SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 22:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 122 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 14:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
...azon gondolok, hogyan és mikor indul a 90 másodperc mérése az elektro motoroknál és a belső égésű motoroknál ??? gázkar indítással kezdődik időzítés villanymotoroknál ... de a belső égésű motoroknál szükséges még startolni és beállítani a motort - mivel indul itt a 90 másodperc mérése ???
Ideális lenne, ha "timer" elkezdene mérni (90 másodpercet) a felengedés után - kezből vagy a talajról...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 15:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Természetesen nem variora gondoltam, bár van az is (gyakorlásra), gps-re gondoltam, de az sem gond ha nem használható, viszont a szabályzatban ezt is ki kellene kötni, hogy helyzetmeghatározó telemetria nem lehet a gépben.
Viszont jel erősség (RSSI) és feszültségfigyelés biztonsági okokból használható. (remélem)
Hogy milyen gépet válasszunk az kérdéses. Rossz időben én Playboy-al fogok repülni, jó időben pedig egy 2438mm szárnyfesztávú géppel amiről jövőhét végén teszek fel képeket ide és rántom le a leplet (itthon még nem láttam ilyet), csak most még egy Stardust Special-t építek gőzerővel.
Nekem a Slim Jim nem volt szimpatikus, ha jól számoltam akkor 33,2dm^2 re jött ki anno a felülete és ez 810gr-os minimál súllyal párosulna, viszont ha ránézek a gépre egy anyagtemető mint a Sailplane-em. Kíváncsi leszek a 2 méteres verzióra nagyon!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 15:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
- Az ALTI akku csatlakoztatás után azonnal elkezd dolgozni, ha a gép bármilyen mozgatásnak van kitéve fájlt csinál erről az eseményről és mindent archivál.
- Az első gázadástól számítva indul a számláló, tehát ha kézben van tarva és megy a motor mondjuk 10 másodpercet akkor már csak 80 másodperc van hátra a tiltásig.
- Ezért javasolnám, hogy ALTI csak a magasságot tiltsa, mivel nekem például a légcsavarom van, hogy beleakad indításnál a futóműbe és itt vesztenék időt, valamint ha szeles idő van néha elindítjuk a motort de mégsem startolunk mert várunk egy szélcsendesebb pillanatra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 27. - 19:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igaz, igaz,igaz!

Azért csak jó, hogy ilyen értelmes fiatalok vannak velünk.
Nekem is most esett le a tantusz, hogy az a jó megoldás, ha műszer csak a magasságot tiltja, az időt pedig a bíró vagy a segítő méri, ugyanúgy, mint az ALOT-ban. Ez a megoldás a robbanómotorosoknál is, mert ott még nagyobb gondot okoz a start. Így viszont mindkét műfaj probléma mentessé válik.
Az időmérőnek ugyanis mindenképp meg kell nyomni a stoppert eldobáskor és nem állítja meg az órát, de szól a 1,5 percnél.
Valóban problémás a kapkodás a villanyosoknál, nem beszélve motorosokról.
Más. Jocinak a "kilövésről" Nyáron gyakoroltam a megboldogult ETB 38-al és az ALTIS V4-el és csutka gázon hagytam, hogy a műszer lekapcsoljon. kis túlzással 1 métert nyertem, majd átesett és 10 métert vesztettem, ugyanis nem hallod mikor áll meg a motor, a látás utáni vezetésből meg ez lesz.
Ezek a modellek nem F5J-s csodamadarak, ahol erre érdemes volt külön programot írni, ami a lekapcsolás utáni 10 mp- ben elért legnagyobb magasságot rögzíti.
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 10:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szóval ti azt mondjátok ,hogy csak a magasságot tiltsa.OK,de ez jelentheti azt ,hogy én addig kőrözök 200m-magasságban amíg nem találok egy nekem tetsző termiket és majd ott fogom elérni a 300 métert ,biztos termikben.Így gondoljátok,és a 10perc,ha a felét elmotorozom.Szóval hogy is van ez.Beszéljük ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 13:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A hozzászólásaitokat olvasva bennem is megfogalmazódott pár kérdés.

1. Akár lassabb motorjárattal, vagy teljes gázon pörgetett motorral haladunk, a modell nem fog hajszál pontosan megállni az emelkedéssel, a 300 méteres korláton. Ennek a kiküszöbölésére való az altiméter programjába beültetett „Anti over” vagyis, finom-szabályzó. A megfelelő érték beállításával a repülő adottságaiból adódó túlfutást és annak okozóját, vagyis tehetetlenségi erőt e szabályzóval korrigálni lehet.

2. A fentiekből adódik egy másik kérdés. Valószínűleg a Hobby-King-es, vagy esetleg más márkájú altiméterek sincsenek úgy behitelesítve, hogy mindegyikük azonos magasságon, azonos értéket mutasson (egy nyomáskamrában történő egységesítés pedig túlságosan tudományos lenne?!). Mekkora legyen tehát az a magasság mérték, amit még elfogadunk egy-egy túlfutáskor, ha megtörténik az adatok start utáni visszaellenőrzése!?

3. A motorjárat bíró által történő mérését jó gondolatnak tartom. Valóban vannak olyan modellek amiknél a légcsavar és a futómű kölcsönös helyzete miatt fennáll a beakadás veszélye, ezért a motort meg kell mozgatni az eldobás előtt. Mivel az altiméter a gázkar mozdításával egyidejűleg számolni kezdi az időt, így az 1,5 percből értékes másodpercek vesznek el. Ha a bíró mérné a motorjárat idejét ezzel biztosítva lenne az időkorlát kontrollja (szól ha lejárt az idő), a magassági korlátot pedig az altiméteren kizárólag beállított érték adja. A versenyző kezében van a döntés, hogy 1,5 percig motorozgat 300 méter alatt, vagy pedig 45 másodperc alatt felmegy 300 méterre.

4. Nem javasolnám olyan műszer(ek) használatát ami plusz információkhoz segítené a versenyzőket (itt kifejezetten az emelkedéssel, magassági pozícióval összefüggő paraméterek kijelzésére céloztam).
Legyen az a modellező ügyességére, és leleményességére bízva, hogy miként birkózik meg a startja alatti kihívásokkal.

Üdvözlettel: Fidrich András


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 17:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
-Túlfutást kár volt felvetnem, 300 méteren +-5 méterek nem játszanak, lehet pont egy légáramlat dobja meg ott a gépet valamelyik irányba. A kompenzációban nem hiszek, ahhoz túl egyszerű a szerkezet (gyorsulásmérő és gép adatok megadásának hiánya).

- Időmérés és start csak időmérővel/bíróval lehetséges és ez teszi hitelessé is a dolgot, ha nem lenne egy felügyelő akkor otthon repülne mindenki, majd neten elküldenénk az adatainkat és így hirdetnénk eredményt :)

- A 90 másodpercet szinte mindig ki fogjuk használni motorozásra úgy érzem, majd a végén lesz a 300 méteres tiltás.

- Most voltunk Péter bácsival gyakorolni mindjárt teszek fel logokat, 10-15 perceket lehetett ma repkedni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 18:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jocikám!
Már megint neked volt igazad, ahogy már az előbbi válaszomban is írtam, nem a néhány méter különbséggel van baj, mert ennek semmi jelentősége, hanem a 300 és a 500 méter közötti különbség ami számottevő és nem kívánatos, mert a motorok versenyévé teszi a termik vitorlázás szépségét.
Ez a válasz Fridrch Andrisnak is.
Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy kicsit vissza az időben:

Amikor kb öt évvel ezelőtt eszembe jutott és elkezdtem arról beszélni, hogy nem normális az F5J-ben az a motor-akksi-szabályzó ( vagyis pénz) verseny ami elkezdődött, akkor vadul F3J és F5J versenyzők voltunk. Az én gondolatom az volt, hogy egyforma magasságból kéne kezdeni a feladatot, így lehetne igazságos a verseny. Csak az volt a baj, hogy még nem volt föltalálva az Altiméter.
Majd kiszálltunk a pénzhajhászatból és elkezdtünk antikozni, mert ez nagyon megtetszett. Egyszer csak azt vettük észre, hogy a két cellás megkötés csak ideig óráig tudta féken tartani a technikát és ugyanott tartunk, mint az F5j. Minnél magasabbra megyünk annál többe kerül.
Ekkor tavaly előtt az F5J-sek áttértek az Altiméteres versenyzésre és látva mennyire bevált, javasoltam antikban is bevezetni az egyszerűbb változatot.
Azután hosszas beszélgetések és küzdelem kezdődött, hogy ez nem az ördögtől való, hanem az olcsó és igazságos versenyforma.
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 18:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kornó Pisti Barátomnak!

Tudod ha nem százszor rágtuk volna át ezt a dolgot és ezen beszélgetések közben váltál ellenzékiből szimpatizássá, akkor nem csodálkoznék azon amit írtál. Már az előzményekben is benne van a kérdésedre a válasz:
Igen lehet 200 méteren termiket keresni és abban aztán gyorsan felemelkedni, mert mindenkinek egyformán 1,5 perc áll rendelkezésre. Figyelembe kell viszont venned, hogy 3,33 m/s-al kell emelkedned, hogy elérd a 300 métert. Az átlagos termikek közül csak a legerősebbek emelnek ennyit, így nem is lesz olyan könnyű észrevenni. Igaziból viszont mindenkinek ugyanazok a taktikai lehetőségek adottak és végre a jobb taktika a jobb vezetési tudás lehet eredményesebb és nem a motor húzóereje.
De egyelőre az sem változott, hogyha pont termikbe dobod a repülőt, akkor még jobb a helyzet, mert nem is kell már keresgélni 200 méteren, mert már megvan az áhított emelő áramlat.
Még nagyon fontos, hogy a 10 perc után sem szabad elfelejteni leszállásnál a kilebegtetést, mert minden élményt adó magasságból egyszer csak le kell szállni.
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 28. - 19:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még egy szó a Pityunak!
Most láttam meg mi a gond. Máskor én is elolvasom rendesen.
Te azt hitted, hogy a műszer csak a magasságot állítja, azzal megszűnik az időkorlát. NEM. Az időt ( 1,5 perc) a segítőd( én) méri eldobástól.
Mégegyszer: ugyanúgy mint az ELOT-ban.
Bocs
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 29. - 9:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagy örültünk, hogy kimehettünk tegnap repülni a ködös idő ellenére.

Kép
ennek a lognak van még egy befejezése +3:50-nel

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 29. - 18:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Tegnap , Süveges Pistával beszéltünk az időkorlát problémájáról.

Egyetlen mondattal megoldotta azt!

Mi lenne,ha a minimális magasságot is beállíthatnánk a műszeren?

Ugyan is, ha 5 m magasság elérésekor indulna a stopper azzal minden gondunk megoldódna,remélhetőleg!

Mit szóltok hozzá? Beállítható az altiméter agyában????


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 29. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lacika Olvass mindig előre!!
Már az a kérdés megoldódott.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 30. - 11:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Antikos Gyűlés !

2014. 01. 07-én kedden, ANTIK GYŰLÉST, tartunk a Bp-i klubban. Ezzel szeretném újra éleszteni a minden hónap első keddjén megszokott találkozókat. Várunk szeretettel mindenkit, akit a téma érdekel, bármely klub tagja legyen az illető.
Eddig is csak a klub felújítása akadályozott, mert hova leülni. Mostanra viszont szépek lettünk!!!
Üdv és BUÉK minden antikosnak !


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 122 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség