SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 18. - 21:07

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Beszéljünk az ELOT-ról
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 16:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Beszéljünk az ELOT-ról


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 7:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mi az az ELOT?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 11:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Még én sem tudom!!!

Tamásbá

De már tudom, ha még ez érvényes???

8. ELOT - Electric Old Timer LMR (elektromotoros)

Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
Az elektromotor típusa, légcsavarja, a meghajtás módja és szabályzó rendszere nincs korlátozva.
Az akkumulátor egy darab 7 cellás NiMh, vagy 2 cellás LiPo vagy LiIon lehet, bármilyen kapacitással, feltüntetve rajta jól láthatóan a gyártót.
A modell minimális felületi terhelése 24,4 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
A motor kizárólag a repülés első 45 másodpercében járhat.

A modellekkel a földről, vagy kézből kell startolni, a CD előzetes, összes modellre vonatkozó döntésétől függően.
A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 10 perc.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 18:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
NAGY TISZTELETTEL!

" Véletlenül " én 1945!!!!! óta és akkor minden nap kint voltam a rákosi gyakorlótéren
ahol zajlott a magyar modellezés nagy lelkesedéssel a háborúban elszenvedett szünet és bajok után.

Még hétköznap is kint volt legalább húsz modellező és ez kiegészült vasárnap még úgy 40-50 fővel.
AMI A LÉNYEG VOLT ALKALMAM LÁTNI ÉS MAGAM IS REPÍTETTEM AZ AKKORI MODELLEKET.

" EGY MODELL SEM EMELKEDETT FEL MOTORRAL 400-500 MÉTERRE!
Legfeljebb 50-100 méterre.
Ezzel azt akarom bizonyítani, hogy az egész ELOT szabályzat NEM ANTIKMODELL jellegű.
MOST KELL BELÉPNI A JELENLEGI ANTIKMODELLEZŐKNEK ÉS EGY OLYAN SZABÁLYT KELL MEGALKOTNI AMI EZT AZ ELLENTMONDÁST MEGSZÜNTETI.
Megjegyzem, hogy az FAI pont azért nem fogadja el modellezési " ágnak " az antikmodellezést mert nem tükrözi a jelenlegi szabályzat a modellek antik-Vintage jellegét.
( Az FAI modellező szekciójának egyik vezetőjének nyilatkozata alapján tett kijelentés.)

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 08. - 13:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Itt egy ELOT " madár".

Kornó István küldte a videót, köszönjük.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3V2bcIT5C0


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: ELOT
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 19:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Antikosok!

Az ELOT szabályzat változásához szeretnénk hozzászólni.

Az ún: 300 m-es magassági határ tervezett bevezetése:

a. A technika fejlődése teljesen természetes és szép dolog, amit el kell fogadnunk, sőt annak vívmányait a jó eredmények elérése érdekében a sportágban használnunk kell.
Tapasztalataink szerint a kétcellás LI-PO-akkumulátor és a 45másodperces motorjárati idő már most a látóhatárig viszi a modelleket, ennek a magasságnak a túlszárnyalása az emberi szem teljesítőképessége miatt tovább már nem fokozható. Ha mégis, akkor az a modell motorjárati irányíthatóságát illetve szem elöl való elvesztését eredményezné, amit már nyilván senki nem vállalna be.
Tehát innentől kezdve a technika további fejlődését nem tudjuk alkalmazni, azt viszont kijelenthetjük, a már jól működő és bevált szabályzat szerint problémamentesen bonyolódnak a versenyek. Például a 10 perc teljesíthetősége sem túl gyakori, a döntősök száma megegyezik a többi kategória döntőseinek számával, de legalábbis nem kirívóan eltérő (hazai versenyeken max: 3fő döntős szokott lenni…).
A fentiek alapján egy esetleges szabályzatmódosítás, mely a motorjárati idő csökkentésére és a vitorlázó időtartam növelésére vonatkozna, indokolatlan.

b. Átgondoltuk a mai rendszerben és a tervezett rendszerben való versenyzéshez szükséges anyagi költségeket is (a faanyagot, szervókat, vevőt és a srófot nem számoltuk bele, mert az mindkét rendszernél ugyanaz az összeg). Összehasonlításunk eredménye:
-a mai szabályzat szerint egy versenyképes modell anyagi terhei:
motor: 125 USD
szabályzó: 31 USD
2db akkumulátor: 40 USD
Ez összesen: 196 USD
-a „300m-es javaslat” szerint egy versenyképes modell várható anyagi terhei:
motor: 30 USD
szabályzó: 20 USD
2db akkumulátor: 30USD
magasságmérő: 40USD (a 300m-es javaslat írásakor…)
Ez összesen: 120 USD

A két rendszer anyagi különbsége: 76 USD = 17.500.- Ft, a mai árfolyamon.

c. A magasságmérő műszer programozása, annak adatainak kiértékelése, és nemzetközi alkalmazhatósága:

A versenyző dilemmái:
A magasságmérő műszer beprogramozásához az adott altiméterhez tartozó program ismerete és kezelésének tudása szükséges. Tudni kell -a versenyen is- programozni (pl. RESET-elni, azaz újraprogramozni, mint pl. egy szabályzót) a műszert, kiértékelni az ott keletkező eredményeket ugyanúgy, mint ahogy egy apró sérülést kijavítunk a modellen. Ehhez szüksége van minden versenyzőnek egy hordozható számítógépre, ami tartalmazza a saját magasságmérőjéhez tartozó programot. Lehetetlen az, hogy a verseny rendezője biztosítsa az összes magasságmérőhöz tartozó programmal ellátott számítógépet.
És mindezt úgy kell megtenni, hogy a versenyző mindvégig tisztában legyen –otthoni felkészülésekor is és a versenyen is- az így felszerelt modelljének képességeivel.
Életszerűtlen, ha mindezt nem a versenyző saját maga végzi el.
Hogyan történik mindez az F5J-kategóriában?

A versenyszervező dilemmái:
A rendezőnek a verseny alatt bármikor tudnia kell ellenőrizni a versenyzőnél levő magasságmérő műszer helyességét, típustól és alkalmazott programtól függetlenül, nemzetközi versenyeken is.
Az altimétereknek számtalan (pl. az interneten tömérdek választékból rendelhetünk, ezek mindegyikéhez külön program tartozik) típusa létezik, hogyan lehet biztosítani ezek számítógépes hátterét és ellenőrizhetőségét?
Pontosan hogyan oldják ezt meg az F5J-kategóriában?
Ha ez a szabály bevezetésre kerül, akkor minden versenyző arra törekedne, hogy a minimális felületi terhelésre, vagy az alá az érték alá építse meg a modellt. Ezt mindenképp ellenőrizni kell.

d. Az alapvető antik-elvnek valóban ellentmond a „sztratoszférába” kerülés, de ugyanez a helyzet a TEXACO-nál is fennáll.

e. A 300m-ről induló vitorlázásnál valóban elég a kisebb modell, de a nagy modell előnye ismét (,mint a mostani szabályzatnál) előjönne a termikelésnél. A nagyobb modellel sokkal tovább lehet felszívódni. Ahol a nagy gép még jól látható, ott már előfordulhat, hogy a kisebb modellt lejebb kell hozni.

f. A modellező a tökéletesre törekszik, ezért a már megvásárolt, nagy teljesítményű és eredményes technikát lecserélné a kisebb teljesítményű és könnyebb technikára annak érdekében, hogy a modell felületi terhelése minél alacsonyabb legyen. Ez anyagi veszteséget és újabb kiadást jelent.

A fentiekben írtak alapján mi úgy érezzük, hogy ez az új elképzelés még nem teljesen kiforrott, és ezért a ma érvényes szabályzatot támogatjuk.


Üdvüzlettel:
Cavalloni Ferenc Modellező SE
Antik szakosztálya


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 04. - 20:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az sajnos, hogy a teknika oly mértékben fejlődött, hogy az elmúlt pár évben ezeket a modelleket még az sem fékezte, hogy 45sec lett a motorjárat. Itt szeretnék viszont azzal vitatkozni, hogy a láthatóság határára mennek. Aki ezt mondja, az menjen el szemészhez, vagy építsen nagyobbat!!!!
Azt én sem vitatom, hogy az elot kategóriában, szabályváltozásra lenne szükség. De ezt egy kissé drasztikusnak tartom. Hiszen eddig mindenki kb 50eFtért vette a gépébe a motort, hogy a legjobbat teljesítse vele. Most meg rögtön dobja ki? Illetve hűtőmágnesnek még jó lesz
A befektetett energia mérése, az szerintem jobb ötlet. Tehát ha húznánk egy vonalat, hogy az akkuból ennyi energiát használhat fel a modell emelkedésre. Ez még stratégiai lehetőségeket is adhatna. Hiszen lehetne szeles időben felrohanni, illetve szélcsendben a lelt termikkel együtt utazni.
A robbanós texakóról, pedig egyértelműen az a véleményem, hogy az a kategória három dolgon múlik. Kell építeni egy jó modellt, egy tökéletes üzemanyag felhasználású motort, és egy jó pilóta.
Ha itt azt mondjuk, hogy motor ki 300 méteren, akkor sok ember otthoni fejlesztését, a motorral kapcsolatosan ki lehet dobni. Kérem szépen ebből a kategóriából, két évvel ezelőtt sokan azért léptek ki, mert lehetetlennek tartották ezzel a mennyiségű üzemanyaggal a kért idő kirepülését. Most ott tartunk, hogy a fér órából, 12 és 18 perc között járnak a motorok. EBBEN HATAlMAS MUNKA, ÉS ANYAGI RÁFORDÍTÁS VAN. Ha a szabályzaton módosítani akarunk, akkor az semmiféleképpen sem úgy történjen, hogy mindenkinek minden fejlesztését, és addigi kísérleteit suttyba kelljen dobni. Ezt mindkét kategóriára értem.

Süveges István


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 28. - 11:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Engem a moderátor az ELOT vitában " kitörölt".

Valóban igaza és lehetősége volt erre.

De nekem is igazam van ,hogy csak a Facebookon közöltem az értesüléseket az Európa bajnokságról. :roll: :oops:

https://www.facebook.com/groups/270783482975350/

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 01. - 19:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Az EB alatt egy nagyon kedves modellező szaktárs mutatta nekem ezt a "kütyüt". Persze már biztosan tudtok az ilyen és ehhez hasonló technikákról.
Ennek az ára, állítólag 50 dollár alatt van,szállítással együtt!!!
Gondolom,ha sokat rendelne valaki akkor még olcsóbb lenne!
De nem is ez a lényeg,mert ha kell akkor kell. Ennek használatával ki küszöbölhető lenne az EB-n tapasztalt,INKORREKT versenyzés!!!
Ha nem is határoznátok meg a maximális magasságot, ellenőrzésre,tökéletes lenne! De,ha netán egy számítógép guru átírná a kedves versenyző altiméterének kicsike agyát,akkor is lenne ellene orvosság! :o :o :o
Vagy is, ha mindenkinek egyforma altimétere van(ez több okból is jó) akkor szépen összecsreberélhenék egy másik versenyző műszerével.
Innentől nem lenne értelme a csal...afinta versenyzésnek! :lol:
Néhány kép erről a műszerről:

Kép Kép Kép Nagyon valószínű,hogy csak az ilyen és ehhez hasonló technikák alkalmazása vezet a tiszta versenyzéshez.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség