Mivel itt is lehet nagyítani,kicsinyíteni,ezért mi 1500 mm fesztávra építjük meg őket. Remélve,hogy nem lesznek túl nehezek és elég magasra jutnak fel a mi jó öreg 2,5 ccm-es motorjainkkal. Ma nagyon szép idő volt,szinte hívott a reptér,hogy kipróbáljuk a Wedgy-t vagy a K-3-at. Sajnos ilyenkor még túl nagy a dagonya,meg az influenzából is még csak most kezdek kikecmeregni,ezért inkább itthon építettem a Cirrus szárnyát. Remélem,mások azért repültek egy kicsit! Vagy nagyot! |
Szerző: | user_1819 [ 2013 feb. 17. - 17:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! A motorleállításról szeretnék egy kis eszmefutatás. Láttam már egy pár motorleállító szerkezetet, és mind az üzemanyagcső elszorítására törekszik. Én kitaláltam a legjobb, és legegyszerüb módot a motor leállítására. Tehát a megoldás nem a szorítás, hanem a hajlítás. Szóval úgy müködik, hogy a modellemen van egy robbe motorágy, és azon vannak könnyítő furatok. Egy 0,8- acélra hajlítottam egy 4mm átméröjű kört. Áthúztam a motorágy könnyítő furatán az elöre kifúrt 1mm furaton keresztül a szervókarhoz. Megfelelöen beállítva szinte önzár. Nem terheli a szervót ! Visszaengedve simán kipattan. Igen, az acélkörön belül húzódik az üzemanyagcső. Vékony csövet kell használni. De ha nem akarok külön szervót használni, rákötöm a magassági szervóra tolásra. Csak abban az esetben, induláskor dualratet kell használni, nehogy időelött megáljon a motor. Jó modellezést mindenkinek. |
Szerző: | user_514 [ 2013 feb. 17. - 21:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Helló! Egy bajom van ezzel Józsi. Mivel ezek a modellek nem kevéssel pucolnak felfelé, nem vagyok abban biztos, hogy a motor leállítása után Neked egyből nyomni kell a magasságit. Lehetne a modellt szépen felfelé haladásban hagyni, hogy elveszítse a sebességét. A másik, hogy nem azon a 9gr-on fog múlni, hogy benne leszel é az általad megálmodott súlyban. Emlékezz vissza, a Hentes Mészáros csávó, is játszott vitorlázó modellben ilyennel, hogy nyomott magasságinál old a gumi kampója. Sosem láttam azt, hogy átmenet nélkül tudott volna annál a modellnél leakasztani. Mindig azt láttam, hogy hirtelen mozdulatok által kerül újra az Ő irányítása alá a modell. |
Szerző: | user_1002 [ 2013 feb. 19. - 10:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziastok! Joci! A te leállítódról tehetnél föl képet! Szerintem ennél egyszerűbb és megbízhatóbb nem kell. Üdv Laci |
Szerző: | user_1002 [ 2013 feb. 22. - 16:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Pistinek az alul egyenes profilokról! Csak a gyakorlat oldaláról tudom neked elmondani a többszörösen tapasztalt hátrányokat. Ugyanis már régen is sokakat vonzott a könnyű építhetőség. Az ezekkel a profilokkal épített modellek csak egy sebesség mellett működtek elfogadhatóan. Bármi kibillentette a modellt ebből az egyensúlyi helyzetből, nagyon hülyén kezdett repülni. A szabadonrepülő sokára talált magára a rádiós sok magasságot vesztve lehetett összelapátolni. Hangsúlyozom egy termik lökés is elegendő volt a megbolonduláshoz. Biztos van a környezetedben lapszárnyú habgép. Na úgy repül ez is. Szintén nem tudományos megalaopozottságú az a véleményem, hogy a profilok alsó íve talán fontosabb mint a felső. Erre Kornó Pisti "Hámozott Pityu" nevű F3j saját építésű modellje volt a legjobb példa. Monokote bevonatú szárnya start közben levedlette a teljes szárny felső részéről a bevonatot, ami mint a pernye hullott lefele. A szárny felső részén láthatóvá váltak a bordák és a főtartó. Már temettük a modellt, amikor azt láttuk, hogy szebben repül, mint amikor még jó volt. Na így lett a "Pityu" hámozott és rájöttünk, hogy még mindíg nem tudunk eleget az aero dinamikáról. |
Szerző: | user_1819 [ 2013 feb. 24. - 18:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Laci készítettem pár képet. |
Szerző: | user_590 [ 2013 feb. 24. - 20:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! Ügyes vagy Józsi,hogy már képet is tudsz felrakni.mostantól legalább te is beszállsz a feltöltéses játékba! Amúgy nem rossz ötlet főleg,ha a ilyen adottságú a motortartó bak. És tényleg egyszerű. De csak külön szervóval ajánlom! |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 feb. 25. - 8:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Javaslom ezzel próbálkozzatok: http://kepkezelo.com/upload.php Tamásbá |
Oldal: 2 / 5 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |