SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 7:19

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Üzemanyagoknak külön topic---help
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 21:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szerintem megérdemelne egy külön topicot az üzemanyag kérdés


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: üzemanyag
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 22:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ide is leírom, ha esetleg valaki nem olvassa másutt:
Részemről egy ideje denaturáltszesz (80%) ricinusolaj (15%) nitro (5%) keveréket használok.
Használtam nitro nélkül is, de télen nem árt bele.
Kicsit szagosabb mint a methanol, de minden sarki festékboltban kapható, ricinusolaj (cukrozatlan!) a patikában, nitromethán meg ha kell, a modellboltban.
Én úgy vettem észre, hogy kicsit stabilabb vele a motor mint a methanollal, de én egy ősi MDS és egy fiatalabb Magnum motort használok.
Kb. két éve nyomom beléjük ezt az anyagot.
Sry is megtapasztalta a hideg télben hogy repül az MDS ezzel a matériával, ráadásul akkor nem volt benne nitro sem.
Árban sem rossz a denszesz, általában 400 Ft. alatt van literje.
Ha lehet, 98%-os denszeszt vegyél, de bármelyik fajta jö, ha nem akarod hónapokig tárolni.

Ha van a közeledben modellbolt, akkor célszerűbb gyári anyagot venni, mert sokkal kényelmesebb.
Autós-helis üa-t nem javaslok, mert más az összetétele, esetleg károsíthatja a motorodat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: motor beépítés
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 11:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nos, az üzemanyag-ellátást nagymértékben befolyásolja az is hogy miképp kerül beépítésre kedvenc belsőégésű motorunk.
Nem robbanómotort írok, mert a kompressziótérben nem robbanás, hanem gyors égés történik, aminek a sebessége nem éri el a robbanási sebességhatárt. 8)
Nos, hagyományos beépítési módon (álló motor) a már beállított, bejáratott motorok indítása nem nagy mutatvány.

Tapasztalataim szerint a fekvő hengeres motoroknál akadnak problémák. Ilyen elrendezésnél célszerű a kipufogónyílásnak lefelé állnia, részben hogy az égéstermék lefelé távozzon, részben hogy a hengerben maradó üzemanyag ne tehesse tönkre a motort egy esetleges ráindításkor.
A fekvőhengeres motorok néha nehezebben indulnak be , de ez erősen tipusfüggő. Nekem az MDS simán indul így is, viszont az SC motor nem szerette.

A függőhengeres beszerelés kifejezetten kedvezőtlen, és veszélyes is a motor szempontjából.
Mivel a karburátornyílás lefelé néz, elég körülményes az indításhoz szükséges plusz üzemanyagmennyiséget megadni a motornak. Ezen kívül az elégetlen üzemanyag bentmarad a hengerben, szépen összegyűlik a hengerfejben, és ha valaki ekkor rástarterez, vagy kézzel egy erőset ráteker, a motornak már vége is...
Egyik régi gépemben ilyen módon volt beépítve egy amúgy kiváló, gyűrűs Moki M8 (vagy 10?) 8.5 ccm-es motor, és az indítást folyamatosan hátrafektetett géppel tudtam csak elvégezni. Futóművön állva egyszerűen nem volt hajlandó beindulni.
Viszont ha egyszer beindult ez a motor, onnan kezdve nagyon üzembiztosan működött, és nagyon komoly teljesítményt produkált!

Ki milyen megoldásokat tud ezekre a problémákra?
épül egy gépem, amibe egy Magnum 46-os motort szándékozom beleépíteni, méghozzá 45-fokban lógó hengerrel, és nem szeretnék sokat szenvedni vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség