SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Hivatalos Közlemények(Versenynaptár, Ranglista,Szabályzatok) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=8&t=2380 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | sry [ 2013 nov. 26. - 21:09 ] |
Hozzászólás témája: | Hivatalos Közlemények(Versenynaptár, Ranglista,Szabályzatok) |
. |
Szerző: | sry [ 2013 nov. 26. - 21:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerző: | user_1002 [ 2013 dec. 11. - 18:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Antikosok! Kicsit megkéstem ezzel a bevezetővel, de talán nem késő. Ez az új sor a "Hivatalos Közlemények" lenne hivatott a jövőben minden, az antik versenyzéssel kapcsolatos kiemelten fontos információ gyüjtésére . Amint a zárójeles részben látjátok a ranglistán kívül jön a versenynaptár és az érvényes szabályzat. Itt lesznek az új EB-vel kapcsolatos infók, stb. Biztos észrevettétek már, hogy Fridrich András milyen sokat segít nekem adminisztrációban és az elektronikus kommunikációban is. Nem is tudom mit csinálnék nélküle a súlyos munkahelyi elfoglaltságom mellett. Surmann Zsolttal most szeretnénk egy kis rendet tenni a kiemelt sorok között. Nagy segítséget jelent majd a fontos témák megtalálásában, fogjátok látni ami sikerül belőle technikailag. Üdv Laci |
Szerző: | user_1002 [ 2013 dec. 12. - 17:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Kollégák és főleg Wadovics Zoli! A ranglistánál fontos tudni, hogy mindenkinél csak a legjobb négy eredményt vettük figyelembe. Hangsúlyozva azt, hogy mindenkinél. Azt gondolom ennyi eredménynek tükrözni kell már a reális eredményeket. A 12 antik versenyből tehát a legjobb négyet. Tavaly hármat vettünk figyelembe, de így sok volt a pont egyenlőség. Több versenyre azonban azért nem gondolok, mert közel sem biztos, hogy mindenki el tud jutni minden versenyre. Az ELOT-ban főleg Epacher Petinél figyelhető meg, hogy két modellel indult és mindkettővel szépen szerepelt. Ez látszik a kigyűjtésben is. A ranglistában azonban ez nem hoz számára külön előnyt, mert csak a jobbik pontszáma számít. A beszámított pont vastagon van szedve. A dolog tehát igazságos természetesen. A szabályzat pedig ezer éve engedi a két modellel való indulást, csak ha mindkettővel döntőbe jutsz el kell döntened melyikkel indulsz. Üdv Laci |
Szerző: | user_1916 [ 2013 dec. 14. - 13:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt kollégák! Mielőtt még az elkövetkező évekre vonatkozó 2014-2016 SAM szabályzat Surman Zsolt közreműködésével felkerülne ide a Hivatalos közleményekbe, egy hasznos segédletet töltök fel ide, melynek szerzője Gelencsér Kálmán. Ezzel a magyarázattal remélhetőleg sikerül olyan részleteket is tisztázni, amit a mindenkor érvényes szabályzat nem tartalmaz. Üdvözlettel: Fidrich András |
Szerző: | user_1916 [ 2013 dec. 14. - 13:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
SAM Segédlet Öszeállította: Gelencsér Kálmán Ez SAM EU szabályzat teljeskörüen az EB-ken alkalmazandó. Ez a főbíró felelőssége, ettől csak indokolt esetben térhet el. A főbíró csökkentheti a motorjárati időt, a repülési időt, a fordulók számát, hogy minden versenyző repítése biztosított legyen a várhatóan rendelkezésre álló időn belül. A versenyző felelős azért, hogy ismerje, és betartsa a modellre, és a repítésre vonatkozó szabályokat. A vitorlázó kategóriában főbíró kijelölheti a felhúzásra engedélyezett 170 métert. EB-n ez kötelező, kisebb versenyeken függ a helyi lehetőségektől. A földről fölszálló modelleknél a repülési idő az elengedés pillanatában indul, nem a talaj elhagyásakor. A döntőt a főbíró jelzésétől számított 5 percen belül el kell kezdeni, vagyis a modellnek legkésőbb eddig levegőbe kell emelkednie, illetve elkezdeni a gurulást. A döntőben nincs ismétlés. Ha például egy földről felszálló motorost elengedtek, de még a földön leállt a motor, nincs ismétlés, mert a repülési idő a modell elengedésétől számít. A személy-és vagyonbiztonság érdekében a főbíró tiltott zónákat jelölhet ki. Légtérsértés esetén figyelmeztető jelzést kell adni. A tiltott légtér másodszori megsértése után a start nulla. Biztonsági megfontolásból a Texaco modelleknél a motort távirányítással le kell tudni állítani. Nem tilos a menet közbeni gázszabályzás. A profilnak, és a futóműnek azonosnak kell lenni az eredetivel. Az egy futós átalakítható két-futósra, de fordítva nem. Bármilyen méretarányos kicsinyítés, vagy nagyítás megengedett. A légcsavar csak kéttollú, és nem fém lehet. A repülés addig tart, amíg a modell nem érinti a talajt, vagy valamilyen talajon lévő akadályt. Akkor érvényes a leszállás, ha a modellnek bármelyik része belelóg az előzőleg kijelölt leszálló területbe. Az eddigi hazai gyakorlattal szemben sem ütközés, sem a felhúzózsinór akadása, -szakadása, sem 20 másodperc alatti repülés, vagy motor túljárás esetén nincs ismétlés. Nincs ismétlés, ha nem akad le a felhúzó zsinór, és a modell azzal együtt száll le. Az ilyen esetekre van a kieső start. Az egyes kategóriákban több (nincs korlátozva) modellel lehet indulni, de a modelleknek különböző tervezőtől kell származniuk. Egy kategóriában csak egy modellel lehet helyezést elérni. Ami nincs a szabályzatban. Az írott szövegben ugyan nincs tiltva, de senki sem használ csűrőt. Az elfogadott kormányzás: oldalkormány, magassági, gáz/leállító. Az elevonos kormányzás csupaszárnynál lehetséges. A vitorlázó kategóriában a távirányítással nyitható startkampó engedélyezet, ugyanakkor köröztetni nem illik. A szabályzat nem szabályozza az alkatrész levegőben való elvesztését. Az eddigi hazai gyakorlatnál maradva: a levegőben történő alkatrész vesztésért 0 pont jár, leszálláskor viszont „szabad” összetörni a modellt. A bevonó anyagra nincs előírás, tehát bármi megengedett. Ajánlások A rendezőnek szabad választása van abban, hogy milyen kategóriákat rendez. Minden benevezett modell eredményét fel kell tüntetni a végső eredménylistán független attól, hogy repült, vagy nem. Elvárás azonban, hogy a díjazott kategóriában legalább öt induló, és legalább három, nullától eltérő eredmény legyen. A Texaco-t kivéve, ahol 3 start van, hazai versenyeken ajánlott minden kategóriában 4 startot lebonyolítani, 1 kiesővel. A tervezett fordulók számát a versenykiírásban, a módosítást legkésőbb a nevezések megkezdése előtt közölni kell a versenyzőkkel. |
Szerző: | sry [ 2013 dec. 17. - 20:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözletem Mindenkinek! Itt következik az ígért szabályzat. Elég hosszú, azért fel fogom tenni PDF-ben is, hogy egyben le lehessen tölteni, ne csak lapozva legyen elérhető. |
Szerző: | sry [ 2013 dec. 17. - 20:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
. |
Szerző: | sry [ 2013 dec. 17. - 20:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
.. |
Szerző: | sry [ 2013 dec. 17. - 20:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt pedig az ALTIMÉTER LEÍRÁS következik: |
Szerző: | sry [ 2013 dec. 17. - 20:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. |
Szerző: | sry [ 2013 dec. 17. - 20:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
. . |
Szerző: | user_1002 [ 2013 dec. 28. - 14:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönet Tomibácsinak ! Az 2014-es Olasz EB- ről található oldalakat látjátok a főoldalon ! Üdv Laci |
Szerző: | user_1002 [ 2013 dec. 30. - 11:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Antikos Gyűlés ! 2014. 01. 07-én kedden, ANTIK GYŰLÉST, tartunk a Bp-i klubban. Ezzel szeretném újra éleszteni a minden hónap első keddjén megszokott találkozókat. Várunk szeretettel mindenkit, akit a téma érdekel, bármely klub tagja legyen az illető. Eddig is csak a klub felújítása akadályozott, mert nem volt hova leülni. Mostanra viszont szépek lettünk!!! Üdv és BUÉK minden antikosnak ! Laci |
Szerző: | sry [ 2014 jan. 25. - 22:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Antikosok! A Benedek György Repülőmodellező Sportegyesület a szokásos tavaszi versenyén kívül még egy nemzetközi verseny megrendezését is fontolgatta. A múlt évben hozzátok eljuttatott 2014.évi versenynaptár megjegyzési rovatában erre tényre utalás is van. Alig egy hete Lukács Tibor klubelnök szóban értesített, hogy a rendezés feltételeit a Budapesti Modellező Sportegyesület által szervezett antikos gyűlésén is megvitatták. A Dunaharasztiban működő klub ezek után úgy döntött, vállalja a Nemzetközi Meghívásos Kupa lebonyolítását, az Európa bajnokságot követően, amihez ez úton is sok sikert kívánok. A félreértések elkerülése érdekében, egy kevésbé jó hírt is közölnöm kell: Az előzetes tervekkel ellentétben, az idei évre tervezett Balaton Kupa nem lesz megrendezve. Amennyiben a továbbiakban változás következne be a versenynaptár programjában, arról az adott versenyt megelőzően körlevélben fogjuk értesíteni az abban érdekelteket. Üdvözlettel: Fidrich András |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |